رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

زن محبت همسر رو در چی میدونه؟

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ق.ظ

با سلام

همیشه تو بحث ها و اختلافات زوجین که مطرح هست و خانم که گلایه و شکایت می کنه اولین اعتراضش به شوهرجان اینه که او به من محبت نمی کنه یا من هیچ محبتی از شوهرم نمی بینم و ...

حالا سه تا سوال دارم:

1. خانم ها دقیقا محبت رو در چی می بینند؟ یعنی یک مرد باید چه حرف هایی و کارهایی بکنه تا زن از نظر محبت شوهرجان کمبودی نداشته باشه؟

2. و سوال مهمترم اینه که اگر زن این محبت رو از شوهر طلب میکنه خودش چه مقدماتی رو باید فراهم کنه تا شوهرجان بتونه محبت کنه و به عبارتی حس محبت کردن در او باشه؟

3. به نظر آیا اگر گزینه دوم عمل و رعایت نشود توقع اول بجاست؟

به هر سه منطقی پاسخ بدید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۴
مرد تنها

نظرات  (۵۸)

سلام .
در حد توان خودم سعی میکنم کلا چیزایی که به ذهنم میرسه رو بهتون بگم  با این هدف که شاید کمکتون کنه . کلا ..نه صرفا در مورد این پستتون.
من مجردم تجربه زیادی ندارم . چیزایی که میگم  صد درصد موارد نه ولی در مورد موارد زیادی صدق میکنه .
 خانوما در ازدواج بیشترین چیزی که میخوان محبت و توجه هستش . اگر احساسی بهش دارین دریغ نکنین بگین.. حرفایی مثل پررو میشه و غرور و اینا رو بذارین کنار . این یه رابطه دوستانه ست . ازش تعریفای صادقانه بکنین > جسمش، اخلاق، استعداد،غذایی که درست میکنه و... هر تعریفی دارین بگین . نه یه بار هر از چند گاهی بگین بهش یادآوری کنین خوبیاشو . ضعفی داره تو قیافه و ... به روش نیارین . خانوما در این مورد  نگرانی زیادی پیدا میکنن . یعنی نگرانن مبادا شوهرشون به خاطر قیافه شون حسرت زنای دیگه رو بخوره و ... .
اگر قیافه های خوشگل دیگه براتون مهم نیست اینو به همسرتون بگین . بگین بذارین از این بابت دلهره ای نداشته باشه.
زنان معمولا وقتی غر میزنن خواستار محبت اند . از شما از مادرتون و ... اونو تو اولویت قرار بدین.
کتاب خوبی سراغ دارم به اسم چراغ دل زنت را روشن کن نوشته الن کریدمن . اگر میخواین بدونین تا چه حد موثره میتونین کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن از همین نویسنده بخونین تا ببینین نیاز های یه مرد رو بخوبی نوشته . میتونین اونو هم به همسرتون بدین .
اگه همسرتون غر میزنه یعنی اونم ناراضیه اما میخواد درست شه ، میخواد درست شه که غر میزنه و مهمه که به زبون میاره . کار خوبی نیست  میدونم مردا از غر زدن بدشون میاد فقط دارم دلایل احتمالیشو میگم . عشق میتونه تمام زخم های یک زن رو درمان کنه واقعا .  تو برنامه ماه عسل احسان علیخانی ، احسان و سولماز رو دیدین ؟ سولماز نامزد بود که تو تصادف پدر و مادر وسلامتیشو  از دست میده اما همسرش عاشقونه ازش نگهداری میکنه ، سولماز تو برنامه میگفت دلش برا پدر مادرش تنگ نمیشه . دیدین عشق واقعا میتونه تمام زخم های یک زن رو درمان کنه . تمامشو درمان نکنه بسیاریشو درمان میکنه .
من به عنوان یه دختر دوس دارم همسرم بهم احساس امنیت بده ازم حمایت کنه و بهم توجه و محبت زیادی داشته باشه. همسران باید اولویت اول همدیگه باشن . تماس و پیاماشونو بی پاسخ نذارین ،  تا میتونین زود جواب بدین و در صورت پاسخ ندادن یا دیر جواب دادن ، حتما عذر خواهی کنین و دلیلشو بهش بگین تا دلخور نشه ، هدف بازجویی نیست وقتی دلیلشو بهش میگین خیالش راحت میشه از رو بی توجهی و بی محبتی نبوده . یه چیزی ازتون خواست یادتون بمونه ، حواس پرت نباشین ، بخصوص وقتی ازتون یه چیز معنوی میخواد مثلا میگه این رفتارو دوس ندارم این شوخیو دوس ندارم و..
یه کاری کنین نسبت به خودش حس خوبی داشته باشه وقتی پیش شماست . اگر بودنش و حضورش براتون خوبی خاصی داره حتما بهش بگین .
در مورد مشکلاتتون در فرصت مناسب با لحن مناسب بشینید و باهاش حتام حرف بزنین بگین که اینجوری میکنی اینجوری میشه و... حتما بگین . حسی که بهتون دست میده بگین . اگر براتون مهمه تلاش کنین . شما سهم خودتونو انجام بدین و تا جایی که میتونین خوب باشین . امیدوارم تونسته باشم کمک کنم . اما زنا بیشتر موارد از روی کم داشتن محبت و توجه بهونه گیی میکنن و به چیزای مختلف گیر میدن . زبون خوبی داشته باشین خانوما خوششون میاد از حرفای خوب . نه الکی  مصنوعی ها . صادقانه . همیشه صادق باشین. بذارین اعتماد بینتون باقی بمونه .
سعی کنین همیشه در دسترسش باشین تا اگه ناراحت بود دلش تنگ بود و ... براش مفید واقع بشین . نگین دور از دسترس بودن باعث جذابیت میشه ها... شاید برا یه مدتی آره اما بعدها تو ذوق میزنه و کم کم سرد کننده ست . کار و مشغله و .. به اندازه کافی از دسترس خارجتون میکنه .
درباره ی محبت، چیزی که برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند ،شما دوست دارین همسرتون چطور باهاتون رفتار کنه همون طور مهربان رفتار کنید،اوایلش سخته ،اما عامل اصلی تداوم زندگی ندیدن خوده ، این خود بزرگ بینی ها ، این غرور ها ، که چرا من خوب باشم اون نباشه چرا من محبت کنم اون نکنه چرا من احساس مسئولیت داشته باشم اون نداشته باشه ، زندگی زناشویی رو تلخ می کنه، تغییر دادن دیگران سخته ،انسان باید خودش رو بخاطر اول خدا بعد خانواده تغییر بده، مطمئن باشین خدا اینطوری از شما راضی تره تا اینکه اینجا فقط از بدی های عزیزتون و از خوبی های خودتون بنویسید ، زن و شوهر خیلی بیشتر از این چیزا باید خودشونو بهم نزدیک کنن طوری که در قرآن داریم زن و مرد لباس همند ، یعنی باید عیوب هم رو بپوشانند واصلاح کنن ، در اینجا هردوی شما می تونید مقصر باشید چرا که او خود را اصلاح نکرد وشما عیوبش را نپوشاندید البته هر انسانی باید خود رو تغییر بده واصلاح کنه.
درمورد سوال ١درسته خیلی موارد در خانمها مشترک است 
ولی مشخصات فردی هم وجود دارد مثلا یه خانمی دوست داره شوهرش بهش بکه بره سرکار یه خانمی دوست داره بگه نرو سرکار 
شما به جای طرح سوال در اینجا برید اینو از همسرتون بپرسید
درمورد سوال ٢ بازهم باوجود موارد مشترک تفاوتهای فردی وجود داره
مثلا شوهر من دوست داره تو خونه تنها باشه ومن زمانهای بیکاری اون برم بیرون وبه نظرش این اوج محبته منه شوهر دوستم بهش میگه وقتی من خونه هستم توهم خونه باش  پس جوابشو فقط خودتون در مورد خودتون میتونید بگید 
در مورد سوال ٣ فکر نمیکنید خانومتون هم همینو بگه وهمینو بپرسه 
سلام 
اول جواب سوال دوم رو میدم 
درسته که اگه همسر شما بداخلاق یا افسرده است این حالت او ممکن است مقداری از محبت شما را کم کند ولی نباید محبت شما به صفر برسد چون محبت مرد واکنشی نیست یعنی مرد عاشق است و زن معشوق. مرد طالب است و زن مطلوب. شما اگر طالب همسرتان بوده اید که با او ازدواج کرده اید باید در هر حال نسبت به او محبت داشته باشید. حالا اگر کم و زیاد بشود اشکال ندارد ولی نباید به صفر برسد و این در اختیار خود شماست. 
حالا جواب سوال اول 
1-از محبتهای کوچک شروع کنید.محبتهای کوچک بادوام
مثلا در طول روز حتما  یکباربه او زنگ بزنید و احوالش را بپرسید اگر صدای او غمگین است خیلی معمولی و گرم با او حرف بزنید و خداحافظی کنید و شب به او بگویید که من به تو زنگ میزنم که صدای شاد تو رو بشنوم که روحیه بگیرم . وقتی صدات غمگینه دلم میگره انگار یکی قلبم رو فشار میده و دیگه حتی توی کارم تمرکز ندارم ولی اونقدر بهت هر روز زنگ میزنم تا بلاخره تو یه روز با یه صدای شاد جوابم رو بدی. اینها رو صادقانه و از ته دل بگید و این کار و ادامه بدید و خسته نشید. 
اگر فکر کنید میتونید هزاران محبت کوچک پیدا کنید ولی دوام اینها خیلی مهمه خسته نشید . 
2- هیج وقت احساسات همسرتون رو تحقیر نکنید که این خودش نشاندهنده اینه که محبت ندارید یا خیلی کم دارید. مثلا اگر همسرتون از مادر شما گله داره یا حتی بد وبیراه میگه, بهش نگید این افکار پوچ رو بریز دور. (عبارت افکار پوچ رو خودتون در مورد همیسرتون به کار برده اید .)بلکه بهش بگید که من میدونم که تو از مامان من خیلی ناراحتی یا دلگیری من به تو حق میدم که ناراحت باشی . ولی مساله اینه که من نمیتونم بین شما کاری کنم فقط میتونم بهت حق بدم. مشکلت رو خودت باید با مامانم حل کنی . من در مقام فرزند او و شوهر تو صلاحیت انجام اقدامی رو ندارم. ولی میدونم عزیز دلم خیلی سخته آدم توی قوم شوهرش که غریبه ؛باهاش اینطوری رفتار بشه. اگه دوست داری میتونی از فرد دیگه ای کمک بگیری که ناراحتی ات رو به مامانم منتقل کنی. دست همسرتون رو در حین این حرفها بگیرید و نوازش کنید نگاهتون و کلامتون مهربان و صمیمی باشه نه تحقیر کننده و سرزنشگر یا بی تفاوت مثل فیلم 
این بدترینش بود . یعنی دیگه از این بدتر هم میشه که همسرت از مادرت بد بگه؟ پس در مواقع دیگه وقتی از آدمهای دیگه ناراحته یا از موضوعات دیگه همینطور باهاش همدردی کن. خوب گوش بده تا همه حرفاش رو بزنه  بعد اگه میتونی کمک کن وگرنه فقط مهربانانه دستش رو بگیر و همدردی کن. وقتی احساسش رو میگه او رو در آغوش بگیر و نوازش کن. 
اگر میگه خستم بچه ها منو خسته کردن جبهه نگیر نگو پس من چی که از صبح کار کردم الانم خیلی گرسنم هیچی هم نداریم اینو نگو بلکه صادقانه بگو حق داری این کارا خیلی بیشتر از توان یک زنه که باید ریحانه باشه به قول امام علی . کاش میتونستم کار نکنم  وکمکت کنم توی کارای خونه. عزیزم اگه بخوای کارای سخت رو برنامه بریز من که برمیگردم انجام بدم .یا اگه میخوای کارگر بگیرم. 
شما که این حرفا رو بزنی  اگه واقعا از ته دل باشه به احتمال نود درصد خودش بیشتر کارا رو میکنه ولی اگر خواست که کارگر بگیری یا خودتون در طول هفته کارهای سخت رو انجام بدید مثل شستن توالتها و یا جارو یا چند وعده در هفته پخت و پز و .... حتما به قولتون عمل کنید و ادامه بدید و خسته نشید بعد از مدتی با دیدن نتیجه شگفت زده خواهید شد. 
باور کنید باور کنید باور کنید که زن ریحانه است ریجانه ای که باید با محبت او رو نوازش کرد و با عشق نیاز او را برآورد و به او خدمت کرد تا او هم بتواند زیبایی خود رو شکوفا کنه تا زندگیت پر بشه از عطر گل.  
فعلا برای شروع همین دو تا نکته رو رعایت کنید بعد اگر این کارا رو کردید بگید که من بقیه اشکال محبت کردن رو بهتون بگم 
در ضمن اگر میبینید نمیتونید صادقانه این کارا رو بکنید حتما برای درمان خودتون از افسردگی یا هر بیماری روحی دیگه ای به پزشک مراجعه کنید 

با سلام،هر دوی این دو مورد لازم و ملزوم همند،ولی به نظر من به شخصه دو مورد وجود دارد،اولا در خانواده های ایرانی و فرهنگ ایرانی جا افتاده که تا زن قدمی پیش نزاره از طرف مرد کاری صورت نمیگیره،یه جورایی توی ذهن مردا این جا افتاده،که از قدیم اجرا میشده،دوما اخیرا بانوان عزیز طی اینکه وارد جامعه شدند و به هر دلیلی منجمله انجام کار بیرون و بالا رفتن توقعات انتظار دارن اقایون محبت کنن و چه و چه و خانمها دستور بدن،یه جورایی جای مرد و زن عوض بشه که اتفاقا خیلیم حال میده،
در کل من معتقدم شروع کننده مهم نیست اینکه کی ابتدا محبت کنه مهم نیست مهم درک مقابله،مهم اینه وقتی مرد  محبت میکنه زن درست جواب بده و برعکس و آنقدر  ذهن هر دو نفر  رشد در زندگی باشه که به صورت متعادل شروع کننده باشن
یه مشکل اساسیه دیگه اینه ما تمام اموراتمون در اولویت بندی ذهنمون بالاس بغیر از  خانواده مردا فک میکنن پول دراوردن یعنی همه چی  و زنها هم فک  میکنن انجام امور خانه داری و بچه داری یعنی همه چی،
سپاس،
من تازه عقد کردم اما برای همسرم چیزی،به اسم خرجی وجود نداره برای من مهم، وقتی هم ازش دلگیر میشم دلم می خواد برای دلجویی از من برام هدیه بخره هر چند هم کوچک اما انگار نه انگار چه کارکنم که برای خودمم هم بد نشه؟
من تازه عقد کردم اما برای همسرم چیزی،به اسم خرجی وجود نداره برای من مهم، وقتی هم ازش دلگیر میشم دلم می خواد برای دلجویی از من برام هدیه بخره هر چند هم کوچک اما انگار نه انگار چه کارکنم که برای خودمم هم بد نشه؟
غرر  غرر زن نشانه وجود یک مشکل هست که شما ازش بی اطلاعی و غافل و زن در غرر غرر کردن اونو پنهان میکنه اما اخلاقیاتشون متفاوت صحبتهای هر دو طرفو باید شنید یک نسخه رو واسه همه نمیشه تجویز کرد شماا که اینقدر غررر های همسرت برات مهمه بجای اینکه بیای اینجا کامنت بزاری برو باهاش حرف بزن ببین حرف حسابش چیه وسلام
سلام،به همه چرا اکثر خانم ها با مادر شوهرشان مشکل دارند و چه راهکاری برای این باید انجام داد
۲۶ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۱۳ احسان حسینی
سلام ممنون از اینکه اجازه فرمودید باشه چشم اسم وبلاگ رو نمی ذارم ولی با اجازتون مطالبتون رو استفاده می کنم

من هم اومد به این طرف ولی هنوز بلاگفا هستم
قرار شد مطالب رو بذارم

www.b-s-m-d.blogfa.com
پاسخ:
سلام
خواهش
مبارکه

یه چیز دیگه:
 یکی از نکاتی تجربه شخصی منه:
همسر عزیز من محاسن خوب زیاد داره. اما یکی از اخلاقهای نیکوش که رویمن خیلی اثرگذاره اینه که تحت هر شرایطی به خانواده من احترام میزاره و این کارش برام خیلی ارزشمنده.هیچوقت بهم نمیگه مثلا مامانت فلان چیزو گفت یا تو چرا به فلان حرف خواهرت گوش کردی یا چرا زیاد  خونشون رفتی و غیره. حتی خیلی مواقع وقتی می بینه دل من برای خانوادم تنگه یا دل اونا تنگه خودش جلو جلو میگه میخوای ببرمت پیششون ؟ یا میگه میخوای دو شب پیششون بمونی؟    اما جالبه که همین رفتارش باعث میشه من حریمها و خط قرمزها رو بیشتر رعایت کنم و ملاحظه ش رو بکنم. مثلا جمعه همین هفته اون می گفت بیا بریم خونه بابات اینا. من میدونم اونا دلشون برای تو و پسرمون تنگ شده که هی زنگ می زنن. اما من چون میدونستم اون به استراحت احتیاج داره گفتم نه. اینهفته هیج جا نمیریم. تو یه کم خونه پیش ما باش و استراحت کن. 
یا مثلا وقتی می بینم اون حرمت خانواده منو همیشه حفظ میکنه منم خیلی جاها وقتی از یه رفتاری از خانواده شوهر دلگیر بشم به روی خودم نمیارم و به روی گل همسرم می بخشم.  پیش خودم هم می گم از کجا معلوم همسرم همه رفتارای خانواده منو پسندیده باشه. شاید اونم یه جاهایی رنجیده و به روش نیاورده!
 اما دیدم که توی زندگی خیلیا همش سر خانواده هاشون دعوا دارن!
پیروز باشید
پاسخ:
من هر چقدر از خانواده شون طرفداری کردم اما ایشون اهانت هاش بیشتر شده
شاید جواب به این پستتون در حوصله یک کامنت نباشه. چون قضیه مرغ و تخم مرغه. اما نظر من به عنوان یه خانوم متاهل:
اگه یه روز  که میری خونه و می بینی زنت شروع کرد به غرغر تو برعکس عمل کنی و بری بغلش کنی  با لبخند بهش بگی : "مگه  من نباشم که ببینم زنم خسته س" بگی "میدونم که کارهای تکراری خانه داری و بچه داری خیلی اذیتت میکنه. بیا بشین میخوام برات یه فنجون چای بریزم با هم بشینیم حال کنیم. امشب گوشی دست گرفتن و تلویزیون نگاه کردنو روزه بگیریم!"
صورتشو نوازش کنی و تا ته چشماش رو عاشقانه نگاه کنی.
ممکنه جبهه بگیره و برگرده بهت بگه: وا!! چی شده امشب کبکت خروس می خونه؟؟!!
اما تو فقط لبخند بزن و به چشماش نگاه کن. و این روش رو ادامه  بده وخونسردیت رو حفظ کن. میدونم وقتی زنت غر میزنه و تو رو با بقیه مقایسه می کنه خیلی برات عذاب آوره اما اینو بدون که راه علاجش فقط دو چیز به همراه همه: محبت (کلامی، فیزیکی، مادی و هرچی) و گفتگو گفتگو گفتگو !
نه سکوت، نه دعوا، نه متلک،نه  مقایسه با دیگران و قدیمیا و جدیدیا، نه انتقاد، نه انگشت اتهام! بلکه گفتگو و بیان تدریجی خواسته ها.
خواسته هات رو در قالب چیزایی که دوست نداری نگو بلکه در قالب چیزایی که دوست داری و جملاتی که بار مثبت دارن بگو.
مثلا نگو این لباسو  نپوش. بگو به نظر من اون یکی لباستو که می پوشی مثل یه تیکه ماه میشی!
یا مثلا نگو غر غر نکن و منو مقایسه نکن با فلانی. خیلی آروم بگو عشق من تو میدونی که اگه نکات قوت من رو پر رنگ تر ببینی منو فول انرژی میکنی؟!
نگاه به  غرغر ما زنها نکن. ماها تشنه محبتیم. ولی بعضیامون فقط بلدیم هوچی گری کنیم و غرغر! که این مساله بسته به تربیتها، فرهنگ جامعه و یا کمبودهای دوران کودکی و خیلی مسایل دیگه از زنی به زن دیگه بیشتر یا کمتره.
ببخشید که اینو میگم اماقصدم کمکه. تا جاییکه متوجه شدم خانومت نمیخواد که بدباشه اما مهارتهای زندگی مشترک رواشتباه یاد گرفته. ولی تو میتونی هم به خودت و هم به اون کمک کنی تا رفتارهای اصلاحی رو شروع کنید. زمان ، صبر، اراده و توکل لازمشه.
خواهرانه آرزو دارم که موفق باشید    
پاسخ:
سلام
ممنون بابت مطالبتون
یک نکته
با سلام آدم اگه بخواد برای رضای خدا به کسی محبت کنه دیگه دنبال این نیست که اون چی کار کرد ؟یا چه جوابی خواهد داد؟وآدم خدایی ،برای کاری که انجام می ده منت نمی زاره و همش نمی گه من این کارو کردم اما اون...(البته این موارد رو برای خودم گفتم . واز همه می خوام برای من دعا کنن که کارهایم را با اخلاص انجام دهم)همونطوری که شهید همت فرمودند :بیاییم در تمام کارها اخلا ص داشته باشیم . اگر قلم دست می گیریم برای رضای خدا باشد اگر می جنگیم برای رضای خدا باشد و.....یا محمد
پاسخ:
سلام
خب اگه اینطوره چرا خانم ها تا میری خونه همش غرر میزنن که خسته ام و فلان کار رو کردم و ....
با سلام  برادرم اگر می خواهی حالت بهتر بشه .از لحاظ روحی می گم .و زندگیت بر گرده به روال اصلیش و همسرتو با محبت نگاه کنی  و دوسش داشته باشی به زمان نیاز داری.برای چه کاری؟الان می گم.برادرم شما باید ذهنتو پاک کنی  از تمام نظرات دوستان که اغلب خانم بودند..این کار سخته  واقعا انرژی بره  و مرد می خواد که یک دفعه قطع کنه تمام ارتباطاتش رو با دنیای مجازی.ولی امتحانش ضرر نداره . فقط یک بار به حرف این خواهر کوچکت بکن.شما نه نیاز به همسر صیغه ای داری و نه نیاز به همدردی دیگرانی که هیچ علمی در رابطه با احوال درونی شما ندارند....برادر مسلمان من فکر کن اگر حضرت علی می بود چه می کرد .ایا برای بهبود حالش به نامحرم پناه می برد . چه کسی محرم تر از خدا  .ما بین نماز مغرب و عشا نمازی دو رکعتی هستش که به نماز وصیت حضرت محمد معروفه و خوندنش مخصوصا این روزا خالی از لطف نیست.دو رکعته در رکعت اول یک حمد و 13 بار سوره ی زلزال و رکعت دوم پس از حمد 15 بار سوره ی توحید..همین  خدا کمکتون کنه..برادرم ما ظرفیتهای زیادی داریم  و اگر الان حالت از نظر روحی مصاعد نیست بدون اثر وضعیه کاریه که داری انجام می دی .ببخشید جسارت کردم و این مطالب رو گفتم اما مطمئن باش جواب می ده . کمی مراقبه روی اعمالت و محاسبه ی اونها کمکت می کنه از شهدا کمک بگیر و زیاد بگو استغفر ا.....این ذکر شادی بخشه .یا علی
پاسخ:
سلام
ممنونم از شما
من برای بهبودی به نامحرم پناه نبردمااااا. اینجا فقط حرف دلم رو مکتوب می نویسم همین.حالا کسی بخونه یا نه.
وا اا خوب من مطلب رمزداری ندیدم،واسه همین پرسیدم.در ضمن دیگه پست نمیذارم نامردااا
پاسخ:
منظور این بود رمز گرفتن بدون پست رمز دار چه فایده؟
قضیه رمز چیه؟میشه منم داشته باشم؟؟؟؟؟
پاسخ:
وقتی قضیه اش رو نمی دونید رمز میخواید چکار؟
منم میخوام رمزتون رو داشته باشم

پاسخ:
ایمیل شد
سلام.با توجه به اینکه یه مرد هستید میخواستم یه سوالی ازتون بپرسم.من و همسرم ظاهرا زندگیه خوب و ارومی داریم شوهرم خیلی از خواسته هاش حرفی نمیزنه ولی من هر کاری و که حس کنم میتونه باعث دلگرمیش بشه رو میکنم خودشم بارها گفته نمره ام بیسته اما با این حال بارها تو دعواها یا بحثامون هر چند سر چیزایه خیلی ساده بهم گفته ازت بدم میاد یا حرفایی از این دست.راستش این حرفاش با وجود زندگی به ظاهر خوب و رویاییم از ذهنم پاک نمیشه حس میکنم واقعا علاقه ایی بهم نداره و چیزی که باعث شده کنارم بمونه فقط حسه مسئولیت پذیریشه چون به شدت وظیفه شناس و مسئولیت پذیره نه عشقش به من یا زندگیه مشترکمون.حالا به نظر شما چقدر حدسم درسته؟ممنون میشم جواب بدین و کمکم کنید
پاسخ:
سلام
من وقتی از سرکار همسر عصبیم واقعا بدم میاد ازش و میخوام نباشه تو زندگیم. اما وقتی همه چیز خوبه و رفتاراش درسته شاید بهترین زن برام باشه.
شما سعی کنید براش یه همدم و دوست خوب باشید.

با سلام خدمت شما

فکر میکنم خانوم زیبا شما رو شناختند از پروفایل یا چیزهایی که گفتید و میخاهند مطمئن شوند

وال.. از مضمون و مطالب به هیچ وجه نمیشه گفت از دانشگاه دولتی هستید یا نه!!!

جالب بود...

پاسخ:
سلام
اوهومممم
سلام مرد متاهل
بقول پیامبر عزیزمون اطاعت کردن زن از مرد و محبت کردن مرد به زن تعادل بخش زندگی است..
و واقعا باید این تعادل حفظ بشه
عدم اطاعت زن یا عدم محبت مرد زندگی رو بهم میریزه...
ای کاش یکم توجه زوج ها به حرفهای گذشتگان و بزرگان بیشتر باشه...

پاسخ:
سلام
ممنون نکته خوبی بود.تعادل همیشه خوبه.
سلام  کاش بعضی از زنها می فهمیدن معنی  ازدواج رو رفاقت رو دوستی مرام داره وقتی با یکی ازدواج می کنی دوست می شی دیگه همه  چیزای دنیا خیلی اهمیت ندارن  ((منظورم از دوستی همون ازدواجه)) یه زن خوب با معرفت  وقتی دید شوهرش اهل کاره و تنبل نیست و اهل ول خرجی و خوش گذرونی نیست هیچ وقت از شوهرش چیزی رو نمی خواد که در توان شوهرش نباشه ، یه زن خوب اگر دید شوهرش به خانوادش احترام می زاره اونم هوای خانواده شوهرشو داره ، یه زن خوب تمام سعی و تلاششو نمی کنه خانواده شوهرو از چشمش بندازه ، یه زن خوب حسود نیست و .... حالا اگه یه زن اینطوری بود و شوهرش بهش محبت نکرد یه جای کار اشکال داره و خانوما حق دارن ولی خداییش چند درصد خانوما اینطوریند بیچاره مردهای مظلوم مثل من 
پاسخ:
بابا ای مرد مظلوم
احساس میکنم همه حرفم رواشتباه برداشت کردن سوتفاهم نشه کاراین خانم بازم میگم واقعاگناه واشتباهه این ازلحاظ شرعی حرامه وگناه ومال مرداگه بااین کارش همسرش روشکنجه روحی بده هم به همین نسبت گناهه وکاری هم بتاون مردایی ندارم که زنشون رضایت داده وازین حرفاکه ازنظرمن اوناعاشق شوهرشون نبودن واین به کنارولی اونایی که راضی نبودن وشوهرشون  رویواشکی این کاروکرده میگم به خاطراین که به زن عزاب روحی واردمیشه وچون شرع باازیت کردن دیگران مخالفه میگم گناهه
هستی جان چون زن همزمان براش ضررداره باچندنفرباشه خدااینکاروبراش حرام کرده ولی من میگم ازنظرمعنای تعهدمیشه این دوتاروباهم مقایسه کرداگه یه مردزنش غیرقابل تحمل باشه به نظرم اونم بایدطلاق بگیره چون دیگهبعدطلاق تعهدی نداره ولی قبل طلاق چرا اون متعهده وهم طلاق بهتره تااین که مخفیانه بره زن بگیره بالاخره همه ی ماهم که بی عیب نیستیم گل بی عیب خداس درضمن من همون ناشناس هستم
سلام
مدرک تحصیلی شما از یه دانشگاه غیردولتیه؟ در رشته مرتبط با علوم انسانی؟
پاسخ: 
سلام
مهم نیست.


قصد جسارت یا هیچ چیز دیگه ای نداشتم و از نوشته ها و مضمون وبلاگ به این نتیجه رسیدم و فقط میخواستم ببینم درسته یا نه
پاسخ:
سلام
بنده هم چیزی که نشون از ناراحت شدنم باشه نگفتم.
حالا میشه بگید چطور به این نتیجه رسیدید؟ برام جالبه بدونم
سلام .بله متاسفانه .باور کنید تحقیقات  انجام دادیم ولی همه تاییدش میکردن چون فقط از لحاظ اخلاقی بامن مشکل داشت و مشکل دیگه ایی نداشت .خیلی داغونم و احساس میکنم به افسردگی مبتلا شدم.نمیدونم چکار کنم که به زندگی عادی برگردم هرکاری میکنم مثل سابق نمیشم همش بار این شکست رو شونه هام سنگینی میکنه واحساس میکنم نمیتونم مثل سابق بشم .از مشاوره هم کمک گرفتم میدونم باید جکار کنم ولی نمیتونم عملیش کنم نمیدونم متوجه میشید یا نه؟میدونم باید از چه مسیری برم ولی توانایی رفتنشو ندارم.همه چیز برام کم رنگ شدم برام بی معنا شده. خیلی بی حوصله وبی انگیزه شدم.از کسانیکه تجربه دارن میخوام راهنمایی کنن که این دوران سخت کی تموم میشه چون همه میگن بعد از یه مدت دوباره روحیتو بدست میاری و همه چیزو فراموش میکنی . 
پاسخ:
سلام
نباید به گذشته فکر کنید و سعی کنید به فکر جبران باشید و آینده خوبی رو برا خودتون رقم بزنید.
با تجربه ها بگند
سلام
کسی که خودش رو ناشناس معرفی کرده،آخه شما چه طوری تونستی رابطه یک زن متاهل رو با مرد نامحرم با رابطه مرد متاهل با زن نامحرم مقایسه کنی؟
درسته که هر دو گناهه ولی مرد از لحاظ شرعی میتونه این رابطه رو حلال کنه(کاری به دلیلش و اینکه درسته یا نه واینکه شرایطش رو داره یا نه ندارم.فقط از جنبه شرعیش دارم میگم)
ولی زن شوهر دار نمیتونه این رابطه رو حلال کنه و شرع این اجازه رو نمیده.پس اصلا این دو با هم قابل قیاس نیستن هرچند که هر دو گناه باشن.
اگر مرد شرعا رابطه حلال با زنی جز همسرش رو داشته باشه که کلا دیگه گناه هم نکرده.
اما و اماااا
اگر مردی با وجود اینکه همسرش مشکلی نداشته باشه و زن دیگه ای رو به صورت حلال و شرعی وارد زندگیش کنه،به نظر من این مرد داره از حکم خدا به نفع خودش سوءاستفاده میکنه.و اگر حقی از همسرش رو ضایع کنه این مرد دیگه اسمش مرد نیست.اسمش نامرده.
اما زن اگه واقعا نمیتونه با همسرش زندگی کنه،میتونه طلاق بگبره و اگه موقعیتی داشت ازدواج کنه.
این وضعیت نباید دلیلی برای گناه باشه.یا زن میتونه مرد بد رو تحمل کنه یا نمیتونه.اگه تونست که از خدا اجر صبرش رو میگیره اگه نتونست که جدا میشه و خدا هم در همه حال کمکش میکنه.
اینکه مردی بدرفتار باشه یا اهل گناه باشه مجوزی برای ارتکاب به عمل گناه برای زن صادر نمیکنه.


من اصلا کاراین خانم روتاییدنمیکنم به هیچ وجه درست نیست کاراین خانم معلومه !!!!گناهه!!!!امااگه یه مردهم همین کاروبکنه به نظرمن به همین نسبت زشته نه کم ترنه بیشتر.شماکه جواب سوالمودرست ندادین اما دلم ازین میسوزه که توجامعه مایه مرداین حرفوبزنه میگن تقصیرزنشه کم گزاشته وازین حرفاولی یه خانم روسرزنش میکنن نمیگم خانمه روسرزنش نکنن امااگه یه مردهم همین کاراروبکنه به نظرم بایدهمین حرفی که به زن خیانتکارمیزنن یایدبه اون مردهم همینوبگن وتقصیرهاروگردن زن نندازن
پاسخ:
بله ما هم اینجا میگیم تقصیر شوهر این خانمه که با کم محبتی ها و ... باعث این کار شده اما این خانم هم نباید چنین می کرد.
سلام .کاشکی همه مثل شما مرد زندگی باشن نه با کوچکترین مشکلی جا خالی کنن و فقط از مردی صدای گندشو داشته باشن.مرد زیاده مردونه زندگی کردن کمه ونایابه.راستی چرا بعضی از مردا تا براشون مشکلی پیش میاد با اینکه مقصر خودشونم هستن تمام مشکلات رو گردن زنشون میندازن وفقط عربده کشی بلدن؟چرا حیا و ادب تو زندگی مردای امروزی کمرنگ شده و از انجام بی ادبی و بی حرمتی ابایی ندارن ؟چرا ؟من واقعااز این نطر خیلی اذیت شدم وهر کاری کردم  از ریش سفید گرفته تا مشاوره خانواده تو زندگیم تاثیری نداشت .من تمام زندگیموگذاشتم بخاطر درست شدن اخلاق و رفتار همسرم ولی هر روز بدتر میشد.از نطر فرهنگی خیلی با هم تضاد داشتیم و تو خونواده اونا بی ادبی و تو روی بزرگتر وایسادن خیلی عادی بود.همسرمن تا توان اخرش به خانوادم بی حرمتی و جسارت کردولی من حتی یکبارم تو روی خانوادش حرفی نزدم.ماجرای زندگیم خیلی طولانیه.فقط اینو میگم که همسرم فرد بی ادب وگستاخی بود وخانوادش از خودش بدتر بودن واخر سرم کار زندگیمون به جدایی کشیدبخاطر تضاد فرهنگی و رعایت نکردن ادب و احترام .داشتن حیا وادب تو زندگی به اندازه داشتن اکسیزن  برای تنفس مهمه.
پاسخ:
سلام
متاسفام.
ای کاش قبل ازدواج به این تضاد فرهنگی بیشتر فکر میکردید.تحقیقات برای همین چیزهاست.

سلام
مدرک تحصیلی شما از یه دانشگاه غیردولتیه؟ در رشته مرتبط با علوم انسانی؟
پاسخ:
سلام
مهم نیست.

محبت...کلامی و تعریف از خوبیها و زیبایی هام از سمت همسرم برای من مهمه.
حتما باید مقدماتش فراهم بشه ولی اگرم نشد مرد اگر سعی کنه خوبیهای کوچک رو بزرگ کنه و بدیهارو نادیده بگیره حتما خوبیها روز ب روز بیشتر میشه.
توقع کلا اشتباهه.آدم رو رنجور میکنه.
حس میکنم اگر این سوالات رو میخواید به زندگی خودتون تعمیم بدید یعنی هیچکدوم برای گرمی خونه تلاش نمیکنید ووهمدیگررو متهم میکنید.تا اونجا که میشه باید بهم.محبت کنیم.این ک چجوری فک کنم همه میدونند تعریفش رو وونحوه اون رو.یکشنبه ساعت حدود هشت و نیم سلام تهران دکتر خسروی در مورد زوجین صحبت میکنه فرصت کردید گوش کنید یا به همسرتون بگید سی دی اش رو سفارش بده یا ریکورد کنه.مباحث جالبیه به تفاوت خانوم و اقا اشاره میکنه.

سلام دیروز یک جمله شنیدم خیلی به دلم نشست.لطف مکرر میشه حق مسلم.وقتی بی اندازه محبت میکنی طرف فکر میکنه وظیفته در حد خودش محبت کن .
پاسخ:
سلام
به طور کلی حرف درستی نیست.
یه سوال 
با شوهر خسیس چیکار باید کرد؟خسته شدم از التماس کردن
حتی واسه ارایشگاه رفتنمم نمیده دلم می خواد از ته دل نفرینش کنم
نمیدونم چه گناهی کردم که همچین ادمی نصیبه من بدبخت شد

پاسخ:
سلام
صحبت کنید و برای خرجی ماهیانه پول مشخصی بگیرید.

با سلام . من امروز به طور اتفاقی با وبلاگ شما آشنا شدم . از نوشته هاتون مشخصه مرد زندگی هستید و همسرتون باید قدرتون رو بدونه .مشکلاتی که گفتید باید بگم تقریبا در اکثر خونواده ها اینکمسایل وجود داره ، توضیحاتی که درباره زندگیتون دادید قابل تامل است اما این و باید اضافه کرد که یک طرفه به قاضی نرید و مواظب باشید قضاوت عجولانه نکنید و شاید لازم باشه پای درد دلهای همسرتون هم بشینید . موفق و پیروز باشید 
پاسخ:
سلام
ممنون سر زدید. بله درسته
۲۸ دی ۹۳ ، ۲۲:۲۱ مامان محمدامین
زن ومرد هردو طالب محبتند .اما زن دوست داره مردش محبتش رو به زبون بیاره .مچون زن احساس رو از راه شنیدن زودتر درک میکنه ولی متاسفانه خیلی ازمردها در عمل می خواهند عاشقی رو ثابت کنند.من یک روزگاری عاشقانه پای مردی موندم که ابراز عشق رو یاد نگرفته بود ولی چون مطمین بودم روحش پاکه وبی الایش پای به ظاهر کم مهری هاش موندم والان لذت میبرم ازاینکه می بینم عاشقانه دل به زندگیمون داده ومن سالها کشتم رو دارم درو می کنم.هیچ لذتی برای زن بالاتر از داشتن مردی نیست که جسم وروحش در خونه باشه وبه عشق همسروفرزندشبتپه.روزگاری که از بی مهری همسرنابلدم به درگاه خدا شکایت می کردم هیچوقت باور نمی کردم نه سال پای نازایی من صبورانه بایسته ودم نزنه.خدایا شکرت بخاطر داشتن چنین همسری...برای من همیندنعمت در دنیا کفایت می کنه
سلام.منم اول ازدواج با کوچکترین حرفی از شوهرم دلخور میشدم و ساعت ها به فکر میرفتم وگریه میکردم .واونم خیلی حساس بود و روی کوچکترین مسایلی ساعت ها بحث میکردیم وغر میزدیم  وهیچ فایده ای هم نداشت واخرش نتیجه میگرفتیم که به درد هم نمیخوریم.علتشو هم نمیدونستیم چیه ولی کم کم حساسیت هامونو کم کردیم والانم مشکلی نداریم و غر نمیزنیم .اگه هم اون یامن غر بزنیم دیگه ناراحت نمیشیم  چون میدونیم گاهی طرف مناسب حالش ممکنه رفتارهایی بروز بده پس نباید گیر بدیم.البته نباید این رفتارها دایمی بشه.الان طوری حساسیت ماکم شده که اگه عصبی هم بشه جسارت هم بکنه من اصلا ناراحت نمیشم .چون میدونم یه ساعت دیگه خبری از این حرفا نیست.یا مثلاوقتی  من از دانشگاهم که شهر دیگه ای هست میام خونه .میگم یه چند ساعتی کاری به کارم نباش چون خسته وبی حوصله ام وتنهام بذار.اون موقعیتم رو درک میکنه وتنهام میذاره.شاید اوایل سرهمین مساله چند ساعت بحث داشتیم ومیگفت بعد مدت ها از دانشگاه اومدی به جای توجه به من میگی تنهام بذار.ولی الان میدونه که این غر زدن ها وگیر دادن ها بی فایده ست .چون من بعد از چند ساعت که حالم خوب شه خودم شروع به شیطنت وابراز محبت میکنم.
پاسخ:
سلام
بله درسته.
ببخشیدیه سوال شمااین حرفی روکه به خانم بارانی زدین اگه یه مردهم همین حرفوزده بودهمین حرفی روکه به این خانم زدین روبهش میگفتین؟؟؟؟؟
پاسخ:
من به مردی این حرف رو بزنم یا نزنم از اشتباه بودن کار این خانم چیزی رو کم نمیکنه.
پناه میبرم به خدا از دست این خیانت ها. اینا اینطورند چه شود فرزندان و دختران چنین رنانی!!!!



سلام برادر
اسم سایتو نوشتم) لحظه های ما برای هو (
hamsarimito.blogfa.com

رابراه یعنی مدام
سلام، خیلی وقته وبلاگتونا میخونم . فک نکنم تا حالا کامنتی گذاشته باشم ولی این بار خواستم برایندی ک از نوشته هاتون داشتم و حدسایی که میزنم را بنویسم البته با اجازه.
بنظرمن شما اوایل  ازدواجتون به دلایلی ناز خریداری میکردید اون هم در حد بی اندازه، البته این دلایل بنظر من طبیعیم هست، زیبایی خانمتون،
مذهبیت ایشون، اینکه شما برای این کار از محبوبتون یعنی امام رضا درخواست کرده بودید پس ایشون براتون ویژه بودن، و مهم تر از همه شما یک پسر مذهبی و مقید بودید که تمام دل، محبت و انرژیتون را نگه داشته بودید برا همسرتون. خب طبیعیه وقتی به ایشون میرسید اون اوایل بدون در نظر گرفتن زمینه تربیتی و اخلاقی ایشون بی اندازه محبت میکنید و خب اون اوایلم همه چیز خوب بوده که اینم خودتون گفتید. ولی کم کم وقتی این تب و تاب میخوابه و شما ویژگی های اخلاقی ایشون براتون مشخص میشه حوصله ناز خریدن و محبت کردن براتون کمتر میشه و از طرفی ایشون بعکس به محبت بی حد شما عادت کردند. واین شروع یک سیکل معیوبه. سیکلی که ناز تبدیل به غر، حسادت، بداخلاقی، انجام ندادن وظایف زنانگی و غیره میشه در واقع این یه اعتراض و واکنش به ناز نخریدن شماست که البته این ناز نخریدن شما هم یک واکنش و اعتراض به نحوه برخورد و رفتار ایشونه و این سیکل هر روز بیشتر میره جلوتر.
البته شایدم بگید که نه این برداشت درست نیست.
امیدورام اگه اینطور ک من حدس زدم این سیکل معیوب از یه جایی شکسته بشه
پاسخ:
سلام
ممنون از توضیحاتتون . بله شایدم اینطور باشه اما ایشون مشکلات ریشه ای تر هم دارند
از بند سوم اینطور بر میاد که تا زنی خوب نباشه خوبی نباید بکنی براش.اشتباست ها.برادر من مولا علی در برابر اونهمه بی احترامی و بی عدالتی حقش رو با محبت و مهربانی میگرفت.من یه خواهش ازت دارم.توروخدا، جان من،یه پست بنویس از خوبی های زنت.توروخدا. حتی شده یه خط.یه جمله.بلاخره همه وجود این زن که بدی نیست. اگه نتونستی بگو من به جات بنویسم. باور کن من نمیشناسمتون فقط از لابلای نوشته هات فهمیدم.
پاسخ:
چقدر قسم میدید خووووو
پیشنهاد خوبیه شما بنویس و تو وبلاگ میزارمشون.
سلام .من امروز باوبتون اشنا شدم.بظر من اگه محبت و احترام و ادب توی هر زندگی باشه اون زندگی حتما حتما موفقه. البته محبت و احترام و رعایت ادب باید دوطرفه باشه وگرنه به نتیجه نمیرسه. من خودم اینارو باتمام وجودم درک کردم که میگم .گذشت و فداکاری باید از طرف زن و مرد وجود داشته باشه. تشکیل زندگی و ادامش خیلی شرایطا میخوادکه زعایت نکردن هر کدومش بعدها به مشکل بزرگی تبدیل میشه.من به همه افراد متاهل توصیه میکنم که همیشه و همیشه برای همدیگه حرمت و احترام قایل باشیدو پشتیبان و یاور هم باشید نتیجشو میبینید.
پاسخ:
سلام
خوش اومدید
بله حرفاتون درسته

گزینه دوم  رو  باید  شما  جواب  بدید  به نظرم 
پاسخ:
قرار شد در یک پست بنویسم.

محبت  یعنی رفتار و کلام عاشقانه، گاهی وقتها یه جانم گفتن شوهر  بارها و بارها توی ذهن زن تکرار میشه  و بهش حس خوبی میده، محبت یعنی زن حس کنه یه تکیه گاه محکمی داره که تحت هیچ شرایطی رهاش نمیکنه، محبت یعنی حس امنیت در زن، محبت یعنی بوسه عاشقانه ای که شوهر هنگام رفتن سرکار روی گونه زنش میذاره و زن از گرمی اون بوسه از خواب بیدار میشه، هیچ محبت کلامی به اندازه گفتن همیشگی دوست دارم روی زن تاثیر مثبت نداره 

سلام.من یه زنم..سالها از ازدواجم گذشته..هرکاری کردم نتونستم مرد زندگیمو عوض کنم.دل وروحمو توی این همه سال زخمی کرد وخراشید.دریغ از یک ذره محبت وقدر شناسی..هیچوقت ازش هدیه نگرفتم..سالگرد ازدواج وتولد وعید  نمیدونه چیه اصلا...بچه ها را با عذاب وتنهایی بزرگ کردم..الان قیدشو زدم..متوجه شدم که تغییر ناپذیره..راهمو جدا کردم..شدم مثل خودش.بیخیال وخوش گذران وراحت طلب..درسایه محبت یه اقایی بنام دوست کمی ارومتر شدم..
پاسخ:
درسایه محبت یه اقایی بنام دوست کمی ارومتر شدم..

سلام
آیا همسر شما هم چنین کاری کرده؟چطور دلتون اومد؟
این کار شما یعنی خیانت و متاسفام که کار خودتون رو با محبت نکردن شوهر توجیح می کنید. همسر شما بدترین مرد هم که باشه خیانت نباید بکنید و مطمئن باشید اون دوست شما رو فقط برای زیر شکمش میخواد.
این دنیا زود و دیر میگذره فردای قیامت رو میخواید چکار کنید؟
تا جایی که میدونم خدا تا یه مدت صبر میکنه اما بالاخره برملا میکنه.
سلام راستش به نظر من شما هم تو زندگیتون محبت میبینید چون محبت تنها عاملی هست که آدم رو پایبند به زندگیش میکنه ولی جنس محبت خانومتون متفاوته ویا در بعضی موارد کم کاری داره و نمیتونه شمارو سیراب کنه شما اگه انتظارات معقولتان رو از ایشون رو مطرح کنید صد در صد تلاش در محقق کردن اونها میکنه وغر زدنهای خانومتون بیشتر شاید بخاطر اینه که میخواد ناز کنه و توجه شما رو به خودش جلب کنه ویا شمارو نسبت به خودش صمیمی ترین فرد میدونه وهمه ی ناراحتیهاشونو با شما در میان میذاره.از همه وخودم خواهش میکنم قدر این چند صباح زندگی رو بدونید این فرصت زندگی دیگه تکرار نمیشه بیایید همه تلاش کنیم در زندگی نصبت به محبت کردن به اطرافیانمون تمام سعی خود را به کار بگیریم که از محبت خار ها گل میشوند.
پاسخ:
سلام
تنها بحث غرر زدن نیست. اخلاق بد یا حسادت ها و ....
اینم سایتش

لحظه های ما برای هو
پاسخ:
کو؟؟
سوال خوبیه که پرسیدین اصلو ریشه تمام دعواها بین زنو شوهر همینه
برید به این سایت نحوه محبت بین زنو شوهرو بخونید از اول بینظیره بنظرم هر مردو زنی آنگونه محبتو نیاز داره و اگه اون باشه  هیچ کمبودی حس نمیکنه
سلام برادر .
بحث جالبی رو مطزح کردید .البته من مجردم و به سوالتون فکر کردم .اگه اجازه بدید از نگاه خودم که بی تجربه گیه جواب بدم .
مهربانی رو در خوش زبانی وخوش رفتاری میدونم .یعنی ابراز محبت با گفتن کلمات محبت امیز(چاخانم نکنه .)رفتارش هم خوب باشه .پیش بقیه به من احترام بزاره حمایتم کنه .دوران بیماری منو درک کنه .وفادار باشه .واصه زندگی تلاش کنه .بین من ومادرش منصفانه رفتار کنه .واصه حرف زدن وقت بذاره .(البته نه خیلی زیاد .چون منهم پرحرف نیستم)وقتی وارد خونه میشه با موج مثبت و سر وصدا (از نوع خوبش )باشه .گاهی واصم هدیه بخره در حد وسعش .بهم نگاه کنه .لبخند بزنه .بی منت بهم پول بده (پول زیاد نه .پولی که با مهربانی و رغبت باشه )اشتباهاتمو به ارومی بگه .تحقیرم نکنه (والا لج میکنم).بچه به دنیا امد منو فراموش نکنه.

سعی میکنم تا اونجا که میتونم کدبانو باشم .ب پخت پز هم اهمیت بدم (الان هم وظیفه اشپزی در منزل پدر اکثرن با منه )دکور خونه رو شاد بچینم .کم غر بزنم (مگه میشه غر نزد )خنده رو و خوش حرفم .به مادرش احترام بزارم .خواهرشو تحمل کنم .هههههه.اگه خانوادش بهم حرفی زدن با شوخی جواب بدم .بیحساب بشیم دیگه گله نکنم بهش .هههه
واسش هدیه بخرم اگه پولم داد .تلاشی که واسه زندگی میکنه ببینم .

یه موقعه هایی هم دیگه رو تنها بزاریم .وفادار باشم .پشت سرش حرف نزنم .مقایسه نکنم .قربون و صدقه ش برم .چاخان نمیکنم .

وقتی این رفتارها ادامه پیدا میکنه که جوابشو از همسرم بگیرم .هر روز به دوست داشتن من اضافه میشه .
ولی اگه جوابی نبینم  فاصله میگیرم .چون طاقت دعوارو هم ندارم .
فقط امیدوارم طرف مقابل بد اخلاق نباشه چون هر کاری بکنی بیفایدس انگار .
مهم نیست محبت از کی شروع بشه .محبت زبان مشترک همه ادمهاست .ولی مهم که جواب محبت رو با محبت بدیم ..

البته از حرف تا عمل خیلی فاصله س .وخیلی چیزها میتونه ادمو ناامید کنه .مثلن داشتن یه مرد ضعیف بی عرضه و دهن بین
کانون خانوادتون همیشه گرم
پاسخ:
سلام
ممنون.
بله مهم عرصه عمل هست.
ببخشید گویا اشتباه برداشت کردین!!!
اینجا صحبت از وظیفه نیست..  صحبت از نیاز غریزی و ذاتی یک زن بعنوان آفریده  احساسی تر از مرد هست!! 
ینی یک زن تحت هر شرایطی از مردش محبت میخواد !! مثل گرسنه ای که غذا بخواد... 
همونطور که نیاز و انتظار مرد از زن، درست درک شدن و پذیرفته شدن هست!! 
برداشت مرد و زن از محبت متفاوته...  همونجور که نگاهشون به زندگی متفاوته...  و در نهایت بنا به ذات آفرینششون گاهی متفاوت هم عمل میکنن.. 
برای همین میگم پرسش شما از جنس خودتونه.. ینی برای یک امر غریزی که کمی بیشتر در وجود زن قرار داده شده دنبال جواب منطقی می‌گردین... 
مثل این که بخوایم برای گریه یک زن دنبال علت منطقی باشیم!  در حالی که اصل گریه به احساس زن نسبت به شرایط موجودش برمیگرده و گاهی علت محکمی پشتش نیست! 

ویا برعکس بخوایم علت آزاد بودن ازدواج مرد با بیش از یک زن رو برای یک زن توجیه کنیم!  
در حالی که خود مرد خیلی خوب این قضیه رو درک میکنه( حتی اگه در جهت صحیح هم پیش نره)

راستی یه سوال!  چقدر راجع به خلقت آفرینش و تفاوتهای ذاتی  زن ومرد اطلاع دارین؟
پاسخ:
کم و بیش مطالعاتی داشتم. چطور مگه؟
سلام 
سوالهای شما مردونه و از جنس خودتونه...  
برای یک انتظار کاملا عاطفی زنانه، دنبال جواب منطقی مردانه هستید!!!! 
یک زن همیشه از مردش همدلی میخواد،  حالا چه متوقعانه و خودخواهانه باشه و چه در حد نیاز طبیعی،  چه قدرشناس باشه اون زن و چه قدرنشناس...! 
پس در نتیجه با این موجود عاطفی نمیشه دلیل منطقی خواست!! 
خصوصا اگه خدای نکرده قدرشناس هم به اون صورت نباشه !!!


پاسخ:
سلام
اصلا حرفتون رو قبول ندارم.
مردها هم انتظار عاطفی مردانه دارند. این چه حرفیه که زن هر طور دلش بخواد رفتار کنه اما شوهر وظیفه اش محبت کردن هست و نباید براش مهم باشه؟
سلام.چه تاپیک خوبی.اینبار ترجیح میدم فقط خواننده نظرات باشم ولی با خانوم الف کاملا موافقم
نکته زیاده و طولانی هم شد اینها واقعیت زندگی منه و خیلی هم سخت نبود بدست آوردنش(البته آدمها باهم متفاوتند)
من و همسرم رابطه مون واقعا خوبه ولی باید بگم خودمون با صبر و تحمل ساختیمش من واقعا فداکاری زیاد کردم و راضیم چون الان زندگی خوبی داریم. سعی کردم همسرم رو بشناسم و عیبها یا رفتارهایی که دوست نداشتم رو با صبر و خوشرویی از شخصیتش حذف کنم و بالعکس چیزهایی که دوست نداشت رو تا حد ممکن کنار بذارم البته ایشون هم در مقابل بهتر شدن مثل بعضی از مردها مقاومت نکردند! الان هم خونه رو بهترین و امن ترین مکان دنیا میدونه و بعد از کار با سر میاد خونه.

1:
اول اینکه مردها سعی کنند تا حدودی مثل دوران نامزدی باشند و غرق روزمرگی و مشکلات نشند که نه خودشون رو ببینند نه خانواده رو
مواردی که همسرم انجام میده و منو خوشحال میکنه:
من همسرم مهربونه و واقعا برام اهمیت قایله
همیشه باهام مشورت میکنه
با حوصله برای خرید با من بیرون میاد
مهمون که داریم تو کارهای خونه کمکم میکنه
روزای تعطیل صبحونه با ایشونه
معمولا شده در حد برداشتن دوتا لیوان بعد خوردن غذا کمک میکنه(وقتی مردها یه راست بعد غذا پامیشن میرن خوب خانومها فکر میکنند رستوراندارن نه زن خونه)
مدام از ظاهر و هوش من تعریف میکنه(البته بیان واقعیتهاست و تعارف نیست!)
از معذرت خواهی گریزون نیست(هرچند بعضی وقتها برای خوابوندن قایله ست و بعدا صداش در میاد فکر میکرده حق با خودشه)
دوست دارم یه وقتهایی تو خونه فقط برای حرف زدن داشته یاشیم و صرفا حرف زدن مثل دوتا دوست که به هیچ جای دیگه ای کشیده نشه
مردها بدونند که نیاز عاطفی خانومها جدیه و یه سری رفتار رمانتیک هم از خودشون نشون بدند رمانتیک صرف نه ...
خانومهایی که انتخاب میکنند خونه داری و بچه داری رو اینجوری(!) نیستن که؛ میتونند برن سرکار پس بهتره بیشتر ازشون قدردانی شه نه اینکه ارزش کارشون معلوم نشه(ضمن احترام به همه خانومهای شاغل)
یه کم هم آقایون از ریخت و پاش و بی نظمی خود بکاهند و ترم تمیز تر باشند بد نیست
حریم تنهایی هم برای هم در نظر بگیرید لطفا

2: کارهایی که من برای همسر میکنم و خوشحالش میکنه:
اول اینکه سعی میکنم تاییدش کنم و اعتماد بنفس بهش بدم
همیشه از کوچکترین کارش هم تشکر میکنم
هرگز هرگز بد حرف نمیزنم رسمی و خشک نیستم ولی حرف بد و رکیک حتی جزیی از دهنم بیرون نمیاد
احترامش رو پیش همه دارم
تعریف میکنم ازش پیش دیگران(البته خوبی از خودشه!!!)
روز تعطیلش سعی میکنم اگه بشه به میلش باشه و یه استراحتی بکنه و گیر الکی بهش نمیدم
تلوزیون اگه برنامه ای داشته باشه که براش مهمه میذارم ببینه و برنامه خودم رو ضبط میکنم بعدا میبینم
به خواستش سر کار نرفتم
بیرون رفتنم و تصمیمام رو بهش خبر میدم (نه به معنی اجازه گرفتن)
خونه معمولا تمیزه و آشپزی میکنم و دست پختم خوبه
خودم هم سعی میکنم سر و وضعم خوب باشه
اگه با حال بد از سر کار بیاد همون چند دقیقه اول با بگو بخند حالش رو عوض میکنم
یهو و ناغافل مشکلات رو رو سرش هوار نمیکنم
سعی میکنم شکل افسرده ها و مریضها نباشم
سعی میکنم وسط اخبار دیدنش نپرم البته معمولا موفق نیستم!
به خانواده ش احترام میذارم
سرشکسته ش نمیکنم
خرج الکی رو دستش نمیذارم
چشم و هم چشمی ابدا!
مسافرت میریم اذیتش نمیکنم
غر زدن اصلا در ذاتم نیست(گله میکنم ولی تکرار و بداخلاقی و سرزنش اصلا)
تو مسایلی که توافق نداریم یکی به نعل یکی به میخ حل میکنیم
واقعا از نظر عاطفی پشتیبانشم
سعی میکنم بی منت و باروی خوش نیازهای مردونه اش رو رفع کنم
سر هیچ چیزی حتی به شوخی مسخره ش نمیکنم

3:
این سوال شما بقول دوستمون مساله مرغ و تخم مرغه و بهتره هرکی به سهم خودش اقدام کنه و با صبر و حوصله طرف مقابل رو راضی کنه(هرچند یادمه تو پستهای قبلیتون هرجا بهتون میگفتیم که خوب آقایون بدرفتاری میکنند و انتظار خوشرفتاری دارن شما میگفتید وظیفه آقایون جدا خانومها رو بگید ولی الان خودتون میگید باید خانم چطوری باشه نا آقا بهش محبت کنه)

حرف آخر با خانومتون مثل یک ملکه رفتار کنید تا با شما مثل یک پادشاه رفتار کند و برعکس(البته در مورد مردها خیلی مطمین نیستم به چندتا ملکه و سوگلی راضی باشند!)
پاسخ:
سلام
ممنون خوب و کامل بود. شما اولین نفر هستی که مورد دوم رو بیشتر اهمیت دادی و بقیه فقط اولی براشون بیشتر مهم بود.

اینم خوب اومدید:
مدام از ظاهر و هوش من تعریف میکنه(البته بیان واقعیتهاست و تعارف نیست!)

سلام.ببینید  خیلی خوشحالم که هنوز هم در صدد بهتر شدن و تغییر وضع زندگیت هستی و بهت میبالم.سوال اولت واقعا به جا بود.به نظرم زنها محبت و تو چیزایی میدونن که مردا اصلا براش هیچ ارزشی قایل نیستن.زنها گوشی و مردها چشمی هستن.زن فقط میخواد متوجه بشه که شوهرش اونو میبینه و با زبونش تاکید میکنم با زبونش هر چیزی رو که میبینه و خوشش میاد به  خانمش میگه.مثلا خانمش یه تاپ میپوشه و به محض دیدن بگه به چه تاپ خشکلی یا وای چقدر ابروهات ناز شده یا وای چه اندام نازی همون چیزیه که من  میخام اینقدر بگه که زن سیراب بشه.متاسفانه مردای ما میگن من دارم به خاطر زنم جون میکنم و سر کار میرم و هر چی خواست بهش میدم و .....زن اینا رو نه اینکه نمیخواد میخواد ولی محبت زبونی هزار ها برابر موثرتره.ببینید مث این میمونه که شما بهترین میوه ها رو بخری بزاری تو یخچال و بگی خودت برو بیار بخور به نظرت این موثرتره یا بری بیاری و پوست بکیری بدی دست کسی.مسلما دومی.فقط باید زن متوجه بشه که همه چیش برا شوهرش مهمه و همه کاراش دیده میشه حتی شده جابجاییه یه گلدون.اینا که باشه مطمین باش زن جونشم واسه مردش میده و اینم جواب سوال دومت.وقتی گریه میکنه و شکایت ،نمیخواد ارومش کنی فقط بغلش کن و ببوسش و یه وقتا پا به پاش گریه کن
پاسخ:
سلام
میبالید؟

سلام از دیشب که وبلاگتون رو گذرا پیدا کردم اصلا باورم نمی شد مگر ممکنه مرد تااین حد از همسرش بکشه ومتانت به خرج بده وصبوری کنه.امروز داشتم به شما فکر می کردم وپست هایی که خونده بودم.به این نتیجه رسیدم که فرقی نمی کنه مرد باشی یا زن.وقتی از آبروت بترسی همه چیز رو تحمل می کنی وصدات هم در نمیاد.
نمیدونم شاید کسی مثل من دقیقا نقطه مقابل شما به همون شکل صبوری می کنه بااینکه مرد خونش اصلا حاضر نیست قبول کنه که همسرش داره ازخود گذشتگی می کنه وتازه کلی منت هم بر سرشه.من قبلا وبلاگی داشتم که بغض های فروخورده ام رو اون تو می نوشتم تا کمی ارام شوم.ولی نمی دونم چی شد که ترجیح دادم بازهم بی صدا بشکنم وحتی تو صفحه مجازی هم ننویسم.ولی با خوندن صفحه شما یهو دلم نخواست بعد از سالها بازم یک جایی بغضم رو بشکنم.
شاید اینجا شروعی باشه برای نوشتن مجدد من.
پاسخ:
سلام
زندگی با همین صبر و گذشته که میگذره.
شما باید خودتون مدیریت بکنید و به همین راضی باشید و دنبال بهتر شدنش بشید

من توی یه قضیه گیرم هنوز خودتون شوهر جان هستید اون خانم؟؟ جان رو از کجا آوردید به خودتون چسبوندین؟؟ شما اول این ُ توضیح بده.. ببینید مشکل شما اعتماد به نفس زیادتونه .. کمی بیاید پایین همه رو از بالا دارین نیگا می کنین و این اصلاً درست نیست.. معذرت شفاف می نویسم
پاسخ:
خواهش
سلام
سوال سوم :نه
سوال دوم:اگرزن مقدمات رافراهم کنه محبت نمیبینه .این قانون شده که هرکه محبت کرد محبت نمیبینه.نمیخواین رای گیری کنید ببینید چنددرصد مخاطبینتون به  همسرشون محبت میکنن وواقعا محبت میبینن؟
سوال سوم:زن دوست داره شوهرش رابراه بهش  بگم قربونت برم دوست دارم عزیزمی من بی توهیچم ، باهاش روراست باشه دروغ بهش نگه پنهونکاری نکنه، اززحمتاش توی خونه قدردانی کنه ، توکارخونه کمکش کنه، هم صحبت وهمدم خوبی واسش باشه یعنی هم زبانی هم واقعی دوسش داشته باشه وبهش محبت کنه.
پاسخ:
سلام
رابراه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زن براش مهم باشه،همیشه در اولویت باشه،به خاطرمامان جونش،زنش رو ناراحت نکنه،براش وقت بذاره،هر ازکاهی با هم بیرون برن،تفریح کنن،نمیگم همیشه اما ماهی یه بار دو ساعت از کارش بزنه و به زنش بگه به خاطر تو کمتر موندم تا باهم باشیم،این جمله زنارو از این رو به این رو میکنه.
ناراحتی زنش رو درک کنه و به غرغراش گوش بده بدون هیچ عصبانیتی.
از غذای خانومش تعریف کنه،از تمیزی خونه تعریف کنه و ازش تشکر کنه.
زن هم باید سعی کنه وقتی از مامان شوهرش ناراحته سر شوهرش غر نزنه،وقتی از سرکار میاد بلافاصله غرغرنکنه،یه محیط آروم رو برای مردش فراهم کنه،وقتی مرد براش کاری میکنه حتا کوچیک ازش تشکرکنه و کلی ذوق کنه،به فکرجیبه مردش باشه،خاسته های نابه جا نداشته باشه.
مردا یا حداقل شوهرمن جوریه که وقتی یه قدم براش برداری صدقدم برات برمیداره.
بعضی چیزهارو اول باید زن انجام بده تا مرد یاد بگیره،بعضی چیزهارو هم مرد اول باید انجام بده تا زن یادبگیره

چیزهایی که در نگاه اول خیلی سریع به ذهنم رسید

 

سوال اول

احترام من و خانوادم جلوی روی خودم و یا پشت سرم به خصوص در بین فامیل خودشون حفظ بشه

به سلایق من در پوشش خودم خودشون و بچه ها و دکوراسیون منزل احترام بذارن و هزینه ای ر در نظر بگیرن

در تصمصم گیری هاشون همیشه با من مشورت کنند و تا حد امکان سعی کنن من رو قانع کنن اگر مخالف نظر من میخوان کاری کنن

در مورد مهمانی رفتن و امدن ها با من همگام باشن

در کارهای منزل نه همیشه اما گه گداری همکاری کنن

وقتی رو برای سرگرم کردن بچه ها در نظر بگیرن که من بتونم برای خودم باشم

هیچ وقت مقایسه نکنن تو بدخلقی هام ایشون هم عصبانی نشن و فقط متذکر بشن

در اموری که من دوست دارم و خودشون علاق ندارن گاهی پیش قدم بشن برای صحبت یا مثلا انجام اون کارها مثل خرید

هدیه و عرض ارادت و اینا هم که جای خود

سوال دوم

خانم باید یک دهه صبوری کرده باشه تا اخلاق های شوهرش دستش اومده باشه و نیازهای اصلی همسر هر چی که هست را به نحو احسن براورده کرده باشه تا کم کم موارد قسمت قبل به جا اورده بشن

 

سوال سوم

این دوتا به هم وابسته اند اما مثل قضیه مرغ و تخم مرغ هست

یعنی اگر هر کدوم بخوان صبر کنن دیگری شروع کنه فقط زمان از دست میره

هر کس باید انچه میتونه را انجام بده و اگر فیدبکی نگرفت همچنان وظیفه اش را باید ادامه بده تا بالاخره نتیجه بده و البته ی جورایی هم طرف مقابل رو تربیت کنه یعنی وقتی باب میلش هست میزان محبت بره بالا وقتی نیست کم بشه البته  تا ی استانه ای

خلاصه زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست هرکی بهتر عمل کنه نتیجه بهتر میبینه

 

اقای مدیر من هفته دیگه دفاع پروپوزالمه و واقعا استرس دارم

دلم میخواست بترکونم چون بین هم ورودی هام خیلی تاپ بودم اما به خاطر مسایل خونه زندگی و مشغولیت های بچه داری نشد

بعضی وقتا فکر میکنم ای کاش اصلا واردش نمیشدم

هم خودم و هم بچه رو اذیت کردم هم کمکاری ها نسبت به شوهرجان

ی وقتایی فکر میکنم درس خوندن میارزه به تک فرزندی موندن 

یا مثلا کلا در خدمت شوهر و بچه ها بودن میارزه به ادامه تحصیل ندادن با فرض اینکه خیلی آی کیو مند باشی

نظر شما چیه

می ارزه

پاسخ:
سلام
سوال اول رو که به نفع خودتون بود رو خوب جواب دادید اما دومی... اما ممنون خوب بود.
بنظرم لذت زندگی برای یک زن خانواده است نه مدرک و ...


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">