رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

ناشکری کردن اصلا خوب نیست

سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۰۵ ق.ظ

سلام به همه

دوباره اومدم بنویسم تا استفاده کنم از نظرات و مطالب شما.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که ما انسان ها داریم ناشکر بودن هست. هیچ وقت به داشته هامون فکر نمی کنیم و قدرش رو نمیدونیم و فقط نداشته هامون رو می بینیم.

این صفت بد گرچه تو آقایون کم نیست اما خیلی بیشترش تو خانم ها مشاهده میشه و همیشه نگاهشون به زندگی و خوشبختی دیگرانه و یادشون میره که بابا خودشونم خوشبختی دارند اما غافله با این کارا داره خرابش میکنه.

سرکار همسر را بارها می بینم از دیگرانی مثال میزنه و از فلان نکته مثبت خانواده ایی میگه که جای دیگه هزاران مشکل دارند ولی ایشون همه اونها رو نادیده میگیرند و فقط چسبیدن به اون یک نکته مثبته و از زندگی خودش ناراضیه که چرا ما مثل اونها نیستیم یا نداریم و...

خب این یعنی ناشکری. یعنی وقتی که خدا در زندگیت خوبی های زیادی داده این ها رو هم ببین و بخاطر یه موضوع همه رو خراب نکن و شکر کن و از خدا بخواه اون نداشته رو هم به مرور زمان بده.

خانواده ای سراغ داشتم که اینها از روستا بدون هیچ سرمایه و پولی با فرزندان زیاد که همگی کودک و نوجوان بودند به شهر کوچ کردند و بخاطر فقر و مشکلات کسی تحویلشون نمیگرفت. اما خدا کمک کرد و بچه ها همه تحصیلکرده و شخصیت های مهمی در شهر شدند و خانواده هم پولدار شد و از همه اقوام هم سطح مالی و فرهنگیشون بالاتر رفت.طوری که همه حسرت زندگی اینها رو داشتند.

اما این وسط یکی از دختران این خانواده موقعیت ازدواج پیدا نکرد و سنش بالا می رفت و مادرش همش نا شکری میکرد که ما شانس نداریم و چرا مردم دخترشون با اون قیافه زشت بهترین شوهر رو میکنه اما دختر ما و ... 

تا اینکه بالاخره همین دختر ازدواج کرد و بعد از دو ماه طلاق گرفت و دختر دیگه شون که چند سال بود ازدواج کرده بود یکمرتبه به دلایلی طلاق گرفتند و چند مشکل دیگه هم براشون پیدا شده و اینها همگی بخاطر نا شکری اون مادر بوده است.

من خواهش می کنم انقدر چشممون به زندگی دیگران و خوشبختی اونها نباشه. خداست دیگه به یکی دوست داره به هر دلیلی بده و به یکی نه. هر چند ما که فکر میکنیم چیزی نداریم یا خوشبخت نیستیم در نگاه دیگران خیلی چیزها و خوشبختی ها داریم اما افسوس که همیشه در غفلتیم و خودمان به داشته هامون توجه نداریم.

خدایا ما رو از این جهل و غفلت بیدار کن.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۰
مرد تنها

نظرات  (۲۶)

واقعأ درسته
سلام...خوش اومدین...به نظرم باید اسم وبلاگتون رو به گنج نامه تغییر بدید.درسته کهشما اینجا دارید مشکلات و درد دلهاتون رو بیان مىکنید... خدا خیرتون بده اینا که واسه شما غمه واسه ما شده پند...به شخصه میگم نوشته هاتون رو دید من نسبت به زندگیم و شناخت همسرم خیلى تاثیر داره.به خاطر همین تاثیر مثبت خیلى حس خوبى نسبت به وبلاگتون دارم...امیدوارم روزى از خوشى ح هاتون بنویسید...
پاسخ:
سلام
چه اسم بکر و قشنگیییی !!!! گنجنامه!!!

دقیقا من همین مشکلو با شوهرم دارم که همش میگه زنهای مردم چنین وچنان هستن وتا از یه چیز کوجیک انتقاد میکنی میگه چرا فلانی این کارو میکنه 
هرچی هم میگم زندگی دیگران به ما مربوط نیست و ما فقط هیچوقت باطن زندگی خودتو با ظاهر زندگی دیگران مقایسه نکن فایده نداره  که نداره
پاسخ:
این مقایسه خیلی بده و خانمانسوز
خوش اومدین
معتقدم خدا، یواش یواش منو ب خاسته هام میرسونه، سر وقتش
سلام آقای مدیر تو این مدت که نبودین خیلیا اومدن خیلیا رفتن دیگه گلی خانوم نیست که زبون بریزه و شعر بگه نمیدونم کجاست ولی امیدورم خوش باشه دلم براتون برا حرفایی که اینجا میذارید تنگ بود در دل زیاده ولی ................... خوشحالم که برگشتین
پاسخ:
سلام
خوبید شما؟ چه خبر از همسرتون؟ ازدواج کردید؟
گلی خانم هم همین گوشه موشه هاست خیالتون راحت.
سلام . گفتید زودتر ازدواج کنم . خودتون بهتر میدونید ازدواج تو جامعه ما دست دختر نیست و متاسفانه خانواده من ارتباطات زیادی ندارند تا کسی هم تیپ خانواده ما به خواستگاری من بیاد . توی محیط کار و از سمت دوستان بیشتر خواستگار پیدا میشه که طرف تفاوتهای خیلی اساسی با من داره و من مطمین هسنم این ازدواج سرانجامی شبیه سرانجام من برای بچه های من خواهد داشت . بعضی اوقات خدا خوب آدمو تو چاه میندازه و هیچکاری برای رهایی از اون چاه جلوتون نیست . 
پاسخ:
سلام
هیچ زن و مردی مشابه و هم رتبه هم پیدا نمیشند و تا حدودی اختلاف طبیعی هست.
سلام . مدتیه احساس میکنم خدا تو زندگیم نیست و ایمانمو دارم از دست میدم . شما میگید ناشکری . بله درسته . شاید من از نگاه بیرون خوب باشه شرایطم که فکر میکنم بازم کمتر کسی دوست داشته باشه که جای من باشه . اما بعضی چیزا اهمیت بیشتری داره . شاید ما وضع مالیمون در حال حاضر از خیلیا بالاتر باشه ولی وقتی هیچ عشق و محبتی تو زندگیم نیست . البته من مجردم . وقتی دوران کودکی خیلی سختی رو با وجود اخلاقای تند و بی تفاوتی های پدرم گذروندم و الانم 30 سالم هست و مادرم از هیچ توهینی بهم فرو گذار نمیکنه . چی رو شکر کنم ؟ استرسها و اضطرابهایی تو خانوادم تحمل میکنم که باعث بیماریهای شدید جسمی و روحیم شده و هر روز آرزوی مرگ دارم اما هیچ وقت هیچ کدوم از این دعاها و اذکاری که همه گفتن کمکم نکرد . واقعا تنهایی رو با همه وجود حس کردم . فهمیدم آدم میتونه تو بدترین شرایط باشه و سالها به خدا التماس کنه و چیزی نبینه . واقعا منی که هیچ وقت طعم آرامشو محبت رو تو زندگیم ندیدم به چی فکر کنم و دلمو شاد کنم ؟ بالاترینش سلامتیه که خدا رو شکر ولی آیا من با بیاد آوردن سلامتیم میتونم بر تمام این استرسها و عقده ها سرپوش بذارم ؟
پاسخ:
سلام
مقصر مشکلات شما خانواده هستند که متاسفانه درک درستی از زندگی و تربیت فرزند ندارند.
شما هر چقدر دعا کنید خدا پدر و مادرتون رو عوض که نمیکنه. یا اونها رو خود به خود خوش اخلاق نمیکنه چون جبری وجود نداره
پس باید خودشون اصلاح بشند. شما باید به خودتون و آیندتون فکر کنید و اجازه ندید شرایط بد زندگی روتون تاثیر بذاره.
گر چه سخته اما می تونید در همین خانواده بهترین باشید.
بعد الان سن ازدواج شما داره میگذره زود ازدواج کنید
۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۸ تنها ترین تنها
سلام واقعا نا شکری کردن چیز خیلی بدیه و تاوان بدیم در پی داره ....من خودم یه بار ناشکری کردم چوبشم خوردم ولی الان با همه ی سختی ها خداروشکر میکنم ....همیشه شاکر باشین حتی در سخت ترین لحظه ها ی زندگی.انشاءا...همیشه لبتون خندون و دلتون شاد باشه 
ﺳﻼﻡ ﺧﻮﺵ ﺁﻣﺪﻳﺪ .ﺧﻮﺩ ﺷﻤﺎ ﭼﻲ ﺗﺎﺣﺎﻻ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻧﻘﺎﻁ ﻣﻨﻔﻲ ﺧﺎﻧﻤﺖ ﺧﻮﺑﻲ ﻫﺎ و ﻧﻘﺎﻁ ﻣﺜﺒﺘﺶ ﺭﻭ ﺑﺒﻴﻨﻴﺪ. ﺑﻼﺧﺮﻩ. اﻭﻧﻢ ﭼﻴﺰاﻳﻲ. ﺧﻮﺑﻲ ﻫﻢ ﺩاﺭﻩ
پاسخ:
سلام
بله شده
سلام
فکر میکنید مطلقه شدن اون خانمها از ناشکریه مادرشونه.شاید از انتخاب اشتباه یا نبود مهارتهای زندگی یا چیز دیگری باشه این که نمیشه مادر ناشکری کنه بعد فرزند تاوان بده .
 حرف زدن از مشگلات حتما ناشکری نیست .گاهی درد دل کردنه یا گفتن اون چیزای که دوست داریم.
خوبه به این مطلب هم فکر کنید که نوشتن این عنوان رنجنامه های........
خودش ناشکری باشه
سلاااام

چه خوب که اومدید

راجع به ناشکری 
قضیه اینه که ما آدمها نسبت به خوبی ها به مرور درکمون رو از دست میدیم
اما ناملایمات پررنگ تر میشن
و اینه که اگر کسی این حالت رو داشته باشه به مرور زندگیش تیر و تار تر میشه
سلام رنج نامه یک زن متاهل

شوهرم بداخلاق و بددهن ،بهم اصلا محل نمی ذاره نگامم نمی کنه دوست نداره باخانوادم رفت و آمد کنه عوضش با دوستای خودش وهمکلاسیهای دخترش انقدر صمیمی هر کاری از دستش بربیاد براشون انجام می ده خیلی تنهام جرات ندارم باهاش دو کلمه حرف بزنم همش تحقیرم می کنه در کل احساس می کنم منو دوست نداره بخدا از لحاظ جنسی هیچ کم و کسری نذاشتم از لحاظ تمیزی خونه مطیع بودنم غذا درست کردنم احترام به خودشو و خانوادش کم خرج کردنم به خودم می رسم زن زشتیم نیستم هیچ توقعیم ازش ندارم بهونه گیری نمی کنم بچمو خودم بزرگ می کنم بدونه کوچکترین کمکی ازش ،دیگه ازش خسته شدم نسبت بهش سرد شدم باعث شده خیلی به زندگی بی تفاوت باشم دلم می خواد فرار کنم از این زندگی خسته شدم فقط بخاطر بچم تحمل می کنم
پاسخ:
سلام
بعضی مردها بی مسئولیت هستند.

Hello good time ...
Thanks
I am waiting ...
 بیصبرانه ، بیصبرانه رو بلد نبودم فارسی نوشتم !


Good luck

سلام . فکرمی کنم  مطالب سایتتون خیلی بیشتر از مطالب روانشناسها به درد می خوره خواهشا ادامه بدید .  

پاسخ:
سلام
عمری بود و زنده بودم چشم

سلام . معمولا خانمایی که بچه اول خونواده بودن ویا برادر بزرگتر نداشتن حس رییس بودنش زیاده و کمتر مطیع می شن .من خودم بچه اولم  و خیلی سختمه که تصمیمای نه چندان درست شوهرمو قبول داشته باشم  .البته منظورم این نیست که شما تصمیمات نادرست  می گیرید . حدسم در مورد خانمتون اشتباه بوده  .

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه ، این سوالو اگه شما نتونید پاسخ بدید پس کلاه من پس معرکه است ! شما با دنیای تجربه نتونید پاسخ درستی بدید وای به حال ما ! پس زنده باد مجردی با تمام مخلفاتش ...
به هرحال ممنونم که وقت گذاشتید و خوندید و اگه به حرفام فکر کرده باشید هم خیلی خوش به حال منه :-)
اگه در مورد سوالم تو ذهنتون به یه جمع بندی رسیدید خوشحال میشم از تجربیاتتون استفاده کنم ...
در مورد اسم وبلاگتون باید بگم ما یه مبحثی در روانشناسی داریم که بهش میگن روانشناسی رنج ، یه جاهایی رنج به ما کمک میکنه ، چون شما در زندگی روزمره زمانی لذت رو تجربه میکنید که رنجی در پس آن چشیده باشید ، مثل گرسنگی و غذا ! رنج همیشه چیز بدی نیستا !
در کل از مطالعه وبلاگتون لذت بردم ، سعی میکنم بیام و مطالب خوبتونو بخونم ، منتظرم تو نوشته هاتون خبرهایی بنویسید از زندگیتون که وقتی می نویسیدش از خوشحالی اشک تو چشماتون جمع بشه ...

سلامت ، شاد و خندان  باشید عین زمانی که یه بچه لاک پشت بعد از مدتها بیابان پیمایی با چشمایه وق زده میرسه به آب ! تصور کنید وقتی غوطه میخوره تو آب خنک !! تصور کنید ؟! :-)


پاسخ:
سلام

خوبه یه پست بشه و همه نظر بدند.
منم یکبار داشتم نزد یکی ناشکری می کردم بعد دیدم طرف چقدر من را خوشبخت می دانسته و حسرت زندگی من را می خورده از اون تاریخ به بعد من نیز به فکر رفتم و کلی دیدم نسبت به زندگی و داشته هایم عوض شد و تازه یک سری از خطاهای گذشته را نیز دیگر تکرارشون نکردم
سلام
وقتتون بخیر
خیلی اتفاقی وارد وبلاگ شما شدم و نوشته های وبلاگتونو کم و بیش خوندم ، خیلی بهشون فکر کردم ، حرفهاتون در بیشتر موارد تلخ بود ، گاهی به اطرافیانم که متآهل هستن نگاه میکنم و در بیشتر موارد فکر میکنم مجردی بهتر از متاهلیه .
فکر میکنم شوخ طبعی ، شادی ، خنده و مواردی از این دست میتونه زندگی رو بهتر کنه ، شاید نسل من و شما به شکلی که باید و شاید برای زندگی تربیت نشدیم ، نه خانه نه جامعه نه مدرسه و نه مسجد زندگی کردن رو به ما آموزش ندادن ، فقط چن سالی هست که میبینید مباحث روانشناسی و غیره وارد زندگی مردم شده ... ما هنوز نمی دونیم از زندگی چی میخوایم که بتونیم همسر دلخواهمونو نزدیکتر به ایدآلهامون انتخاب کنیم ...من زمانی چشمهام به روی زندگی بیشتر باز شد که روانشناسی خوندم جامعه و مدرسه به من یاد نداد چکار کنم!
یه سوال از شما دارم ، اگر زمان به عقب برگرده شما در انتخاب همسر با ریز موارد ، چه خصوصیاتی رو جدی می گرفتید ؟ خیلی دوست دارم از دید شما بدونم .خواهش میکنم موارد کلیشه ای مثل نجابت و اخلاق و غیره که همه آقایون میگن ولی اولین مسیله براشون زیبایی ظاهریه بهش اشاره نکنید ، (این مطلب از زبان من نیست نظرسنجی هست که در ایران انجام گرفته !)با تجربه و اندوخته امروزتون بنویسید .
اما یه مطلبی هم هست همسر بد شما را فیلسوف خواهد کرد ! مثل ارسطو ! 
هیچوقت این جمله رو فراموش نکنید : هذا من فضل ربی ...

سلامت ، شاد ، شاد ، شاد و خوشبخت باشید
آمین
پاسخ:
سلام
ممنون از حضور شما و نظرتون.
سوال خیلی سخت و دقیقی پرسیدید و مطمئنا نمیشه در یک نظر پاسخ داد.
الانم نمیدونم چه جوابی بدم.
شوهرم کاهل نمازه اعصابم خرده خوابش که میاد میره میخابه نماز نمیخونه تا دقیقه اخر پای تلوزیونه دودقیقه به قضا میخونه خودم خیلی اهمیت میدم اول وقت باشه و.جلو ایشون میخونم که ببینه و...

اما ایشون نه متاسفانه نمیدئنم چکار کنم 

ذکر خاصی رو بلد نیستید بخونم 
پاسخ:
سلام
اصلا دعواش نکنید و فقط با زبان نرم ازش بخواید.
وقتی میخونه تشویقش کنید و تعریف کنید ازش.
به زور نمیشه درستش کرد.

سلام .شاید خانمتون قصد ناشکری نداره . شما زیاد ابراز نارضایتی از زندگی با ایشون کردید؟ یا تحقیرش کردید؟ می خوان بگن که منم ناراضیم  و شمارو مجبور کنن که به نقاط مثبت زندگیتون با زبون خودتون اعتراف کنید واون لحظه اروم میشه . نه اینکه عذاب وجدان بگیره . چند سوال خانمتون فرزند اول خانوادشونن ؟ برادر دارن ؟ ازشون کوچکتره یا بزرگتر؟  خانمتون مغرورن ؟

پاسخ:
سلام
نگاه خوشبینانه هم میشه داشت اما میدونم اینطور نیست.
فرزند دوم هستند و برادر بزرگم دارند ومغرور هم هستند.

یه سوال
این حرفای زیبا رو به خانمتونم میگید؟
مثلا وقتی داره ناشکری میکنه.
پاسخ:
سلام
بله اون لحظه یکم عذاب وجدان میگره و بعد فراموش میکنه
دقیقا همینطوره متاسفانه ما انسان ها قدر داشته های خودمان را نمیدانیم وحتی گاهی ادمهای خوب  دورو برمون رو نمیبینیم
جالب بود دیدگاهتون... منم زیاد مینالیدم تاخدایکی یکی هرچی داده بود روگرفت هنوزم درتکاپو تامیگم ای خدا سریع تلافیشو درمیاره... خدانامهربون شده...
خیلی خوبه ازنگاه یک مرد به مسایل نگاه کنیم 
چون اغلب ما زن ها هستیم که مشکلاتمان را بیان می کنیم 
سلام  

حرفتون درسته ولی گاهی وقتا خدا نعمت رو به بعضیا تموم می کنه طوری که وقتی آدم اونها رو می بینه نا خود آگاه یه طوری میشه . چه از لحاظ مادی و معنوی و اخلاقی و .... 
خدایا برای داده و نداده ات شکر ....


۲۰ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۷ مجتبی وحدتی
حتی گاهی وقتا ناشکریت در یک زمینه درست در زمانیه که خدا داره کلی بهت تو همون زمینه لطف می کنه و اما خب چون ماجرا پیچیده ست و تو انسانی متوجه نمی شی و منتهی به هرحال اون موقع ناشکری دو برابر زشته. واقعا ناشکری کار پستیه...
احسنت خیلی خوب نوشتید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">