رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

ماه ضیافت و بندگی مبارک

يكشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۴ ق.ظ


سلامم بر تو ای ماه شریف و ماه بی همتا
درودم بر تو ای ماه عزیز خالق یکتا
سلامم بر تو ای ماه دعا ای ماه آمرزش
درودم بر تو ای ماه ثنا ای ماه آمرزش
سلامم بر تو ای ماه ورع ای ماه استغفار
درودم بر تو ای ماه نماز و ماه استغفار
سلامم بر تو ای ماه فضیلت ماه آزادی
درودم بر تو ای ماه عزیمت ای مه شادی
سلام بر تو ای ماه هدایت ای مه ایمان
درودم برتو ای ماه عنایت ای مه سبحان
سلامم بر تو ای ماه تلاوت ای مه فرقان
درودم بر تو ماه شهادت ای مه قرآن
سلامم بر تو ای ماه مبارک ماه وعظ و پند
درودم بر تو ای ماه سالک ای مه پیوند
سلامم بر تو ای ماه ولایت ای مه والا
درودم بر تو ای ماه سعادت ای مه رعنا


با سلام به دوستان
حلول ماه رمضان،ماه ضیافت الهی،ماه گسستن از بندهای نفسانی و وصول جذبه های الهی را به همه شما سروران معظم تبریک و تهنیت عرض می کنم.
بیایم در این ماه متفاوت باشیم و مهمان خوبی برای میزبان عزیز و مهربانمان باشیم و برای هم دعا کنیم تا این چند صباح دنیای فانی به خوبی و بدون گناه سپری شود.
این شب ها شدیدا محتاج دعای شما خوبانم.

پ.ن : نظرات بدون ثبت نام فعال شد و قبلا اشباهی زده بودم ببحشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۸
مرد تنها

نظرات  (۲۸)

سلام روزه و نمازهاتون قبول درگاه حق باشه.. مرسی که اومدید و وبلاگم رو دیدید.. امیدوارم بهم سر بزنید و برام نظرات خوب و. کاربردیتون رو بنویسید.. تو لحظات افطار و سحر من رو فراموش نکنید..دعا میکنم که زندگیتون سرشار از عشق و محبت بشه.
پاسخ:
سلام
ممنوننن

۱۱ تیر ۹۳ ، ۰۱:۵۵ من و دخترم
سلام
طاعات و عباداتتون قبول باشه .
یه چیزی میخواستم بگما ، ولی یادم رفت ..
پاسخ:
سلام
خسته نباشیدددد. مثل اینکه روزه خیلی فشار اورده
سلام. 
من یه پیشنهاد دارم 
میدونم ریشه ای مشکلتون رو حل نمیکنه ولی اگه عمل کنید خوبه. حالاکه خانومتون حامله است وخوب نمیتونه درست به وضع خونه برسه شمامیتونید ازکارگرخونگی به صورت هفته ای دوسه روز استفاده کنید. اینجوری هم خودتون مجبورنیستین کارای خونه روانجام بدید هم خونه همیشه مرتبه هم احتمالا خانومتون بهانه های کمتری واسه غرزدن داره... به پیشنهادم فکرکنید! اینجوری اقتدارتون توخونه بیشترحفظ میشه. 
پاسخ:
سلام
پیشنهاد خوبیه اما میدونم بد عادت میشه و دیگه تا آخر عمر باید اینطور کنم.
اون پست بوی غذا واقعا ناراحتم کرد
مامان من هم تو غذا درست کردن عین خانوم شمابود...حالا برای خودمون یه کاریش میکردیم اما امان از وقتی که مهمون داشتیم...و یا بابام سرکارش غذا میبرد خجالت زده میشد پیش دوستاش...
واسه همین الان طاقت گرسنگی کسیو ندارم...پرخوریه احساسی دارم...مهمون که برامون میاد تا خرخره غذا بهش میخورونم...اولین راه نشون دادن محبتم به کسی درست کردن غذاست براش...
البته مامان من تو فقر کامل اینجوری بود با چند تا بچه خیلی کوچیک و امکانات زیر صفر..برای همین اصلا جای خرده گرفتن براش نبود و نیست
پاسخ:
شرایط سختی بوده.
در هر صورت مادره و تاج سر. خدا حفظش کنه و دستش رو ببوسید

آخی حالا که میشه کامنت گذاشت چه خوبه  نمیشه قالب وبلاگتون رو عوض کنید بعدش هم نماز و روزه هاتون هم فبول باشه

پاسخ:
ممنون
قالب وبلگ رو عوض کردیم قالب خودمون چی؟
گریه م گرفت آقاای مدیررر
بااز یااد این جمله افتاادم : 

خدااونداا ،، آراامشی ده تاا بپذیرم آنچه راا که نمیتواانم تغییر دهم ...


واسه ی حاال دلت دعااا میکنم ..

پاسخ:
سلام
....
سلام.میمونیم حاملگی وشیردادن وبزرگ کردن خانومت تموم بشه تاببینیم بازهم بعضیا این حاملگی رامستمسک بی خیالیاوغرزدنهاش قرارمیدن؟بقول معروف اینهمه شاه وزیروکیل ودزدوقاتل راهمین زنان ماحامله شدن .ایشون تنهاحامله ی روی زمین خدانیستن وآخرینش هم نخواهندبود.
سلام . من قبلن چند بار پیام گذاشتم و حق رو به شما ندادم . ولی اون پستی که در مورد بوی غذای زن داداش نوشته بودین خیلی خیلی ناراحتم کرد . خیلی فکرم درگیرتون شد .
من یه پیشنهاد دارم . برای این که ما عمرمون یه بار مصرفه....برای این که شما بچه کوچولو دارین و باید تغذیه خوب داشته باشه....برای این که زندگی تون کمی شیرین بشه ...
یه کارایی هست که میشه انجام داد . مثلن پلوپز.زودپز.ارام پز....اینا کارها رو آسون میکنن.
اصلن با پلوپز خودتونم می تونین راحت پلو بپزین . یه غذاهایی هست که بی دردسره .مثل ماهی...کاری نداره پختنش.
کم کم خانومتون با همینا شروع کنه کارش راه می افته .
مثلن یه روز کلی بادمجون سرخ کنین فریزر بذارین . هر وقت خواستین نیم ساعته کشک بادمجون درست کنین.
یا مرغ یه ساعته میپزه .پلو هم تو پلوپز یه ساعته آماده میشه .
بهش برنامه غذاییی راحت و بی دردسر بدین
برای این که باج نداده باشین بگین چون بارداری این وسایل رو گرفتم .یا بگین محل کارتون اینا رو بهتون هدیه داده.
راستی پلوپز پارس خزر بهترین مارکه به نظر من .
سلام
یه سوال بازناراحت نشی!
سحرمیخورید افطار چی ؟اخه نیست زنتون غذا درست نمیکنه پرسیدم واسم سواله
امیدوارم ماه خوبی براتون باشه سرشار از خیر و برکت
پاسخ:
سلام
شب اول نون و ماست خوردم شب دوم خواب موندم.

اخه پست رمز دار دارین!!!!!!
پاسخ:
ایمیل بدید چشم
سلام سری به وبلاگم بزنید خاطرات من شاید یه خورده آرومتون کنه متوجه سید زنها هم براشون یه چیزایی مهمه و در أصل همون خودشماست. من تازه کارم اما به کلبه تنهاییم سر بزنید خوشحال میشم
پاسخ:
سلام
وبلاگتون باز نشد.

همین کردیم و ن
سلام...ماه مبارک رمضان انشالله علاوه برتبرک وتیمن برایت ره آوردش آرامش قلبی داشته باشه.مادربزرگم همیشه میگفت مرداگر بدبخت باشه خیلی تلخه.خواهشا این احساس راهرجوری هست ازخودت دورکن .
پاسخ:
سلام عمه جان
ممنونم از لطف شما

سلام
مامان بابای من هم مثل شما هستن تقریبا ...
بابام همیشه صبوری و مهربونی کرده  اوایل فک میکردم بابام فرشته و مامانم غوله
اما الان که خودم بچه دارم و زندگی ...میبینم که مشکل از طرف بابام بوده...اقتدار نشون نداده...محکم نبوده خیلی باج داده ...و این مامانمو جری تر و نا امید تر کرده (مامانم همیشه خودش میگه از مردای با جذبه خوشش میاد ...واسه همین نا امید شده ..خودش میگه اگه وقتی من غذا درست نمیکردم ازش میترسیدم زندگیمون انطور نبود)
شما هم اگه موقعی که از مادر شوهر گله میکنه بگین که مشکلتو خودت باهاش حل کن به من مربوط نیست...اگه بدونه که شما با مهمونش اونجوری رفتار خواهید کرد که اون با مهمون شماااا خودش ماستشو کیسه میکنه....مثال از این دست زیاده...
خلاصه باید از شما حساب ببره....
اگه نمیخواهین که بچتون مثل ما تو بزرگسالی دچار مشکل و سرخوردگی باشه بهتره یه تکونی به خودتون بدین...کل دوران مجردی من یکی که حروم شد رفت..از همون بچگی نگران این بودم که فامیل بابام اومد دعوا میشه من خجالت میکشم...تو نوه های پدری بخاطر اخلاق مامانم همیشه تحقیر شدم ....
شما میگین یه ذره افسردگی داره بد اخلاقه ...با اینهمه ریاست خانوادتون رو دادین به ایشون؟
نمیخوام بر علیه خانمتون بشورونمتون ...شما اگه اصلاح بشین بعد از یه مدت کوتاه خانمتون و بچه ها خوشحالتر میشن...پس اگه رئیس خونه شما باشین به اونا در واقع لطف کردین...
حالا رمز میدین به من باور کنین قصدم رنجوندن شما نیست من خودم قربانیه این قضیه هستم یه جورایی
پاسخ:
سلام
راه حل های جالبی هستند.
رمز چی؟

۰۹ تیر ۹۳ ، ۰۹:۵۷ گلناز ( مادرانه های یک مادر حساس)
سلام ببخشیدا شما می گید آدمه مذهبی و معتقدی هستید ، ولی شما معتقد بودن رو در چی می بینید ، فقط نماز خوندن و روزه گرفتن ، از اون ور دل شکستن و رنجوندن ؟ . من شمارو نمی شناسم ولی آخه کسی که بچه خودش رو آقا زاده خطاب کنه دیگه وای به حال زنش !!! می دونی آقا هیچ خانمی عاشق غر غر کردن نیست ، وقتی آدم ی پسر بچه شیطون داره ، ازون ور حاملست ، دیگه چه انتظاری دارید ، به خاطر خدا ی خرده به خانمتون تو خونه کمک کنید باور کنید کمتر خسته می شه ، جای دوری نمی ره . این مثله ی سیکله بستست ، شما کمک نمی کنی تو خونه اون خسته می شه ، خسته می شه غر می زنه ،، بعد شما ناراحت می شی ......
پاسخ:
سلام
من فکر نمیکنم کلمه آقا زاده بار منفی داشته باشه. من یک تار موی این آقا زاده رو به گل دنیا نمیدم.
بعد خیالتون راحت هیچکس اندازه من تو خونه کار نمیکنه.
فرصت کردید کل مطالب ما رو بخونید خوبه.

رابطه همسر با کتاب چطوره؟

کتاب صمیمانه با عروس و دامادها از اکبری خیلی ساده و زیباست.

اگه اهل کتاب نیست کتابای خوب یا سخنرانی ها رو بذارید که مثلا خودتون گوش میدید. یا کتابای تربیت فرزند رو اول بگیرید وبعد...

سلام. 
همه ی مطالب وبلاگتون رو خوندم 
حدود یک هفته مبهوت این بودم که دوتازندگی چه قدر میتونه شبیه هم یباشه
وبا خودم گفتم این یه نشونه است ازطرف خداکه به خودم بیام 
فکرکردم... 
به تمام رفتارهای خودم... وبه تمام واکنشهای همسرم... 
ومتعجب ازاینکه نود درصد رفتارهای همسرتون رو منم انجام دادم... 
وواکنشهای صبورانه ی همسرم که منو تو تمام این چهارسال جسورتر کرده... 
با این تفاوت که من خودم یه جورایی قبول دارم مشکل ازخودمه وریشه درکودکیم داره ودارم تلاش میکنم برای بهترشدنم
ولی اینو میخوام بگم که نوشته های شما مثل یه تلنگرخیلی بزرگ به زندگیم  خورد... 
وقتی فهمیدم همسرم احتمالا مثل شما چه قدناراحت میشده ورنج میبرده... 
وبازهم صبوری میکرده... 
ازاون به بعدبود که واقعا تغییر کردم... ودست ازرفتارهای بیمارگونه ام برداشتم... 
البته نه به این راحتی... ولی خداروشکر که اثرشودارم میبینم... 
شما غیرمستقیم یه زندگی رونجات دادید... ممنونم برادرم!!وامیدوارم به حق شادی وصفایی که به زندگیم برگشته ،تک تک لحظه هاتون پرازشادی وامید بشه... 
چندتاتوصیه خواهرانه هم دارم که امیدوارم به دردتون بخوره...
سعی کنید یه خورده اقتدار وبی تفاوتی ازخودتون نشون بدین 
اگه ازنظر جسه ضعیف یالاغر هستین حتما خودتونونو تقویت کنید تاجسه ی مردانه تری پیداکنید مطمین باشید تاثیرداره... البته جسارت نباشه ها... 
منصور مامان خانومتون رودرک میکنم....افسردگیه...وتاحادترنشده درپی درمان باشید
باامام رضا ع آشتی تر! باشید... 
ببخشیدطولانی شد...
درپناه حق...

پاسخ:
سلام
خدا رو شکر زندگیتون تغییر داشته و بهتر شده و این نشانه همت و اراده شماست.

سلام. هر چی که نباشه خانم شما براتون یه پسر آورده و این کم چیزی نیس قدرشو بدون. نگین براتون مهم نبوده که باور نمیکنم!! 

سلام. تازه وبلاگتون رو دیدم اما همه آرشیو رو خوندم.

ببخشید که رک و پوست کنده نظر میدم. اما به نظر من شما هم خودتونو اذیت کردین هم خانومتون رو.

آخه وقتی آدم با هم مشکل دارن که بچه دار نمیشن.

البته اگه مثل من هنوز متوجه نبودی و بچه دار شدی که دیگه کاریش نمیشه کرد ولی دومیو دیگه چرا!؟!؟!؟

آخه این بچه ها چه گناهی کردن که باید یه محیط سرد و بی روح رو تحمل کنن؟

به خدا من بیشتر از خودم دلم به حال دخترم میسوزه که الان دیگه بزرگ شده و تقریبا مسائل رو درک میکنه.

کاش میتونستید یه جور این مسئله رو حل میکردید

سلام خوب هستین؟ نمی تونین هیچ کمکی به خودتون و همسرتون بکنین؟ به نظر می رسه اونم افسرده باشه نگین از تربیت بدشه چون اگه محیط آدم عوض بشه تاثیر تربیت اولیه تا حد زیادی کم می شه. یه خورده شاد باشین همش منتظر نباشین اون به شما انرژی بده از آشپزیش ناراحتین سر شوق بیارین مثلا یک کتاب آشپزی بخرین بگین بیا دوتایی این غذاها رو بپزیم خانومتون احساسیه یعنی مدام باید احساساتش ارضا بشه در حین آشپزی شوخی کنین ببوسینش دست رو شونه هاش بزارین اینجوری خودتون هم لذت می برین ...
پاسخ:
سلام
کردیم و نشد
سلام .
چندین بار میخواستم پیام بزارم اما نشد .
میخواستم درباره زندگیتون بگم که هر کدام از ما به نحوی در حال امتحان شدنیم میدونم خیلی سخته میدونم گاهی آدم میبره و میزنه زیر همه چیز ولی هر کس شرایطش سخت تره خدا هم احتمالا ً اینو در نظر میگیره و اونو با کسی که شرایط ساده ای داشته مقایسه نمیکنه .
احتمالاً شما هم اینطوری دارین امتحان میشین . بعضی مریضی های صعب العلاج دارن یا فقر شدید یا هزاران مشکل دیگه . مشکلاتی که شاید از مشکلات ما خیلی سخت تر باشه و ما حاضریم صدبرابر مشکل خودمونو داشته باشیم ولی یدونه از مشکلات اونا رو نداشته باشیم . 
اینا رو از روی اینکه خوشی زیر دلم زده باشه نمیگم . خدا رو شکر میکنم ولی منم توی یکی از همین امتحانات هستم وقتی وب شما رو خوندم حس کردم هر کس یجور داره امتحان میشه . البته شاید با کمی سعی تلاش بتونیم شرایطو بهتر کنیم . فکر میکنم خانم شما افسردگی داره و با خوردن دارو این افراد خیلی بهتر میشن دارو بعد از درمان قطع میشه بنظر من بجای مشاور به یک متخصص اعصاب و روان هم مراجعه کنید بد نیست.
پاسخ:
سلام
ممنون نکات خوبی بود.
۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۶:۲۲ حدیث انتظار
خدایا!
ما برای داشتن دست های تو
ریسمان نبسته ایم
"دل" بسته ایم
همین که حال دلمان خوب باشد
برایمان کافی است!

سلام دیشب به طور اتفاقی وبلاگتون رو خوندم دوست ندارم پیشنهاد طلاق بدم.ولی به نظر شما یک پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان نیست؟

پاسخ:
سلام
فکر نکنم
۰۸ تیر ۹۳ ، ۱۳:۱۹ یه خانم متاهل
سلام جناب مدیر
وقت بخیر،خوب هستین؟خانواده خوبن؟
طاعات تون قبول درگاه حق.
فرارسیدن ماه مبارک رمضان روبهتون تبریک میگم،انشاءالله زیرسایه حضرت حق وتحت حمایت مولاوسرورمون امام زمان(عج)توفیق پیداکنیم که ازلحظه لحظه این ماه شریف ودوست داشتنی بهره کافی ووافی روببریم وبه معبودمون بیشتروبیشترنزدیک بشیم.
ماروهم ازدعای خیرتون محروم نفرمائید.
...(( مارابه دعاکاش نسازندفراموش،رندان سحرخیزکه صاحب نفسانند! ))...
درپناه حضرت حق برقراروشادباشید.
پاسخ:
سلام
ممنون خوبیم شکر خدا
سلام
نمی دونم نظرم به دردتون بخوره یا نه
من با شرایط سختی ازدواج کردم. همسرم چند تا دوست دختر داشت(از زمان عقد) و من سر این قضیه شدیدا ناراحت بودم. خیلی دعوا کردیم مشکل حل نشد. تازه بدتر هم شد. ماه رمضون قبل من با وبلاگ www.womanart.blogfa.com اشنا شدم. تصمیم گرفتم خودم تغییر کنم و به همسرم کاری نداشته باشم. یک طرفه تغییر کردم. کلی سخنرانی گوش دادم در باب  ازدواج. و اون سخنرانی ها را تا جایی که تونستم اجرا کردم. مشکلم حل شدو ارامش اروم اروم اومد .روابطمون بهتر شد شکر خدا. به نظرم راجع به ازدواج سخنرانی خانواده موفق دکتر فرهنگ خیلی مفیده و همین طور تربیت فرزند. هر دو نفرتون گوش بدین.ببخشید قصد نصیحت نداشتم.ان شا الله که موفق باشید.
پاسخ:
سلام
نظر مفید بود. ان شالله شاد باشید

چند وقتیه خاموش وبلاگتو دنبال میکنم شما هم حتما دعام کنید
سلام.ماه میهمانی خدابرشماهم مبارک.من هم راازدعایتان بی نصیب نگذارید که سخت محتاج دعایم.ممنون 

سلام آقا ...این ماه با تمام برکتش به شما هم مبارک.....از ماهم التماس دعا...راستی چرا خیلی از ماها با اینکه میدونیم این دنیا فانیه و ما مهمون چند روزه ای هستیم اما اینقدر در حال گناه کردنیم....

پاسخ:
سلام
ممنونم.
غفلت غفلت غفلت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">