رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

اوضاع خوبی ندارم

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۱۴ ب.ظ

سلام به دوستان

چند روزی هست که شهرستانم و دید و بازدیدها رو انجام دادیم.

متاسفانه اوضاع روحی مثل سابق خوب نیست و سرکار همسر مثل همیشه با آدم و عالم درگیره.

با زن داداشش قهر کرده - از روزی که اومدیم خانه مادرش نرفته که شش روز میشه - با خواهرم مشکل داره - هر حرفی مادرم میزنه گیر میده که چرا اینطور گفت و چرا اونطور نگفت و... - به جاری که بیش از حد حسادت میکنه و کنار اونا بودن بدترین عذابه براش.

دیشبم که یک ساعت موقع خواب گریه کرده و هزار عیب و ایراد گرفته و نهایت هم منو مقصر همه چیز دونسته. صبح هم همینطور.

طبق نظراتی که تو پست قبل دادید و من فهمیدم همه اینها برای زنان عادیه و این منم که مشکل دارم و طاقتم کمه.و ایشون با این اخلاق و رفتارش دنبال محبت هست و منم که محبت نمیکنم.

دعا کنید خدا منو آدم کنه که بتونم در مقابل این همه شکنجه ها و آزارهاش بتونم محبت کنم حتما اینطور کاملا طبیعی و عاقلانه است و من نمیفمیدم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۱
مرد تنها

نظرات  (۲۹)

سلام. من هم زنی هستم که همسرم بهم زیاد محبت نمیکنه ولی من بیشتر سعی میکنم صبورباشم. ولی از من به شما یه نصیحت خواهرانه به همسرت محبت کن گناه داره. ما زنا فقط ماشین و خونه و ثروت نمیخواییم که بیشتر اینا فقط فقط به محبت نیاز داریم و یه اخلاق خوب. به نظرمن اگه یه مرد همه چی داشته باشه اما اخلاق نداشته باشه اون زندگی ازنظرمن هیچ اهمیتی نداره. دنیا دوروزه همهی ما رفتنی هستیم. بعد از اینکه اونیکی رفت میشینیم گریه و زاری که چرا مردو احساس ندامت میکنیم

بنظرم شمابه خانمتون وفادارنیستید،ازاین بحث کردن هاباخانمها به بهانه حل کردن مشکلاتتان معلومه،تنهایی باخودتون فکرکنیدوچندتا مقاله بخوانید ودوتاسایت مطالعه کنید نتیجه بهتری میگیرید
مطالعات جدید ثابت کرد که از اشک زنان بویی متصاعد می‌شود که هورمون تستوسترون مردان را کاهش می‌دهد و میل آنها به زنان را کم می‌کند. در ادامه این تحقیقات مشخص شد که این بو حتی زمانی که مردان اشک را نبینند نیز موثر است. این برای نخستین بار است که ساختاری شیمیایی اشک و بوی ناشی از آن بررسی می‌شود و نتایج علمی‌آن در اختیار دیگران قرار گرفته است. ‘نوام سوبل’ محقق موسسه عصب شناسی در این باره گفت: ‘ ما مشخص کردیم که از اشک زنان سیگنال هایی به مردان در قالب بو منتقل می‌شود که این سیگنال تمایل مردان به زنان را کاهش می‌دهد زیرا به طور مستقیم روی هورمون تستوسترون مردان اثر می‌گذارد.’ در حالی که ارتباط انسان ها از طریق کلام و نگاه ثابت شده بود اما این تحقیق ثابت کرد که سیگنال های شیمیایی نیز حاوی اطلاعات بسیاری هستند که انسان ها از خود ساطع کرده و به طرف مقابل منتقل می‌کنند. دانشمندان متوجه شده اند که اشک احساسی، حاوی پروتئین بیشتری نسبت به اشک معمولی است که از چشم خارج می‌شود در نتیجه بو و تاثیر بیشتری در کاهش میل جنسی مردان دارد. سوبل گفت:نکته بسیار جالب این بود که دیدن اشک زنان هیچ احساسی اعم از اندوه یا همدردی را در مردان مورد آزمایش ایجاد نمی‌کرد. در آخر معلوم شدن که اشک زنان در مردان همان تاثیری را ایجاد می‌کند که خرناس و بوی عرق مردان برای زنان!
حس تنهایی فلسفه اشک زن فلسفه اشک زن یک پسر کوچک از مادرش پرسید : چرا گریه می کنی مادرش به او گفت : زیرا من یک زن هستم . پسر بچه گفت : من نمی فهمممادرش او را در آغوش گرفت و گفت : تو هیچگاه نخواهی فهمیدبعدها پسر کوچک از پدرش پرسید : چرا مادر بی دلیل گریه می کند.پدرش تنها توانست به او بگوید : تمام زن ها برای هیچ چیز گریه می کنند.پسر کوچک بزرگ شد و به یک مرد تبدیل گشت ولی هنوز نمی دانست چرا زن ها بی دلیل گریه می کنندبالاخره سئوالش را برای خداوند مطرح کرد و مطمئن بود که خدا جواب را می داند و او از خدا پرسید : خدایا چرا زن ها به آسانی گریه میکندد؟خدا گفت زمانی که زن را خلق کردم می خواستم که او موجود به خصوصی باشد بنابراین شانه های او را آن قدر قوی آفریدم تا بار همه دنیا را به دوش بکشد. و همچنین شانه هایش آن قدر نرم باشد که به بقیه آرامش بدهد.من به او یک نیروی درونی قوی دادم تا توانایی تحمل زایمان بچه هایش را داشته باشد و وقتی آن ها بزرگ شدند توانایی تحمل بی اعتنایی آن ها را نیز داشته باشد.به او توانایی دادم که درجایی که همه از جلو رفتن نا امید شده اند او تسلیم نشود و همچنان پیش برود. به او توانایی نگهداری از خانواده اش را دادم حتی زمانی که مریض یا پیر شده است بدون این که شکایتی بکند.به او عشقی داده ام که در هر شرایطی بچه هایش را عاشقانه دوست داشته باشد حتی اگر آن ها به او آسیبی برسانند.به او توانایی دادم که شوهرش را دوست داشته باشد و از تقصیرات او بگذرد و همیشه تلاش کند تا جایی در قلب شوهرش داشته باشد.به او این شعور را دادم که درک کند یک شوهر خوب هرگز به همسرش آسیب نمی رساند اما گاهی اوقات توانایی همسرش را آزمایش میکند و به او این توانایی را دادم که تمامی این مشکلات را حل کرده و با وفاداری کامل در کنار شوهرش باقی بماند.و در آخر به او اشک هایی دادم که بریزد . این اشک ها فقط مال اوست و تنها برای استفاده اوست در هر زمانی که به آن ها نیاز داشته باشد . او به هیچ دلیلی نیاز ندارد تا توضیح دهد چرا اشک می ریزد.خدا گفت : زیبایی یک زن در چشمانش نهفته است زیرا چشم های او دریچه روح است و در قلب او جایی که عشق او به دیگران در آن قرار دارد.
سلام ی چیزی بگم شاید یکم روشتونو عوض کنید
یادمه ی روز شوهر خواهر شوهرم اومد ب شوهرم گفت ) وای چقد بامزه شد همش شوهر شده ( ک از دست خواهرت خسته شدم تا بهش میگم بالای چشمت ابرو مثه ابر بهار گریه میکنه شوهر من با تعجب گفت  ااااا مگه زن تو هم گریه میکنه من فک کردم فقط خانوم منه ) یعنی بنده ( ک راه ب راه گریه میکنهوجالب اینجاس برادرشوهرمم گفت آره چ جالب زن منم همش گریه میکنه. ... تازه فهمیدن ک خانوما اشکشون ب راهه
دیدید مثه بچه ها وقتی کلافه و عصبانین گریه میکنن هیچ سلاح دیگه ای جز گریه ندارن
ما گریه میکنیم چون گاهی ب دلایلی ک فقط خودمونو هم جنسامون درک میکنن دلمون میشکنه دلمون میگیره خسته میشیم چون احساس میکنیم همسرامون خودخواهن فقط میخوان مارو تغییر بدن اونجوری ک خودشون میخوان دیگه مثه اوایل دوسمون ندارن برا با ما بودن تلاش نمیکنن و هزار و یک دلیل زنانه ک فقط خودمون سر در میاریم فقط انتظار دایم نازمون خریدار داشته باشه
خانوما نازن و مردها نیاز یادتون نره....
پاسخ:
خانوما نازن و مردها نیاز؟ یعنی چی؟

کاش جای اینکه اینقد وقت میذاشتی برا خانومای وب و نظرا ...یکم درک میکردی خانومتو...شما نه با اون خانوم...بلکه با هیچ زنی نمیتونی موفق باشی...کاش فقط یه بار ک میشد زنتو درک میکردی و حمایتش میکردی...همه زنا با خانواده شوهرشون مشکل دارن..اما شوهراشون همیشه ازشون حمایت میکنه..این باعث میشه حساس تر نشن...امیدوارم یه روز قدر خانومتون رو بدونی...اون زنی ک شما ب دنبالشی تو خیالتتونه...تو واقعیت پیدا نمیشه...

 

پاسخ:
سلام
ای کاش بجای این قضاوت عجولانه و ناشیانه همه مطالب رو خوب میخوندید بعد نظر میدادید.
اگر من ایشان رو درک نکرده بودم باید سال اول ازدواج طلاقش میدادم و به قول مشاور که گفته بود چه شوهر خوبی داری که تو رو تا حالا تحمل کرده.
من الان با توجه به شرایط جسمی و روحی کاملا درک میکنم و چیز مشخصی است حرف من چیز دیگری است که ظاهرا فهماندش سخته.
بیخود با خانواده شوهر مشکل دارند. چرا باید اینطور باشه؟ اشتباه همینه. مگه مردها همه با خانواده زن مشکل دارند؟
کمی از حسادت ها و خودخواهی ها کم کنند تا مشکل نباشه و همین باعث فاصله بین زن و مرد میشه.فردا خود شما میخوایی عروس دار و داماد بشی آیا اونموقعه هم نظرت همین میشه؟
من قدر زنم رو میدونم اما با این رفتار کارهاش مشکل دارم.
سلام برادرمن اینها توی زندگی مشترک طبیعیه 
وشما نباید مسائل خصوصی زندگیتان را توفضای مجازی ببرید باید با خانومتان صحبت کنین یامشاوره 
موفق باشی منم مثل خودتون متاهلم وهمین قبیل مشکلات دارم ولی میسازم 
اوکی
پاسخ:
سلام
واقعا کل رفتارهای سرکار همسر طبیعیه؟؟؟
من جهت درد و دل و تخلیه روحی مینویسم و بنظرم بد نباشه.
من نظرم اینه این مشکلات باید حل بشه و حداقل با تبادل نظرها میشه زندگی ها رو بهتر کرد.
۱۶ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۱۹ یه خانم متاهل(به مخاطب همیشه)
واقعابرات متاسفم بانوع نگرشت !
من کی اومدم اینجاوازهنرهمسرداری خودم گفتم؟!؟.... اصلامن ادعایی کردم وگفتم من همسرداری بلدم یاازخودم وزندگیم حرفی زدم؟؟؟؟ فقط بلدی به بقیه تهمت بزنی وبهشون حرف ببندی(البته اونایی که مخالف میلت حرف بزنن) ولی امان ازیک دلیل قانع کننده ومحکم که حداقل ازتوی حرفای خودم بهم بگی وثابت کنی که حرفام اشتباهه!
برام مهم نیست تویادیگرانی که حرف تورومیزنندچگونه درموردم فکرکنندیانظربدن، به خیال خودت فکرکن که من ازاون دسته آدماهستم که نفسم ازجای گرم بلندمیشه وپرازادعاهستم وتوی زندگی خودم اصلامشکل ندارم ویاهمسرم ازدست من ناله وفغانش به عرش میرسه،شمااینجوری فکرکن،من هم ادعانکردم زندگیم مشکل نداره ولی بابه کاربستن خیلی ازهمین راهکارهاوتغییرنوع دیدگاهم تونستم خیلی ازمشکلات زندگیم روبه خوبی حل کنم وازپس شون بربیام.
مهم اینه که خداوندازنیت درونی آدماهم علاوه بررفتاروگفتارشون باخبره.
اگه واقعافکرمی کنی من باحرفام آقای متاهل رودارم نسبت به زندگی دلسردمیکنم سخت دراشتباهی واشتباه ازگیرنده شمابوده،به نظرتووقتی بازهم ایشون روبه مداراکردن باهمسرشون واینکه دست به دامان حضرت فاطمه(س)بشن برای شفای روح همسرشون،دارم دلسردش میکنم؟!؟!.....

من نمیدونم چه اصراری دارن بعضی خانومها که میان و از هنر همسرداریشون میگن!! ؟کاش همسر عزیزشونم اینجا بودن و کمی پای درد و دل ایشون بودیم میدیدیم واقعا چقدر رضایت دارن
تو این زمونه ای که زندگی مشترک از هزار طرف آسیب میبینه همین یه عده نیازن که بیان اون مردیم که دنبال بهبود زندگیشه دلسرد کنن
من با نظر دلابانو موافقم. واقعا چرا سعی در بزرگنمایی این مسائل هس! اصلا حرف یه خانوم متاهل درست؟پیشنهادش چیه؟طلاق یا صیغه؟؟ مورد مناسب جایگزین هم سراغ دارین؟؟؟؟

آقای متاهل  قضاوت من و امسال من رو دور بریزید و توی نت سرچ کنید که تغییرات فیزیولوژِک خانومها تو دوران بارداریشون چیه. توی آمریکا اگه خانومی مرتکب جرمی بشه و در حین حتی دوران قاعدگی اون باشه بهش تخفیف میدن چون تو این دوران و دوره بارداری تحت تاثیر یکسری هورمونها هستن

برادر من الان سال 2014 هستش . زمانی که مردی با عقاید دینی باز قبول داره که بدحجابی که تو جامعه هستش باعث میشه بعضی وقتا پاش بلغزه.خب خانوم شما هم تو همین جامعه زندگی میکنه. جامعه ای پر از شعارهای فمینیسمیه.همونقدر که شما تاثیر گرفتید . اون هم تحت تاثیره.
همون قدر که مردی از دیدن فیلمهای ماهواره ای انتظار داره زنش همون تیپ و هیکل رو داشته باشه چرا زن انتظار نداشته باشه شوهرش همون کلام محبت آمیز و ناز کردنهای تو فیلمها رو داشته باشه!!

اصلا زنی باردار هم نباشه اینهمه سردی از همسرش ببینه معلومه که عصبی میشه.
مردان هر تغییری رو درمورد خودشون میپذیرن و اون رو تقصیر جامعه میندازن ولی اصلا تغییر خانومها رو قبول نمیکنن

برادر من . دلم میخواد زندگی شما گرم باشه نه دلگیر. شما مرد شایسته ای به نظر می آیید معلومه میخواید با 2 تا بچه رابطه تون رو ترمیم کنید.

نمیگم طلاق بده. شاید تو مواقعی واقعا نیاز باشه ولی مشکلات شما قابل حله.

توکل بر خدا
  ولی اقای متاهل منم زیاد احساس های  خانمتون بهم دس میده  خانمت بیان میکنه ولی من زیاد نمیگم !
 راستی وقتی خانمت از دست مامانت ناراحته خودشونم با مامانت بحث میکنه یا فقط از شما میخواد از طرف اون با خانوادتون بحث کنید؟
پاسخ:
نه خیر بحث نمی کنند و این کار اصلا درست نیست.
۱۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۳۶ یه خانم متاهل(برای دلابانوخانم)
دوست عزیزومحترم:
درسته که "هرسخن جایی وهرنکته مکانی دارد" اما:
1- اون خانمی که میاداینجاکامنت میذاره: "همه ی خانمامثل خانم توهستن"یا"حسادت جزءوجودزنهاست" یا......من بایدجوابش روهمین جابدم نه مثلاتوی وب شمایادیگری!!!!
2- اینطورکه شمامی فرمایی پس مثلااون روحانی یاواعظی که توی مجلسی که هم خانم هست وهم آقامیگه: خانم محترم فلان کارروبکن بهمان کاررونکن هم حتماجای سخن ونکته واینکه کی بایداونهارومطرح کنه نمیدونه وداره بازدن این حرفاازهم جنسای خودش طرفداری میکنه!(البته منظورم اصلااین نیست که خودم روباوعاظ مقایسه کنم فقط من باب مثال بود)
3- من روی حرفم به آقای متاهل هم بوده واینکه ایشون فکرنکنن واقعاهمه ی خانم هااین جورین یااین ازخلقیات خانم هاست وغیره ومعیارسنجش بشه براشون.
4- اون حرفی که مادرشوهرمحترم تون زدن به نقل ازخانم فردوسی پوردقیقاهمون حرفی هست که من زدم درآخرکامنتم(واصلاهم ادعانمیکنم این حرف من بوده بلکه میگم من هم این حرف روشنیدم وسعی کردم بهش عمل کنم حالاکم وزیادش بماندولی همون مقدارهم اثرش روتوی زندگیم نشون داده وشدیدابه این جمله ایمان دارم که "اگرخواهی جهانی راتغییردهی اول خودراتغییرده چون جهانی بی نهایت درتونهفته است !پس اگرجهان بی نهایت درون خودراتغییردادی جهان بیرون خودبه خودبرایت تغییرخواهدکردوباتوهمسوخواهدشد"واین سخن زیبابی ربط به این حدیث گهربارنیست که معصوم (ع) فرموده اند:" هرکسی بندگی خداوندرابکندومطیع امراوباشدخداوندهمه چیزرابنده اوخواهدکرد."
5- اگروقت کردی به کامنت بعدی من (درپست های بعدی خواهم گذاشت) یه سربزن.
بااین وجودازاینکه مودبانه ومحترمانه بهم تذکردادی ازت بی نهایت بارممنونم وامیدوارم که بتونی درزندگیت به همه ی دانسته هاوآموخته های زیبایی که داری عمل کنی همچنین خودم وسایردوستان.

پوزش می طلبم که باز طولانی نوشتم.

چندروز پیش مادرشوهرم می گفت "سال ها پیش که بچه هام کوچیک بودن خانوم دکتر فردوسی پور تو یه برنامه تلویزیونی می گفت ما نباید به فکر تغییر دیگران باشیم چون نمی تونیم بلکه باید خودمون رو تغییر بدیم. و من از اون روز اینو کردم آویزه ی گوشم و دیدم وقتی خودمو تغییر بدم همین باعث می شه طرف مقابلمم تغییر کنه."

مادرشوهر کم سواد من با همین جمله سالیان ساله آرامشو واسه خودش و خانواده ش به ارمغان آورده. درسته من خیلی از اخلاقیاتشو یا روش های تربیتی شو دوست ندارم ولی فکر نمی کنم هیچ وقت تو این زمینه به گرد پاشم برسم. عجیب آرامش داره با این طرز فکر. با همه جور آدمی می سازه. با پسر مجردش که زود از کوره در می ره. با همسرش که به شدت کم حرفه. با دختری که توقعی و زودرنجه به خاطر شرایطش. با دومادی که فوق العاده باید رعایت آدابو بکنه مقابلش. با عروسی مثل من که می دونم خوب نیستم‼ با خواهرشوهرایی که اهل تیکه انداختنن با خواهرشوهری که یه روز الکی باش قهره دعوتش نمی کنه یه روز آشتی. با انواع و اقسام مستاجرا. به راحتی می گذره و فراموش می کنه. آرامش داره ها آرامش. فقط فکر می کنه من در این شرایط چی کار کنم جو آروم بشه رابطه ها به هم نخوره و آرامش خونه شو حفظ می کنه. قلق آدمارو یاد می گیره و باهاشون همون طوری برخورد می کنه.

خانوم متاهل عزیز صدالبته که شوهرداری برای زن بسیار بسیار مهمه و حتی بسیار مهم تر از بچه داری(به قول حاج آقا پناهیان خونه ای که مرد و زن در جایگاه درست خودشون باشن بچه هم خودش یاد می گیره همه چیزو). و اصلا جهاد یه خانومه طبق گفته پیامبر عزیزمون. ولی می دونی؟ اگه من یه روز از عصبانیتا و بداخلاقیا یا حتی بر فرض محال کتک زدن شوهرم ناراحت باشم و دلم پر باشه و برم پیش مثلا یه مرد محرم ازم دفاع کنه(جلوی خودم تنها بدون اینکه شوهرم باشه) بهم بگه چه مرد بدی داری آداب زن داری بلد نیست. من اینجوری کنم با زنم یه لحظه م بند نمی شه تو خونه یا برادرزنام پدرمو درمیارن. یا از رعایت آداب نکردنش جلو خانواده م گله کنم بیشتر منو تحریک کنه عجب مرد بی ادبی و 4تا حدیث از ادبم واسم بخونه یا بگم مغروره هیییچ وقت به من محبت نمی کنه بگه فشار قبر میاره تکبرشاااااا‼‼! آره در اون لحظه انقد خوش خوشانم میشه و تو دلم می گم بیا دیدی شوهر من؟! چقدر تو بدی و فلانی و من خوبم و تحملت می کنم و ال و بل. ولی دعوای بعدی مون بدتره شدیدتره. رابطه مون می ره سمت داغونتر شدن. من مدام خودمو بی تقصیر و محق می دونم و قدمی برای بهبود برنمی دارم که هیچ بدتر می کنم رابطه رو.

ولی اگه بیاد راه و چاه نشونم بده بگه ببین منم گاهی خسته از سرکار می رم حوصله ندارم کسی بهم گیر بده یا عصبانیم از کسی می رم خونه یا هرچی خب اشتباه می کنم در اون شرایط داد می زنم ولی خب می زنم دیگه مثل خیلی از مردای دیگه که این اشتباهو می کنن و داد می زنن. اینجور وقتا اگه خانومم سکوت کنه عصبانیتمو تحمل کنه یه ساعت دوروبرم نیاد و هیچی نگه و حاضرجوابی نکنه خب اعصابم میاد سرجا و کلیم خوش اخلاق می شم. تو تحمل کن اینطور موقعا. جواب نده. سکوت کن. سخته ولی سکوت کن. یا تو می خوای فلان نقدو به شوهرت بکنی ببین اینجوری نگو چون فایده نداره که هیچ بدتر میشه. ببین تو تو بحث برادرت با همسرت بیای طرف برادرتو بگیری حتی اگه حق با برادرت بوده شوهرتو بدتر عصبانی و جری می کنی و رابطه هارو خراب. خب نکن. طرف شوهرت باش تو چبهه شوهرت باش کم کم بهش بگو حرفتو انتقادتو ببین اینجوری کوتاه میاد.

خب شاید من اون لحظه از این مرد محرمم کلیم بدم بیاد که چقدر تو بی انصافی می گم هرروز از سرکار میاد داد و بیدادش سر من بدبخته تو ازش دفاع می کنی به من می گی چی کار کنم و …. ولی وقتی دوبار حرفشو عمل کردم و دیدم جنس خودشو می شناسه و راست گفته بهم کلیم دعا می کنم در حقش.

(یه بار تو یه دعوای بسیار شدید من و همسرم که خانواده م در جریان قرار گرفتن، بابام وحشتناک دعوام کرد که شوهرت هرچی، هرچی بگه تو نباید حتی یک کلمه جواب بدی. این که راه زندگی کردن نیست. من مردم مرادارو می شناسم. مرد می خواد زنش مثل بره مطیعش باشه. این رفتار تو زندگی تو از هم می پاشه. خیلی سنگین بود دعوای اون موقع بابام برام. من از نظر خودم مظلوم قصه بودم که سر چیز مسخره ای دعوا شدم و داد و بیداد شنیدم. یادم نمی ره چقدر اشک ریختم اون روز و چقدر سرم داد زدن. به نظرم همه بی انصاف بودن. من انتظار داشتم بابام بیاد بگه غلط کرد سر بهانه مسخره ش سر بچه من اینطوری داد زد و اشک دخترکمو درآورد. ولی بابام حقیقتا بهم لطف کرد و با اینکه مسلما براش سخت بود دختر یکی یه دونه ش اینطوری پشت تلفن ضجه بزنه ولی اون حرفارو بهم زد. من هیچ وقت اون حرفای بابامو یادم نمی ره.)

خانوم متاهل جان جای گفتن از شوهرداری تو وبلاگ یه آقایی نیست که از زنش دلخوره. تو وبلاگ من خانومه وقتی از شوهرم گله دارم. هر سخن جایی و هرنکته مکانی دارد عزیزم.

همه زنها مثل همن .فقط زن داریه  مردا متفاوته .واصه همین بعضی زنها خوب ب نظر میرسن بعضیها بد.همسر شما بارداره هواشو داشته باشید.ایا تغییرات رو در ایشان نمیبینید
پاسخ:
یعنی واقعا همه زن ها اخلاقشون مثل سرکار همسر ماست؟؟؟
سلام حال شما ؟ ظاهرا اقای متاهل دیگه به کامنتا هم جواب نمیدن.اینجا همه افتادن به جون هم که.اقای مناهل کجایین؟
پاسخ:
سلام
ممنون. کمی سرم شلوغ بود ببخشید.
راستی وبلاگتون چرا باز نمیشه؟؟؟

۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۴۰ گاهی به اسمان نگاه کن!
سلام..دوست دارم به عنوان یه مرد نظرتون رو راجع به پستم بدید...فقط الکی امیدوارم نکنید..مرسی
پاسخ:
سلام
چشم خدمت میرسم.

همسرتون اصلا  ازعشق شما نسبت به خودش مطمئن نیست و حق داره شما دارین به یه همسر دیگه فکر میکنین و پالس های منفی این تفکر شما ایشونو دیوانه خواهد کرد.
قطعا ادم به جاری حساسه ولی یه همسر خوب بارفتارش و با حرفهاش این اطمینان به همسرش میده که یه تار موی تورو با هزار تای اون عوض نمیکنه..
مادرشوهر و عروس قطعا کنتاکت خواهند داشت مرده و مدیریتش تو این زمینه که نه مادرو برنجونه نه همسرو دلسرد کنه از اینکه یک حامی قوی داره ..
جاری من امتیازاتی ازلحاظ خانوادگی داشت که من نداشتم تک دختر بودن والدین تحصیلکرده با فرهنگ ومعاشرتی داشتن لوس و عزیز کرده بودن جهیزیه حسابی اوردن مراسم توپ داشتن و ...
بی شک ناخواسته بدجوری تو دلم کم می اوردم و حسادتی که سعی داشتم به روی خودم نیارم اما همسرم اینقدر امتیازات منو بهم یاداوری کرد منو متوجه کرد که من هرچی دارم از خودم دارم و هیچی مو مدیون کسی نیستم حتی بهم گفت اون به مدد دو کیلو لوازم ارایش خودشو خوشگل میکنه اما تو دوش که میگیری زیباترین زن دنیا میشی (اینا همه اغراق بود برا نرم کردن من)
و خلاصه کاری کرد که من حساسیتامو نسبت به خانواده همسر به جاری و به هرچیزی که شاید به عمد یا غیر عمدی سعی درناراحت کردن من داشت کم کردم..
اما الان همسر شما بارداره اونم بدترین دورانش اگرهم میخواید رفتارش بهتر بشه قطعا با تحکم و ایراد گرفتن راهش نیست
کوتاه کنم اقا زن برده و اسیر و کنیز محبت هست اگر مردشی بسم الله!
همین که به زن صیغه ای فکر میکنی یعنی سرسوزنی عشق بهش نداری شاید خودتم نمیدونی سعی کنین خاطرات خوب رو زنده کنین حتی فکر کردن به یه زن دیگه هم باعث میشه دلاتون ازهم فاصله بگیره و نتیجه اش رفتارهای بیمارگونه به قول خودتون سرکار همسر میشه باور کنید این فقط تصور شماست که مرغ همسایه غازه به جان خودم مرغ همسایه کلاغ هم نیست!
راستی به نظرم همین کلمه سرکار همسر بارمنفی داره اسمشو تو وبلاگتون مثلا به عزیزم یا نازنینم تغییر بدین اگر اوضاع بهتر نشد ....؟

پاسخ:
سلام
اولا من به همسر دیگه فکر نمیکنم و فقط به یه همدم فکر میکنم به یه دوست نه زن.
ثانیا از این موضوغ به سرکار همسر هیچی نگفتم که چنین تبعاتی که گفتید داشته باشه.
این حرف های شما رو هزار بار به او گفتم اما دریغ از فهم این چیزها.
اگر سر سوزنی عشق نیست بخاطر اخلاق و رفتارشه و الا خوب باشه بهترین زنه برام.


۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۳ یه خانم متاهل(به مخاطب همیشه)
1- کاش شماهم یادمی گرفتین قبل ازجبهه گرفتن وقضاوت کردن نادرست کمی بیشتردقت به خرج بدین واول که حرفی روخوندین یاشنیدین کمی روش فکرکنین وببینین اصلامنظورگوینده اون حرف رافهمیدین یانه وبعدادرمورداون گوینده نظربدین.
2- من کجای صحبتام به هم جنسای خودم توهین کردم!!! لطفاهمین طوری روی هواحرف نزنین ومدرک بیارین برای حرفتون!
3- به نظرشما"چرت وپرت"یا"چرندیات" فحش محسوب میشه؟؟؟؟؟توهین تلقی میشه؟؟؟؟فقط جهت اطلاع سرکارخانم عرض می کنم که چرت وپرت به حرفایی گفته میشه که غیرعاقلانه وغیرمنطقی اندوخیلی وقت هاخودشخص هم میدونه که حرفش منطقی نیست ولی بازبه هزارویک دلیل غیرمنطقی واحساسی اونهاروبرزبون میاره که اسمش میشه چرت وپرت وچرندیات
4- من کجای حرفام ادعای مدینه فاضله بودن کردم؟!؟!؟(( من هم مثل خیلی دیگه ازهم جنسای خودم هنوزکیلومترهاتامدینه فاضله شدن(به قول شما))فاصله دارم خوبه همه جای صحبتام حرف از"ما"زدم نه "شما"وخودم روهم مخاطب قراردادم خداوکیلی یه باردیگه برگردوکامنت من روبخون البته بادقت وبعدبیاآدم رومتهم کن!!
5- وقتی میگم کامنت من رودرست ودقیق نخوندی اینم یه نشونه دیگشه که من رومتهم کردی به اینکه خانم هاروباحضرت فاطمه(س)مقایسه کردم؟!؟... کجای کامنت من همچین چیزی دیدی،لطف کن وبیابگو.
6- من برای کسی نسخه نپیچیدم فقط اون چیزی روکه ازروایات(تازه اونم قطره ای ازاقیانوس)بلدبودم گفتم هم برای ااینکه بازهم برای خودم تکرارکنم وهم شایدچیزی به دیگرانی که طالب باشندیادداده باشم،حالاشمابه مزاجتون خوش نیومده دیگه حرف من نیست حرف خداوپیغمبره،من هم اولین بارکه این حدیثارومیخوندم باخودم می گفتم بااین همه زحمت هایی که مازنهامی کشیم اعم ازبارداری وشیردهی وشوهرداری وخونه داری وحتی کمک خرج بودن وخیلی کارهای دیگه وتازه باخیلی ازاخلاق های بدمرداکناراومدن وساختن وتحمل کردن ،چراحضرت رسول(ص)اون حدیث گهربار(سجده کردن برشوهر)ویاخیلی حدیثای دیگه روراجع به شوهرداری وبچه داری بیان نمودن درحالیکه نسبت به زنان دراین زمینه احادیث کمتری هست والبته باوجودی که حضرت رسول(ص) می فرمایند:من ازاین دنیادوچیزرابیشترازسایرین دوست میدارم:عطروزن،بازهم اینقدردرموردحق شوهرداری وخوب اداکردنش به مازنان توصیه وسفارش کردن،ولی بعداوقتی بیشترخوندم وتحقیق کردم اطلاعات مفیدی دستگیرم شدکه ترجیح میدم ازشون حرفی به میان نیارم مگریک چیز"شایدماخانماآبادکردن ویاخراب کردن آخرت مون دست خودمون باشه ودیگرانی که بامادرارتباطن سهم کمی دراین زمینه داشته باشن ولی وقتی نقش همسری ومادری بردوشمون میاد ابادکردن یاخراب کردن دنیاوآخرت همسروفرزندان وحتی نسل های بعدماهم به طورمستقیم وغیرمستقیم به ماربط پیدامیکنه ومامستقیم وغیرمستقیم دراین زمینه نقش موثری خواهیم داشت،حالاچه خوشمون بیادچه نیاد!
7- منم قصدم کمک کردن بوده وشمالطفایه سری به پست"اشتباه مادرم"وپست قبلیش بزن تاببینی که من به آقای مردراهکارارائه دادم یانه؟
خلاصه خانم "مخاطب همیشه" وسایرینی که باایشون هم عقیده هستین من نه به کسی توهین کردم ونه قصدتوهین داشته ودارم حالااگه شماتوهین برداشت کردین ازتون عذرمیخوام که برداشت تون اشتباه بوده!!!!!
"من انچه شرط بلاغ است باتومیگویم،توازسخن من خواه پندگیروخواه ملال "
 
خانوم یه متاهل اومده نسخه پیچیده و حرفای ما رو زیر سوال برده.
حالا ادبیات خودش رو ببیند:چرندیات . چرت و پرت!!! ایشون حس کردن مدینه فاضله شده. خانومها رو با فاطمه زهرا مقایسه کردن انگار شوهرا مردار حضرت علی رو دارن!!!
ایشون حتی یاد نگرفتن به هم جنسای خودشون احترام بذارن و یا حتی نظرات افراد دیگه
اینحا همه قصد کمک دارن ولی این خانوم هیچ راه حلی ارائه ندادن.
من نظرم به رفتن پیش یه مشاور هستش هم خودتون و هم همسرتون
البته زندگی که از اول بناش به عشق نباشه مشکله
پاسخ:
سلام
ممنون از راهنمایی شما.
خانوم متاهل هم اینطور که شما می فرمایید منظور بدی نداشتند اما در کل من با نظراتشون موافقم. چون بعضی خانم ها صفات بد رو جزء روحیات ذاتی خودشون تصور می کنند و هر عیبی که میگیم میگن این برای زنان عادیه و همه اینطورند و ....
مشاور رفتیم فایده نداشته.

دوباره سلام

شما برداشت درستی از حرفای من و بقیه خانوما نکردین...این رفتارا برا ما هم عادی نیست.اما ممکنه پیش بیاد و حرف ماها این بود که گاهی اوقات به خاطر کمبود محبتی که از جانب همسر احساس می کنیم ممکنه پرخاشگر بشیم و به هر زبونی غیر از گفتن اصل دلخوری باهاش برخورد کنیم...وگرنه مطمئن باشین اگه می خواستیم مث خانوم شما دایما دنبال بهانه گیری بیخود باشیم حداقل در مورد خود من همسرم اینقدر مث شما صبور نیست و زندگیمون زود از هم می پاشید.

احساس کردم شما از حرفای ما این برداشتو کردین که همه زنا این طورن و شما مردا مظلوم واقع شدین!

در هر صورت از خدا می خوام بهتون صبر فراوان بده و به همسرتون یه درک صحیح از رابطه همسری...

در آخر اینو هم بگم که من کاملا درکتون می کنم ولی بیشتر نگران بچه هاتون هستم...چون مامان خود من رفتارای همسرتون رو چند درجه خفیف تر داره وپدرم هم همیشه کوتاه اومده دربرابرش.ولی احساس می کنم به خاطر اعتقاداتش و ما بچه ها اقتدار کافی نشون نداده در برابر مادرم.به حدی که الان همسرم و شوهر خواهرم این رفتار پدرم رو نقد می کنن و روش برعکس پدرم رو در پیش گرفتن که هر دوش غلطه.به خاطر بچه هاتون هم که شده همین حالا اقتدار کافی نشون بدین . سعی کنین خیلی جلوی رفتارای غلطش کوتاه نیاین ...ممکنه چند سال دیگه خیلی دیر باشه برا تغییر...

موفق باشین

خدا پشت و پناهتون...

پاسخ:
سلام
چرا باید پیش بیاد؟ چرا وقتی پیش میاد این شوهر بیچاره باید تقاص پس بده؟
من سعیم رو میکنم که تربیت بچه ها دست خودم باشه و کار درست و غلط رو بهشون بفهمونم اما چه کنم که سرکار همسر تو خالی از آب دراومدند.

اورادرجمع خانواده ی خودتان تنهانگذارید .ایشون رامثل چوپان دروغگوتصورنکنید تلخترین حرکت همینه که فکرکنید ایشون بهانه گیر یهاش یک توهم بیشترنیست.ما8جاری هستیم ...وبنده تجربه درزمینه این موضوع رادارم.اگرشماباهاش هم دردی بکنید.مثلا شوهرم یه حرفی بهم اول زندگی زده که 25ساله آویزه گوشم شد.وقتی خواستم علت رفتارجاری بزرگم رابپرسم بهم گفت تودارای امتیازاتی هستی که ایشون نداره باهمین جمله بظاهرساده بنده سالهاست هیچ چیزی ازاون خانوم بدل نمیگیرم (درحقیقت شاید همسرم اغراق کرده اما باعث شد ازیک کدورت ادامه دار جلوگیری کنه)شماهم کمی  بیشتردل بدلش بدین .کارتون سخته اماشدنیه...(3)
پاسخ:
شما با یه حرف آروم شدید من با هزار دفتر حرف و همدردی هم درست نمیشه. نمیدونم شاید باور نکنید اما من خیلی بیشتر از اینها دقت کردم و میکنم اما به هیچ صراطی مستقیم نیست.
هر چی بیشتر میگذره میفهمم خیلی بچه است و اندازه یه دختر 10 ساله سیاست و ادب و درک نداره.

حس قوی ایشون دربرابرجاری رانادیده نگیرید.همیشه بهشون حق بدید منتهی درکنارش به ایشون یادآوربشیدکه خودمون دراولویت هستیم بدیگران توجه نکن.وقتی بهش حق بدی (گرچه ممکنه بهانه باشه تاحق)اماباعث میشه خلقش آرام بشه .وقتی احساس کنه شمامثل کوه پشتش هستید کمتربشمااعتراض خواهدکرد.هرچنداین بارداری هم برای ایشون وهم برای شخص شما سخت میگذره..اماصبوری شما باعث میشه دوران رابهترطی کنید.باعرض معذرت از(بانوان مخاطب )گاهی در زندگی مشترک طرفین مشکلاتشون بسیارکوچیکه اماعدم تدبیرباعث بغض وحسدمیشه .حسادت خانومها به همسرانشون انکارناپذیره.منتهی کم وزیاد داره واونم برمیگرده به مطلبی که بهتون گفتم وقتی بهش حق بدین کمتراعتراض خواهدکرد.لطفا حرفام اکگر ناراحتتون کرده معذرت میخوام ومنوببخشید.بنظرم شماخیلی دوسش دارید وگرنه دراینجابه اشتراک نمیذاشتید وراهکارنمیخواستین.امیدوارم پست بعدی حاکی ازرضایت شما ازروال جدیدباشد(2)
پاسخ:
من اگر به او حق بدم بیشتر از جاری دور میشه و فکر میکنه همه کاراش درسته.
من وقتی میبینم داره حسادت بیخود میکنه و زور میگه چطور حق بدم بهش؟


سلام...بنظرمن وبدلیل شغلم احساسم این هست که ایشون دچاراسترس شدیدهستندوچون استرس را نمیتوانندبشمامنتقل کنندباپرخاش وگریه وگیردادن(بقول شما)بدیگران خودراتخلیه میکنندواین بیشتربرمیگرده به استیصال شمادرنحوه مدیریت منزل...لطفا بهش یادآوربشین که میفهمم که دوران سختی راداری دوباره تجربه میکنی اگراین بچه هم پسرباشه اصلا مهم نیست اصل سلامت تو ودرکنارش سلامت بچه بیشترازجنسیت برام مهمه.شمافقط خسته هستید ومعمولا خستگی مانع برخوردمحکم ودرعین حال محبت آمیزهست(منظورم درزمان قبل ازبحران وگریه)...ودیگراینکه شاید بعضی ازفامیل شماوخودش خیلی بارداریشو جدی نمیگیرندمثلا  خیلی تحویلش نمیگیرندواین براش ایجادحساسیت کرده...حتمادقت کنیدمتوجه خواهیدشد .هیچ خانوم حامله ای ازکم محلی وبی توجهی خواهرومادرشوهرخوشش نمیاد(1)
پاسخ:
سلام
من که نمیتونم به همه بگم زنم چون حامله است رو سرتون نگه داریدش و تحویل بگیریدش! اونم با اخلاقی که این داره.
در ثانی مگه خودش تو حاملگی دیگران چه گلی زده به سر اونها که اونا بخواند جبران کنند؟
بنظرم کلیشه ای هست این انتظارات.

سلام

به قول خودتون همسرتون با عالم وآدم درگیره....فکر می کنم هیچ کس و هیچ چیزی نمی تونه بهش کمک کنه الا خودش.یعنی کسی نیست که همسرتون ازش حرف شنوی داشته باشه؟خب اونو بفرستین باهاش صحبت کنه.بهش بگه جدی ترین آسیبهای روحی رو داره به پسر تون وارد میکنه.الان سنیه که کوچکترین رفتاری روحیه حساس بچه رو داغون می کنه.بازم مهمتر بچه تو دلیشه .تمام رفتار و حالات مادر رو بچه تاثیر میذاره...

 

پاسخ:
سلام
نه کسی رو ندارم بهش بگم.
اگرم کسی بهش بگه تا یک روز تاثیر داره و دوباره یادش میره.

سلام ای ول بنارم به اون شجاعت اخه برادر عزیز این همه مصیبت این همه مشکلات اون وقت بچه دوم دیگه چه صیغه ای بود ؟؟؟
زن بلاست اما امیدوارم خونه من همیشه بی بلا بمونه
پاسخ:
سلام
خب چکار میکردم؟ بچه دوست دارم.خودشم قول داد آدم بشه که نشد

سلام

اونچه که بنظرم رسید

شما ساعات زیادی در خونه هستید فکر میکنم از ساعت 2 به بعد

بهتره ساعات حضورتون در خونه را 3 تا 4 ساعت کم کنید

مثلا با رفتن به باشگاه ورزشی یا کتابخونه یا ادامه تحصیل یا حتی کار

با این کار هم پیشرفتی در زندگی فردیتون بدید هم زمان تنشها را کم کنید

ممکنه زنتون در روابط جنسی به کامیابی کامل و ارامش دهنده جسمی و مهمتر از اون روحی نمی رسه

اغلب زن ها بیشتر تشنه ی محبت جسمانی اما غیر جنسی از جانب شوهرشان هستند

مهارتهای زندگی مشترک رو به زنتون یاد بدید چون مشخصه فاقد این مهارتها هستن بدلیل عدم اموزش در خانه پدریشان از طریق کتب و سی دی های نویسندگان و سخنرانان معروف در حوزه خانواده( از نوع مذهبیشون)و هر شب درباره یکی از موضوعات باهاش گفتگو کنید

خیلی دوست دارم مثل شما در برابر ناملایمات صبور باشم

امیدوارم زندگیتون پر از شادیهای دنیایی و اخروی بشه

پاسخ:
سلام
ممنون دوست عزیز نکات خوبی بود.
با کم کردن ساعت حضور در خانه موافق نیستم و خود این یک لطمه بزرگه بوجود میاره.
از نظر جنسی هم بخاطر تبعات بدش کوتاهی نمیکنم و مشکلی نداریم.
ایشون کلاس های مهارت زیاد رفته و مشکلش حسادت و خانواده بده که ریشه اش مشکل داره.
ممنونم

۱۱ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۳۹ نازنین فاطمه

آتقریبا همه پست ها رو خوندم

قای تنها باهاش صحبت کنید

بگید از دست اخلاقش کلافه شدید

بگید من یه زندگی شیرین میخواستم تو زندگی رو زهر مارم کردی

ای بابا

دارم عصبانی میشم از مظلومیت شما

بهش بگیییییییییییید

بذارید بدونه داره اذیت میکنه

خیلی جدی حرفاتون رو بهش بزنید و اصلا هم منتظر جوابش نباشید

بذارید فکر کنه. حرفاتون رو با تحکم بزنید و خونه رو ترک کنید تا فکر کنه

عجب....

 

پاسخ:
سلام
صدبار گفتم فایده نداره.

۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۳۲ یه خانم متاهل(برای المیراخانم)
المیراخانم:
تنهاکاردنیاکه درمون نداره مرگه !!!!!
کی گفته بعدازاسم من نمیتونی"جونم"بذاری وبهش نمیخوره،روزی چندبارکه برای خودت تکرارکنی ملکه ذهنت میشه !میگی نه امتحان کن!!!!
یه خانم متاهل جونم!!!!!!
۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۲۸ یه خانم متاهل
سلام وقت بخیر
خیلی ببخشیدا،ولی چندتاخانم که اومدن توی پست قبل ونظرگذاشتن که رفتارای خانمتون طبیعیه وحسادت جزءوجودزنهاست وازاین دست چرندیات ازطرف خودشون وامثال خودشون حرف زدن ونماینده کل جامعه زنان ایران یاجهان که نیستن! ومن به الشخصه اصلااین چرت وپرتاروقبول ندارم،آخه یعنی چی؟!؟!؟.. عوض اینکه مازنهابیائیم به خودمون شخصیت بدیم مدام خصلتای بدرومی بندیم به خودمون وتازه تعمیمش هم میدیم به سایرهم جنسانمون،کی گفته حسادت جزءوجودزنهاست که البته خیلی هاهم اسمش روحساسیت میذارن(ودرواقع دارن خودشون روگول میزنن وکلاه شرعی سریکی ازگناهان بزرگ(حسادت) میذارن تااینطوری مثلابتونن خودشون رومحق جلوه بدن و...).
اولا: حسادت جزءوجودزنهاکه چه عرض کنم جزءوجودمردهاهم نیست بلکه یه صفت زشت وناپسنده ازسلسله صفات شیطان که سعی داره باالقاءاون به انسانهااونهاروفریب بده ودچارانواع واقسام گناه های کبیره وصغیره بکنه،پس شماخانمی که باافتخارمیای میگی من هم مثل همسرشمام یامن ازهمسرشماهم بدترم وفلان وبهمان واگه شوهرم بازن دیگه ای غیرازمن حرف بزنه ال میکنم وبل میکنم بدون که صواب که نمیکنی هیچ کلی هم داری گناه میکنی! واین روبدون عوامل فشارقبرسه تاهستند:1- حرص وطمع،2- حسادت،3- تکبر پس اگه هرکدوم ازاین سه عامل دروجودت باشه ونسبت بهش بی تفاوت باشی ووجودت روازاونهاخالی نکنی داری بادست خودت فشارقبرت روبیشترمیکنی وبرزخ وآخرت خودت روجهنم میکنی! علاوه براون مازنهاهمیشه بایدیه چیز روخوب به خاطربسپاریم"ماهی روهرچی محکم ترتوی دستت نگه داری زودترازدستت لیزمیخوره وفرارمیکنه" پس رازنگه داشتن شوهرمون این نیست که نسبت به همه چیزوهمه کارش حساس باشیم ومدام بهش گیربدیم وسرش دادبزنیم وحتی کتکش هم بزنیم!!!!!!
حرف زیاده ولی به قول شاعر" گوش اگرگوش تووناله اگرناله من،آنچه به جایی نرسدفریاداست!"
آقای تنها:من به الشخصه اگه اومدم اینجاوشماروتشویق به صبرکردم دلیل براین نبوده که باکارهای خانمتون موافق باشم یاتاییدشون کنم،اصلا!!! بلکه فقط نیتم این بوده که مثل سایردوستان هم عقیده خودم ،زندگی بیشترازاین به کامتون تلخ نشه وراحت تربتونین باخانمتون ورفتارهاش کناربیاین وتحملش کنین،والا زنهایی مثل خانم شماازاون دسته شوهرای میرغضب میخوان تابشینن سرجاشون وقدرزندگیشون روبدونن، بیخودنبوده که قدیمی هاگفتن"هرجازن هست مردش نیست وهرجامردهست زنش نیست!" واقعاکه این جمله روبایدباآب طلانوشت!
قابل توجه بعضی ازخانمای محترم که فکرمیکنن شوهراشون فقط خلق شدن برای اینکه چشم وگوش بسته بشن غلام حلقه به گوش زناشون: پیامبراکرم(ص) می فرمایند: اگرسجده کردن برغیرخداشرک محسوب نمیشدمن هرآینه زنان امتم رادستورمیدادم تابرشوهرانشان سجده کنند!
خدابه دادمابرسه بااین همسرداری وبچه داری کردنمون تازه انتظارداریم روزقیامت حضرت فاطمه(س) ماروهم همراه خودشون به بهشت ببرن وبنشونن بغل دست وجودمبارکشون! مدام هم میگیم بهشت زیرپای مادران است! پس حتمامن دیگه اون نوک درخت طوبی خونه دارم!بله بهشت زیرپای مادران است ولی نه هرمادری!
درروایتی ازمعصومین(ع) داریم که:" اگرکل قیامت یک روزباشدنصف روزآن به بررسی وحسابرسی حقوقی که زن وشوهربرگردن یکدیگردارن واداننمودن پرداخته میشود" والبته اون یک روزهم نه مثل روزای این دنیاکه سریع بیادوتموم بشه!
بهتره تاقبل ازاینکه فرصت مون تموم بشه به خودمون بیائیم ورفتارواخلاق خودمون رودرست کنیم وکاری نداشته باشیم که همسرماچگونه رفتارمیکنه،چون روزقیامت خداازمانمی پرسه که همسرت چگونه بود؟می فرماید:توچگونه بودی وچه رفتاری نمودی!!!!!
آقای تنهاعذرمیخوام که بازهم وقت وفضای وبتون روگرفتم امیدوارم که خداونداول ازهمه به خودم این توفیق روبده که به حرفایی که میزنم عمل کنم وخداوندبه سایرهم جنسان من هم توفیق خوب همسرداری وخوب بچه داری کردن روعنایت کنه آمین وهمسرشماهم متوجه رفتارای بدش بشه وتوبه کنه وخودش رواصلاح کنه.
ولی شماهم ناامیدنباشیدوهمچنان برای شفاگرفتن روح همسرتون دعاکنین ودست به دامان حضرت فاطمه(س)بشین انشاءالله جوابتون روبگیرین.
موفق وپایدارباشین.

پاسخ:
سلام
ممنون از توضیحات کاملتون. موافقم با شما

۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۱۷ سرباز بقیه الله عج

رفتی تو و زینبت زغم می‌سوزد آتش زنوایش به دلم افروزد این خانه عزاخانه شود بار دگر هرگاه نگاه خود به در می‌دوزد .

به ما هم سر بزنید

http://sb313.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">