رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

درک نکردن شرایط همسر

شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ق.ظ

سلام به همگی

خوبید ؟ خوشید؟ سلامتید ان شالله؟

چند روزی هست سرکار همسر گیر دادند که وسیله ای برای منزل بخریم که چند ملیونی هزینه اش میشه. از طرفی من دو برایر این پول رو بدهکارم به کسی و چون وام دارم ماهیانه قسط بالایی دارم که تا سه ماه دیگه تموم میشه.

خب الان یه مقدار نقد پول دارم که برای دادن قرضم که وقتش رسیده کنار گذاشتم. سرکار همسر چند هفته ای میشه ول نمی کنند و همش میگند چرا نمیخری و من میگم خب بزار سه ماه دیگه وامم تموم شد وام مجدد بگیرم تا برات بخرم. فقط سه ماه صبر کن .تا الان نداشتید مشکلی بود مگه؟ این سه ماه هم روش.

بعد میگم من قرض دارم و این تو اولویته و نمیشه که من وسایل خونه رو جدید کنم بعد قرض مردم رو ندم. نمیگه طرف چرا پول داشت قرض منو نداد و رفت برای زندگیش که ضروری هم نبود خرج کرد؟

اما چه کنم که وقتی قرار باشه یه دنده باشیم و لجوج هزار استدلال هم فایده ندارد که ندارد.

نمیدونم چرا بعضی خانم ها اصلا شرایط همسرشون رو درک نمی کنند و فقط دنبال خودخواهی و حسادت و چشم و هم چشمی خودشون هستند؟ خیلی هاشون بخاطر خواسته های نا به جا و زیادی و درک نکردن بی پولی شوهر باعث گمراه شدن اونها و دزدی و پول حرام و رشوه و ... میشند.


دیدگاه بعضی از خانم ها در زندگی:

1. تا میتونیم باید از شوهر بکنیم و بخوایم خرج کنه و نمیتونه جهنم مشکل خودشه میخواست زن نگیره.

2. زن خرج زیادی نکنه بهش میگن سلیقه نداره و ...

3. ظاهر مهمه و اگه تو درون خانواده دعوا و بی مهری و عدم محبت بین زوج باشه مهم نیست.


پ ن1: من همه این حرف ها رو با زبان خوش و عزیزم و ... گفتمااااا خواهشا نصیحت نکنید از این جهت.

پ ن2: چقدر لذت میبرم از زنانی که اعتماد به نفس بالایی دارند و با وجود تنگ دستی همسر و سادگی زندگی و وسایل خونه سرشون همیشه بالاست و همسرشون رو تحقیر و مقایسه نمی کنند.

پ ن3: کاش انقدر که دغدغه ظاهر زندگی رو داشتیم نصف اون رو برای باطن زندگی و اخلاقیات در زندگی داشتیم.


پ ن مهم : شعبه اینستاگرامی وبلاگ هم افتتاح شد تا ما هم قدمی در راستای به روز شدن امکانات برداشته باشیم و راحتتر در دسترس باشیم.

https://instagram.com/rangname

موافقین ۷ مخالفین ۱ ۹۴/۰۸/۱۶
مرد تنها

نظرات  (۷۸)

چقدر حرفهای  شما شبیه شوهر منه گاهی شک میکنم خودتی یه آدم خودخواه خودرأی و به شدت خودشیفته.به زنش که میرسه فقط یه سری وظیفه می بینه متاسفم برای مردایی مثل شما البته اگه اسم مرد بشه روتون گذاشت.
سلام 
شوهر من موقع خرج کردن که میشه اولویت اخرش منم . من همیشه درکش میکنم و از خواسته هام میگذرم ولی دست اخر تا چشمش به زنای فامیل می افته که هزار جور خرج کردن و شیک میگردن من رو باهاشون مقایسه میکنه  قلبم رو میشکنه چند بار براش توضیح دادم جدیدا دیگه به زبون نمیاره ولی عصبی و بهونه گیر میشه و اینقدر بهانه میگیره که اخرش به کتک کاری میرسه.
اه اه این چه رفتاریه؟ ملت میگن نگرانتیم عین خیالت نمیاد؟ پست نمیزاری نزار ولی دیگه دو خط جواب کامنت دادن که آدمو نمیکشه.

پاسخ:
شما درست میگید.
سعی میکنم شروع کنم.
سلام.چرا چیزی نمی نویسید؟
پاسخ:
سلام
چشم
سلام،نمیدونم چرا یه حسی بهم گفت حتما باید این حرفارو بهتون بزنم چون من معمولا فقط یه خواننده ی خاموشم و کامنت نمیذارم اما به نظرم شما باید چیزایی که من میدونمو بدونید و امیدوارم کمک کننده باشه،باوجود اینکه من یه دختر مجردم اما 2تا چیز خیلی مهم رو خوستم بهتون بگم: 1_همه ی زنها مثل همسر شما نیستن بهتره بگم حداقل 60%اینطوری نیستن، از نظر من همسرتون مشکل روحی دارن پس بهتره به یک مشاور خیلی خوب مراجعه کنن یقین داشته باشین که قریب 70 80 درصد مشکلاتتون حل خواهد شد،در ضمن اصلا درک نمیکنم که با وجود اینهمه مشکل چطور تا الان به مشاور ازدواج مراجعه نکردید،هر چقدر هم ادم مشکلات مالی داشته باشه زندگیه مشترکش  اونقدر ارزش داره که با جدینت پیگیرش باشه.         2_اینکه اگه با وجد تمام تلاش ها و راه حل های فوق این مسائل حل نشد مطمئن باشید طلاق بهترین گزینه هست ح و صیقه و غیره بدترینش چذاکه اولا اگه اشکار بشه کلی رسوایی داره و بازم کار به همون طلاق ختم میشه ،اگرم بچه ای داری اصلا نگران نباشین بزرگ میشن اگه باهاشون صحبت کوید حتما درکتون میکنن، مثالشم زندگیه خودمه من پدرم به مادرم خیامت کرد و مادرم فهمید و چون دوسش داشت باهاش مون اما من از پدرم متنفرم حتی وقتی میبوستم برام منزجر کننده هست میدونید چرا چون (خیلی عذر میخوام اینطوری میگم) سگش شرف داشت به اینکه اول طلاق میگرفت و بعد با یه زنه دیگه بود چون خودش دختر داشت و اصلا نمیفهمم که که چطور حتی یه لحظه با خودش  فکر نکرد اگه در اینده همسر دخترشم چنین کاری کرد اونوقت نه خودش و نه دخترش هیچکدوم هیچی ایرادی نمیتونن بگیرن با وجود اینکه خیانت خیلی بیشتر از طلاق زنارو داغون میکنه. اینم بگم که وقتی خدا راه طلاقو واستو باز گذاشته چرا میخواین از راه دیگه ای برین که اصلا پسندیده نیست. اگه برین و تو کتابای تاریخی دنبال منشا صیقه بگردین و در لین رابطه مطالعه کنین متوجه میشید که شاه ریچار د انگلستان برای اینکه کایسا رو رازی کنه که زن دوم بگیره به برخی از مراجعه نجف پیشنهاد رشوه میده که اینکارو تو دین ا سلام هم وارد کنن تا کلیسا برای رقابت با اسلام اجازه ی اینکارو به شاه بده که یکی از مراجع اون موقع که تز قضا شیعه هم بوده این پیشنهاد رو میپذیره واسه همینم هست که سنیها این قانون رو ندارن و طبق همون چیزی که تو قران نوشته 4تا زن میگیرن که البته اونم شرایطی داره  مثل جنگ جهانی دوم که تعداد زنها بیشتر از مردها بود ولی خوب الان تمام این مسائل رو به هوس الوده کردن ولی شما اگه به منطقتونم رجوع کنین عقل حکم میکنه که طلاق بهتره  حتی با وجود بچه چون من خودم مثال نقضشم .        موفق باشیدو با سلامت روح
دلمون براتون تنگ شده. یه چند خطی بنویسین و از نگرانی درمون بیارین. اوضاعتون چطوره؟ تغییری تو شرایطتون ایجاد نشده؟ خیلی بفکرتونم. لطفا یه خبر از خودتون بدین.
راستی سال نوتونم مبارک
۱۲ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۱۲ یا ابالفضلللللللللللللللللللللللللللللللللل
یعنی هر کی زن صیغه ای بخواد میاد پیش تو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
یا فاطمه زهرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
بدبخت شدم
وقتی یه چیزی نوشته میشه اثر گذاریش تو عالم بیشتر میشه
نوشتن یه موضوع بسیار مهمه و خدا بهش قسم خورده، 
ن و القلم و ما یسطرون
پس مطمئنا وقتی ثبت کنیم یه چیز بد رو اثرات بدش تو زندگی مون خیلی بیشتر می شه
خودتون ببینین که از وقتی اینجا می نویسین مشکلاتتون کمتر شده یا روز به روز بیشتر
به خدا زندگی خیلی ها سخته و پر از مشکلات، دلیل نمیشه که تمرکز کنیم روی مشکلات وغصه بخوریم و به بقیه هم یاد بدیم بزرگ دیدن مشکلات رو...
همسر من اخلاق هایی داره که مادر و پدرش به من می گن چه جوری تحملش می کنی .....تقریبا تمام اعضای فامیل ازش دلخورن...
اما من عاشقش هستم و هر وقت احساسم بهش کمتر می شه میرم دو رکعت نماز می خونم هدیه می کنم به حضرت فاطمه و می گم: اللهم الرزقنا موده بین الازواج بحق فاطمه الزهرا
بعد از نمازهام دعا می کنم که خدا محبت بین مارو بیشتر کنه
واقعا هم شاهد تغییرات زیادی تو همسرم بودم، خیلی راه مونده تا اخلاق ها ش خوب بشه اما من امیدوارم به خدای مهربون چون خدا می خواد بنده هاش خوب بشن حتما کمک می کنه
تمام دنیا پر از مشکله و دنیا همینه مهم اینه که ما چه جوری بازی کنیم و برنده ی بازی باشیم...
اولین قدم تو کوچک دیدن مشکلات اینه که به هیچ کس نگیم...مومن تو قنوت نمازش فقط به خدای خودش می گه مشکلات رو و در برابر بزرگی خدا می بینه که مشکلاتش چیزی نیستن،
امیدوارم نرجیده باشین از من
موفق و سعادتمند باشین
سلام سال نوتون مبارک باشه
درسته که ممکنه این نوشته های شما تاثیرگذار بر برخی از خانم ها باشه اما به تاثیر منفی ای که روی عده ای می ذاره نمی ارزه
من سه ساله که ازدواج کردم و همسرم رو با تمام عیب هاش خیلی خیلی دوست دارم
بنده حدود یک سال پیش به اینجا اومدم و مطالب رو می خوندم از جاییکه همسر من با اینکه مرد هست رفتارهایی شبیه همسر شما داره، خوندن مطالب شما باعث شد ک کم کم در من هم القا بشه چقدر همسرم منو عذاب می ده و واقعا رنج می کشم با اینکه قبلش انقدر برام بزرگ نبود رفتارهای همسرم،
متوجه ی تغییر رفتارم شدم و اینجا اومدن رو به خودم ممنوع کردم و به زندگی عاشقانه ام ادامه دادم
اگر این مطالب حتی به یک نفر بدبختی رو القا کنه برای شما تبعات سنگینی خواهد داشت
خداوند واهل بیت به ما سفارش کردن به کوچک دیدن عیوب و مشکلات زندگی نه بزرگ کردن و غصه خوردن از اونها.. این کار الهی نیست
ضمن اینکه خیلی ها از وبلاگ شما یادگرفتن و مشکلاتشون رو نوشتن تو وبلاگ ها....
۱۱ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۳۰ و دوباره من:-)))))))))))))

داشتی کفترهایت را از روی بوم خانه  چخه میکردی

ونگاهت به نگاهم عشق بازی کرد

وای چه رویای

اما چه ناجونمردان به کفترت که پشت سرم بود داشتی میگفتی بیا بیا بیا


دهاتی هم که نباشی سادگی و مهربانیت را  شخم میزنند
۱۱ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۱۵ دارد وصیتی نوحو علی الحسین
آتش زبانه زد از خانه علی
در بین شعله سوخت پروانه علی
افتاده از نفس همسنگر علی
یک آیه شد جدا از کوثر علی
ای وای مادرممممممممممممممممممممممممممممممم
نفسی لک الفداء بی بی بی حرم

۱۱ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۰۴ عجب رسمیه رسم زمونه
عجب دنیاییه!!!!!!!!
چرا تاوان بدی یکی در حق یکی دیگه رو باید نفر سوم بده که از قضا خوش قلب ترین آدمه روی زمینه و تو عمرش آزارش به یه مورچه نرسیده!!!!!!! چرا اینجوری میشه؟

سلام
راستش وضعیت برادر من هم دقیقا مثل شماست و شاید هم یعنی مطمئنم از شما بدتر!!!!! خیلی ها مثل شما هستن و جز صبر چاره ای ندارن. حیفه. دنیاتون که خراب شده با این چیزایی که نوشتید از قرار معلوم!!!!!!!!!!!!! نزارید رفتار زنتون آخرتتون رو هم خراب کنه. به ائمه و خدا و پیغمبر بدبین نباشید و ازشون شکایت نکنید. پس اون آدمای سالمی که تصادف میکنن و قطع نخاع میشن یا هزار جور مشکل دیگه باید همشون کافر بشن؟!!
توصیه برادرانه من به شما آخرتتون رو سفت بچسبید و نزارید خرابش کنن. حیفه. این زندگی میگذره آخرش برادر. به نظر من حتی اگه تناردیه هم زن خوبی داشت تناردیه نمیشد!!!! شاید یه آدم خوش قلب و مهربون میشد که دوست داشت به همه آدما کمک کنه :-)

پس تناردیه واسه این انقدکوزتو اذیت میکرد؟! نگو زنش کتکش میزده و تحقیرش میکرده. عجبببببببببببببببببببببببببببببب
۱۰ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۳۲ دانشجوی بدبخت
تو استاد دانشگاهی نه ؟
مطمئنم تاوان کارهای زنتو دانشجوهای بدبختت باید پس بدن
برای شادی روح دانشجوهای بدبختت همه دوستان یه فاتحه بخونن

سلام 
سال نو رو تبریک عرض میکنم امیدوارم سال خوشی پیش رو داشته باشید.
من شما رو نمیشناسم و قضاوتی هم روی شخصیتتون ندارم اما همون طور ک خودتون گفتید که پست مدیریتی و از این حرف ها دارین محض تلنگر شاید کارساز باشه اگر خدمتتون عرض کنم که هرچه ما پست اجتماعی بالاتری داشته باشیم باید بیشتر مواظب حق الناس تو زندگیمون باشیم متأسفانه بعضی فکر میکنند حق الناس فقط اختلاس و زیرمیزی است نه این طور نیست...من وقتی رفتارهای مدیران دانشگاهم رو با خودم دیدم وقتی برای موافقتشون با یه کار خیلی کوچیک و بی اهمیت که میتونست دغدغه ای از من رو کاهش بده چقدر بی انصاف برخورد کردن و همش حرف از آیین نامه و قانون میزدن(کار من این بود:میخواستم یه درس اختیاری عمومی بهم بدن که معدلمو از 13.99 با 14 برسونه فقط همین قدر بی اهمیت) و اینقدر دلمو شکستن هیچ وقت حلالشون نمیکنم یا اون آقایی که موقع مصاحبه یا گزینش کاری یه پسر جوان و با سوادی رو فقط به خاطر مدل ریش یا رنگ روشن لباس یا شلوار جینش رد می کنه انتظار نداشته باشه که زندگی خیلی به کامش باشه گرچه من میدونم که حتما اون آقا واسه توجیه کارش میگه دارم قانون رو اجرا می کنم ولی خیلی عذر میخوام مردشور خودشو و این قانونا مسخرشو ببره به جهنم.
داداش این کامنتای ما رو حذف کن ما هم دعا میکنیم انشالاه همه چی درست بشه و زندگیتون پر شادی و خوشی بشه
جون مادرت حذف کن داداش

سلام  هم درد در این ساعات  نزدیک تحویل سال ارزوی خلاصی از این درد و غم عظیم روبرات دارم چراکه منم به همین مصیبت شما دچار هستم باز شما اینقدر ازادی داری که می تونی اینجا درد دل کنی و چند نفر برات همدردی کنند و  سبک شی ولی من اگر مصیبتها رو در این زندگی سراسر جنگ اعصاب بنویسم دوباره جنگ ودعوا که چرا نوشتی و چه و چه ... خلاصه فکریم که چه کنم بخدا وامانده ام و گرفتار تو رو خدا اگر کسی کمکی می تونه بکنه دارم دیونه میشم از زندگی سیر شدم و ارزوی مرگ از خدا دارم ففقط نگران پسرم هستم برای اون موندم چه کنم .... خدا صبرت بده و برای منم هم دعا کن چرا که فکر نمی کنم جز جدایی راه حلی باشی 
سلام همه اش تحمل ادم می ترکه مننم که زنم شوهرم تنبل وزالو.. نه کاری می کنه نه هدیه ای می خره ده سال همینوری بیخیال ..از اینورم همش ادعا ... ده روز برای سه کلر پتج دقیقه ای صرف می کنه!یکبارم تشکر تمی کنه ..من چی کار کنم!!!شما باز دو تا بچه دارین که دلتون خوش باشه من چی بگن که بچه دار هم نمیشه اقا!...
۲۵ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۲۶ مامان طهورا
ای بابا مردم از بس اومدم سر زدم اینجا ببینم به روز شده یا نه

بنویسید دیگه

من خیلی از حرف های شما درس میگیرم.   باور کنید من قبلا رفتارهای بدی با همسرم داشتم ولی بعد از خوندن وب شما به خودم اومدم
و تقریبا خودم رو اصلاح کردم



پاسخ:
سلام
آفرین بر شما
سلام
به نوشتن ادامه بدید چون حرفاتون برای مخاطب ها جالبه
هم اینجا ثبت میشه یک روزی حتما یادآوری این نکات و حرفها جالبه. براون.

پیشاپیش سال نو پر یمن و برکت باد
سلام دوست گرامی
به نظرم شاید کتاب تراپی (کتاب درمانی)هم بتونه جواب بده
من یک کتاب بهت معرفی میکنم
حتما مطالعه کنید
این یک کتاب متفاوته
ازدواج بدون شکست
دکتر ویلیام گلسر
ترجمه علی صاحبی
دقیقا روی نکاتی بحث می کنه که مسائل زندگی شماست
در ضمن وب جالبی دارید لینک تون کردم
شما میگید کلی اتفاق افتاده امیدوارم ختم به خیر بشن براتون .
نگرانمون میکنید با نیومدن و ننوشتنتون ... میشه لطفا بنویسید :(
سلام نیستید نگرانم.یه خبری بدید.منتظرم
پاسخ:
سلام
هستم حال نوشتن ندارم.
زندکی خیلی سخته منم شوهر بدجنسی دارم با وجود اینکه باردارم دست روم بلند میکنه و فحاشی میکنه انقد لجبازه که خدا میدونه جند بار خواهش کردم به بدر و مادرم فحش نده ولی بدتر تو دعواها لج میکنه و دست رو نقطه ضعف من میذاره ولی خدا میدونه که هیج وقت به خانوادش بی احترامی نکردم و با همه جیزش ساختم و توکلم به خداست در ضمن با خانواده من رفت امد جندانی نداره بعضی وقتا دلم میخواد برم ولی نمیتونم برام دعا کنید توروخدا خانمها اکه شوهراتون خوبن قدرشونو بدونید اذیتشون نکنید.
سلام
میشه لطفا بنویسید
من همیشه مرد ها رو خشن تصور میکردم ولی واقعا بهشون که پی میبرم و میرم توی دنیاشون خوب میفهمم که بدترین و خشن ترین مرد هم به شدت لطیفانست .


سلام
امروز با وبلاگتون آشنا شدم
یه سری از مطالبتون رو خوندم نظرها رو هم خوندم
منو وارداد به فکر کردن کردین
آیا منم نسبت به همسرم کم میزارم
میدونید آخه من هم شاغلم هم درس میخونم هم بچه داری میکنم
در طول روز انرژی زیادی مصرف میکنم
معمولا دیگه انرژی واسه آخر شب واسم نمیمونه
از این به بعد بیشتر مطالبتون رو میخونم
دوست دارم بیشتر از دنیای مردا بدونم
هـــــــــــــــــــی....
افسوس...
مردها به قدری زنهارو عصبانی میکنند و حرف خودشون میزنند وبی اهمیتی و بی توجهی میکنند و به قول معروف: (مرغشون یه پا داره) که جایی برای حرف زدن خانمها نمیذارن  اینجاست که تمام نفرت جمع میشه تو بازوها و چیزی به طرف مرد پرت میشه که حقشونه
ای بابااا بنویسید دیگهههه...مردیم از فضولی
فقط میگم دمت گرم 
اگه اینایی که مینویسی کاملا بی طرفانه باشه و درست درست ،خیلی مردی که زندگی میکنی .این دوره زمون کم پیدا میشه کسی که با مشکلات همسرش تا این حد بسازه .
از خانمت هم خوشم میاد خیلی باحال لج میکنه ، اونقدر خواسته اش غیر منطقیه که بیشتر شبیه شوخیه !
میگن خدا به مدارا کردن اجر زیادی قرار داده ،قربون خدا برم این چند سال عمر و که میگه در حد چشم بر هم زدنییه  ،همه اش باید در جنگ و تلاش باشیم ،قیامتش هم یه جور دیگه گیریم
ولی به نظرم با کل دنیا در جنگ باشی اما شریک زندگیت همدم و کنارت باشه 
ارزو میکنم همونقد که همسرت توی خواسته هاش پشتکار داره شما هم برا حفظ زندگیتون پشتکار داشته باشی و امیدوار
 
آخه بعضی مواقع آدم یه چیزایی از طرف مقابل میبینه که عذابش میده و ناخودآگاه به فکر تلافی می افته.من شاغلم. یه زندگی تقریبا مرفه به کمک هم ساختیم.میتونم به جرات بگم تمام وسایل خونه رو خودم قسطی تهیه کردم.خلاصه در ماه از حقوقم یه مبلغ ناچیزی میمونه.گاهی یه چیز دلم میخاد گرون باشه نمیتونم بخرمش چون میبینم با پس اندازم نمیخونه.یه وام و مبلغ کلانی هم که میگیرم باز به یه جای زندگی میزنم.الان واسه یه چیز ضروری نیاز مالی پیدا کردم موندم هوا رو نگاه میکنم.اونوقت شوهر جان چیکار میکنه یه پس انداز که داره میره فلان مدل گوشی میخره فلان قیمت یه مدت کوتاه نگه میداره دلشو میزنه میده به یه فامیل بعد براش قسط میبنده هر چقد میتونی در ماه بده.حرف توی کله ش فرو نمیره.میگم بابا من نخاستم فردا اومدیم یه حادثه ای رخ داد در کی و بزنی کمکت کنه.تازه خودشم به حرف من رسید.بارها شد نیاز پیدا کرد اما به همونایی که دستشونو وقت نیاز گرفته بود بهش جواب رد دادن.حالا قضاوت کنین با انیجور آدم میشه روراست بود.به من میگه ندارم بعدش میشنوم به فامیل قرض داده.آخه اینو کجای دلم بذارم .منم فکرای دیگه دارم. تا حالا که به فکر زندگی بودم از حالا برای خودم میخام خرج کنم.دیگه تصمیم گرفتم پس اندازم داشتم بگم ندارم. چون از این مرد آبی واسه من گرم نمیشه.نمیدونم شایدم از اول که دستم تو جیب خودم بوده همینجور عادتش دادم.بله همین چیزا باعث میشه که آدم تغییر میکنه.



سلام.چرا دیگه چیزی نمی نویسید؟نگرانیم بابااا
پاسخ:
سلام
هر بار خواستم بنویسم یا وقت نداشتم یا حوصله.
تو این مدت هم کلیییییییییی اتفاقات افتاده که لازم بود می نونشتم.
من نمی دونم و نمی فهمم ، بعد از 12سال هنوزهم نمی فهمم که چرا وقتی خانمی وارد زندگی آدم میشه فکر میکنه همه چی تمومه.
شعارهای احمقانه ای مثل از جیبش خرج نکنی یکی دیگه خرج میکنه و ....

زندگی سخته ... قبول ، من 12 ساله که دارم این سختی رو تحمل میکنم.
اما قراره زن ومردکنارهم چکار کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی زندگی اینقدر پوچه که اگه پول نباشه  باید درش و گل گرفت. لحظات خوش بین زن و مرد چی میشه؟
ربطی به رابطه جنسی نداره ولی اونقدر از این حرف احساس انزجار میکنم : شما مردا زن و فقط به خاطر ارتباط جنسی می خواهید.  این حرف کاملا مشخصه که از بی اطاعی وجهالت کامل سرچشمه میگیره.
مرد یک جور آفریده شده  و زن یک جور نباید باهم مقایسه بشن.
مرد به احترام نیاز داره .... احترام و بعدش بی  برو برگرد به ارتبا جنسی حالا یک روز در  هفته یا هر روزدر هفته. اگه احترام مرد حفظ بشه ، بفهم که موجود باارزشی است برای زنش و زن از زندگی کردن با او لذت میبره حتی دیگه نیازهای جنسی ش هم چندان مهم نخواهد بود.

خانومایی که می خوان ولنتاین و شوهر براشون بترکونه، هیچ از خودشون سوال کردن چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هیچ از خودشون سوال کردن چر مردشون روز بعد هم باید کنارشون باشه؟
من ان سوال واز خودم هر رووز پرسیدم. بیشتر از ده سال از ازدواجمون میگذره .... همه تولدهای همسرم حداقل یه کادو گرفتم (البته معمولا یک یا دوروز  بعدش (چپکی سورپرایز کزدم)) اوائل که  همسرم مسافرت میرفت وقتی برمیگشت خونه شده بود مثه مهد کودک پر از شرشره و برف شادی و ....
هیچوقت در زندگی م سعی نکردم اذیتش کنم. ساعتها و ساعتها از همه چی حتی کارم زدم که بشینم باهاش حرف بزنم تا آروم بشه و خوشحال.

شاید یکبار برای من تولد گرفته باشه.

نمی دونم خانومها چرا فکر میکنن مردها باید دورشون مث پروانه بچرخند و حتی نگاهی هم به خودشون نمیاندازن ک ببینن رفتارشون مثه یه لوله اگزوز  تریلی میمونه نه شمع.


سالها گذشت تا اینکه یک مرتبه دو هفته قبل دیدم اصلا دوس ندارم به صورتش نگاه کنم.
دوس ندار م کنارش باشم. به معنی واقعی اصلا دیگه نمی خوام ببینمش.
جالبه که هیچ کس باورش نمیشه که این حرفها تو زندگی من داره زده میشه.
حتی برای اینکه بیشتر به ناراحتی هاش اضافه نکنم شبها کنارش می خوابم اما دنبال یه فرصت وبهانه ام که شب رو تنها بخوابم.

 
حالا می فهمم که چرا طلاق جرات می خواد.
حالا می فهمم که انسان یکبار بیشتر زندگی نمیکنه و نباید این عمر رو تلف کرد تا یکی دیگه بفهمه یا یاد بگیره زندگی کزدن یعی چی.


ببخشید این حرفها رو تو وبلاگ شما زدم.
خانم ها هم عذر من و بپذیرن ولی یک ششم عمر یک انسان چیز کمی نیست که تلف بشه
 
۱۶ دی ۹۴ ، ۲۱:۲۲ هناسه سرد
رنجی که میبری
سلام.پست جدیدی نذاشتید.امیدوارم زندگی بر وفق مراد شده...ان شالله
سلام خووبین
یک شیش ماهی هست که با وبلاگتون اشنا شدم.امروووز اوومدم مطلب حدید گذاشتین خوشحال شدم.چرا زووود زووود اپدیت نمیکنین؟؟؟ شما مشاور هم رفتین؟؟؟؟ واقعا خانومتوون خیلی روو اعصابه.چجوووری تحملش میکنیین؟؟؟ مجبور که نیستیین!!!!! تحدیدش کنین اگه رفتارش رو درست نکنه طلااااقش میدیننننن........چرا انقدر الکیییی صبر میکنین!!!!!اگه مشکلتوون بچه هست هم خودتوون هم میتونین بزرگس کنین!!!!! واللاااااااااا
راستی یکی از مطالبتوون قفل داشت.میشه رمزش به منم بدیین؟؟؟ ممنوون میشم

خانما گوش کنید:
زنی که مراعات جیب شوهرش رو میکنه، یکی دیگه دست تو جیب
شوهرش میکنه!
زنی که خودش رو برای شوهرش خوشگل نمیکنه، یکی دیگه
خوشگل میکنه.
 زنی که سختی میکشه، زندگی جمع میکنه برای آینده بچه هاش و خودش، یکی دیگه خوشگل همه رو هورت میکشه و هپله هپو میکنه و… 
پس نتیجه میگیریم:
((مردا جنبه گذشت رو ندارن)) بیچارشون کنید!
 والسلام 

 

پاسخ:
یا خداااااااا
سلام . خوشحال میشم باهاتون آشنا شم . فکر میکنم بتونم کمکتون کنم تا بهتر با همسرتون کنار بیاید
سلام
به سایت موسسه فرهنگی شاهدان بروید.
بسته مدیریت روابط در خانواده که درس های دکتر حبشی است را تهیه کنید.
خودتان آن ها ببینید و در اختیار همسرتان هم قرار دهید.
هیچ مشکلی بی را ه حل نیست. مشکل ما این است که راه حل ها را نمی دانیم. مشاوره گرفتن از هر کسی لزوما به حل مشکلات کمک نمی کند. چه بسا با مشاوره های غلط خاله خرسه ای مشکلات به بحران نیز برسد.
در سایت شاهدان قسمتی برای پرسش از دکتر حبشی و گرفتن پاسخ از ایشان وجود دارد. می توانید مستقیما از ایشان مشاوره بگیرید.
سلام
بعداز مدتی دوباره سرزدم و خوشبختانه(...) میبینم مطلب سردی نگذاشتین
امیدوارم بخاطر تغییر نگاهتون به زندگی باشه
(من فکر میکنم سعی کردین بجای نوشتن از بدی های همسرتون نگاهتون رو تغییر بدین و ان شاءالله مث یه "مــــــــــــرد!! " دارین مشکلتون رو حل میکنین.)
امیدوارم خدای بزرگ و مهربون کانون گرم خانواده کوچولوی شما رو حفظ کنه.
منتظر مطالب گرمتون هستم(شکلک)

کاش فقط یکبار بجا صفحه چیدن پشت سر همسرتون آدرس اینجا رو میدادین بهش تا بفهمه نگاه شما بهش چیه ... کاش...

 

پی اصلاح باشین !!!! ( بی عیب نیستم نه ...ولی نسبت به کسی که تو زندگیمه مسئولم ... ) مسئول باشین ...

۰۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۲۲ مامان محمدامین
جدیدا هم که شعار زنی که خرج نداره ارج نداره بد جور خانمهارو به تکاپو واداشته
۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۵:۴۸ خانوم خونه
سلام لطفاااااااااااا بخوووووووونید ان شاالله به شما کمک میکنه چون خیلی شبیه زندگی شماست این اتفاق

من خیلی وقته وب شما رو میخونم اتفاقا برخلاف نظر اکثر دوستان من فکر میکنم تا جایی محبت جواب میده از اون به بعد محبت بیش از اندازه و گذشت خارج از عرف شما باعث شده همسرتون این روال رو پیش بگیره 
یک بار بنشینید و کاملا واضح در مورد اینکه حرکاتش چه تاثیری روی شما میذاره صحبت کنید 
یکی از آشناهای خیلی نزدیک من میگفت خانومش بعد از زایمان تا سه سال به هیچ عنوان باهاش نزدیکی نداشته و این بنده خدا واقعا ادم پاکیه و سه سال پاک دامنی کرد و هیچ خشونتی به خرج نداد  و فکر میکرد با صبوری میتونه درستش کنه ولی خانومش نمیفهمید که واقعا داره گند میزنه تازه رفتار زندگی خراب کنی با ورژن صدبرابر بدتر از خانوم شما باهاش داشت توی خونه گلدون به سمت شوهرش پرت میکرد میرفت قفل خونه رو سرخود عوض میکردو میگفت از خونه من برو بیرون در حالیکه این بنده خدا برای به دست آوردن دل خانومش خونه رو به اسمش زده بود توی مکه جلوی چشم مادر این آقا شوهرشو با کیف میزد اصن دیوانه بود این اقا با مشاوه پدر من به همسرش گفت تا آخر این هفته بهت فرصت میدم تا روی همه رفتار های زندگی خراب کنت فکر کنی شنبه هفته بعد من درصورت عدم رضایتم یه زن دیگه رو صیغه میکنم و برای همیشه خودمو از این نکبت خلاص میکنم 

این کلمه صیغه با اون لحن چنان تاثیری گذاشت که خانومش فرداش بر وفق مرادش شده بود و خانومه قبول کرد بره مشاوره و تا آخرش هم رفت
البته مشکل اصلی مادر خانومش بود که حسابی به زندگیشون گند زده بود که بازم به مشاوه پدرم رابطه با مادرخانومش تا وقتی خودش حضور نداره رو هم ممنوع کرده بود و خود اون خانوم اعتراف میکرد بعد از اون جنجال ها که مادرم خیلی موش می‌دووند  
دلم پر درد شد برادر, واقعا ناراحت شدم. داداش من, من فکر میکنم ایشون مشکل عصبی داشته باشن بهتر نیست بجای مشاور به یک روان پزشک مراجعه کنید؟با مصرف آرام بخش بهتر خواهند شد. مطمئن ام. تجربه اش رو دارم میگم. براتون از ته دل دعا کردم ان شاالله زندگی تون شیرین بشه و به آرامش برسییید. خدا هممون رو به راه راست هدایت کنه. آمین
چه وبلاگ جالبی دارید! خوشحالم پیداش کردم. حتما تمام مطالب و سر فرصت خواهم خوند. فک میکنم خیلی ب درم بخوره... لااقل میفهمم تو کله مردا چی میگذره و یه شوهر از زنش چه توقعاتی داره. بازم ممنونم
گاهی خیلی خوشحال میشم از این که تو شهرستان های خیلییی بزرگی زندگی نمیکنیم و مردمش انقدر چشم رو هم چشمی ندارن..
چشم رو هم چشمی ها هم زیاد به چشم نمیاد...چون زیاد نیست...
اصلا قابل درک نیست این زیاده خواهی ها...
خوب شوهر بد بخت نداشته باشه باید بمیره!!! از کجا بیاره!!!
با این که تو وضع مالی هیچ مشکلی تو خانواده نداریم اما گاهی دیده میشه که خیلی چیزا جفت میشه به پدر خانواده داره سخت میگذره...سعی میکنیم هواش داشته باشیم تو اون شرایط...هر چند که بهش بگی از هیچی دریغ نمیکنه....ولی اگه مثلا یه چیزیو دیر تر بخوایم یا از یه خواسته مون بزنیم اسمون به زمین میاد!!!!؟؟؟؟
چیزی ازمون کم میشه!!! 
حتی پول دار ترین ادمها هم گاهی دچار بحران میشن تو اقتصاد خانواده...
کاش یه کم مردا رو بیشتر درک بشن...شایدم باید تو خانواده ها فرهنگ سازی بشه....و هیچ شخصی جز مادر نمیتونه این به بچه هاش یاد بده...
ایشالا زود تر حل بشه مشکلتون اقای محترم...
سلام, در خصوص رابطه زناشویی, ما تقریبن برعکسیم, یعنی من میبینم شوهرم به اندازه من تمایل نداره و این خیلی ناراحتم میکنه! نمیدونم چرا اما فکر میکردم مردها یه مقدار بیشتر از خانم ها تمایل به رابطه زناشویی داشته باشن, همسر من قشنگ حداکثر یک بار در هفته براش کافیه, نه اینکه من اذیت شم از کمبود رابطه اما خب فکر میکنم هفته ای یک بار برای یک مرد جوان کم باشه. 
سلام وروزتون بخیر
من یک هفته است با اینجا آشنا شدم وازاین بابت خیییلی خوشحالم.
مطالب خوبی داره البته زیادنظرات دوستان رو نمیخونم بیشتر شخصیت ولحن صحبت "مرد تنها"واسم جالبه
حرفاتون پختگی خاصی داره وخارج از دردودلای خاله زنکی هستن(که فکر میکنم بخاطر ایمانتون هست)
مردی رومیشناختم شرایطش مث شما بود...وبا من دردودل می کرد
الان خداروشکر بهتره چون اول سعی کرد حالت افسردگی خودشو ازبین ببره وبعدشم شرایطش رو بپذیره...
ویواش یواش اوضاعش بهتر شد(الحمدلله)
امیدوارم روزی برسه که عکساتون از این حالت افسردگی خارج بشن
با توکل به خدا و صبر وصبر وصبر(تلخ ترین نوشیدنی)...
بازم بهتون سرمیزنم(ان شاءالله)
امیدوارم شادزندگی کردن واستون عادت بشه!(شکلک تعجب از صحبت های فلسفی)
پاسخ:
سلام
خوش اومدید. نظر لطفتونه.چه عجب یکی از ما تعریف کرد!!!!(نگاه کاملا متعجبانه)
ما هم اینجا درد و دل میکنیم ...

۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۸ سوال کننده
آقای رنج نامه لطفا نظرمو تایید نکنید خواهش کردم. 
پاسخ:
سلام
شرایط شما بهتر که نخواهد شد ظاهرا پس با آقا صحبت کنید با همین رویه خواستند بیان نخواستند هم تکلیفتون مشخص میشه.
۰۶ آذر ۹۴ ، ۱۹:۵۵ یواشکی های زن شوهردار
خوب بعضی  خانم ها اینجوری هستن متاسفانه
سلام از دنبال کردن وبلاگی سر از اینجا در آوردم    من اصولا نظر نمی زارم اصلا
خدایی نظر واجب شدید.  من زنم کارمندم و دو تا هم بچه دارم آقا واقعا به شما خدا صبر جمیل عطا کرده که خانومتون رو تحمل می کنید واقعا می گم آخه چطو ؟؟؟  امروز بعد از نزدیک هشت سال  زندگی  که همیشه اش کار می کردم روزی نشده ناهار نداشته باشم یا حتی ساده باشه هنوز چیز غیر معقولی طلب نکردم حتی معقولشم همیشه آقا پیشنهاد دادن حقوقم هر گز نمی گیم مال من و مال تو و تو هر کاری اول شوهرم بعد بچه ها البته دو طرفه هست اینی که می گم باور کردن این جور زندگی برام سخته و حتی محاله ما با این هال دعوا می کنیم اون وقت شما با این وضع واقعا چطو خانومتون رو تحمل می کنید آقا شما در حال جهادید اینو واقعا می گم فقط ترو خدا همه خانوما رو به این چشم نگاه نکنین خواهشا 

سلام و روزگارتون به خیر و آرامش
من به دنبال مطالعه درخصوص مطالبی راجع به زندگی مشترک و پیوند ازدواج، به وبلاگ شما رسیدم. که خواندن مطالب آن چند روزی به درازا کشید. نوشته های شما برخی افکار مرا تقویت و برخی را اصلاح کرد. از این بابت وجود چنین وبلاگ ها و نشر چنین تجربیاتی را غنیمت می دانم. یکی از مطالب شما رمز دار بود که درخواست دارم چنان چه صلاح می دانید اجازه ی خواندن آن را به من بدهید. در صورت عدم صلاح دید جناب شما، تمام حق را به شما خواهم داد و بابت ابراز درخواستم از محضرتان عذرخواهی خواهم کرد.
با احترام
سلام 
هرجور شده از زیر سنگم شده قرض مردم رو بدید . 
و چیزی که قبل از دادن قرض مردم بخرید محاله اومد داشته باشه. 
در این یک مورد اصلا حق با خانمتون نیست . 
البته شما هم کم محبت کردید خخخ:-)
 ازاون وقتایی ک لجباز میشیم ما خانوما و فقط میخوایم حرفمون عملی بشه لابد ی کاری کردی یا ازت دلخوره ک اینجوری میخاد جبران شه
 /http://zanashegh.blogfa.com

آشنا جان در واقع مادر و شوهر و خواهر شوهر شما طرح نیاز شدید ( منظور اصرار نیستا که اصرار کار را خراب می کنه ) می کنند و شوهر شما با تامین نیاز آنها به شکوه تامین میرسه و براش لذت بخشه 

شما هم باید شوهرتون را به شکوه تامین برسونید . ( کلید قلب مرد دکتر حبشی را حتما گوش کنید )
منم تقریبا همین مشکل آشنا جان را دارم . 
ولی می دونید راه حلش چیه ؟ 
راه حلش طرح نیاز هست که توی صحبت های دکتر حبشی با عنوان کلید قلب مرد بیان شده و همینطور توی وبلاگ تو فقط لیلی باش اومده .
 : اصل طرح نیاز ... چکیده ش این بود که وقتی میخوای چیزی رو از همسرت بخوای، تنها راه درستش این هست که فقط و فقط میزان علاقه شدید و نیازت به اون چیز رو به همسرت اطلاع بدی و رد بشی ... و این خیلی مهمه که این موضوع در حد اطلاع دادن باقی بمونه، و با اصرار و اجبار و این شگردهای زنانه ی متداول، کار رو خراب نکنیم.

کاملش را اینجا بخونید : 

http://womanart.blogfa.com/post/156
سلس

سلام . یه سوال شما قرضتون برای چی بوده ؟یه وقت شوهر من برای پاسخگویی برای زیاده خواهی های مادر وخواهرش قرض می کنه .مثلا می خوان برن عروسی خواهر خواهر شوهرم در یک شهر دیگر . وقتی حقوق می گیره رو می کنه که اقا قرض دارم . وچند بار که این کارها تکرار بشه من امون بهش نمی دم تا دلش بخواد خرج می کنم می گم تو که با بدهی خوشی بزار من بدهکارت کنم . گاهی گولش می زنن الکی گریه وزاری که (پسر بزرک کردم پول لازم داره .خواهرته بیچاره شوهرش خرجی نمی ده و...زن یک فامیل شناسنامه ای و... جمع می کنی واسه شوهر بعدی زنت ) با این ترفندها ازش پول می گیرن .
پاسخ:
سلام
برا زندگی مشترک خودمون بوده که خود ایشان هم خواستند بخریم.

سلام من یک سالی هست که وبلاگ شما رو میخونم و همه ی روزای زندگیتونو که ثبت کردید، خوندم .
اقا زندگی شما اصلا قابل قضاوت نیست . شما دارید زندگی میکنید با زنی که شبیهش توی خیلی از زندگیه اقایونه دیگه هم هست . شاید یکی از ماهایی که نظر میدیم راجب شما روزی توی یکی ازین شرایط همسر شما قرار بگیریم و مرد ماهم مثل شما از ما گلایه کنه .

من برای شما از ته قلبم ارزوی آرامش دارم .

پاسخ:
ممنونم

سلام

جالب بود ولی خوب میشه با صحبت کردن خانم ها رو متقاعد کرد .

سلام می خواستم بدونم اون دوتا وبلاگو به همسرتون معرفی کردین؟خیلی تاثیر داره ٬ تو رو خدا به اصلاح همسرتون امیدوار باشید ٬تو رو خدا با همه ی کاستی هاش دوستش داشته باشین ، تو رو خدا با همه ی بدی هاش دیگه ازش بد نگین ، اونو برای خودش بخواین .
نه خیلی کم پیش میاد با دو تا حقوق درآمد مکفی نباشه
۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۵ وجیهه خانم
سلام دوست عزیز چند وقتیه وبتون رو میخونم...امیدوارممشکلتون حل بشه..
ولی گاهی از اظهار نظرهای دوستان دلگیر میشم، آیا واقعا همه زنها اینقدر بدند؟
کاش اینطور قضاوت نکنیم...
حد اقل در زندگی ما که اینطور نیست..
من و همسرم قدر همو میدونیم..
با ابنکه خودم شاغلم و قسط زندگی رو هم میدم حتی یکبار پول من پول تو نکردم...همسرم همبشه بالا بردم و اون هم انصافا قدر دانه...
برادر من،هم زن بد هست و هم مرد بد...همه که مثل هم نیستند..
مثلا یکی از دوستان نزدیک من...بسیار خانم مومن باشخصیت با سلیقه مهربانو... هست...ازدواج کرده گیر یک مرد زورگو و بی انصاف افتاده که باید حقوقش دو دستی تقدیم کنه و برای گرفتن پول تو جیبی  منت بکشه....
خدا به هر دو طرف انصاف بده...

پاسخ:
سلام
بله حرف شما متین و منطقیست.
تو هر دو جنسیت خوب و بد هست و حتما همگی به چشم تو نزدیکان خودمون میبینیم.
چرا همه دارن سرکارخانوم و زیر حرفا و نیش و کنایه هاشون له میکنن
آقای محترم آخرین باری که برای همسرتون وسیله یا لباسی خریدین کی بوده؟
آخرین بار کی خانواده تون رو برای شام و تفریح بیرون بردین؟؟
آخرین بار کی بهش گفتین که عزیزم خودت چیزی لازم نداری؟
من شوهرم هر ماه حدود 5 تومن قسط و چک داره خودمم کار میکنم و تماممم درآمدم دست شوهرمه حتی به منم اون هفته ای پول میده که زیاد نیست حالا من با هر شرایطش کنار اومدم حتی پس اندازمم دستش دادم حالا که من یه بلوز سادهههههه خواستم می دونین چی گفته:
تو زن نیستی تو درک نداری تو فهم نداری تو شعور نداری که با وجود چک من درخواست یه بلوز میکنی.............

شما مردا همتون عین همین تا زنتون پشتتونه و با کم و زیادتون میسازه چیزی نمیگین اما اگه درخواستی بکنه انواع و اقسام توهین هارو میشنوه
پاسخ:
ما رو بیشتر فکر کنم له میکننداااااا
دو شب پیش برا خودش رفتیم لباس خریدیم. قبلش برای دخترم و ....
وسایل ریز هم ماهی چند قلم میخرند و هیچ مشکلی نیست باید هم بخره
ما هر هفته شام یک بار یا دوبار دعوتیم و تابستان هم پنجشنبه ها و جمعه بیرون میریم که قبلا تو پست هام نوشته بودم

اگه از این جهت ها کم میزاشتم که غصه ای نداشتم.
دو تا وبلاگ روی من خیلی تاثیر گذاشت وزندگیم رو تا حدودی تغییر داد، وبلاگ تو فقط لیلی باش و پیچ و مهره ها هم عاشق می شوند که پیشنهاد می کنم همسرتون بخونه تا وظایفشون یادآوری بشه، تو فقط لیلی باش شامل همه ی وظایف زن نسبت به شوهر در اسلام است و مذهبی است  ، اما پیچ ومهره زندگی یک زن با سلیقه است و خیلی مذهبی نیست ولی جذابه، لطفا به همسرتون اطلاع بدین حتما بخونن.
من همیشه وبلاگ شما میخونم .
و فکر میکنم خیلی مفیده بعدتر فکر میکنم چقد بده که به واسطه ی تجربیات شما برای من فایده ای ایجاد شده
ایشالا برای شما و زندگیتونم فرجی بشه
واقعا از ته دلم دعا کردم
من خودم یه دختر مجردم و درس میخونم و دورم از خانواده و میدونم چققد این روزا زندگی و شرایطش سخته که تنهایی نمیشه از پسش براومد و همیشه میگم خوش به حال جفتا که همو دارن به وقت سختی ولی وقتی شرایط مشابه شما رو میبینم میگم پس اگه قراره جفتا اینجوری از هم دور باشن پس امید ما به چی باشه ؟
همینجوریشم آدم فکر میکنه کیه که بهتر از خانواده ش باشه بهتر از تنهاییش باشه دیگه این شرایط شمام انقد تو جامعه زیاد شده آدم واقعا میمونه .
مخصوصا که میبینم شما هر دو آدمای معتقدی هستید
انگار ولی اخلاق از اعتقاد بالاتر . یا یه چیز جداست یا نمیدونم ....

پاسخ:
سلام
ممنون از دعاتون.
در ازدواج دقت کامل ئ کافری داشته باشید

سلام
این طور که شما از زندگیتون نوشتید تا حدودی در بیشتر موارد به شما حق میدم ولی ای کاش عین این حرفایی که اینجا پشت سر نزدیک ترین کستون می زنین به خودشم می گفتین ، شما قدرت بیان خوبی دارین به نظرم میشه با کلام محبت آمیز و از خودگذشتگی خیلی از مشکلاتتون رو حل کنید زن تشنه محبت شوهره فقط فقط ۲هفته غرورتون رو در نظر نگیرین ،باهم برنامه ریزی روزانه داشته باشین ، همسرتون رو درگیر مسایل مالی زندگی کنین ، خودتون بهش مسئولیت بدین و ازش بخواین ،همه ی اینها با محبت، حتی شده به ظاهر محبت کنین ،فقط یک دوره کوتاه منیت رو کنار بذارین و خیلی جدی به همسرتون مسئولیت بدین وازش بخوایین ،خواستنی که با محبت و دلسوزی باشه ، از بزرگ ترین ویژگی های زن انعطآف پذیری در مقابل محبت زیاد است، خواهش می کنم با تمام کاستی هاش دوستش داشته باشین ،من مطمئنم یک انسان کامل بد نیست ومی تونه خوب باشه۰
پاسخ:
سلام
بارهااااا گفتم
خودشم کشت براش نخر.اینجور زنا مثله بچه کوچولوهایی میمونن که با لجبازی و گریه زاری حرفشونو به کرسی میشونن.و وای از اون زمان که حرفشون به کرسی بشینه دیگه میشه کاره همیششون
سلام. متاسفانه از این موارد خیلی در اطرافم دیدم حتی خواهر خودم هم با شوهرش چنین رفتاری میکنه یه شب به خاطر شکستن غرور شوهرش قلبم به درد اومد و گریه کردم،کاش خدا یه همسر خوبی نصیبم کنه تا اینهمه حسرت ازدواج نداشته باشم، کاش لیاقت داشتن یه همدم رو داشته باشم
پاسخ:
سلام
خیلیییییییی بده خدا صبر بده به داماتتون.
توکلتون به خدا باشه. امید بهترین رمز رسیدن به خواسته هاست

چقده تو خوبی. بابا زورو، فرمانده، خوب، منطقی و ...

پاسخ:
خخخخخخخ چه حالی میده تعریف میکنید.
بیشتر بگید بیشتررررر مثلا با صفا، بامرام،آلبالو و................
دیدی کار کردن خانم بد هم نیست!!!اینجاس ک میگن اگه دو موتوره زندگی رو بچرخونید نه قرض میگیرید نه واسه خاطر خواسته هاتون بحث پیش میاد من خودم شاغلم ساعت کارم کمتر از همسرم هست یعنی بعد ایشون میرم قبل از ایشون برمیگردم ولی این حسادتی ک آقا داره نمیذاره آرامشمون حفظ شه آخه در آمدم فقط یه چند صد تومنی بیشتر از آقا واسه این همش میگه نرو،ته ماه ک میشه رو اعصابه(تصمیم دارم صداقتو بذارم کنار کل درآمدمو وارد زندگی نکنم)آخه بنده معتقدم خوب نیست جیب من و اون داشته باشیم هر دو باید واسه پیشرفت زندگیمون تلاش کنیم کار کردنمم موقته تا وقتی ک اوضاع زندگیم خوب شه
پاسخ:
قرض داشتن ربطی به کار نکردن و کردن زن نداره.
یعنی هر کی زنش کار میکنه دیگه قرض نداره؟؟؟؟؟؟؟
سلام
درمورد دیدگاههای اقایون هم بگید اشنا بشیم.
البته همه ی دیدگاهای درست و غلطشون
پاسخ:
سلام
وااااا خب دیدگاه آقایون رو گفتم دیگه!!!
منظورتون دقیقا چیه؟

سلام

به عنوان کسی که شوهرم پول به دوستش قرض داده و طرف دقیقا مثل شما دچار یک زن بی عقل و ظاهر بین است که یکساله پول مارو نداده ولی خانمش رو فرستاده کربلا چون جاری رفته بوده اینم باید میرفته و من هرروز نفرینشون میکنم که پول مارو نمیدن و زندگیشون همیشه زیر نظرمه و با هر کاری که میکنن نفرتم از خودشون و زندگیشون بیشتر میشه بهتون میگم به حرف همسرتون گوش نکنین و پول مردم رو هرچه زودتر بدین

پاسخ:
سلام
آفرین. حرف منم همینه
۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۹ **( برای کلوچه)
کلوچه خانوم:
اتفاقا من فکرمیکنم که خدا وقت گذاشته برای خلقت مردا منتهی لگدکردن گِل شون روداده دست فرشته ها اون بزرگواران هم که ابتدای قصه خلقت زیادموافق خلقت آدمیزادنبودن(به علت فسق وفجوربعدشون روی زمین )وسرشون گرم بوده به تبادل نظرواین صحبتا این بوده که گِل مردا روکم لگدکردن وکم ورزدادن و مردا این جوری ازآب دراومدن!
۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۹:۵۳ **(این کامنت برای بلوط بانو هست)
بلوط خانوم:
الزاما نه هزنی که شاغل میشه قدرپول رومیدونه ونه هرزنی که خانه داره ولخرجی میکنه و پول همسرش رو به بادمیده درتمام گروه هاودسته بندی های اجتماعی همه نوع آدمی وجود داره
اتفاقا برخی ازخانمای شاغل فقط وفقط به این دلایل شاغل میشن که
1- به قول معروف دست شون توی جیب خودشون بره والبته حقوق شون روهم برای خودشون میذارن وخرج خودشون وخوشگذرانی وبریزوبپاش هاشون میکنن وعقیدشون هم اینه که پول خودمه واختیارش رودارم وخرج زندگی بامرده وبه من چه واین صحبتا
2- پزشاغل بودن شون روبه دیگران بدن خصوصااگه شغل مذکورکم یهم پرستیژاجتماعی بالایی داشته باشه که دیگه خدا روبنده نیستن
3- چون میدونن بیشترمردای این دوره زموه دنبال همسرشاغلن والبته این طوری شانس ازدواج شون بایه کیس خوب(ازلحاظ شغل ودرآمدوطبقه اجتماعی وامثالهم)بالاترمیره میرن دنبال شاغل شدن
والبته این روهم بگم خیلی ازخانمای خانه دارهم بااین که تحصیلات وموقعیتش روداشته ودارن که برن دنبال شاغل شدن وحتی ممکنه ازلحاظ اقتصادی به پول هم نیازداشته باشن ولی وقتی میبینن همسرشون راضی نیست ترجیح میدن بشینن سرخونه زندگی شون وبه حرف همسرشون احترام بذارن کما اینکه خیلی ازخانمای خانه دارهم باخلاقیت وپشتکاری که دارن برای خودشون مشاغل خونگی ایجادکردن وبایه تیردونشون زدن هم درآمدزایی میکنن وهم سرخونه زندگی شون هستن که چی ازاین بهتر
و حرف آخراین که قانع بودن ومدیریت داشتن دردخل وخرج زندگی به خانه داربودن وشاغل بودن زن نیست بلکه به نوع تربیت وفرهنگ خانواده ی قبلیش(پدرومادر)واینکه نخواد عقده ی نداشتن های گذشته روباولخرجی های الان جبران کنه ومهم ترازهمه ی اینها به این توجه داشته باشه که پول ودارایی همسروخود همسرو فرزندان امانت خداهستند وفردای قیامت بایدجوابگو باشه بستگی داره. 

حالا شما به خانومای شاغل خرده بگیرید! زن وقتی سختی پول در آوردن رو بدونه, واسه خرج کردنش هم برنامه درست می چینه و به مردش هم فشار نمیاره...

جواب کامنت آخرم رو که خوندم به این نتیجه رسیدم که خیلی وقتا خوبه که آدم به عوض کردن خودش فکر کنه تا شرایطش عوض بشه... شما چشماتون رو می بندید, گوشاتون رو می گیرید و بدون شنیدن حرف مخالف, فقط نهی می کنید..
من خیلی واضح شرایط سخت زندگی (حداقل تو تهران) رو براتون تصویر کردم... خیلییییییییییییا هم این شرایط رو دارن... چیزی نیست که به خاطر زیاده خواهی به وجود اومده باشه... 
بیشتر توضیح نمیدم که نظرم طولانی نشه و حداقل بخونیدش!(آخه گفتید که نظرات طولانی رو حوصله تون نمی کشه بخونید!)
پاسخ:
من باور کنید هیچ تعصبی ندارم حتی با سرکار همسر بحث کنیم هر جا عملکردم بد باشه صریحا میگم اینجا اشتباه کردم و یا در فلان تصمیم عجولانه عمل کردم....
اما در رابطه این موضوع قانع نشدم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">