رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

صفاتی که مرد دوست دارد آن را در همسر خود ببیند

يكشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ب.ظ


با سلام و ادب

امیدوارم همگی خوب و شاد باشید. میلاد امام رضا علیه السلام هم پیشاپیش تبریک.

خانم‌های متاهل توجه کنید: چیزهایی که درمورد ازدواج نمی‌دانید ممکن است ایجاد مشکل کند.
بعنوان مثال، اگر برای موضوعاتی که می‌خواهید با شوهرتان حرف نزنید، او متوجه آن نخواهد شد. و طریقه حرف زدن شما درمورد مسائلتان هم ممکن است کارها را خراب‌تر کند.
ازدواج کردن کار ساده‌ای است. اما متاهل ماندن سخت‌ است. در زیر به توصیه‌های متخصصین درمورد اشتباهاتی که اکثر خانم‌ها در ازدواج مرتکب می‌شوند که باعث سست شدن پایه‌های زندگی‌شان می‌شود، اشاره می‌کنیم.

۱) همیشه سعی در راضی نگه داشتن شوهرتان دارید. بعضی از خانم‌ها برای چیزهایی که می‌خواهند سریع عقب می‌کشند. در چنین روابطی زن صرفاً یک وسیله برای شوهر است نه یک شریک کامل و برابر در ازدواج. این خانمها همه زندگی‌شان را وقف شوهرشان می‌کنند و چیزی برای خودشان باقی نمی‌گذارند.
بیشتر وقت‌ها دلیل این کارشان این است که از شروع دعوا و ناراحتی می‌ترسند و یا به طریقی ناخودآگاه تصور می‌کنند که برای حفظ یک رابطه، باید خواسته‌های خودشان را کنار بگذارند. این رفتار موجب خشمی می‌شود که بالاخره طغیان خواهد کرد.

راه‌حل چیست؟ دغدغه‌هایتان را، چه درمورد کار خانه باشد، چه تربیت بچه‌ها یا نگذراندن وقت کافی با شوهرتان یا برای خودتان، به طریقی منطقی مطرح کنید. مثلاً ممکن است شوهرتان دوست داشته باشد آخر هفته‌ها با دوستانش بیرون برود اما شما بخواهید که او وقتش را با خانواده‌اش بگذراند. می‌توانید این را با او مطرح کنید و به طریقی مسالمت‌آمیز راه‌حلی برای موضوع پیدا کنید.

۲) توقعاتتان را روشن بیان نمی‌کنید. زوج‌هایی که زندگی زناشویی موفقی دارند، از همان ابتدای ازدواج توقعات و انتظارات خودشان را چه درمورد تقسیم کار، چه نگهداری بچه‌ها و چه درمورد مسایل مالی، برای هم روشن کرده‌اند. اما خیلی‌ها این بحث‌ها را در ابتدای ازدواج نداشته‌اند و طبق چیزی که در ذهنشان می‌گذرد عمل می‌کنند چون اینطور بزرگ شده‌اند و تصور می‌کنند که چیزی که برای آنها خوب است برای همسرشان هم قطعاً مفید خواهد بود. اگر انتظارات دو طرف متفاوت باشد و دو طرف دچار سوءتفاهم در این زمینه باشند، خشم و عصبانیتی در آنها ایجاد خواهد شد.

۳) لحن حرف زدن را دست‌کم می‌گیرید. هر کسی که حرف بزند، چه زن و چه مرد، لحن صحبت اگر آمیخته با کمی منفی‌گرایی باشد، مطمئناً ایجاد مشکل خواهد کرد.
اگر نگرانی دارید، آنها را به طریقی احترام‌آمیز به زبان آورید، نه به طریقی آزرده‌خاطر و کلافه.
به هر ترتیبی که شده، چیزی که اذیتتان می‌کند را در میان بگذارید. اما این کار را به طریقی انجام دهید که بتوانید به راه‌حل برسید نه اینکه راه‌حل را از شما دورتر کند.

۴) سبک گفتگویتان تطابق ندارد. اگر تصور می‌کنید شوهرتان حرف‌های شما را نمی‌شنود یا نمی‌فهمد، بد نیست راه‌هایی را برای وارد شدن به فکر او پیدا کنید.
بعضی از خانم‌ها سعی می‌کنند با تکرار کردن یک مشکل یا شکایت، شوهرشان را متوجه حرفشان کنند. این به نظر مردها غر زدن می‌آید اما دلیل آن فقط داشتن روش‌های متفاوت برای گفتگو است.
در این شرایط یک طرف می‌خواهد حرف بزند اما طرف مقابل نمی‌داند چطور باید پاسخ دهد و به همین دلیل به نظر خاموش می‌آید و به همین علت گوینده بیشتر و بیشتر تکرار می‌کند.
اگر این اتفاق در زندگی شما هم زیاد می‌افتد، یادتان باشد که مکث کنید تا همسرتان چیزی که گفته‌اید را هضم کند و برای فکر کردن به آنچه شنیده است وقت داشته باشد.

۵) رابطه‌جنسی برایتان اولویت ندارد. خانم‌های زیادی چه بخاطر خستگی یا هر دلیل دیگری، زمان کافی برای رابطه‌جنسی با همسرشان کنار نمی‌گذارند. این اشتباه بسیار بدی است.
واقعیت این است که چیزی که برای هر دو طرف خوب است، یعنی هم خودشان و هم همسرشان، داشتن یک رابطه و زندگی جنسی سالم است. چنین ارتباطی موجب خوشبختی بیشتر خانواده خواهد شد. و چیزی که بچه‌ها بیشتر از هر چیز دیگری می‌خواهند، داشتن والدینی است که پیوندی عمیق و جدانشدنی با هم داشته باشند.
خانم‌ها باید برای این مسئله وقت بگذارند و البته خودشان عاشق این باشند که با شوهرشان عشق‌‌بازی کنند. نباید به آن به چشم یک وظیفه نگاه کنند. برای آن باید اوقاتی را به تنهایی بگذرانند و برنامه‌ریزی کنند.
اینکه احساس جذابیت کنید در این زمینه اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل زن باید برای خودش وقت بگذارد. باید به خود رسیده و به خوبی از خودش مراقبت کند.

۶) یادتان می رود نشان دهید که قدر او را می‌دانید. بعضی از خانم‌ها آنقدر درگیر بچه، کار و خانه‌داری می‌شوند که یادشان می‌رود رفتارهای کوچکی که بطور قابل توجهی به محکم کردن پایه‌های ازدواجشان کمک می‌کند، از خود نشان دهند.
در روابط سالم، رفتارها و حرکات مثبت بسیار زیادی است که مکرراً از دو طرف دیده می‌شود. رفتارهایی مثل لبخند زدن، ارتباط چشمی، در آغوش گرفتن و نوازش کردن. نظرات کلامی مثل، “من با این حرفت موافقم”، “آره این خیلی خوبه” و یا حتی یک “بله” معمولی. گوش دادن، تایید کردن، تحسین کردن، و ابراز محبت – همه اینها انرژی مثبت را در رابطه پراکنده خواهد کرد.

چنین رفتارها و حرکاتی، به هر دو طرف یادآور می‌شود که همدیگر را دوست دارند. قلب هر ازدواج موفقی، دوستی است. این باور که یک ازدواج اگر خوب باشد خودش پابرجا خواهد ماند کاملاً اشتباه است. یک ازدواج خوب در نتیجه یاد گرفتن خودتان و یاد دادن به طرف مقابلتان ایجاد خواهد شد. مطمئناً در ۳۴ سالگی دیگر مثل ۲۴ سالگی رفتار نخواهید کرد.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۱
مرد تنها

نظرات  (۲۹)

 من چی بگم که باردارم وهمسرم هیچ توجهی بهم نمیکنه ،تنها میره سفر به بهانه فروش ماشین ویا دیدن پدر مادرش که درشهر دیگن منم چون باردارم با خودش نمیبره بجا پس انداز پولا رو اینجوری خرج میکنه بمنم اصلا پول توجیبی نمیده تازه میگه خانوادت هستن مراقبتن ،برای زایمانم هیچ هزینه ای پس انداز نکرده من میترسم طبیعی زایمان کنم بهشم گفتم خصوصی میخام سزارین بشم حدودا سه تومن پول میخاد اما اصلا بفکرم نیست براش هیچ اهمیتی نداره 
به خدا من همه مواردی رو که شما گفتید رعایت میکنم اما نمیدونم چرا شوهرم به هیچ صراطی مستقیم نمیشه
پاسخ:
عمل کردن داریم تا عمل
خالقم دوستت دارم......


میگم من یه چیزی حس میکنم. البته چون همه به حس ششم من ایمان دارن میگم: این شخصی که به نام "تاکی" هی میاد پیامای کوتاه و خاص میذاره به گمانم همسرتونه. خیلی مراقب باشین که زندگیتون از اینی که هست بدتر نشه. اگه خواستین میتونین این نظرمنو پاک کنین که موضوع لو نره.
پاسخ:
نه خیالتون راحت همسرم نیست.
همسر من این وبلاگ رو ببینه و کاری نکنه الا در حد کامنت یعنی معجزه شده.
این تاکی هم خواهشا یکم از خودش توضیح بده .شخصیت مرموز وبلاگ شده!!!!!

سلام برام خیلی جالبه با اینکه از زندگیتون به اون حدی که باید راضی نیستید خیانت نکردید یا به اصطلاح زنه دوم نگرفتین یا طلاق...
مرده اینجوری کم پیدا میشه...
پدره من با اینکه مادرم واقعا مهربون و کد بانو و تحصیلکرده و از هر لحاظ عالی هستند از زندگی راض نیستن و به جای حل مشکل صورت مسعله را پاک کردند ...
و زنه دیگری گرفتن بصورت مخفیانه...

با اجازه جناب مدیر وبلاگ رو به دوستان معرفی میکنم؛

دوستانی که دچار مسائل ومشکلات زندگی و زناشویی هستن بد نیست سری به این وبلاگ بزنن... ؛

 mazaheriesfahani.blog.ir 

(این وبلاگ شخصی جناب دکتر علی اکبر مظاهری هست...مطالبشون درباره ازدواج و مسائل زناشویی است و امیدوارم مشاوره هم بدن چون به خیلیا مشاوره غیرحضوری و حتی تلفنی میدن.  )

مدیرعزیز شما هم سری به این وبلاگ بزنین. مچکرم.
سلام و خسته نباشید ...
 این چند روزه متوجه شدم که دیگه پست جدید نمیزارید. نمیدونم دلیلش چی میتونه باشه یا دیگه خسته اید و حوصله ندارید یا...
فقط  امیدوارم که لحظات زندگیتون بهتر شده باشه و حال  و احوال دلتون عالی باشه. و از خدا میخوام زندگیتون رو به بهبود باشه.فقط خواستم یه پیشنهادی بهتون کنم و اگر قابل بدونین پیشنهاد این بنده حقیر رو بپذیرین(به عنوان یک دوست)... ؛

چند روز پیش راجع به آخرین پستتون مربوط به مطلب"کلاسهای آموزش زندگی و تربیت فرزند" کامنتی براتون گزاشتم و دوکتاب بهتون معرفی کردم.
ویکی از این کتابها در رابطه با آداب عشق ورزی بود و نویسنده این کتاب دکتر علی اکبر مظاهری است. 
میخواستم بگم ایشون یه وبلاگ شخصی دارن که میتونین باهاشون در رابطه باشین و مشاوره غیر حضوری داشته باشین. مطالبشون خیلی مفیده. و واقعا زوجهایی که مثل شما بودن رو تونستن باهم آشتی بدن و زندگیشون رو تغییر داده.

بهتره خودتون به وبلاگ شخصی استاد مظاهری حتما سری بزنین. اینو حتی به دوستانی که به نحوی با مشکلات زناشویی دستو پنجه نرم میکنن پیشنهاد میکنم.

به امید غروب غمهاتون و طلوع شادی و خوشبختی روزافزون در زندگیتون!

سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

فقط همیییییییییییییییییییین (((((((((((:

پاسخ:
سلام
چه عجب!!!!!
کم پیدایید؟؟؟
درود
استفاده کردم
سلام
ببینید من تازه وبلگتونو خوندم وبلاگت خیلی قشنگه
وقتی خوندم دیدم اخلاق خانومت مشابه اخلاق منه من می تونم کمکت کنم که رابطت با خانومت به حد عالی برسه مشکل شما اینه که نم تونین زبان همسرتون رو درککنین
من قبل ازدواج با همسرم یه دوست داستم اخلاقش مشابه شما بود خیلی با هم اختلاف داشتیم
فک کنم به یه ماهم نکشید جدا شدیم تازه خداروشک که قبل ازدواج فهمیدیم شما اگه خواستین  یه ایمیل بزنید من کمکتون میکنم در ضمن من پزشک همستم ما روانشناسی  خوندیم جدا از اخلاف خودم  میتونم از کتبای درسیمونم واستون کمک بگیرم  در ضمن شوهرم وبلگتونو پیدا کرد اونم گفت اگه خواستین میتونین باش صخبت کنید


امروز عصر اتفاقی وبلاگتون رو پیدا کردم و از اول تمام آرشیوتون رو خوندم،مطالبتون خیلی خوب بود،خیلی چیزا یاد گرفتم،ازتون ممنونم
سلام واقعا ناراحت شدم بعضی وقت ها براتون وقتی مطالبتونو میخوندم از دیشب همرو خوندم. نکته ای که واسم جالبه اینه که مادر من همیشه خونه رو تمیز نگه میداره، صبحا به پدرم صبحونه میده، ناهار همیشه بهترینه ولی شام سبک درست میکنه که خوب بخوابیم و پدرم همه اینارو میبینه. مادرم تو فامیل به ارومی و خوش رفتاری معروفه ولی پدر من اصلا ازش راضی نیست. هر هفته یه بار یه دعوا و بعدش یه هفته قهر و بعدشم یه هفته خوب و بعدش دوباره دعوا و برو تا اخرش:| واقعا نمیدونم چیکار کنم. من پدرمو خیلیییییییییی دوست دارم و خیلی دوست دارم بدونم مشکلش تو این زندگی چیه که اینطوری رفتار میکنه و از زندگیش راضی نیست. میشه لطفا یه راهی جلوم بگذارید بتونم باهاش درد و دل کنم. چون پسر هم هستم فکر کردم راحت تر بتونم باهاش صحبت کنم. ممنون
پاسخ:
سلام
به شما چیزی نمیگند باید یه دوست باهشون صحبت کنه
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۱۶ البتا قاسمی
با سلام .  مطالب قبلیتون خیلی جالب تر بود در قالب وقایع روزمره  وبه صورت ملموس ، اشتباهات خانمهارو گوشزد می کردید .اگه مطالب روانشناسی  ، تو پستتون می گذارید ؛ در حین شرح  وقایع  زندگی تون بگذارید ؛ پستتاتون خیلی جالب تر میشه . یه سایتی هست به اسم مرد جوان ایرانی  .خیلی پر اشتها تشریف دارن  .زیاد به دل نمی چسبه . ولی  مطالب شما اینطوری نیست .امیدوارم چشم نخورید  و  .... مثل اون اقا .البته بد نیست ولی فکر نمی کنم زیاد تو حل مشکلات خانواده ها تاثیر بگذاره . صرفا یک درد دله .
تغییر.........
پاسخ:
چقدر مبهم نظر میزارید!!!؟؟
سلام از وبلاگت خیلی خوشم اومد 
اونقدر حرف برای گفتن دارم که نمیدونم از کجای زندگیم بگم.اما شرایط منم سخته و دنبال راه حلش میگردم.
بیست و شش سالمه و نه ساله که ازدواج کردیم توی همه این سالها همسرم اونطور که ازش انتظار داشتم نبوده ،همیشه باهام سرد بوده پنج سال اول زندگیمون خودم و با درس مشغول کردم و بعد بچه و...ولی همیشه این خلا رو داشتم
باهاش حرف میزنم اما جدی نمیگیره
تا ازش بخوام بهم توجه کنه میگه مثلا دیشب برنامه داشتیم کوفتت بشه!!!!!
یا اگه ازش دلخور باشم که از چهره ام پیدا باشه میگه میدونم چت شده بهت نرسیده!!!
اونقدر از این رفتارش و منت گذاشتنش متنفرم
منم یه مدته بی خیال رابطه مون شدم .براش شدم مثل یه وسیله هر وقت بخواد ازم استفاده کنه
بی روح و سرد .الان سه ماهی هم هست که به بهانه بچه جدا از هم میخوابیم اونقدر به زن بودنم بر خورده که خدا میدونه گاهی از ته دل دوس دارم بهش خیانت کنم 
هیچ تلاشی برای بهتر شدن رابطه مون نمیکنه 
اصلا انگار نمیفهمه که رابطه مون چقد خراب شده .کاش هیچوقت ازدواج نمیکردم. 
همسرم منو گول  زد گفت اگه بزاری  جدا بشم فقط مهریه مو  بر میدارم    بعد از  گرفتن  طلاق  هم مهریه  شو بر داشت هم همه   سر مایه منو...به کی   میشه اعتماد  کرد!
احترام....

از  ازدواج مجدد میترسم  چون همسرم  همه  زندگیمو  بر داشت  و برد

خونه

 ماشین

  دخترمو..پولهای  توی   بانک  رو و منو  تو این دنیای   سرد  تنها گذاشت

پاسخ:
چه بد.
بدی مهریه زیاد همینه.
ایا همسرتون این رنجنامه رو دیدند یانه
پاسخ:
خیر مگه از جونم سیر شدم نشون بدم.
منم  یه مرد تنهام..که متاسفانه  نتو نستم  با همسرم زندگی  رو ادامه  بدم... و الان  تو  سخت ترین لحظات عمرم  به سر میبرم...
پاسخ:
چرا ازدواج نمی کنید؟
زن خوب فرمانبر پارسا/کند مرد درویش را پادشا/چو مستور باشد و خوش سخن/به دیدار او در بهشتست شوی/اگر پارسا باشد و خوش سخن/نگه در نکویی و زشتی مکن/دلارام باشد زن نیکخواه/ولیکن زن بد خدا را پناه/چو طوطی کلاغش بود همنفس/غنیمت شمارد خلاص از قفس/سر اندر جهان نه به آوارگی/وگرنه بنه دل به بیچارگی/تهی پای رفتن به از کفش تنگ/بلای سفر به که در خانه جنگ/به زندان قاضی گرفتار به/که در خانه دیدن بر ابرو گره/زنی را که جهلست و ناراستی/بلا بر سر خود زن که خواستی/چودر روی بیگانه خندید زن/دگر مرد لاف مردی مزن/ز بیگانگان چشم زن کور باد/چو بیرون شد از خانه در گور باد/چو بینی که زن پای برجای نیست/ثبات از خردمندی و رای نیست/گریز از کفش در دهان نهنگ/که مردن به از زندگانی به ننگ/چه نغز آمد این یک سخن زان دو تن/که بودند سرگشته از دست زن/یکی گفت کس را زن بد مباد/دگر گفت زن در جهان خود مباد/زن نو کن ای دوست هر نوبهار/که تقویم پاری نیاید به کار/کسی را که بینی گرفتار زن/مکن سعدیا طعنه بر وی مزن/تو هم جور بینی و نازش کشی/اگر یک سحر در کنارش کشی.
خیلی متن خوبی بود. ممنون
به نظرم خانم ها توی زندگی مشترک خیلی بیشتر از مردها تاثیر گذارند. باید برای آرامش و خوشبختی خودشون هم که شده بیشتر تلاش کنن و آگاهی شون و بالا ببرن. مطالب مفیدی دارید....
خیانت به هر شکلش زشته و متاسفانه واقعیت تلخیه که تو جامعه شاهدش هستیم اگه اجازه بدین این شعرو بزارم انشاالله مقبپل شما ودوستان گرام باشه  پشت پس لرزهای هرزگی ت    روح یک مردزیرازارست  توتمام بهانه اش بودی بی انصاف   زندگی بی بهانه دشوارست    نقطه کور بین خاطرها      مرگ تمام احساس یه مرد    فروختی سیب وجودت ممنوع نبود     رفتی وعشق در خودجااااان داد     لبه ی تیغ روی رگ یک مردلغزید   راههای خیالش بسته شد     تنش بی حس یک ترانه خوابید   بازهم یک کسوف     بازهم مرگ یک فرشته    ازخدامیخواهم یه لحظه مارو بحال خودمون رها نکنه الهی امین باارزوی توفیق الهی واسه همتون
پاسخ:
سلام
ممنون از شما
یوقتایه چیزای ناخواسته توی زندگی به وجود میاد که اصن نمی دونی حسرت بخوری یابهش فک نکنی یاتلاش کنی جبرانش کنی یوقتام همچی تخریب میشی ک باهیچی درست نمیشی یوقتام دلت میسوزه فقط باید بخودت بخندی یامث من حرفای رو بزنی ک اصلا نمی دونم از کجای دلم میاد خیلی بده حرفات تو گلوت گیرکنه وراه برگشت به دلت رو پیش بگیره خوبه جایی هس حرفامونو بزنیم البته با احترام وگرنه جمع میشه فوران میکنه میشیم زامبی دمت گرم اقا موفق باشی علی مولا یارت برادربزرگوار
باسلام وعرض ادب واحترام خدمت برادر تنها و دوستان عزیز من تازه مطالبتونو خوندم تامل برانگیزه داداش ومطالبی که جنبه اموزشی دارن جای تشکرودستمریزاداره خداقوت برادر میدونین فرق یکی که با عقده میحرفه بایکی که بامنطق میحرفه چیه اونی که از منطق میحرفه اعصابش خورد میشه که طرف حرفشو نمی فهمه ولی عقده ایاکیف میکنن اعصاب طرف خوردشد
یه وقتا ی چیزایی ناخواسته توی زندگی ب وجود میاد ک نمیدونیم حسرت بخوریم بهش فک نکنیم یا تلاش کنیم جبرانش کنیم.. ی وقتام همچین تخریب میشیم ک باهیچی درست نمیشیم ی وقتا دلمون میسوزه  و فقد باید ب خودمون بخندیم یا مث من حرف هایی رو بزنیم ک اصن نمیفهمم از کجامیاد .خیلی بده حرفات تو گلوت گیرکنه و راهه برگشت ب دلت رو پیش بگیره... مطمانم هیچکس نمتونه مث شماباشه
سلام من تازه پست هاتونو خوندم.واشنا شدم با بعضی از مطالبتون موافقم و با بعضیاش مخالف هستم رو هم رفته مطالبتون خوبه.اقا دمت گرم هیچکس نمتونه جای شما باشه.میدونی بین اونی ک با عقده میحرفه با اونی ک با منطق میحرفه فرقش چیه.اونی ک با منطق میحرفه اعصابش خورد میشه ک چرا طرف نمیفهمه اما عقده ای ها کیف میکنن ک طرف اعصابش خوردشد..
سلام
من اولین باری هست که به وبلاگتون اومدم و چندتا از پستهاتونو خوندم. وبلاگتون پرمحتواس.دستتون درد نکنه.
با این پستتون تا حدودی موافقم ولی کاش اقایونم به وظایفشون عمل کنن و اینقد از خانوما انتظار نداشته باشن . من با انتظارات متقابل موافقم نه اینکه اقا هرکاری خواست بکنه و درمقابل از خانوم انتظار داشته باشه ..............
سلام 
موافقم و هیچی برای گفتن ندارم.
گفتنی ها رو شما فرمودی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">