رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

از امام رضا(ع) دلگیرم.

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۸ ب.ظ

با سلام

یادمه موقعه سن ازدواج پیشنهاد های زیادی داشتم و حتی جالبه بدونید خواستگار هم داشتم از همسایه ها و اقوام که به پدر و مادر گفته بودند اگر برای پسرتون دختر خواستید ما حاضریم بدیم.

سخترین موردی که پیشنهاد شد از طرف دوست صمیمی و چندین ساله خودم بود که خیلی هم این رفیقم رو دوست داشتم و مخصوصا که سید هم بودند.

میدونست که تصمیم به ازدواج گرفتم با کلی کلنجار و غیرتی که داشت گفت گه دنبال موردی من یه خواهر دارم که به دردت میخوره و خواستی بیا خواستگاری.البته اون قافل از زرنگی من بود چون من میدونستم خواهر داره مادرم رو فرستاده بودم برا خواستگاری اما متاسفانه نپسنیدشون.اون دختر بیچاره هم با یکی دیگه ازدواج کرد و با یه بچه بعد 5 سال طلاق گرفت.

خلاصه از رفقا در مورد فامیلاشون و ...یشنهاد میشد علت هم این بود که عمری سر به زیر زندگی کردم و همه همسایه ها و دوستانم خوب و دقیق روم شناخت داشتند(تعریف بیخود نمیکنم واقعیتی بود که از توفیقات الهی بود)ولی من مثلا حساس بودم و دقت داشتم که طبق اینها مورد نامناسب پیدا نکنم.

تو همین موقعه های تصمیم ازدواجم بود که رفتم مشهد و هر سال میرفتم.ارادت زیادی به آقا داشتم و عاشق زیارتش بودم.وقتی زیارت میخوندم و به قسمت پایانی که بالاسر باید خونده بشه رسیدم و نوشته شده بود که حاجت خود رو بخواید من روبروی ضریح دقیقا و با فاصله کم گفتم یا امام رضا گفتن شما تو زمینه ازدواج خوب دستگیری میکنید.من عاشقتونم و عمری نوکریتون رو تو هیئت ها کردم و افتخارم میکنم.آقا جان میخوام مهترین انتخاب زندگیم رو داشته باشم و میدونم عنایت شما باشه همه چیز حله.خلاصه با اشک و دل شکسته از اما رضا زن خوب خواستم نصیبم بشه.

وقتی از مشهد برگشتم یکی از دوستانم که اونم دنبال ازدواج بود اومد دیدنم و تو صحبت هامون بحث ازدواج و پیدا کردن مورد مناسب شد که دوستم گفت یه مورد خوب خواهرش معرفی کرده مذهبی و محجبه و مومن اما من نمیخوام.(چون دنبال سیده بود)

گفتم خوب بگو خواهرت شماره منزلش رو بگیره که مادرم تماس بگیره و بره ببینه شاید قسمت شد.چون مطمئن بودم این حواله امام رضا هست که بعد از برگشت از مشهد معرفی شده.

البته در کنار این موضوع بنده همه تحقیقات رو انجام دادم و دقت لازم رو کردم اما...

دیگه رابطه گرمم با امام رضا سرد شد و دلگیر شدم. چند ماه پیش هم که مشهد رفتم, رفتم کنار ضریح و از خودش به خوش شکایت کردم که آقا من به شما اعتماد داشتم و دارم چرا اینطور شد؟من که از شما کمک خواستم.حتی اگر بی دقتی و کوتاهی از طرف خودم بوده شما چرا کاری نکردید؟مگه عنایت و کمک شما برای این مواقع نیست؟مگه از شما مورد خوب نخواستم چرا اینو نصیبم کردید و...

نمیدونم هر چی فکر میکنم با کرم امام رضا نمیسازه اما شواهد چیز دیگه میگه.

یا امام رضا خودت حکمتش رو برام مشخص کن.

نظرات  (۱۱)

salam 
man taze ba webloge shoma ashna shodam dashtam in matni k ferestadido mikhoondam.
rastesh man khodam kheili rabeteye khoobi ba imam reza nadaram yani yetoriam k ya kolan ziarat nemiram ya age pish biad faghat arze eradat mikonam v behesham goftam dige azat chizi nemikham
amma ehsas mikonam shoma kami daneshetoon nesbat be in mozooat kam bashe.
vaghti shoma az ye bozorgi mesle imam reza chizi mikhaid oon aziz az khoda darkhast mikone v agar salah bashe behetoon midan age nabashe nemidan.hala shoma tashrif bordid az imam reza hamsare khoob khastid v karam kardan belefasele baratoon zamine ezdevajo faraham kardan. amma shoma raftid tahghigh kardin.age tahghighetoon dorost boode motevajeh mishodid k in adam zamine afsordegi dashte ya age raveshe dorosti too ezdevajetoon estefade mikardid motevajeh mishodid k in khanoom madare sakhtgiri dare.v hame ina ba ashnaii bishtar v rafto amade bishtar ghabl az aghd kamelan daste adam miad. amma moteasefane khanevadehaye mazhabi be esme mazhab zood miran sare asle matlab k aghd hast.pas kootahi kardid v in kootahi az khode shoma boode. dar game nokhost .pas rabti be imam reza bande khod nadare.
v amma dar morede koliate zendegitoon bayad arz konam k khanoome shoma akhlagh nadare vaghean v man be shoma hagh midam hatta talaghesh bedid. v be onvane ye khanoom azash be sheddat ba in zaaiif boodan dar raftarash delgiram. 
amma shoma aghaye mohtarame irani. shoma ham kheili bi taghsir nistid. moteasefane pardeha beine shoma v hamsaretoon oftade v in kheili etefaghe badie. ye asle ravanshenasi hast k mige vaghti ye khanoom shoroo mikone be ghor ghor yani dare mige hamsare mehraboonam lotfan mano bebin .in didan dar morede har khanoomi yetor hast  baste be ink samee bashe bayad behesh harfaye mohabbat amiz bezanid age lamsi hast bayad baghalesh konid v age basari hast bayad saay konid mohito barash too oon lahazat aroom konid .shoma marde mazhabie irani bayad bedoonid hamsaretoon kodoom yek az inha hast.v dar oon lahazat negash nakonid k khodesho leh kone baad biaid be mellat begid k injoori shode. bebin aghaye mohtaram do rah darid shoma ya kolan berid talaghesh bedid ya ink na zendegitoono besazid. baraye sakhtanesh nabayad khaste beshid. bayad khanoome shoma daroo masraf kone chon afsordegi dare v in afsordegi dar manzele shoma ziad shode pas masooli k darmanesh koni.age daroo masraf kone hormonhash dorost kar mikonan v saay mikone behtar bashe.v too in rah shoma bayad behesh komak konid.mohabbat nabayd vije zamanhaye khoshi ya sex bashe mohabbat bayad hatta dar mavaghee az koore dar raftan bashe zamanaii k migid roo aasab mire age oon zamana zabani behesh begid doosesh darid ya baghalesh konid v ... badd khahid did k ye jange jahani tabdil mishe be ye gotogooye mohabat amiz.
bachehaye shoma taghsiri nadaran k inghadr darid takhribeshoon mikonid ba in jang o jedalaye alaki.
shoma masoole nasle takhrib shode khahid bood. hamin alan age therapy beshan bachehatoon ghatan khala haye shakhsiati khahand dasht.be har hal man ehsas masooliat kardam v kamelan majjani be shoma moshavere dadam v elmam ro dar ekhtiare shoma gharar dadam omidvaram k amal konid be in rahkarhaye elmi.

movafagh bashid.
پاسخ:
سلام
تشکر مطالب خوبی بود.
سلام
بی حوصلگی بی محلی زیر بار حرف نرفتن همسر شما، اینا تقصیر شماست
شاید شنیده باشید که کافیه از دستپخت یه زن تعریف کنید اونوقت میبینبد که خودش رو پای اجاق خواهد کشت
شما یه ادم مغرور پرتوقع ازخودراضی هستید،کسیکه همه در قبالش وظیفه دارن اما اون هیچ وظیفه ای در قبال دیگران علی الخصوص همسرش نداره
شاد بودن زن دلیل میخواد، دلیلش ارامشی هست که مرد بهش میبخشه،
اینکه زن کارخونه انجام بده انگیزه میخواد چقدر بهش انگیزه دادین؟
بااینکه وطیفه ش نیست
برای خونتون خودتون باید کار کنید یا کارگر بگیرید
امثال شما، گلایه رو بیرون خونه بردن و درد دل کردن رو خوب بلدن
چون فقط حرف زدن یاد گرفتن
نمیخوان کاری کنن، مشکلشون حل بشه
فقط میخوان بگن ما مورد ظلم واقع شدیم مطالبتون به وضوح حرف دل مردای بی مسیولیت رو میزنه....(جواب .....صبر و مداراست و کوتاه اومدن و ... که همه رو انجام میدم.)
قسمت شما توش مشکلی نیست طرفتون هرکی دیگه بود وضع زندگیتون همین بود
از خدا، امام رضا، همسرتون دلگیرید!!!
از کی دلگیر نیستین؟
ایراد از کیه؟؟؟!!!
دارید بازخورد رفتارای خودتون رو دریافت میکنید
کسی جز خودتون در بد بودن زندگی شما تقصیری نداره
پاسخ:
سلام
به نظرم یکم تند رفتید.
اینا رو که گفتید من خیلی بیشترش رو میدونم و رعایت میکنم.
من هر موقع قضا پخته تشکر کردم
خوش مزه بوده که خیلی بیشتر تشکر کردم.
همه کار برای آرامشش میکنم.
مشکل چی دیگریست که شماها غافلید در دیدن اون.
این پستتون رو که خوندم اشکم دراومد هم به خاطر شما و هم واسه خودم،راستش منم در شرف ازدواج هستم ولسه من بعد از سفر مشهدم این خواستگار اومد علی رغم اینکه به نظرم پسر مذهبی و خوبیه و خصوصیات مورد نظر من رو داره ولی با خوندن مطلب شما دلم لرزید اینکه نکنه  خدا بخواد منو امتحان کنه،خیلی می ترسم.
پاسخ:
خوب و دقیق و ریز تحقیق کنید ان شالله خیره
سلام 
وبلاگتون رو تازه یافتم .. ترجیحا نظری نمیدم تا کامل بخونم بااجازه لیمک کردم 
پاسخ:
سلام
بخونید.
ممنون
همیشه خوانندتونم رمزم به من دادید اما باید بگم در این مورد..... شما برداشت کردید که اون حواله اما رضاست تقصیره اما رضا چیه اصلا دلیل نمیشه که همون لحظه که از مشهد برگشتی..امام رضا همسر مربوطه رو با تیپاکس بفرسته
امام رضا هم خدا که نیست امامه......شما اشتباه گرفتی...یعنی باید میومد ازدواجتو به هم میزد حتما خدا خواسته....چیزی که این وسط عجیبه اینه که چرا شما مدام میاید توی وبلاگتون دردو دل میکنید نه پیش مشاور خوبی میرید با خانومتون چند جلسه نه هیچ اقدامی میکنید برای حرف زدن با اون البته الان بنده خدا باردار هم هست...زودرنجیهاش ماله اونه...اونم اینکه همش گریه میکنه نشون میده از زندگی ناراضیه منظورم این نیس که اون ناراضیه یعنی شما بدی ولی اونم یه اذیتهایی میشه گریه میکنه چون چیزی به فکرش نمیرسه بلد نیست چطور زندگیشو خوب کنه یهراههایی بفکرش میرسه اما کامل نیست برید خرج کنید یکم برای بهبود زندگیتون مرغ و گوشت و لباس الان از خیلی کم اهمیت تر از رابطه شماست...فوقش دو سال از یه خرجهایی بزن اما پیش یه مشاور خوب برو...نه که یه شماره از سایتها پیدا کنی یکی دوا مشاور توی صدا وسیما میان خیلی هم کارشون خوبه هرچقدرم گرونه اگر پیگیری کن برو حیفه ....فوقش یه سال میرین میاین اما اوضاع درست میشه...هووم؟
بعد از زایمان همسرتون برید من اسم دوتا مشاور خوب رو با شماره و ادرس در تهران میدم اینجور که بوش میاد اهل مشهدی سبزواری هستی یا ...از لهجتون پیداست...من این پستتونو بزور پیدا کردم اگر حرفی داشتید در مورد حرفام بیایید به وبلاگم و نظر خصوصی یا عمومی بزارید
پاسخ:
سلام
چشم میریم.
نه شهرمون رو درست نگفتید.
۲۰ مرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۳ رازهای دخترانه....
مگه چی شد انتخابتون؟!!!!!!!
فکر میکنم شریعتی گفته  کفر هم از ایمان میاد
 علت دلگیریتون از امام رضا     ایمان و اعتقاد و اعتماد قلبی شما به ایشون بوده
خوشبحالتون واقعا
آدم با ایمان همیشه امیدوار هست..چون میدونه یکی هست که هواشو داره
 
جناب مرد متاهل  عزیز...میدونستم از جانب همسرتون آرامشی دریافت نمیکنید و روح و روانتونو مغشوش کرده  اما
اصلا فکر نمیکردم تا این حد از زندگیتون دلگیر باشید که شکایتشو  پیش امام رضا ببرید

وقتی فکر میکنم که مشکل خاصی ندارید(اعتیاد- بیکاری-دست بزن- خیانت) و فقط همسرتون با اخلاق خاصش  نمیذاره آرامش داشته باشید   بهترین راه حلش به نظرم اینه که همسرتون بدونه که شما دیگه تاب تحمل کردنشو ندارید
باید متوجه خطر شه .خطر از دست دادن مرد نازنینی مث شما...خطر از بین رفتن زندگی مشترکتون....خطر آینده ی مبهم برای بچه هاتون

بعد برید مشاوره
اگه تهران هستید دو- سه مشاور خوب و البته گرون!!!بهتون معرفی کنم
هر چند برای نوبت گرفتن باید چند ماه در لیست انتظارشون بمونید

پاسخ:
شاید گفتن های من مقطعی باشه و تا مشکلی پیش بیاد همه چیز یادش میره.
قصد رفتن پیش مشاوره رو دارند.
من هم با شک از امامان و خدا چیزی رو می خوام.
نه ...
تو رو خدا راجع امام رضا (ع) اینجور نگید...

از امام رضا هم ترسیدیم ای بابا چی بگم
پاسخ:
سلام
نه نترسید چون مشکل از من بوده.

خوشبختانه تو عقد بودم و پنج ماه بیشتر طول نکشید...

 

نوشته هاتون رو که در مورد امام رضا خوندم ناگهان این جمله به ذهنم رسید:

دلگیر مباش.دلت که گیر شد رها نمی شوی،خداوند بندگانش را با آنچه به آن دلبسته اند امتحان می کند.......

 

من هم شرایط شما رو داشتم اما از امام رضا خواستم تا مشکلی که برام پیش اومده حل کنن و خوشبختانه تنها راهش مثله اینکه همین بود و راضیم به رضای خدا

 

یه چیزی رو هیچ وقت فراموش نکنید خداوند بنده هاشو براساس ظرفیتشون امتحان میکنه،پس تمام تلاشتون رو بکنید تا موفق و سربلند از این امتحان بیایید بیرون......

 

خودتون هم حتما به مشاوره های مذهبی و مطمئن برید و از اون ها کمک بخواید که با این شرایط باید چیکار کنید...

پاسخ:
خوبه زود متوجه شدید و خیلی اذیت نکشیدید.
نمیدونم امتحان الهی هست یا یه بلا.اما هر چی که باشه بهم لطمه داره میزنه و منو داره به خطر میکشونه.
دعا کنید به گناه نیفتم.
قراره پیش یه مشاور قوی بریم ولی خوب تقریبا میدونم جواب چیه که همون صبر و مداراست و کوتاه اومدن و ... که همه رو انجام میدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">