رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

خواستگاری شکست خورده

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹ ق.ظ

بسم الله

یادمه دنبال مورد بودم که یکی از دوستان دختری رو معرفی کرد و من هم وقتی خصوصیاتش رو شنیدم راغب شدم مادرم رو بفرستم تا ببینه چطوره.

اما رفیقم گفت وضع مالی خوبی ندارند و پدرش هم کمی مریض حاله.

گفتم ایراد نداره حالا بریم ببینیم چی میشه.

وقتی مادرم تماس گرفتند قرار گذاشتند و رفتند و مادرم پسندید و خودم هم که رفتم صحبتی کردم و جلسه اول پسندیدم چون محجبه و اهل نماز و مومن بود.

جلسه دوم هم رفتم و اونم مثل جلسه اول خوب بود.البته خیلی صحبت نکردیم چون کلیات به هم میخوردیم مشکلی ندیدم.

بعد که پدرش رو دیدم متوجه شدم وضعیت جسمانی خوب ندارد و چیزی شبیه عقب مونده ها هست که البته به دلایلی اینگونه شده بود.وضع مالی بدی هم داشتند که همین دو دلیل اساسی باعث مخالفت شدید پدر و مادرم شد.

اما من واقعا دلم برای خانمم سوخت هم بخاطر وضع مالیش و هم بخاطر پدرش و گفتم چرا باید یک دختر خوب و مومن بخاطر این دو مشکل نتواند زندگی خوبی داشته باشد.

اما بزرگترین اشتباه زندگیم همین بود و به قول معروف اومدیم ثواب کنیم کباب شدیم.

این خانم از ابتدا در خانواده فقیر بوده و پدرش این وضعیت رو داشته و فشار زندگی روی مادرش بوده و مادر هم یه زن ساده و عصبی بوده که به قول خانمم تا 20 سالگی فقط در منزل دعوا و فریاد بوده.

در نتیجه من با خانمی ازدواج کردم که 20 سال با شرایط بد زندگی کرده و اعصابش به هم خورده و دارای افسردگی بوده.

اما همه اینها از ما پنهان بود و ما ظاهر را می دیدیم و وقتی من دختر را که تحصیل کرده و مذهبی میدیدم و دارای ایمان ،هیچ وقت چنین احتمالی را نمی دادم که چه گذشته ای داشته باشد و چگونه به روحیاتش ضربه زده خورده است.

خلاصه هر چه بود گذشت و نفهمیدیم و ازدواج کردیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۲
مرد تنها

نظرات  (۵)

سلام ، می تونم یه سوال بپرسم ؟شما ظاهر همسرتونو قبول دارین؟یعنی فقط با اخلاقشون مشکل دارین؟چون انگار ظاهر زن برای بعضی مردایی که منطقی نیستن خیلی مهم تر از اخلاقه، شما چی ؟ شاید اگه بیشتر به خودشون توجه کنن شما کمتر بهشون اعتراض کنین؟
پاسخ:
سلام
با ظاهرشون مشکلی ندارم.
۲۱ دی ۹۴ ، ۱۴:۵۸ آراد م .پ
سلام تصمیم دارم ..از اول شروع کنم به خوندن ..
به نظرم ..ینی چی ؟؟فقر + بیماری ملاکی برای یه همچین قضاوتی نیس
هرچند بنده خودم به اصل تناسب دونفر کاملا معتقدم
اما نه اینکه یه اصل کلی اثبات نشده غیر مستدل آورده بشه و راحت از کنارش بگذریم
دوم اینکه اشتباه از خودتونه در درجه اول مشاوره قبل از ازدواج برای عدم بروز همچین مواردیه ....
آخ که با خوندن این پست و پست های جدیدترتون یاد خانم برادرم افتادم.
خانواده من برایشان مهم نبود که شرایط مالی خانم و خانواده اش چطور باشد. اما بسیاری از خصوصیات منفی ایشون و مصرف مرتب داروهای ضدافسردگی و مراجعه مرتب ایشان به متخصص اعصاب و بیماری های بدنی ایشان به دلیل بزرگ شدن در شرایط مالی نامناسب و نبودن پدر بالای سرشان بوده. از قضا ایشان هم بسیار مذهبی هستند.
از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر باز با باز. قبلا فکر میکردم استثنا وجود داره اما دیگه نه. نمیشه با عمر کوتاهمون ریسک کنیم.
امیدوارم شرایط شما و برادر من هر روز بهتر بشه. زندگی رو به عقب نمیشه برگردوند....
برادر من بعد از 8 سال زندگی هنوز هم بچه ای نداره.
پاسخ:
باید بخاطر شرایط بد گذشته ای که داشته درکش کنید و کمکش کنید.

دارم می خونمتون

متاسفانه هرکی از رویه ترحم ازدواج کرده .. به مشکل برخورد کرده ... متاسفانه زندگی مشترک ترحم پذیر نیست

پاسخ:
بله و باید عاقلانه تصمیم گرفت.
ورودتون رو به دنیای مجازی خیر مقدم میگم
پاسخ:
ممنون.ولی خیلی غریبه نیستم با این فضا.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">