رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

چرا کلاس آموزش زندگی و تربیت فرزند نیست؟

جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۴۶ ق.ظ

سلام و ادب

امیدوارم حال همگیتون خوب باشه.

یکی از سوالاتی که همیشه تو ذهن من هست و براش پاسخی پیدا نکردم اینه که چرا متاسفانه یه امر خیلی مهمی در زندگی بدون هیچ آموزشی حتی ده دقیقه به افراد سپرده میشه و آنها مسئولیتش رو به عهده می گیرند.

مثلا شما برای ماشین سواری آموزش می بینید و امتحان می دید بعد اجازه سوار شدن میدند. یا مثلا کارهای اداری و ... که مصاحبه و آزمون و ... داره.

ولی یک آقا یا خانم که میخواد زندگی تشکیل بده چه آموزشی دیده؟ چه مهارتی در همسرداری میدونه؟طرف 60 سال داره هنوز با روحیات ذاتی زن ها کمترین آشنایی نداره.

یا یک عمر با یک پدر و مادر بد اخلاق و شکم پرست که فقط فکر مال دنیا بودند یا دنبال عیش و نوش بودند بزرگ شده و این شخص حالا میخواد وارد یه زندگی بشه، حالا به نظرتون چه عملکردی در همسرداری و تربیت فرزند خواهد داشت؟

بله شاید تنها مهارت در زندگی همون حرف های خاله زنگی زنان و دختران به هم باشه که به شوهرت رو نده، تا میتونی خرج کن، بچه ات رو فلان کن بهمان کن .... این حرف های بی پایه شده اساس زندگی خیلی از ماها.

من شخصا بهترین سی دی های همسر داری و تربیت فرزند و... که توسط متخصصین مطرح شده رو خریدم و بارها به سرکار همسر گفتم اینها رو گوش بده و بدونه به من و بچه باید چطور بر خورد کنه. مثلا بچه وقتی در شکم مادر هست تا 7 سالگی ماه به ماه و سال به سال روش رفتاری خاصی داره و ما چی میدونیم خصوصیات رفتاری در هر سن بچه چیه؟

اما متاسفانه چون تو یه خانواده ای که مادرشون از بچگی عصبی بوده و تحقیر و دعوا میکرده بزرگ شده نمیتونه یه زندگی سالمی رو تشکیل بده و همه هم غمش عوض کردن فرش و تلوزیون و طلا و ... شده و از اصل غافله.

کاش انقدر که خانم ها به فکر بازار رفتن و خرید لباس و وسایل خونه و طلا بودند به فکر یک زندگی سالم هم بودند.من با بازار و خرید و شیک بودن مخالف نیستم بلکه از این ناراحتم که خانم ها اصل کاری رو رها کردند و به ظاهر پرداختند.

در پناه خدا

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۷
مرد تنها

نظرات  (۲۷)

سلام آقای مدیر و بقیه...
راستی خود من چندتا کتاب خوندم و سی دی دیدم ...؟!
آقای مدیر شما چند تا کتاب خوندی و سی دی دیدی... ؟!
کاش یاد بگیریم به جای فرا فکنی خودمون رو اصلاح کنیم.....
دنیا رو نمیشه فرش کرد ولی میشه کفش پوشید....
خودمون رو تغییر بدیم همسرمون خودش تغییر میکنه

پاسخ:
آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee
۰۳ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۳ شیرین پگاه
یکطرفه به منبر رفته اید. هیچکسی بی عیب نیست. ابتدا خودتونو اصلاح کنید. بخصوص طوری که بتونید روی همسرتون اثر مثبت بگذارید.  توی نوشته هاتون به خونواده همسر و شیوه تربیتی شون توهین می کنید . شما و خونواده تون چگونه هستید.کمال و تمومید؟؟! مطمئن باشید تا زمانی که خودتون و خونوادتون رو قبول دارید و به این شیوه حرف می زنید و معتقدید ، هیچ مشکلی رو نمی تونید حل کنید.
من با نظردر مبحث اموزش کاملا موافقم
ولی اگه خانومها ظاهر و خرید رو هم رها کنن اونوقت شما مردها میگید به خودشون نرسید وفلان پس ما حق داریم دنبال یکی دیگه باشیم
انکارش نکنید که واقعیته
سلام آقای مدیر . 
حالم خوش نیست . اصلا هوش و حواس ندارم این روزا . 
داریم جدا میشیم .... کیمیا داغونه . جناب سرهنگ هوس کرده بره ولایت خودش خدمت کنه . 
میگه من میرم شما هم باید بیاید . داره زور میگه آقای مدیر . چه کنم ؟؟ 
نه کیمیا موافقه نه من . چاره چیه . تازه میگه من طلاقت نمیدم . اما من درخواست طلاق دادم . 
نمیدونم دارم چیکار میکنم 
اعصابم ریخته به هم 
بگو چیکار کنم
دارم روانی میشم . هر روز میاد محل کارم گریه میکنه . کیمیا ریخته به هم . 
چیکار کنم با یه دختر 15 ساله ؟؟
پاسخ:
سلام
چه بد.کار خوبی نکردید درخواست طلاق دادید. هنوز زوده و آخرین گزینه طلاقه.
ولایت خودشون کجاست؟ چرا میخواد بره؟
شما چرا نمی خواید برید؟
ایمیلتون رو ندارم چی بود؟
سلام آقای مدیر . خوبین ؟؟ 
پیرهن پری چطوره ؟؟ همچنان مشغول دلبریه حتما .. 
باید یه چیزایی رو براتون تعریف کنم آقای مدیر . دلم خیلی گرفته . 
یه اتفاقایی داره میوفته ...
یه روز که زودتر برگردم خونه براتون مینویسم . 
زندگی روی بدشو رو کرده واسم . 

زنده باااد آقای مدیر . 
پاسخ:
سلام
ممنون. شما خوبی؟
خوبه خدا رو شکر.
خیره ان شالله چی شده؟؟؟
سلام
کتاب من دیگر ما از آقای عباسی برای تربیت فرزند عالیه اینترنتی هم میشه خرید.
https://telegram.me/aienezendegimarja

کانال آیین زندگی مرجع با حضور اساتید خانوم ها:مظاهری، شاملو، ازادی،  علیزاده، اولیایی و....⬆


https://telegram.me/farzandparvarieslami

کانال فرزند پروری اسلامی 
با حضور اساتید خانوم ها :مظاهری، شاملو،  علیزاده،  ازادی،  اولیایی و....⬆

https://telegram.me/ostadraefipor

کانال صوت استاد رائفی پور،دریافت سخنرانی ها به روز از گروه جنبش مصاف ⬆

https://telegram.me/ghararasheghi1

قرار عاشقی (ویژه اقایان) 
شروع کار20 مهر با حضور استاد مظاهری⬆ 

https://telegram.me/ghararasheghi2

قرار عاشقی (ویژه بانوان) 
شروع کار 20 مهر با حضور استاد مظاهری ⬆
برای دوره دوم است.
دوره اول فقط در گروه ها ارائه میشود. 

https://telegram.me/joinchat/BkhecTupCw2vCqI9tHjQIA

 کانال هنر و خلاقیت⬆ 


برای ورود به کانال ها حتما باید تلگرام شما انگلیسی و بروز رسانی شده باشد.

۱۴ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۷ غ عدالت دوست
کاملا بجا و عالی  میگین . متاسفانه هنوزم هیچکس به این واقعیت توجه نمیکنه . فقط موضوع با دوکلمه اخوند و چند مراسم مسخره پایان داده میشه . ظرفیت و توان زندگی فرد در خانواده بایستی شناسایی و ارزیابی بشه و توصیه های اصلاحی و درمانی لازم قبلااز ازدواج اجباری و قانونی بشه و حقوق خانواده و طرفین به هم رسما با تفهیم جزئیات مربوطه اعلام بشه .... متاسفانه در جامعه ما این موضوع کاملا بدوی است و نتایج ان بهتر از وضعیت فعلی ما نخواهد بود . ترها هم به اتش خشک ها در این بازی خواهند سوخت....
۰۸ مهر ۹۴ ، ۱۲:۳۴ بروبکس بهشت
سلام بزرگوار
مسیله ی شما تا ۳-۴ روز آینده در ارتباط با تربیت فرزند در بروبکس بهشت مطرح میشود
فعلا بارداری فرزند شایسته مطرح و بعد آن تربیت بچه مطرح میشه
حتما بهش سر بزنید و امیدوارم مفید باشه براتون
موید باشید
Http://brobaksbehesht.lineblog..ir
سلام به همه دوستان
آقای مدیر شما خوبین
منم خوبم جدیدا شروع کردم کلاسای آرایشگری رو تخصصی دنبال کنم هرچند دلم میخاد یه کار رسمی اداری داشته باشم فعلا این جور میگذرونیم تا ببینیم خدا چی میخاد .....
به نظر من تو کشور ما جایی نبوده که به بچه هامون یاد بدن رفتار درست چیه کمتر پیش اومده در باره روان شناختی کودک صحبت کنن تا دلتون هم بخاد دانشجو لیسانس مشاور خانواده و روانشناسی بیکا رداریم من به شخصه اصلا یادم نمیاد تو مدرسمون یه روحانی یا کسی که بتونه تو زمینه دینی راهنمایی جامع بده بوده باشه از همون بچگی با همه ابهامات اومدیم بالا الانم که ماشاالله بچه ها360 درجه عوض شدن درسته که پایه و اساس هر فرد خانوادشه اما الان دیگه خانواده جواب گو نیست مگه اینکه 1-خود خانواده از پایه درست تربیت شده باشن که بتونن اون تربیت رو به نسل بعد انتقال بدن 2-پدر ومادر هر دو شون برن کلاس دوره ببینن اینم باید هر دو شون بخان دوطرفه باشه البته باید همچینین افکاری داشته باشنن واقعا با علاقه پیش برن کسی که این افکار رو نداشنه باشه هر چقدم بگی فایده نداره 
پاسخ:
سلام
ممنون .
خوبه سرگرم کردید خودتون رو.

سلاااااااااااااااااااام

سلام سلام هزارتا

ب روی ماه شما

من خوبممممم عالی

شما خوبین..سرخوشین

از احوال پرسی شما؟((((:

اخه من نت اومدنم خیلی کم شده...سرگرم شدم حسابی(((:

جیگریم..شوشوجنیمم سلام میرسونن(((((((:

همه چی عالیه..خنده رو لبت خالیه (((((((:

امیدوارم شاد و خوش باشین.

پستتونم لایک داره زیاااااااااااااااااد

فعلا بای بای

پاسخ:
سلام
ممنون از شما.
ان شالله شاد باشید همیشه.
به سلامت
سلام وقت بخیر. از خوانندگان قدیمیه وبتون هستم خیلی وقته سر نزدم بهتون، انشالله که سلامت و تندرست باشید
یه پیشنهاد داشتم براتون برادر گرامی. مدتیه دارم در زمینه طب سنتی تحقیق میکنم و شدیدا متوجه شدم که مزاج و طبع آدمها اثر مستقیم در روح و روان و جسم و اخلاق و روحیات آدمها داره و نوع زندگی یا نوع تغذیه خواه درست یا نادرست کاملا در مزاج و طبع  و اخلاق آدمها تاثیر مستقیم مثبت یا منفی داره....مثلا کسی که حوصله نداره و یا تنبله و مدام بی نظمی و بی ثباتی درکارهاش دیده میشه غلبه بلغم داره یعنی شدید سردی و رطوبت بهش غلبه کرده که اگه حتی خودشم بخواد خوب و منظم زندگی کنه این غلبه بلغم نمیذاره هیچ وقت تصمیم و اراده اش رو تقویت کنه تا دفع بلغم و سردی بشه،،،، یا کسی که همه اش عصبیه و فحاشی میکنه مشکل غلبه سودای مغز داره وتا این غلبه سودای مغز رفع نشه و مغز از سودا تخلیه نشه این آدم هیچ وقت خوش اخلاق نخواد شد......برادر بزرگوار پیشنهاد میکنم پیش یه دکتر طب سنتی مجرب برین و اخلاق و روحیات همسرتون رو و همینطور نحوه تغذیه شون رو به دکتر طب سنتی بگید با فهمیدن مزاج ایشان و اصلاح مزاج و طبعشون در یکی و دوماه اول تغییرات محسوسی خواهند کرد ..... خودم واقعا نتیجه تغییرات محسوس اصلاح طبع رو در خودم و اطرافیانم دیدم شک نکنید برای شما هم همینطور هست.... ببخشید طولانی شد میخواستم شفاف و کامل توضیح بدم. در پناه حق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون از نکاتتون. چشم هر چند قبلا یه بار رفته بودیم.
متاسفانه به توصیه های اونها عمل نمیکنه.
شاید کم باشه ولی هست. حتی من دیدم تو برخی از دانشگاه ها کلاس های قبل از ازدواج هم برگزار میکنن که متأسفانه کسی زیاد به این کلاسها و مسائل اهمیت نمیده. کتابها و مقاله های  زیادی هم درباره ی شیوه ی همسرداری و تربیت فرزند وجود داره که باید مطالعه کرد.حتی به راحتی هم میشه از اینترنت مطالب مختلف و مفیدی راجع به زندگی زناشویی پیدا کرد . مشکل اینجاست که کسی به اینجور مسائل مهم و باارزش بها نمیده و خودشو به زحمت نمیندازه تا برای حفظ زندگیش تلاش کنه و یه جورایی یا خودشو عقل کل میدونه یا فکر میکنه رفتارش تو زندگی درست و منطقیه.


اگر قابل بدونین من دو کتاب بهتون معرفی میکنم وقبل از هر چیز پیشنهاد میکنم اول خودتون بخونین و طبق نظر دوستان در دسترس همسرتون هم قرار بدین:
(بهشت خانواده :دکتر سیدجواد مصطفوی)
(آداب عشق ورزی: استاد علی اکبر مظاهری)
اینکه زیاد گوش میکنید خوبه ولی باید دید چقد و چطور عمل میکنید .
البته اقایونی که دنبال اموزش مهارتهای زندگی نیست هم زیاده .اصلا مهم نیست براشون و شاید هم مسخره کنن
خوش به حالش.کاش منم میتونستم مث اون باشم
سلام علیکم
من اینطوری که وبتونو خوندم
باتوجه به اطلاعات کمی که درباره ی روانشناسی دارم فهمیدم
شما خیلی بیش از حد صبوری میکنید
خدا دعای شمارو میشنوه اما نمیتونه که معجزه کنه
شما باید یه حرکتی کنه بعد خدا هم کمک میکنه
شما باید هر درخواستی دارید به همسرتون مستقیم بگید
به طور مثال اگر احساس آرامش نمی کنید بگید
اگر دوست ندارید زندگیتون با افکار دوستای همسرتون پیش بره بگید
بگید شما هم از او ناراحت هستید
و ازش بخواید باهاتون بیاد پیش یک مشاور خانواده یا روانشناس تا شما مشکلتونو حل کنید وانمود کنید شما به راهنمایی احتیاج دارید تا بدونید چه طور با ایشون رفتار کنید
عمر زود میگذره
فرصت زندگیو از دست ندید
بازم هر طور صلاح میدونید
قصد دخالت نداشتم
یاحق
پاسخ:
سلام
بعضی موقع گفتم .فایده نداره

سلام.متاسفانه برای این موضوع که خیلیم حیاتی هست نه تنهاکلاسی نمیرندچون جدیدا کلاسهایی برگزارمیشه منتهی مافرهنگ اموزش گرفتن راهنوزنداریم.همه از اقاوخانوم خودشون عقل کل میدونیم.همین شمامیگید سی دی گرفتم خانومم ..نمیگیدگرفتم بخونیم وهمودرک کنیم .ازخانومت چه توقعی؟وقتی خودتان به چیزی که خریدی اهمین نمیدی البته زبانی براتون مهمه که خریدی اماعملا خودتودانامیدونی.حتمانبایدسی دی باشه هر روزسمت خدابرنامه هاش خیلی خوبه درکانال 5شبکه تهران به خانه برمیگردیم اساتیدایرانی خوب میان.
پاسخ:
سلام
خب من خودمم گوش میدم نگفتم که گوش نمیدم.
سلامت وجود!!!!! 
پاسخ:
عجب شخصیت عجیبی دارید.
خب درست حرف بزنید ما هم بفهمیم چی میگید.
جدیت......
 زمان....
تاکی......
سلام
اصل حرفتون که اموزش واسه مسایل اینچنینی نداریم درسته.

اما آدما براساس شخصیتشون رفتار میکنند و واقعا سخت میشه شخصیت کسی رو عئض کرد خانوم شما هم رفتارش آیینه رفتاریه که باهاش شده و با چند تا سی دی سخته که عوض بشه.

یه مساله، دیگه توجه کردید مثلا تو تبلیغ یه شامپو ای میگه که این شامپو مثلا عصاره بابونه داره و فلان خاصیت رو برای موی شما داره و انگار طرف با ریختن عصاره تو شامپوش دقیقا انتظار داره و اصلا انگار طلبکاره اون نتیجه رو بگیره. بی توجه به اینکه اگه عصاره درست باشه و اگه کل ترکیب شامپو هم درست باشه تازه باید جنس مو و ویژگی جسمی مصرف کننده رو هم درنظر گرفت و...

رفتار بعضی آدمها -که نمیدونم شما هم جزوشون هستید یانه- من رو یاد این تبلیغها میندازه. طرف بصرف اینکه تو فلان کتاب یا سی دی دیده که میگن اگه مثلا با لبخند بری خونه فلان اپر رو داره و همسرت فلان جور میشه. یکی دو روز سعی میکنه -حالا اینکه اصلا درست انجام میده یا نه بماند- و اینکار رو میکنه بعد با خودش فکر میکنه خانوم من اصلا اله و بله و این چیزها رو نمیفهمه. غافل از اینکه این رفتار مثبت واسه اثرگذاری هزار جور زمینه دیگه میخواد. طرف فکر میکنه خیلی حالیشه و درست رفتارش عین معیارهای روانشناسیه و بقیه کجن! ماها باید خودمون رو از بیرون هم ببینیم 
سلام آقای مدیر
دلم خیلی گرفته من و همسرم جدیدا خیلی دعوا میکنیم وقتی من حرف میزنم اصلا به حرفهام توجه نمیکنه و میگه من دوس داشتم همسر آرومی داشته باشم درحالی که من زمانی که آروومم میبینم که بهم توجه نمیکنه و همش حواسش به اخبار و اینجور چیزاس نا آروم میشم...در ضمن وقتی هم منو ناراحت میکنه با آرامش الکی اش حرص منو در میاره خیلی خسته ام......در ضمن ما وقتی با هم خووبیم خیلی خوبیم ولی وقتی که با هم دعوا میکنیم از هم دیگه بیزاریم...در ضمن بدتر از همه چی این رفتارش خیلی حرص منو درمیاره که وقتی دعوا میکنیم و از دست من ناراحته نماز نمیخونه و چون میدونه من حساسم بیشتر منو سر نخوندن نماز اذیت میکنه ولی بقیه مواقع میخونه...خیلی ناراحتم.....بنظرتون چکار کنم؟
پاسخ:
سلام
خب مهارت برخورد با همسر رو بلد نیستید و برای جلب محبت از روش غلطی استفاده می کنید.
توصیه میکنم سی دی های استاد کرمی و دهنوی رو گوش بدید.
با دعوا که نمیشه محبت گدایی کرد. اگر دیدید محبت نمیکنه شما به آرام بودن ادامه بدید چون با دعوا چیزی حل نمیشه.
من صحبت های استاد کرمی پیراموت خانواده عالی را پیدا نکردم. .. از کجا میشه تهیه اش کرد  ؟ 

بنده ام صحبت های دکتر حبشی را در مورد خانواده و دکتر فرهنگ را در مورد تربیت فرزند پیشنهاد میدم .

صحبت های دکتر حبشی با عنوان کلید قلب مرد واقعا عالی هست و در واقع شاه کلید هست به همه خانم ها پیشنهاد میکنم حتما حتما گوش بدن . 

کتاب هم اگر بخواید کتاب 5 زبان عشق دکتر چاپمن و کتاب های کلید های رفتار ( که تعدادشون زیاده )  برای تربیت فرزند ....

موفق باشید 

التماس دعا 
پاسخ:
سلام
منظورم پیرامون خانواده بود .
عالی یعنی خوب هست و تو عنوان نبود.

۲۸ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۴۲ فاطمه فاطمه است
من باردارم و شوهرم داره بهم خیانت میکنه اونم با چن نفر  گاهی ب طلاق فک میکنم اما میدونم تو خانواده پدرم جایی ندارم و متهم میشم   مجبورم لبخندا الکی بزنم کتابا مختلف همسرداری  خوش اخلاقی عشق  بخونم ولی وقتی طرف مقابلت هیچ عکس العملی ب حرفات نشون نمیده یا براش مسخرس چ میشه  کرد   منم مث شمام  دارم تحمل میکنم 
نمیدونم چیکار کنم  
سلام . شما خودتون چقدر تلاش کردید ؟ و چقدر از این سی دی ها گوش دادید ؟
پاسخ:
سلام
زیاددددددد
همه خانم ها هم این جوری نیستند .... لطفا تعمبم ندید 

و البته من به عنوان خانم فکر می کنم این حالت در آقایون بیشتره که دنبال دانش زندگی ( همسرداری و بچه داری ) نیستند 
سلام خدمت جناب مدیر

دو تا از این سی دی ها رو معرفی میفرمایید
شاید ما هدایت شدیم

پاسخ:
سلام
سخنرانی های آقای تراشیون در مورد تربیت
و استاد کرمی پیرامون خانواده عالی هستند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">