رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

چگونه محبت کنیم؟

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ب.ظ

با سلام و احترام

یکی از کاربران گرامی سوالی کرده بودند در مورد نحوه محبت کردن همسر به شوهر جان و یا بر عکس اون. خب ما که سوادی نداریم اما هر چه به عقل ناقصمون میرسه و طبق نگاه یک مرد نکاتی رو عرض میکنم امید است مفید باشه:

خب زن چطور به همسرش محبت کنه:

1. یک واقعیتی رو من ابتدا به شما بگم که مردها کلهم اجمعین با زنان فرق اساسی دارند یعنی زن تشنه و بنده محبت هست و مرد هم بنده شهوت. با این اصل پیش میریم تا حقایق نهفته در مردان مشخص بشه.

2. اگر زن در منزل وظایف خودش رو به نحو احسن انجام بده و کوتاهی نکنه این خودش محبت به همسر هست حالا چه ربطی داره داره دیگه قبول کنید.اما متاسفانه خانم ها نگاه کلفتی دارند به این موضوع یعنی فک میکنند کار کردن تو خونه کلفتی هست.

زن باید به فکر صبحانه همسرجان باشه. به فکر ناهار و شام و تمیزی خونه باشه بخدا اینا قوام زندگی هستند و زن با انجام این کارها به خودش و فرزنداش و زندگیش ارزش قائل میشه .

3. علت عمده و مهم دوری عاطفی زن و شوهر یا طلاق عاطفی به این بر میگرده که زن اهل غرر زدن هست و با حرف خودش رو تخلیه میکنه اما بلد نیست و سیاست نداره چطور این کار رو انجام بده و همین باعث درگیری ها و دوری میشه که دیگه محبت کردن معنی پیدا نمیکنه.

باباجون خواهر شوهر یا مادر شوهر یا جاری و... یه حرفی زده چرا تا شوهر از سرکار میاد شروع میکنی سر این بیچاره خالی میکنی؟ خب معلومه این کار سردی ایجاد میکنه و شروع اختلافات و درگیری های بزرگ میشه.

چرا وقتی حال نداری و یا اعصاب معصاب نداری خصوصا در ایام خاص سر همسر بیچاره خالی میکنی؟ خودت رو عادت بده به صبر و گذشت و اون موقعه با قرآن و دعا و فیلم و... مشغول کن یا با نوشتن و... و فشار رو روی همسرجان بیچاره خالی نکن گناه دارند این جماعت مظلوم بخداااا

اگه این زنان نحوه شکایت و غرر زدن رو یاد بگیرن بخدا طلاق های عاطفی و محضری به حداقل میرسه.

4. باباجون وقتی میدونی شوهر جان یک روحیه خاص داره مثلا اهل بازار نیست یا اهل مهمونی نیست و موارد مشابه ولو درست نیست این روحیه اما چه میشه کرد دیگه عادت و روحیه اش شده نمیشه کاری کرد شما هم گیر نده. مگه همه مردها یه جور میشند آخه؟

نه چرا شوهر أقدس با خانومش بازار میره شوهر من نیاد؟ خب نیاد حالا چی میشه؟ نه برای خانم خیلی مهمه شوهرش بازار بیاد . باشه اما حالا همسر تو این روحیه رو نداره چه اشکالی داره ؟ اصل زندگیت مهمه یا بازار نیومدن؟

پس انقدر بخاطر یه روحیه همسر بحث نکنید و باهش کنار بیاید.

5. بابا خونه خوشگل بگرد نه با شلوار کُردی بعد وقتی رفتی خیابون و خونه فامیل ساپورت و هزارجور آرایش بکنی. تو و زیبایت مال شوهرجانه نه ... زنی که خونه برای همسرش جذاب بگرده همسرجان بیرون کمتر نگاهش به ساپورت پوش ها می افته و وقتی هم افتاد میدونه تو خونه یکی خوشگلترش رو داره.(یاد یه جکی افتادم که متاسفانه کمی بی تربیتیه و نمیتونم بگم اما شما نشنیده بخندید جالبه) بهترین و جذاب ترین لباس ها رو برا خونه بخرید نه مهمونی. بهترین آرایش ها مال خونه باشه مخصوصا برا شب جمعه ها نه روز جمعه تو پارک ها. بعلههههه

6. از شوهرجانتون همیشه تعریف کنید بگید چقدر زرنگه ،چقدر به فکر زن و بچه هست ، اگر ویژگی خوبی داره حتما زیاد بهش بگید و ازش تعریف کنید، بهش بفهمونید مدیریت زندگی با اونه و مرد زندگی اون هست.یههیچ وجه تحقیرش نکنید که دست و پا شلفتی هستی یا با مرد های دیگه اصلا مقایسه اش نکنید اینا بنزین روی آتش برای زندگی هستند.گوش کنید به نصیحت های پدر پیرتون بابااااا.

نکته مهم: بزرگترین خطر زندگی وقتیه که زن در منزل مدیر باشه و حرف اول و آخر رو بزنه. این کار حتی باعث میشه شوهرجان فیلش یاد هندوستان کنه. از ما گفتن بود.

7. مهمترین و شیرینترین روش محبت که بحمدالله همه تون استاد هستید و ما باید درس پس بدیم بحث رابطه ج ن س ی هست که دوست ندارم عمومی مطرح کنم و اگه طالب بود در پستی جداگانه و رمز دار مطالبی رو می نگارم. بعلههههه چه کنیم که این حیا ما رو کشته.

موارد مهم دیگه هم بودند که دیگه حسش نیست و خسته شدم و تو نظرات سعی میکنم اشاره کنم.

خب دیدید که محبت کردن چقدر راحته؟ پس سخت نگیرید. آفرین.

نحوه محبت مرد به زن هم که به درد شما نمیخوره. مردان اومدند میگم هر چند همه بهتر از ما بلدند ان شالله.


پ.ن : در پست قبل نتیجه این شد که من مقصر بودن و اصلا چرا خودکار باید داشته باشم؟ چرا خودم از جیبم بر نداشته بودم؟ چرا تو جیب میزارم و اصلا جاش تو جیب نیست که! و اینکه جاش کجا بود بین علما اختلاف نظر شد و هر کس به مرجع خودش رجوع کنه.

پ. ن: بالاخره قول دادیم زود به زود آپ کنیم به قولمون عمل کردیم. داشته باشید این تعهد روووو.

پ.ن : گزارش دادند(مهسا خانونم) تولد یک سالگی وبلاگ ما هم شده و ممنون که همگی یادتون بوده و بابت کادوهای متنوع هم ممنون. راضی به زحمت نبودیم.قرار شد به نیابت حساب ما هر کی بره شیرینی فروشی محله شون و میلاد امام رضا علیه السلام شیرینی خامه ای خوب و خوش مزه بخره و خانواده رو شاد کنه و شیرینی تولد یکسالگی وبلاگ ما رو هم بخوره.

پ.ن : این عکس هم جهت تنوع و ایجاد خنده بر لبان مبارک شما و جذب مشتری گذاشتیم. بعلههههه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۱۲
مرد تنها

نظرات  (۱۰۲)

سلام من اصلاباشوهرم کنارنمیام یعنی نمیتونم بهش محبت کنم متاسفانه خیلی مغرورم 

سلام ببخشید این وبلاگ هنوز به روز رسانی میشه؟
پاسخ:
سلام
نه این مطالب به قبل رسونیه فک کنم!!!
سلام لطفا مشکل من را حل کنید من ده دو راهی قرار دارم شوهرم می خواهد طلاق من نمی خواهم من دو پسری کچلو دارم چون این حرف اش مادرش گفته برایش که خانم ات را بیکش از خانه و این کار را می خواهد انجام بدهد من گفتم من طلاق نمی خواهم گفت برای من اگر نمی خواهی من خانواده ات خودت را بعد نام می کنم  تا یک جای انجام هم داده من چی کنم نمی فهمم 
پاسخ:
سلام
شما چرا طلاق نمیخواید؟
اهل کشور دیگه ای هستید؟
سلام  من یک سوال دارم می شود جواب بدهید وقتی که بگویم به شوهرم که خودت از اون پدر مادر نیستی برای من مادرت این گپ را گفتی این را نمی خواستم بگویم من را زیاد ناراحت کرد باز گفتم از خاطر  مادرش گفته طلاق بدهید خانم ات را می خواهد طلاق بگیرد من در جوابش گفتم نه من نمی خواهم 
پاسخ:
سلام
من چیزی نفهمیدم
سلام چه جالب ,مطالبتون عالیه ,من مجردم ااا ولی با عشقم خیلی بد رفتار میکنم ,انتظارم ازش زیاده ,همش باش بحث میکنم ,ولی الان فهمیدم شخصیت مرد جوریه که نمیتونه زیاد ابرازه محبت کنه ,ما خانماا هم بیشتر واسه افسردگی مون محتاج محبیتیم ,اقای مدیر حرفاتون لایک داره و درسته ,مرداا دوست دارندتمجید بشن ,خب وخب اجی گلم یکم گذشت کن ,اگه گذشت کردن شخصیته ادم ومیاره پایین ,خدا اینقدر بزرگ نبود ,
سلام
پاسخ:
سلام
چقدر این دفعه بی انرژی اومدید؟

نکنه به نظر شما مردها،پیامبر اکرم ص،فقط برای زنها گفتند که باید چیکارکنند؟برای مردها هیچی نگفتند؟؟؟؟یعنی همیشه باهمه کاراشون تائید شدن دیگه؟ ؟!!!عجبااااااا
مشکل اینجاست که آقایون خودشان را عقل کل میدانند و هیچ تمایلى براى دانستن چگونه محبت کنند و یا غیره را ندارند و از هیچ آقاى دیگرى هم نظر نمیگیرند چون فکر میکنند کم میاورند 
من میگم در مورد آقایون 1 اخلاق خوب 2 روابط زناشویى 3 خرید و تعمیر وسایل منزل 4 هفته اى حداقل یکبار زن و بچه را گردش ببرد
در مورد خانومها 1 اخلاق خوب 2 توقع زیاد نداشتن و سرکوفت نزدن 3 غذاى خوشمزه درست کردن 4 مرتب و آراسته بودن  5 صبح ها سر موقع از خواب بیدارشدن 6 گوش ندادن به غیبت ها و بدگویى هاى فامیل
اینا اگه رعایت بشه محبت هم هى زیادتر میشه 
اتفاقا به خانوم که بالا نظر دادند باید بگم همه چى تو روابط جنسى خلاصه میشه ،این نشانه سلامت مرد است و تمام تنش ها رو کمتر و کمتر میکنه ، وهم مرد بیشتر واسه خانوم گذشت میکنه و هم آقا 
خانومها ! چرا دروغ میگید شما هم اولین خواستتون از همسرتون که نشانه دوست داشتن است روابط زناشویى است .
این اخلاق بد رو خانومها و آقایون خیلى جدى بگیرند چون همه چى رو تو یه لحظه میسوزونه  
مرسی خوب بود
ولی اقا شمام خانوما رو درک کنین لطفا . اونهاهم مثل شما اخلاقای خاص دارن نیاز به توجه شدید دارن. بی انصافی نکنین بذارید دوطرفه باشه اقا.

اقا همسر من عیب هامو به من نمیگه . هرچی میگم عیبمو بگو بذار درست شم . میگه تو خوبی . ولی مگه میشه . یه کم بیشتر حداقل شما بگید مردها اکثر چه رفتار هایی دوست دارن. با عرض پوزش از اون مطالب که گفتین بده اینجا بخاطر حیانمیگم اگه ممکنه به ایمیل من بفرستید .
ما همسرمونو دوست داریم میخواهیم خوشحالش کنیم که خداهم مارو خوشحال کنه
والسلام

منتظر ایمیل هستم اقای مدیر
پاسخ:
ان شالله عمری بود یه پست میزنم.
یادم رفت تذکر بدید
پست جالبی بود مرسی.اقای مدیر میتونم سن خودتون و سرکار خانوم و بپرسم.
پاسخ:
31 من و سرکار 29
اینکه یک مرد از دید خودش اینارو نوشته میتونه واسه ماخانومامفیدباشه.من خودم چندتاشورعایت میکنم،بقیشم بعداین انجام میدم،منم معتقدم وقتی قوم شوهربه آدم چیزی میگن،مقصر شوهرنیست،درست نیست به خاطر ندونم کاری یه عده زندگیمونو تلخ کنیم،مهم خودمونو شوهرامون هستیم. مرسی بابت مطالبتون
پاسخ:
آفرین به این درک شما
سلام 
باور کردن این موضوع خیلی سخته که یک زن بتونه به همسرش ناسزا وبد وبیراه بگه.نه اینکه چون زنه حق نداره و مرد چون مرده باید اینجوری باشه.نه .فقط به خاطر اینکه با روح لطیف و نازک یک زن سازگار نیست که همچین رفتاری کنه.تازه اگر مردی خدایی نکرده این شکلی بود،از زن انتظار میره با لطافت و محبت زنانه ش بتونه همسرش رو آروم کنه.خیلی عجیبه.اسم این رفتار رو نمیشه گذاشت حساس بودن.اسم دیگه ای داره.....برای مرد هم نباید به حکم مرد بودنش همچین مجوزی صادر کرد.اما برای یک زن خجالت آوره.....اصلا قابل توجیه نیست حالا به هر دلیل....

آقا کاملا باهات موافقم. حرفات شفاف و درست بود. خانم ها بی اندازه مسائل کوچیک رو بزرگ میکنن. خانم من فقط بخاطر اینکه دیروز یکم دیر از خواب بلند شدم بعد ازظهر و قرار بود ببرمش بیرون تا الان که ساعت 2 ظهره روز بعده باهام قهره!! و فقط فحش و بد و بیراه گفته بهم. در حالی که اگه می گفت همون دیروز من حتما می بردمش. واقعا خسته کننده و عصبی کننده است این اخلاقش. خانماااااا
لطفا به پیر به پیغمبر به دین به آیین انقدر حساس نباشید. بابا ما مردا دیو که نیستیم. سنگم نیستیم. حرمت داریم. رعایتتتت کنیددد
پاسخ:
جانا سخن از دل ما می گویی

نه پست قبلی را نخوندم

کمک می کنه؟

روم نشده بود رمز را بپرسم

 

پاسخ:
ان شالله کمک میکنه. کمکی هم نکرد بفرمایید تا بیشتر توضیح بدم.
ایمیلی جیمیلی وبلاگی ... بدید که رمز رو بدم

سلام راههایی که می تواند باعث بشه مرد با زن روراست باشد چیست

پاسخ:
سلام
زن حساسیت نشون نده و سختگیری نکنه که مرد از بیتن اونها بترسه.

خیلی شرمنده که اینو می گم ولی خیلی خوبه اگه بدونم از نظر آقایون مسائل جن .. . چطور باید باشه. همسرجان بنده اصلا چیزی بروز نمی ده همش می گه این مساله برام خیلی مهم نیست

خیلی مرموزه

اگه یه وقت رمزدار بنویسین می تونم رمز را داشته باشم؟

پاسخ:
سلام
پست رمز دار قبلی ما رو خوندید؟ یا منظورتون اینه مطالب جدیدتر نوشته بشه؟
بهshعزیز....
بله گلم میشه احترام  درجه اول باشه ،شهوت درجه بعد.به چند دلیل اینطور میشه:
1-مرد سرد مزاج تر از زن باشه(دقت کن نگفتم کلا سرد مزاج باشه.اززن کمی سردترهم باشه این اتفاق می افته)
2-مغرور باشه.    3-دچار یکنوع اختلال شخصیت به اسم نارسیسیسم یا خود شفتگی باشه.
اگرمورد1باشه،شما یه کمی متعادلترباش.بعد هم بانوع خاصی ازرژیم غذایی این مورد حل میشه.درمورد2باهمسرت به مشاور مراجعه کن.اگر مورد3 هم باشه که باید  باهمسرت به یک روانپزشک کارکشته مراجعه کنی.البته اگه باسیاستی بتونی راضی به رفتنش کنی.
ببخشید یه سوال داشتم
به نظر شما  ممکنه  انگیزه ی شهوانی برای مرد متاهلی  تو اولویت دوم و سوم باشه؟

من همچین حسی دارم.اولین موضوع مورد توجه برای شوهر من        احترام    گذاشتن هست
احترام=(تایید کردنش.محبت کردنش.شخصیت دادن بهش و ...)

آیا برداشت من از همسرم اشتباست؟
پاسخ:
اگر برای زن ممکنه اهمیت محبت در رتبه های بعد باشه برای مرد هم ممکنه شهوت رتبه های بعد قرار بگیره

درود بر شما
به همسرتون بگید غر زدن دمده شده و کار زنهای سطحی و بی فرهنگ و قدیمی هست
دخترای امروزی هم تو خونه شلوار کردی نمیپوشن  هم  غرغر نمیکنن
محبت میکنن و آرامش روحی میدن و شاد و بانشاطند و  عاشقی میکنند
نگاهشون به دهن مرداشونه که چی طلب میکنن   براشون اجابت کنن

بگو
لطفا بهش بگو
هرچند که من فکر میکنم زنهای غرغری     هیج جوره عقب نشینی نمیکنن مگر با   برخورد خشبناک از جانب شوهر!!!
قبلا گفته بودم جدی و خشبناک تر باش
میبینم نمیتونی  خشن باشی

پس لطفا جدی باش.موضعتو براش جدی مشخص کن
وسطاش دلت نسوزه     وا نده 
و یخورده مشکوک رفتار کن
بذار  ترس از دست دادنتو داشته باشه



پاسخ:
سلام بر شما
چشم میگم
مرسی از این پستتون....
خوبه که هم آقایون صبر و حوصله و گذشت داشته باشن هم خانوما...اگه دوطرفه باشه اون طلاقا که گفتین کمتر میشه...
اگه مرد زیاد اهل رفت و آمد و خرید نیست باید گذشت کرد و سخت نگرفت...اگر زن هم یادش رفت خودکارو از جیب پیرهن در بیاره باید گذشت کرد و سخت نگرفت
پاسخ:
بله بر منکرش رحمت.
همه چیزایی که تو این پست گفتید من با تجربه تو زندگیم به دست آوردم وخدا روشکر همسر راضی هست اما من نه.فقط نمیدونم چطور خواسته هام رو بگم یا چطور ازش بخوام که اونم انجامش بده نه که نگفته باشم اما همیشه تاثیرش یکی دو روزه بوده
پاسخ:
خب یکی یکی یادشون بدید وقتی دیگه راه افتاد و همیشگی شد برید سراغ بعدیش.
سلام خبری ازتون نیست چرا مطلب جدیدنمیذارید؟
پاسخ:
سلام
چشم اطاعت می شود.
باز سلام .
شبتون به خیر...از صمیمبتی که اینجا بین خانمهاست خیلی خوشم اومده.اگه دقت کنین همگی چه با تایید نظرات شما چه عدم تایید،عزمشونو جزم کردن به شما کمک کنن که قابل تحسینه. دوست دارم از تجربه های خودم و دیگران بگم که بیشتر به درد خانمها میخوره.شماهم بهتره چشماتو روی بعضی نوشته ها درویش کنی چون توقعات تون بالا میره که البته کاملا وکاملا این توقعات به حقه.فقط ممکنه خدایی نکرده بهش نرسین که یا ممکنه غصه بخورین یادوراز جونتون به همسران بعدی فکر کنین و بنده به جای اینکه سبب خیر بشم بانی شر بشم.

پاسخ:
سلام
ممنون
لطف دارند همگی.باشه می درویشم.ظرفیت من بالاست خیالتون راحت.
 سلام دوباره....
اشکال نداره ،باز مینویسم...
خوبین آقای مدیر دنیای مجازی و رییس خونه ی دنیای واقعی؟؟؟ ...چند روزه با خلوت مردونه تون(که خیلی هم خلوت نیست!!!...)،آشنا شدم.همه نوشته ها چه مال شما وچه دوستان همه خوانده شد.دوست دارم از تجربه هام بگم....
پاسخ:
سلام
ممنون .
خوشحال میشیم و استفاده میکنیم.
به ماهم سر بزنید
 سلام...تا بعد
سلام ...بار اوله به وبلاگتون سر میزنم ... این پست رو که خوندم فکر کردم نوشتهء یک خانم هست !!!!
جالبه که یک آقا ,اینجوری نوشته
پاسخ:
سلام
حالا چیش جالبه؟

سلام جناب مدیر مثلا تولد امام رضا ست هااااااااا
یه مطلبی چیزی میذاشتی دلمون وا شه (نگاه اینجوری!)
دهه کرامته  کرامتت گل کنه بی زحمت یه مطلب بذار (نگاه منتظر)
پاسخ:
سلام مهسا خانم
میزارم ان شالله.(نگاه اونجوری)
به دوروبرتون یاحتی همین کامنتها رابادقت بخونید میبینید که حرف من درسته!!!
۱۷ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۴ گلناز ( مادرانه های یک مادر حساس)
سلام تونستی یه سر بزن
کجا رفتید آقای مدیر نکنه نی نی به دنیا اومده؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
نه خبری نیست.
نهایت اعتراضات من و صحبت منطقی با همسرم این شد که اینحانب دچار توهم شدم و به من بی احترامی نشده جالب بود برام برای همینم از همون دیشب شیوه ی رفتار موذیانه خانوادشو در پیش گرفتم تا باشد که رستگار شیم و مزه شو بچشن چون واقعا دیگه نمیتونم تحملشون کنم
 سلام .نمیدونم نظر قبلیم رسید یانه.چون هیچ علامتی دال بر ارسال موفق نداشت ممنون میشم اگررسیده جواب هم بدید.راستی ازکجا بفهمم ارسال موفق بوده؟
پاسخ:
سلام
نه نظری با نام شما تا حالا نرسیده.
راستش تا حالا تو وبلاگ خودم نظر نذاشتم که ببینم چطوره اما فک کنم مثل وبلاگ های دیگه بعد از زدن ارسال متن نظر شما ثبت شد میاد.
ویه سوال دیگه شماکه اینقدراامام رضا(ع)دلگیرهستین هیچ وقت ازاون سربه این قضیه نگاه کردین که بافرض درست بودن تمام حدس وگمان ها شایدامام رضا(ع)ازشماشاکی باشه؟البته میدونم این رومیگین که اون بزرگواران رئوفن ومهربون و... ولی بالاخره اون بزرگواران دلشون ازگناهان وخطاهای ما(که مثلاداعیه دوستی وحب وبعضاشیعه بودن شون روداریم) به دردمیادیانه؟ناراحت میشن یانه؟ پس بااین دیدآیافکرکردین اگه اون دنیاامام رضا(ع)ازتون شاکی بشن وبهتون بفرماین که توازامانتی که مابهت سپردیم خوب امانت داری نکردی چی؟توبایدهم خودت رشدمیکردی وهم همسرت رورشدمیدادی وندادی چی؟
این توضیح روهم بدم که اینهاهم حدس وگمانه برمبنای همون حرف های خودتون لطفاکسی سوبرداشت نکنه وجبهه نگیره!هیچ ادعایی هم درهیچ زمینه ای درکارنیست!
پاسخ:
من که خیلی شرمنده آقام
سلام
هرچندشماجواب سوال من روندادین! ولی اتفاقاتوی نت کم نیستن وبلاگ هایی مثل وب شماکه توش ازعیب وایراداهای خانمشون نوشتن!کم نیستن!
درضمن شماازکجااینقدرمطمئنین که طلبه هابرای تبلیغ وبلاگ می نویسن؟مگه اونهادل ندارن مثل بقیه؟ اتفاقااونهاخیلی وقت هااگه قصوروکوتاهی هم ازهمسرانشون ببینن اصلااون روعیب نمیدونن ودیدشون نسبت به این قضیه بابیشترمردای جامعه مازمین تاآسمون فرق داره! به هرحال من منظورم اونهانبودن اینکه توی سوال قبلیم ازاین قشرجامعه نام بردم میخواستم احیانا ازاونهامثال نزنین چون بحث اینجاسرعموم مردهای جامعه ماست!
یه چیزی میگم بهتون برنخوره! شماخیلی وقت هابدون اینکه سوالاتی که ازتون میشه رودرست وبادقت بخونین جواب میدین!یعنی خیلی وقت هامنظورسوال کننده روازسوالش متوجه نمیشین،اگه توی زندگی خودتون هم دقت تون به همین میزان کم باشه که دیگه واویلاست!
یابرداشت اشتباه می کنین!
مثلامن ازتون پرسیدم چرامردهای جامعه ماعمومااین طورین؟وفقط سوال پرسیدم وازتون خواستم شمابه عنوان یه مردکه هم جنس خودتون روبهترمی شناسین جواب بدین ولی شمااول که گرفتین به خودتون بعدهم با...جواب دادین! این به نظرشماجوابه آخه؟
پاسخ:
سلام
اما خانم ها چند برابر بیشتر از آقایون در این زمینه وبلاگ دارند. یک به ده شاید.
من متن رو میخونم و پاسخ میدم هر کس ممکنه برداشتی دیگه از مطلب داشته باشه.

نمیدونم من مجدد به نظر شما و پاسخ خودم نگاه کردم ولی مشکلی تو جواب ندیدم. نمیدونم شاید اشتباه میکنم.
شما مشخص و دقیق و واضح سوال کنید منم پاسخ میدم.
سلام
بد نیست دفعه بعدی درباره این جمله " بلد نیست و سیاست نداره چطور این کار رو انجام بده..." بیشتر توضیح بدی و راه حل ارائه بدی. ببینیم از دریچه نگاه اقایون راه درست برای بیان درخواست و نظر چیه
پاسخ:
سلام
ببخشید من شرمنده ام واقعا چون حس نوشتنش رو ندارم بعدا یاداوری کنید مفصل توضیح میدم.
چی شد خرابکاری مردا قابل تحمله ولی واسه یه خودکار...
سلام
با بعضی از صحبتها موافقم و با بعضی هم نه
هرکسی یه دیدگاهی داره دیگه
ببخشید من فعلن فقط چند پاراگراف اول رو خوندم
خدمتتون عارضم که خانومتون مگه غیر از شما کسی رو داره باهاش درد و دل کنه؟دلش میگیره ناراحت میشه حس میکنه پشتش نیستید اینجور زنی دست و دلش به کار خونه میره واقعن که خودخواهید حیف اون زن داره تو خونه پر پر میشه ... میگید غذای زن دادتشم فلان اخلاقش فلانه خودتون حتی ذهنی مقایسه میکنید ولی از مقایسه عای زنتون .....
میگید باید کارهای خونه رو انجام بده فلان بهمان ولی خودتون حاضر نیستید یه بیرون و خرید برید ....
خانومتوم میتونه به راحتی تنهایی یا با دوستانش بره خرید به این فک کردین که چرا انقدر تمایل داره با شما بیاد؟
نه شما فقط خودتون رو میبینید فقط .... چون کار میکنید منت میذارید ... بمیرم واسه اون زن بمیرم که هیچ پشت و پناهی نداره
سلام
نکات خوبی گفتین ولی خب گاهی باید جنبه هم در نظر گرفت
من که هر چی به شوهری اعتماد به نفس دادم و تشویقش کردم بدتر شد.هی بیشتر گند زد به خصوص در ارتباط با کار.
سلام...اقای رنجدیده من ازبین تمام شکلکها این شکلک رادوست ندارم وبه کنایه تعبیرمیکنم.(آیکون زودرنج)
پاسخ:
سلام
ببخشید من منظوزم عبارت (کف ودست وهوررررررررررررا) بود.
شانس ماست دیگه که باید از همه شکلک ها همونی که من گذاشتم بزارید.
سلام حرفاتونو همه شو قبول دارم بدون چون و چرا اما میشه بگین تکلیف زنی که برای ناراحت نشدن همسرش از خودگذشتگی میکنه و همسرش اینو نمیفهمه و وظیفه میدونه چیه ؟
راه دور نمیرم و خودمو میگم من الان عقد کردم برا اینکه به همسرم فشار نیاد سرویس طلامو بدون اجرت برداشتم حلقمو سبک برداشتم خرید عروسی نخواستم و... توی این ده ماه نهایت احترامو به خانواده همسرم گذاشتم و نهایت بی احترامی رو دیدم و دم نزدم همسرم گفت عروسی نگیریم خرج اضافست گفتم باشه عیبی نداره با اینکه یکدونه دخترمو هر دختری آرزوشه لباس عروس بپوشه گذشتم قرار شد بریم 4 تا عکس بندازیم اما زیر همونم زد و هر روزم از خانوادش متلک میشنوم که حتما ....که برادرم عروسی نمیخواد بگیره اما سکوت میکنم تا دیشب که اعتراض کردم به همسرم و در کمال ناباوری بهم میگه نمیتونی زندگی نکن واقعا این حقه یه زنه؟؟؟با اینکه از همه نظر از همسرم و خانوادش سرم همیشه مادرم بهم میگه بشین با شوهرت بساز عیبی نداره تو همه چی داشتی درست میشه چرا باید اینجوری باشه
پاسخ:
سلام
کارشون درست نیست.
اما باید منطقی با همسرتون حرف بزنید و ببینید حق داره یا نه؟ و دنبال علت این رفتارا باشید.
سلام...به یک مرد گرانمایه...پسرگل ونا واردم...هیچکس حتی پدرت هم به اندازه ی مادرت ترانمیشناسد.بهتره به انتخاب مادرت اعتمادکنی.1- چون شناخت خوب ازشمادارن2-خلق وخوی واداب ورسوم که اصل مهم دریک زندگی مشترک هست را ایشون میدانند.توفقط بگو چه قدواندازه میخوای مثلا پسرم قدبلندمیخوادشایدشماقدبرات مهم نباشه.تاجایی که سعی داری غیرمستقیم خواسته های ظاهری رابه مادرت برسون....هیچ خواهری هیچ دوستی به اندازه ی مادرت یاورتونخواهدشد.فقططططططططططططط مادر....
این فکرخوبیه که درمحیط دانشگاه ویا خارج ازمحیط منزل دنبال همسرنیستی.(کف ودست وهوررررررررررررا)

پاسخ:
(نیشخند)
من یه دختر 30 ساله هستم . همیشه آرزو داشتم ازدواج کنم ولی تا این سن قسمت نبوده . آقایون و خانومای متاهل قدر زندگیهای مشترک که خدا قسمتتون کرده بدونید و با لذت و عشق زندگی کنید. مجردهایی مثل من تنها هستن و زندگی مشترک براشون رویاست.
پاسخ:
سلام
من و همه دوستان وبلاگی براتون آرزوی خوشبختی داریم.
اما باور کنید مجردی هم میشه زندگی کرد هر چند میدونم سخته و نیازها پاسخ داده نمیشه.
متاسفانه 100 هزار دختر دم بخت هست که براشون شوهر نیست یعنی تعداد پسران در ازدواج این مقدار کمه.البته دلیل بر نا امیدی نیست.
دیروز واسه شوهری قورمه سبزی خوشمزه درست کردم با چه کیفی می خورد باورکن یاد شما افتادم
پاسخ:
عه ؟ خوش به حال شوهر جان و ممنون که یاد ما بودید.
علتشم میدونم.یک قانون نانوشته:کسی که محبت کنه محبت نمیبینه....
من محبت میکنم ولی محبت نمی بینم.یه بارم امتحان کردم خیلی سخت بود ولی یک هفته محبت نکردم شوهرم جذبم شد ولی میدونی ذاتم طوریه که نمی تونم ببینم کسی تحویلم بگیره ومن محلش نذارم بخاطرهمین دوباره همون اش شد وهمون کاسه.باهاشم که صحبت میکنم میگه سرم شلوغه دیگه نمیتونم به این چیزای پیش پاافتاده فکرکنم توباید درکم کنی ( سورپرایز)
پاسخ:
نه اصلا حرفتون درست نیست.
طولانی شد. شرمنده ام ولی لطفا حوصله کنید و بخونید و اگه میشه لطفا جواب بدید.

نکات یکطرفانه جالبی بود. هرچند میدونم خیلیهاش اگه عمل بشه نتیجه میده ولی تا حالا فکر کردید به چه قیمتی؟ که آیا ظالمانه نیست؟
 تا حالا فکر کردید زن چرا غر میزنه که ازش میخواید نزنه؟(هرچند من هم میپذیرم آدمی که مدام غر میزنه قابل تحمل نیست)
تا حالا فکر کردید که بیشتر خانومها احساس ناخرسندی از زندگیشون دارند و این همون چیزیه که باعث میشه به به اصطلاح وظایفشون عمل نکنند.

یه روز از اونها سپری میشه و یه روز از مردها ولی مرد تو اون روز کار کرده و بهره ی مالی برده و زن کار کرده که وظیفه ش رو انجام بده در قبال سقفی که بالای سرشه و غذایی که بهش میدند و اگه خوش شانس باشه محبتی که بهش ابراز میشه.(نگید هرچی کسب میشه مال هر دوشونه و مرد واسه خانواده ش کار میکنه و ... که من به چشم خودم دیدم خیلی موقعها اینجور نیست)

از این بعد پست خودتون رو خوندید که میشه برداشت کرد کل زندگی زن برای مرده که کار کنه که بچه بزرگ کنه که به هر ساز شوهرش برقصه و نیازهاش رو براورده کنه و ... که در آخر آقاشون محبت بهش ابراز کنند! خوب هرکسی برای آدم این کارو بکنه قابل محبت کردنه! پس نیاز زن چی همدلیش چی همدردیش چی احساس امنیت و خواسته شدن و ابراز درون و انتخاب چیزهایی که دوست داره و رد اونچه دوست نداره چی

چه خوبه که زنها باید همه ی اینکارها رو بکنند که خدای نکرده آقا فیلش یاد هندستون نکنه! میگید که همه زندگیمون رو بداریم واسه حفظ کردن زندگی اینطوری. از کوچکترین چیزی که برامون مهمه بگذریم که آقا خلاف میلش مثلا حتی بازار نیاد ولی ما چه حوصله و روحیه داشته باشیم حتی در یک دوره خاص چه نه حق نداریم ابراز کنیم تا مبادا محیط خونه سرد نشه و هندستون نیاد وسط!

مردها مگه همه شون خوش تیپ و خوش قیافه ن یا همه شون همیشه تمیز و مرتب و خوشبو و خوش پوشند؟ مردها بیشترشون اگه چند روز مرخصی بمونند خونه حتی اصلاح هم نمیکنند! مگه مردها تو خونه با چه تیپ دلبرانه ای میگردند یا مگه اونها برای بیرون رفتنشون به خودشون نمیرسند؟
منصف باشید و از دید زنها هم به موضوع نگاه کنید زنها تشنه ی محبتند و نه به هر قیمتی 
پاسخ:
سلام
برای همه حرفاتون دنیایی جواب داشتم اما دقت کنید من از یک طرف حرف زدم و با مردها و مشکلاتشون کاری ندارم.
شما ده خط اگر نوشتید من 100 خط از مشکلات مردان اونم کارشناسی شده می تونم بگم اما بحث من فعلا روی خانم هاست.دقت کنید
اگر مخاطب مرد داشتم خیلی حرف برای گفتن داشتم.
سلام
آقای متاهل یه سوال ازتون داشتم خداوکیلی شماتوی نت تاالان وبلاگی رودیدین که نویسندش آقاباشه وتوش ازخانمش تعریف کرده باشه والبته غیرروحانی هم باشه؟(چون توی وبلاگ های طلبه هاوآقایون روحانی عموماازخانم هاشون یاصحبتی نمی کنن واگرهم کردن حتماازنکات مثبت شون گفتن)یامثلاوبلاگی که نویسندش یه آقاباشه وتوش نوشته باشه که برخوردش باخانمش وخانوادش خوب نبوده ولی حالامیخواداخلاق ورفتارش روتغییربده ودرجهت مثبت پیش بره؟سراغ دارین؟
چراعمومامردای جامعه مایادگرفتن که فقط منتظرخوب بودن وخوب شدن خانمشون باشن وخودشون دراین زمینه هیچ ایرادواشکالی ندارن؟چرااون دسته ازآقایون هم که اشتباهاتشون رومی بینن ولی قبول نمی کنن ونمیخوان بهش اعتراف کنن؟آیااین قبول کردن اشتباه وتلاش برای جبران وتغییراون چیزی ازابهت مردونه وغرورواقتدارشون کم می کنه؟
پاسخ:
سلام
طبیعی هست که مردها غالبا فرصت وبلاگ نویسی ندارند و اونایی هم که دارند اکثرا مجردند. بقیه هم وبلاگ کاری و ساده است.
وبلاگی مثل ما هم به ندرت هست. شما ما رو با خودتون مقایسه نکنید.
طلبه ها هم که می نویسند جنبه تبلیغی داره و هیچ وقت یه روحانی نمیاد از مشکلات و بدبختی های خودش برای مردم تعریف کنه چون الگو هستند.
من هر اشتباهی داشته باشم قبول می کنم و هیچ مردی هم بدون اشکال نیست اما ....
ممنون بابت پستی که قرار دادی خیلی بدرد خورد.خیلی کمک کرد خیلی چیزهارو فهمیدم.
خدایا همه رو عاقبت به خیر کن مارم همینطور لطفا به ما هم سر بزنید و راهنماییمون کنید.
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم.

تا حالا فکر کردی شاید یکی از این زنها سرکارهمسرت باشه و داره بهت میگه چیکار کن چیکار نکن؟ داره میگه کمکم کن خسته شدم از این تنهایی که برای خودم و تو درست کردم یا داره میگه میخوام با مشکلات کنار بیام اما زودرنجم تو هم یا بهم حق نمیدی یا کم میدی؟ یا داره میگه میخوام بیشتر بهم محبت کنی میخوام محبت تو احساس خوبی که تو به من میدی حمایتی که تو ازم میکنی میتونه منو به زندگی برگردونه...میدونم سخته ولی جز این نمیخواد  ...تو مقصر نیستی مقصر احساسیه که بهت داره و خواسته هایی که سرکوب شده چون زیادی بودن.
پاسخ:
همه این بحث ها رو با هم داشتیم و من بهش راهکار دادم اما نمیتونه و دست خودش نیست
راستش به عنوان یه زن مطمنم که محبت و مهربونیت کم و ناکافی و از رو اجبار بوده وگرنه غر نمیزد طلاق عاطفی ازت گرفته از محبت ظاهریت بریده حرف و عملت یکی نیست اکراه و اجبار تو رفتارت میبینه اعتماد به نفسش اومده پایین و مقصر رو تو میدونه خالصانه بهش محبت کن خواستت رو خالصانه مطرح کن و بخواه ازش بهش نشون بده خالصانه میفهمیش زن و کودک مثل همن صداقت و عشق رو از چشمات میفهمم نه از زبونت تنها
پاسخ:
در مورد محبت قبلا گفتم . تا ظرفیت نباشه و زمینه ایجاد نشه چطور محبت کرد؟
شما گم کردید جناب ...جاده خاکی زدید...معذرت
با مورد 4 در مورد مهمونی کاملا مخالف میییییییی باشم
یعنی چی
ما که 3 سال ازدواح کردیم تازه همسرجان بدون غرزدنو و اعصاب خوردی میپذیرن بسی  در این 3 سال رنج بردیم
درست نیست که نرین صله رحم .... 
ولی بازارشو میادا انگاری که حال میکنه برام خرید کنه
ولی امان از وقتی که بگردیم مورد علاقه پیدا نشه باید جون بدیم از غرغر
اینجا کسی بابت خوب بودن به من مدال نمیده.برای همین خیلی راحت میتونم از خودم تعریف کنم.
من واقعا همینجوری هستم و چه بسا کاملتر.مثلا درک و صبوری و دل دادن به همسر و گوش ب حرفهاش دادن و تعریف از همه محاسنش و مقایسه نکردن و خیلی چیزهای خوب دیگه دارم.ولی هنوز همسرم راضی نیست.ایشون انتظاراتش فرای یک زن سنتیه که اتفاقا من دوست دارم.
پاسخ:
آفرین به شما و خوش به حال شوهرجان
ممنون از جوابتون. اما هنوز نگرانی من بر طرف نشده. من اهل دوست دختر و  ... نیستم. اعتقادی هم بهش ندارم. روحیه ام هم جوری نیست که توی توی دانشگاه یا جایی دنبال گزینه بگردم یعنی فکر می کنم این گشتن ها اعتباری بهشون نیست، چون بیشتر از جنبه ظاهری طرفه که دیده می شه اما روحیات و اخلاقیات طرف هنوز معلوم نیست. خواهری هم ندارم که بهش بسپارم از بین دوستاش کسی رو برام نشون کنه. از اون طرف هم نگرانم مادرم اون کسی رو که من می خوام پیدا نکنه.
فکر نکنم از دست کسی هم کاری بر بیاد، تنها می تونم دعا کنم که هندونه ما قرمز و شیرین باشه!
پاسخ:
سلام
تعداد زیاد صحبت جلسات خواستگاری + فرهنگ و اصالت خانواده دختر + تحقیقات دقیق و ریز = مشکل رو حل میکنه.
البته هر کدوم از این سه یک دفتر مطلب باید گفت تا بدونید هر کدوم رو چطور بگذرونید.
از دستون کار بر میاد و دعای تنها بدون عمل عاقبتت میشه مثل ما.هر چند ما عمل کردیم اما خیلی ضعیف و بی تجربه بودیم.
سلام اقای تنها لطفا اگه فرصت داشتی یه پست نه یه پاراگراف راجب به رفتار مناسب با اقایون تو مهمونی بنویس اخه میجسبی به  شوشو شاکی میشه ولش میکنی تا اخر شب شاکی میشه وارد صحبتاشون میشی شاکی میشه فقط با خانومایی شاکی میشه خلاصه دست ما رو بگیر ببر به این زاویه پنهان روح مردا .خلاصه ما که ازاین همه پاگشا فقط دلخوری شوشو برامون موند به خودشم که میگم یه حرفایی میزنه مرغ پخته خنده اش میگیره مثلا یه شب میگه میوه پوست کندم از اون سر سالون اومدم نگرفتی ازم یا رد شدی نگام نکردی خلاصه معلومه بهانه است شما مردا جه رفتاری تو مهمونی دوست دارین اخه؟
پاسخ:
سلام
خب نمیشه کلی گفت چون روحیه مردان با هم متفاوت هستند خصوصا فرهنگ ها متفاوت هست.
در افراد مذهبی و شاید عموم مردها دوست دارند در مهمونی ها همسرشون با خانم های دیگه مشغول صحبت باشند و کاری به کار شوهر جان نداشته باشند.
مردها تو مهمونی ها خیلی حواس جمع نیستند و میوه تعارف نمی کنند و... نباید ناراحت بشید.
سعی کنید برای اینطور مراسم ها یه قانونی برا خودتون درست کنید و هر دو پایبند به اون باشید. و خیلی نزارید شوهرجانتون با خانم های دیگه هم کلام و هم صحبت و شوخی کنند.لذا به حرف اسلام که جدایی محرم و نامحرم هست عمل کنید مطمئنا ضرر نمی کنید و ریسک نداره.

چه شارژ بودین تو این پست!

خبری هست؟ به مام بگین خب

پاسخ:
سلام
نه شارژ نبودم گفتم کمی متفاوت بنویسم.
قبلا گفته بودم روحیه من هیمنطوره اما کمی تو نوشته ها مراعات میکردم که الان بی مراعات شدم(خنده)
سلام عمه خانوم عاشقتم .اصلا پاسخگویی به بعضی افاضات جناب مدیر فقط کار خودته .شکلکم نداره اینجا اون خنده پهنه رو بذارم.
تلخه اما حقیقی مقصر شما هم نیستید ما زنا باید کاری کنیم مرد کنارمون بمونه به هر صورت حتی اگه بهمون ظلم بشه و زندگی خوبی نداشته باشیم
سلام. از وبلاگ رها باهت اشنا شدم
مطلبت  عالی بود. ممنون. باز اگه از این جیزهایی که ادم و به راه راست هداییت میکنه نوشتی لطفا خبرم کن
پاسخ:
سلام
خوش اومدید.
سعی کنید چند روز یک بار سر بزنید من متاسفانه وبگردی ندارم و فرصت اطلاع رسانی ندارم.ببخشید
ما نامزدیم ولی تو رابطه ما کاملا برعکس شده همسرم بشدت غر میزنه دم عروسی وقعا خسته شدم بقران مثلا آقا دلش میخواد یخچال ساید و خودش ببره تو با رفیقاش میگم آخه عزیزم وقتی نمایندگی میگه میاد درشو باز میکنه راحتر میبرید داخل چرا ریسک کنیم گوشش بدهکار نیس خیلی لج باز،میگه به من اعتماد نداری سر موکت کردن اتاق گفت خودم میخوام برش بدم بهش اعتماد کردیم زد موکت رو خراب کرد بخدا ببینید اتاق رو خندتون میگیره از بس بد برش زده24ساعت هم غر میزنه که به من میدون نمیدید راستی آقا تو همه چی تخصص دارن گوشیم یه ایرادی پیدا کرد باز کرد درست کرد فاتحه گوشی واسه همیشه خونده ش، از لحاظ مدیریت مالی هم که دیگه صفر میباشد یعنی مدیریت پولا دست ایشون باشه سریه ماه تمام پس اندازمون تموم میشه،حالا شما بگو من چجوری مدیریت مالی خونه رو بدم دست ایشون؟؟؟؟؟؟بابت اون بندی ک گفتی مرد حوصله مهمونی یا خرید نداره اعتراض دارم زن و مرد باید جفتشون از خودگذشته باشن یه جاهایی هم باید مرد کوتاه بیاد
پاسخ:
سلام
مردهای اینچنینی نیاز به تایید دارند . از طرفی باید اعتماد به نفس بیشتری بهشون بدید.
عب نداره مردا از این خرابکاری ها زیاد می کنند سعی کنید بحث نکنید که خطرناک میشه آخر.
بهشون مدیریت رو یاد بدید و کمک کنید نه اینکه ازش بگیرید.

سلام اقای مدیر
خیلی خیلی خیلی زیاد ممنونم.مدتهاست که دارم وبلاگ گردی می کنم.انقدر که از وبلاگ شما و به خصوص این پستتون استفاده کردم،از هیچ سایت و وبلاگ دیگه ای. استفاده نکردم.عالی بود.چرا خیلی از اقایون نمی تونن خواسته هاشون رو بیان کنن?امیدوارم دختر گلتون به سلامتی به دنیا بیاد و از قدم خیرش همه مشکلاتتون حل بشه.
پاسخ:
سلام سحر خانم
ممنون از لطف شما. بالاخره یکی پیدا شد از مطلب ما تعریف کنه. بعدا حساب میکنیم.
در مورد بند 3 اینجانب هرموقع دراین حالت قرار می گیرم میگم غٌرم میاد. اجازه هست بزنم؟
جناب همسر هم گاهی که حوصله داره لبخند میزنه و میگه بگو منم خالی میکنم خودم رو گاهی هم که حوصله نداره با اون جمله ی من خندش می گیره و میگه الان نه. و فقط با بغل کردن تموم میشه! :دی
سلام.ممنون ک این پست رو گذاشتید.من سعی میکنم همه ی این موارد رو رعایت کنم ولی بعضی اوقات احساس میکنم محبتم بی فایده س و انگار فقط منم ک دارم تلاش میکنم.مثلا وقتی غر نمیزنم شوهرم کاملا بی خیال میشه ولی وقتی غر میزنم باعث میشه ک یه حرکتی بکنه.نمیدونم چرا اینجوریه
پاسخ:
سلام
همه خانم ها همین احساس رو دارند اما خیلی موقعه ها اثرات این محبت های شما در لایه های پنهان زندگی نهفته میشه.
غرر زدن همیشه بد نیست باید محدوده و اندازه اون رو مد نظر داشت. خیلی از مواقع هم تاثیرات غرر زدن مثل تاثیرات مواد مخدر هستند.
راستی آقای "یه مرد"یه چیزدیگه روهم یادم رفت بهتون بگم: اینکه میگن قبل ازازدواج چشم هاتون روخوب بازکنین وبعدازازدواج چشم هاتون روببندین خیلی جمله پرمغزیه ومعناهای مختلفی میده وعامه ترین مفهومش همون دقت درانتخاب وگذشت درزندگی مشترکه ولی این گذشت بدین معنانیست که همیشه ودرمقابل تمام خطاهاواشتباهات طرف مقابل گذشت وچشم پوشی کنی اینجابه یه مهارت دیگه هم نیازداری که اون عکس العمل درست وبه موقع هست که خیلی هااین مهارت روندارن! اینکه بفهمی وتشخیص بدی کجابایدهمون موقع عکس العمل مناسب نشون بدی،کجابایداون لحظه روگذشت کنی ولی بعدایاداوریش کنی وراه وروش درست رویادهمسفرزندگیت بدی که دیگه اشتباهش تکرارنشه یابه حداقل برسه وکجابایدکاملاگذشت کنی وهیچ وقت هیچ وقت هیچ وقت تاپایان عمرزندگی مشترکت اون پیش آمدروبه رخ همسرت نکشی تاشخصیت وغرورش روله نکنی وتخم نفرت ازخودت رودردلش نکاری.
اینانکته های ریزوبه ظاهرساده این ولی دردلشون اقیانوسی عظیم نهفته هست.
سلام
مفید بود...
هر از گاهی میخونم یاد اوری بشه
آقای محترم:
اگه اینجاروخوندی وبه این نتیجه رسیدی که زن خوب گیرنمیادوترس پیداکردی پس لطفااین وبلاگ هاروهم بخون تاترست بریزه وبدونی که زن خوب هم پیدامیشه:
http://womanart.blogfa.com/ (توفقط لیلی باش)
http://manorohaneyemahal.blogfa.com/(ازدواج من وروحانی محل)
http://hamsaretalabe.parsiblog.com/(روزهای زندگی همسریک طلبه)
http://www.eshqyalove.blogfa.com/(هفته نامه متاهلین)
البته این توضیح روبدم که منظورم این نیست که زنهای دیگه هم خدای ناکرده بدهستن فقط گاهارفتاریااخلاق شون ایرادداره .
خیلی وقت هااین خودمردهاهستن که باعث میشن همسرشون ،دخترشون،خواهرشون راه رواشتباه برن! اگرمردای مابه معنای واقعی کلمه وازهمه لحاظ مردبشن همون مردی که اسلام مدنظرش هست شک نکن که خیلی اززن های جامعه ماهم برمیگردن به همون سیرت وفطرت خدادای شون ومیشن همون زنی که بایدباشن.
یه کلام اگه میخوای خوب گیرت بیادبایدخودت عالی باشی ولی اگرخوب هم گیرت نیومدتوسعی کن درهرشرایطی ازعالی بودن نزول نکنی!
اگه هرزن و مردی این جمله روآویزه گوشش کنه وبهش عمل کنه همه ی زندگی هابهشت میشه!منتهامسئله اینه هممون ضعیفیم ولی دوست داریم یه فوق عالی گیرمون بیاد! واین کارروخراب کرده ومی کنه!

عمو بد برداشت نکن.منظورم از"جکه"همونی بود ک فرمودی نشنیده بخندیم.
این دیوار کجاس من باکله برم توش بخاطر نظر بعضی از دوستان..ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ:
اوهوممممم
نزن حیفه دیوار آخه ترک یا خونی میشه

جماعت مظلومو خوب اومدی؟ نه بابا خوب نیومدی دیگه

شوشوهایی که خربزه و میوه های تردو یه جوری صدادار گاز میزنن دیگه انگار رگ اعصابو گاز زدن چگونه گذشت باید اما کرددندی 

پاسخ:
بخواهید می شود
آدرس یادم رفت!
سلام. 
اول اینکه این جور پست ها فکر می کنم خیلی مفیدن. حتی اگه در ظاهر خانوما مخالفت کنن اما مطمئن باشین اونایی که زندگیشون رو دوست دارن بعدا بهش فکر می کنن.
دوم: من بعد از چند سال زندگی مشترک، به خاطر سردی که توی زندگیم دیدم تصمیم گرفتم تغییر بدم همه چی رو، و بی نهایت به کمک نیاز دارم... ممنون می شم راهنماییم کنین.  توی دنیای واقعی می تونم از خانم ها اطلاعات بگیرم اما اینکه دید یه مرد چیه رو نمی دونم. اگه شما بتونین وقت بذارین خیلی عالیه...
اون موردی هم که صلاح ندیدین بگین رو اگه سایتی چیزی میشناسین که قابل اعتماد باشه و اغراق آمیز نباشه و واقع گرایانه باشه معرفی کنین ممنون میشم.
پاسخ:
سلام
در حد توان کمک میکنم.چشم اما چی باید بگم و سوالتون چیه؟
راستش سایت خوبی سراغ ندارم البته نی نی سایت یه بار یادمه اتفاقی دیدم بحث قشنگی شده بود و خیلی از خانم ها از تجربه های خودشون گفته بودند.خواستید بگید براتون پیدا میکنم. اما از زبان یه مرد نبود.

موافق با تمام موارد
پست رمز دارو هستیم (آیکون خــــجــــــالـــــتـــــــ)
پاسخ:
تا ببینیم چی میشه
سلام .من دیشب اتفاقی با وبلاگت اشنا شدم.تا وقتی بیداربودم به حرفات ومشکلت فکر کردم وصبح به این نتایج رسیدم.اگه متوجه شدی که هیچ وگرنه خودت مشکل داری نه همسرت.
من زنی 40ساله هستم وکاملا درک میکنم چون خودمم کشیدم.
همسرت دوستت داره چون داره باهات زندگی میکنه ولی راه ابراز محبت وبلد نیست وشماهم به عنوان ی مرد نتونستی بهش محبت کافی وعشق وعلاقه ت و ثابت کنی.
اونقدر باید بهش محبت کنی نازشو بکشی ازش تعریف کنی که اون از هیچ چی جز درکنارتو بودن براش شیرین نباشه.
زن بقول خودت تشنه ی محبته.وقتی عشقت وفهمید تاپای جون برات جبران میکنه.معایبش وبروش نیار وازش حتی به دروغ تعریف کن .
من تجربه دارم وباکسی ازدواج کردم که ازهمه نظر ازمن پایین تربود ولی بخاطر صبرش ومهربونیاش بعده 20سال عاشقش شدم ودارم براش جبران میکنم.وهمه ی ازاری که به من رسوند و مقصر خودم می دونم.
امیدوارم یادت نره زن میتونه مهریک نفرو تودلش داشته باشه وبی مهری رو نمیتونه تحمل کنه ومیشکنه اونوقت شروع میکنه به غرزدن.بی محلی و...
امیدوارم تونسته باشم کمکت کنم.
اینقدرم با زنها نشین درددل کن شیطان خیلی قویه......
پاسخ:
سلام
بله متوجه شدم.
برو بابا!!!
پاسخ:
چشم اما کجا؟
مرد خوبی نیستی!خودتم میدونی.
پاسخ:
بله صد در صد
واست بچه آورده دوباره 9 ماه دیگه درد و سختی تحمل میکنه که تو نسلت منقرض نشه مادر بچه هات باشه باید اینا رو بگی چون غر میزنه چون بد میگه بی محبته؟ شما خودت حاضر یه روز فقط یه روز باردار باشی و 9 ماهه؟
پاسخ:
سوراخ دعا رو گم کردی ندا خانم
منم نگفتم از آقایون گفتید میگم شما خودت چجوری که توقع بالا داری؟ اشتباه شما همینه یعنی خدا حرف دل خودت رو قبول نداره حرف دل واسطه ت از دل تو قبول داره ؟ آقا حرفاتون اصلا خوب نیست بخدا دل یه زنو میشکنه آخه چون زن از چیزی رنج میبره و ناراحته و شما نمیتونی کاری براش کنی پس بی محبته؟ چرا بهش با مهربانی نمیگی عزیزم اینو بپوش یا اینکارو برام بکن؟ حالا باردار شده افسرده شده به خودش نمیرسه شکمش گنده شده نمیتونه رابطه جنسی خوبی داشته باشه اینا رو میگی خیلی بی رحمی 
پاسخ:
ای بابا مشگل ما مگه این 9 ماهه فقط که اینطور منو بی رحم می کنید؟
من نمیگم خیلی خوبم اما خیلی براش مهربونی کردم و میکنم.
سلام 
احساس میکنم تو این پست و پست قبلی روحیتان بهتر شده 
امیدوارم اینطور باشه
محبت به همسر یعنی نسبت به خانواده بچه شوهر خانوم حس  محبت دلسوزی احساس مسوولیت داشتن
هر دو طرف که اینطور باشن اونوقت هر شیوه ای محبت کنند طرف مقابل میبین. و درک میکن. و انرژی میگیره

پاسخ:
سلام
چه کنیم باید کمی شاد بنویسم دیگه. تازه جهت حفظ حیا و شئونات کلی فاکتور میگیرم و الا من شوختر از اینهام.
خوش بحال خانمتون اینهمه کم توقعید
.خداییش بی شوخی میگم.یعنی همسرتون اینجوری نیست؟اخه چرا؟
پاسخ:
یعنی شما واقعا اینطورید؟
وای بحال مرد25 ساله که شمامردرنجدیده معلمش باشی.اون نیمچه اقتداری هم که توخونه داره به فنامیده.(غش کردم ازخنده)جای ضرب المثل خالی.حیف فرشته جون نیست
پاسخ:
عمه جان مشتری ما رو نپرون.

این پست یادآوری دانسته ها بود ممنون از زحمتی که کشیدید
پاسخ:
بله عرض کردیم درس پس میدیم.
سلام علیکم .ممنون بابت زود اپ کردنتون ونکات اموزنده تون.تولد وبلاگتون مبارک.این اولین پستیه که یک کم لحن شوخی داشت تعجب کردم.من از شما به عنوان یک مرد یه سوال دارم اگه زنی همه این موارد را رعایت کرد وشوهرش بهش بی توجهی کرد وزن محبتی ندید چاره چیه؟ بازهم زن لاید اینکارا رو تکرار کنه یانه پا پس بکشه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام خواهش . ممنون
بنظرم باید ریشه یابی کرد تا مشخص بشه مشکل کجاست. اینجا شما باید دنبال علت باشید و سر اون تلاش کنید.
سلام...اتفاقا زن بایدمدیرباشه ومردرئیس...مردبایدکلامی محبت بکنه بابت هرچی ازچیدن میزصبحانه تاوظایف شرعیه...توفقط تکالیف ماروگفتی مابهترشوبلدیم چون رئیس ما به مامیگه قلب تپنده ی خونه.پس توباید بیای به ماحساب پس بدی .مدیرنمیگه چی بکن چی نکن .گنجینه ی معنی تو ضعف عمده داره ...زن مدیره یعنی وظیفش اداره کردن کل خونه است اعم ازتهیه لیست وتا انجام خانه داری.مدیراز اداره میادوشماولی امرخونه هستی تا اینو درک نکنی که ولایت مردبرزن واجب الاجراست همچنان کلاهت پس معرکه ست.زورگونباش اما ولی باش ولایتتو محکم بچسب (گوش میدی؟)
پاسخ:
سلام
خیلی سنگین بود نفهمیدم. فرق مدیر و رئیس چیه عمه مهربان؟
بله بر منکرش رحمت اگه بگیم شما بهترش رو بلد نیستید.
فک کنم گرفتم منظورتون رو و حرفمون یکی هست. بله گرفتممممممم.
ضمنا این پست جاشنی اندکی از طنز داشت که بسیار مقبول  افتاد افرین
سلام اقا دیگه جی؟جیزی از قلم ننداختی داداشم؟یهو اقایون مظلوم ستمدیده انتظار دیگه ای نداشته باشن شما از قلم انداخته باشی ؟مخصوصا اون تیکه ای که مظلومیت اقایون رو یاداوری کردین اصلا اشک در جشمان من حلقه زد!!!!!!بعدم ببخشیدا من که تا حالا خانوم شلوار کردی پوش ندیدم نهایتا از این شلوارهای گل دار نخی شاید بعضی خانوما تو خونه بپوشن اما شلوار کردی دیگه اغراقه بعدشم شما اقایون که نهایتا تیپ تون از کت و شلوار یا تیشرت به رکابی و شلوارک رزونانس داره ما به کی شکایت کنیم اونوقت؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
چرا اتفاقا گفتم خیلی چیزا از قلم افتاد.
خب برای مردها هم حرف برا گفتن زیاد بود اما هدف ما اینجا شماها بودید.
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۲۰:۳۸ گلناز ( مادرانه های یک مادر حساس)
مرسی از نکاتتون . تولد یکسالگی وبتون هم مبارک . 
راستی من به قول شما مدیر خونم و حرف اول و آخر رو می زنم . خوب چیکار کنم ؟
پاسخ:
خواهش. ممنون
هیچی نکن این کار رو و به همسرت اعتماد به نفس بده.
سلام مرد رنج دیده. من یه مرد مجردم حدود 25 سالمه.یه چند وقتیه که وبلاگت رو می خونم. با این توصیفاتی که شما از خانومتون کردید می ترسم که ازدواج کنم، می ترسم یکی رو بگیرم بعدا بلای جونم بشه. چیکار کنم؟
پاسخ:
سلام
باید یه مشاوره چند ساعته بدم بهتون تا راه رفته ما رو درست بری.
غصه نخور دختر خوب ولو خیلی کمن اما پیدا میشه.
تازه ما دست بخیر هم داریم.
چه صحبتهای جالبی.وب خوبی دارین.من 6ساله ازدواج کردم که به علت خامی وبیتجربگی خودموشوهرم 4سال خیلی سختی کشیدیم.شوهرم عاشقو دلباخته دیگری شد.خیلی عذابکشیدم تا بلاخره تونستم شوهر خوشتیپمو که تو محله شون به شیطنت معروف بودمرد زندگیکنم.جوری وقتی برم مسافرت پشت گوشی گریه کنه که برگردم وحالاموجب حسادت زنان دیگه شده.خیلی دوسدارم وب داشته باشم ولی از لو رفتنم جلو فامیل خودم که هیچچیز از اصل ماجرانمیدونن میترسم.موفق باشید
در ضمن حوری بهشتی هم 7 روز پیشتون باشه باز دلزده میشید جناب چرا یه سری به خدا نمیزنی خواسته هات رو از اون نمیخوای؟ شاید منتظر باشه شما چیزی ازش بخواید؟ فشار زیاد آدم رو از خدا دور میکنه ....ببخشید و این برداشت من بود
پاسخ:
خدا واسطه بیشتر دوست داره براش برستی.
انصافا نمیشه غر نزد اینو شما آقایون سعی کنید باهاش کنار بیاید
خداییش نمیشه خانواده شوهر رو دوس داشت چون همیشه سنگ خودشونو ب سینه میزنن دلشون برا عروس و زندگیش نمیسوزه
من سعی میکنم غر نزنم و جدیدا گله هامو مینویسم اما در عوض شبا بالشتم خیسه امیدوارم افسردگی نگیرم هرچند بعد تو ی موقعیت مناسب ب شوهرم اس میدم ک بره دفتر رو بخونه تا ی کمی آروم شم...
سلام.. حرفاتون خوب بود.. ولی یک سوال داشتم شاید جالب نباشه پرسیدنش .. نمیدونم.. به نظرتون اگه زن رابطه.......... تو دوران عقد و نامزدی قبول نکنه مرد ازش زده میشه؟ یا این قبول نکردن درسته و باید موکول بشه به بعد عروسی.....
پاسخ:
سلام
رابطه کامل (دخول) غلطه محظه و موکول کنید بعد عروسی اما حال ساده حتما باشه.
گولتون نزنه هااااا
این پست مناسب سن من نیست ولی این تن بمیره کوتاه نمیام باید اظهار فضل کنم..
اصلا ب نظر من هر شوهری باید یک کتی[اسم نوکر خیالیه خودم]برا خونه بگیره ک خانومش دس ب سیاه وسفید نزنه ....اتفاقا ریسمان محبتتون محکم تر میشه ..امتحانش ضرر نداره عمو..
ولی خودمونیما اقدس خانوم چ شوهری داره...مگه بده آدم عشقولانه با عیال بره خرید..نمیگم همیشه ولی گاهی لازمه....پس همین آقا هم نباید ب عیال گیر بده ک چرا کارای خونه رو نمیکنه چون هیچ بانویی علاقه ب کار خونه نداره..
عمو پس لطفا مم بعد باپیژامه برو مهمونی و توو خونه با کت وشلوار بگرد ک عالم بی عمل نبوده باشی.....خب آدم لباس شیک میگیره واسه مهمونی دیگه..
جکه خیلی بامزه بود [نیش باز شده تا بنا گوش]
خوب شد مورد7 رو عمومی نکردین مجرد رد میشه خوبیت نداره..رمزیش کنین رمزشم ب من بدین بجون عباس قلی قول میدم با نیمه گمشده پیدا شده ام بیام بخونم[کلوچه گل انداخته]
مبارکه تولدش...تکنولوژی واسه همین روزاس شماره کارت میدیم قربون دستتون پولشو واریز کنین ....فقط تعداد بچه ها زیاده همه هم شیرینی خور....
عمو نکنه خودتی ناقلا؟؟؟!!!خخخخخخخ
پاسخ:
ولی این نظر شما به درد خودتون میخوره ها. بیچاره اون نوکر.
شما جک بدون اینها رو . جوجه رو آخر پاییز میشمرند.
بله اونم مجردایی مثل شمااا
باشه یاداشت کنید شماره کارت رو : 222 بقیه اش رو بگیر و بدووووو
ما خوشتیپیم.بعلههههه
۱۲ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۱۸ فاطمه دارست
سلام پست خیلییییییییییییی خوبی بود ...قلمتون خیلی خوبه......
توی این یه سال که از عمر وبلاگتون میگذره این نوشتن ها تاثیر مثبتی داشته براتون؟ راضی هستید از وبلاگ داری تون؟؟؟
پاسخ:
سلام
لطف دارید.
بله کلی چیزا یاد گرفتم از کاربران.
کمی وقتم رو میگیره اما راضیم به دلایلی.
دستت درد نکنه آقای...نمی دونم کی اما حرف دل ما رو زدی.
پاسخ:
به به یه مرد هم اینجا پیدا شد. بابا من منم دیگه.
من با این نوع پوشش تو خونه خیلی موافقم. حق با شماست.
از راهنماییهای خوبتون متشکریم .در مورد 5 باید خدمتتون عرض کنم بعضی از آقایون بیرون خونه براشون مهمتره.
پاسخ:
متاسفانه
سلام اقای مدیر
عکس خودتونو گذاشتین؟؟؟!!!
اره شما مردها هرچی دلتون میخواد بکنید ودلتون بخواد زن ها واستون انجام بدن اما شما کاری براشون نکنید عجبا به این اعتماد به سقفتون!
پاسخ:
سلام
عکس خودم؟؟؟ بابا تیپ من کجا و این کجاااااااا؟
یه بار دیگه اون خط سوم نوشتون رو بخونید !(نیشخند) کلی خندیدم.
به به به نکات خوب و در عین حال ساده ای اشاره کردین که متاسفانه بیشتر خانوما مراعات نمیکنن
چقدر خوبه زنها این حدیث رو مد نظرشون داشته باشن که:
پیامبر اسلام(ص) زن برای شوهر در حد «سجده کردن» تواضع و کوچکی کند.
پیامبر اسلام (ص): اگر دستور می دادم که فردی به فرد دیگر سجده کند، به زن دستور می دادم که به شوهرش سجده نماید
منبع :مکارم الاخلاق طبرسی ص 616.
و
بهترین زنانتان، آن زن زایا، بسیار مهربان و پاکدامن است که براى شوهرش خودآرایى مى کند و از غیر او خود را محفوظ نگه مى دارد، حرف شوهرش را مى شنود و فرمان او را اطاعت مى کند... .
 
منبع :کافى(ط-الاسلامیه) ج5، ص324، ح1

پیامبراکرم (ص) می‏فرمایند:
«برادرم جبرئیل به من خبر می‏داد و همواره سفارش زنان را می‏کرد تا آنجا که گمان کردم برای شوهر جایز نیست به زنش حتی «اف» هم بگوید.» 

چقدر خوب میشه خانمها و اقایون این مسائل رو رعایت کنن
من برم بازم میام (لبخند  به همراه نگاه یه وری)

من که خدا رو شکر شوهرم ازم راضی (نیشخند)
آقایون خوبه یاد بگیرن که زن هم انسانه خوبه یادبگیرن چیزای ساده و کوچیک و بی اهمیت مثه بازار رفتن یا مهمون رفتن هم یکی از خواسته های همسرشونه خوبه یادبگیرن وقتی شوهرشون حتی یکی از این مسائل بی اهمیت و کوچیک رو از سر میل انجام نمیده چطور انتظار بهترین ها از خانمشون دارن؟ آقایون خوبه یادبگیرن تمام عشق و دوست داشتن و محبت شهوت نیست یاد بگیرین رابطه جنسی دو طرفه در اولویته نه تکی...برادر من همه کل حرفات برمیگرده به رابطه جنسی نادرست مطمنم اگه درست بشه سرسوزنی از این سرکار همسر گله نداشته باشی به قول خودت مردا بنده شهوتشون هستن ....والاااا. ...البته همه آقایون اینجوری نیستن ...
پاسخ:
من در مورد آقایون و نحوه محبت چیزی نگفتم پس قضاوت نکنیددددد ندا خانم.
مطمئن نباشید
سلام فقط کاش این توضیح روهم میدادیدکه نحوه شکایت کردن وغرزدن چه جوریه؟چون همیشه که نمیشه همه چی روبخشید یه وقتایی بایداعتراض هم کرد علی الخصوص درمورد اقوام همسر! درموردبند1هم یه جوری شدم که همه مردابنده شهوتند!!
پاسخ:
سلام
ببینید شما یه بار منطقی شکایت بکنید کافیه و اونم به موقع . نه با گریه و تحقیر و توهین و ... خیلی موقعه هم حساسیت زیاد باعث شکایت هست که به جا نیست.

سلام همه حرفهاتون قشنگ بود کاش که همه عمل کنندبهش.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">