رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

مهمانی بچه

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ب.ظ


با سلام

قبل از اینکه دختر نازم به دنیا بیاد بحث بود که مهمانی بدیم یا نه و من چون اخلاق سرکار همسر رو میدونستم گفتم من مشکلی ندارم و حاضرم مهمونی بدیم.

سرکار همسر که با مادر و خواهرش مشورت کرده بود گفته بودند لاز نیست و اون هزینه رو بده برای بچه طلا بخر و بنداز دستش و خلاصه تصمیم نهایی خودش مهمون نگرفتن شد که منم گفتم تصمیم خوبیه بجای خرج کردن برای دیگران همون رو تبدیل به طلا کنی بد نیست.

اما وقتی تو این مدت از اقوام و آشناها کسی بچه دار شد و مهمونی داد سرکار همسر دیگه اعصاب براش نمی موند و شروع میکنه به دعوا و غرر زدن که چرا به بچه خودمون ارزش قائل نشدیم و مهمونی ندادیم؟ مگه بچه ما چی کم داره و ...؟

میگم خب من که گفتم مشکلی ندارم و مهمونی نگیر خودت نخواستی. میگه نه تو نخواستی و ... میگم ناراحتید دلیل نمیشه دروغ بگی یا حقیقت رو منکر بشی.

میبینید منطق رو؟


این مهمونی و قربانی دادن برای بچه هم معظلی شده هااااا . 99 درصد هم فقط علت چشم و هم چشمیه. بعدا میگن چرا بچه زیاد بیاریم و خرجی زیاد شده و نمیرسونیم و ...

انقدر از این رسم های بیخود درست کردید شما خانم ها که الان همجنس های خودتون موندند خونه و شوهر براشون نیست. چون جرات ندارند ازدواج کنند با این همه توقعات.

بیخیال ادامه بدم دعوا میشه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۸
مرد تنها

نظرات  (۲۹)

والا بوخودا از ترس این چشم وهم چشمیا هیچکس نمیاد ما رو بگیره موندیم رو دس مامان و ددی.با یه نفر هم که دوست میشم کلا از میزان قناعت و رضایت من شاخ در میاره از بس دخترا اذیتشون میکنن.
پاسخ:
از شماست که بر شماست
مساله دیگه اینه که کلا مهمانی دادن بهانه ای برای شاد بودن در کنار همه نباید بشه یه مشکل واسه شما نه از مهمونی دادن فرار کنید نه زیادی اصرار چون هر دوش خوب نیست مهمانی برای تولد بچه یکی از اون مهمونیای خوبه که در حقیقت شادی تولد بچه رو با بقیه سهیم میکنید حالا اگه نتونستید بگیرید تولد یک سالگیش جبران کنید که تو دل خانومتون هم نمونه
سلام آقای محترم به نظر من شما راه صحبت کردن با همسرتان رو پیدا کنید زنها موجودات حساسی هستن و بسیار عاشق محبت به نظر من به جای بحث کردن راجع به مسائل مختلف بهش بگین که چطور می تونین مشکل احساسی خانومتون رو حل کنین برای مثال بهش بگین تو تولد  یک سالگی جبران میکنید. نگران نباش عزیزم سعی کنید گاهی وقتی عصبیه و حرفای تندی میزنه شما سکوت کنید و جواب ندید تا کم کم از رفتارش خجالت زده بشه ضمنا پیشنهاد من به شما اینه که  یه دفتر واسه خودتون و خانومتون بگیرید و هر دوتون گاهی که نمی تونید مستقیما حرف بزنید حرفای دالتون رو تو اون بنویسید اینجوری روز به روز تفاهم و درک بیشتری از هم پیدا میکنید  

خداوند زن و مرد رو نیازمند به هم آفریده،هم زن به مرد هم مرد به زن. اما اینکه اگه دختری شوهر نکنه یعنی توی خونه مونده و نمیتونه با مردی ارتباط داشته باشه از نظر من طرز فکر درستی نیست،حالا یکی صرفا با ازدواج و ثبت قانونی به نیازش رسیدگی میکنه یکی با نیت و تعهد قلبی و انسانی . اما این اصطلاح توی خونه مونده و شوهر نکرده اصلا جالب و برازنده نیست
پاسخ:
این نظر شما جای تامل و بحث زیاد هست.
حرف برا گفتن زیاد دارم که بمونه.
زندگی مشترک جهاد اکبر است پس خود را بساز قبل از ورود بدان

راستی اگر ازدواج تنها راه رسیدن به احساس خوشبختی است پس چرا اینهمه متاهل اینقدر افسرده اند ؟
پاسخ: تا انسان در مرحله ی مجردی است گمان می کند تنها چیزی که کم دارد داشتن یک همسر مهربان و با محبت است که حاضر و آماده به او محبتش را نثار کند تا حال احساسی اش را خوب کند و به او احساس سرزندگی و نشاط دهد اما بعد از ازدواج توهماتی که برای خودش ساخته فرو میریزد البته ابدا قصد سیاه نمایی از ازدواج و امر تاهل را ندارم بلکه قصدم واقع بینی است و نه رویابافی و تخیل وقتی ما چیزی را بیش از حدی که هست بزرگ می کنیم طمع و ولع ما برای دستیابی به آن بیشتر می شود دقیقا کاری که شیطان با ما می کند و زین للذین کفروا حیات الدنیا زینت داده می شود دنیا و چیزهای دنیا توسط شیطان برای انسان آنقدر آب و تاب اضافی به آن می دهد که دهان آدم را آب بیندازد و سپس مرحله ی دوم نقشه ی خود را عملی می کند و آن این است که شما را به خاطر نداشتن آن نسبت به درگاه الهی سرکش و ناسپاس کند و تاب و تحمل آدم را در باره ی نبود آن به لب برساند و سپس انسان لب به ناشکری و ناسپاسی باز می کند پس از یک طرف چیزی را که نداریم برای ما جلوه میدهد و بزرگ می کند و از طرفی دیگر و همزمان نداشتن ما را به ما مدام یادآور می شود آنگونه که اصلا داشته های خود را نبینیم داشته هایی را که شاید یک فرد متاهل علی رغم وضعیت تاهل حسرت آنها را می خورد مثل شاید سایه پدر و مادری مهربان و یا سلامتی و ...
و اما یک فرد متاهل وقتی با این رویابافی ها وارد زندگی مشترک می شود چنان در ذوقش می خورد که بیا و ببین گویی که تمام کاخ آرزوهایش درهم می شکند و فرو میریزد او گمان می کند که انتخاب او اشتباه بوده در حالی که نمیداند به دلیل اطلاعات نادرست ذهن او مسموم و بیمار شده توقعات عاطفی معقول و نامعقول عاطفی بهمش میریزد و بزودی احساس شکست عاطفی می کند و افرادی که عجول تر و ناشکیب ترند راه میانبر و گناه آلود ارتباطات با فرد ثالث را پیش رو میگرند تا نیازهای به اصطلاح رفع نشده ی خود را که حق خود میداند ،برطرف نمایند اما غافل از اینکه وقتی خوب به فرد ثالث هم نزدیک می شوند و حتی در بسیاری موارد زندگی هایشان را به امید تازه ی رسیدن به معشوق جدید برهم میزند و حتی به ازدواج با او هم منجر می شود ،تازه متوجه می شوند که دوباره وارد مسیر قبل شدند و سرخورده تر از آن همه تلاشهای بیهوده برای دستیابی به فرد ثالث می شوند که البته در مورد آقایان و خانمها هر دو صادق است و این است نتیجه ی انتخاب راهی که به نظر راحت الوصول تر و زودتر به مقصد یعنی رفع نیازهای عاطفی است و این می شود دیدن رابطه های غیر شرعی و بدون مجوزی که در شبکه های اجنماعی به وقوع می پیوند انسانهایی که حاضر ند از روی تنبلی و شتابزدگی برای رسیدن به خواسته های روحی و روانی و رفع نیازهای عاطفی خود حتی احکام الهی را هم دور بزنند و چه ساده اندیشند که این تخلف از وعده ی الهی ست و کارشان ابتر است و به ضرر و زیان بیشتر عاطفی و احساسی و مادی و معنوی می انجامد و طبق فرمایش امام حسین علیه السلام :کسی که بخواهد از راه خلافی به چیزی برسد از آنچه می ترسد نصیبش می شود و هرگز به آنچه مراد دلش است دست نمی یابد اما راه علاج برای خانواده های متاهل چیست؟ اولا توهمات و رویا بافی های خود را از مقوله ی همسر اصلاح نمایند هر کس مسئول شادمانی خویش است این یک حرف غیر انسانی نیست بلکه یک و.اقعیت است و نیابد نسبت به آن نگاه متعصبانه و عجولانه داشت از آن رو که وقتی کسی هنوز مهارت شاد کردن خود را نمیداند و نیاموخته است چطور می تواند موجبات شادی دیگری را فراهم کند ؟ و اینکه چطور یک فرد می تواند به شادی درونی برسد فقط و فقط در ارتباط گذاشتن با حق تعالی ممکن و امکان پذیر است و سپس این فرد که در اثر یک رابطه ی الهی و معنوی با خداوند از شادی و آرامش درونی بهره مند شده است می تواند لبریز شود و دیگری را نیز از این احساس لبریز کند بجای توقعات بی حدی که ما بنشینیم و منتظر باشیم طرف مقابلمان ما را شاد و آرام کند و اگر نکرد از او کینه و ناراحتی به دل بگیریم و درصدد تلافی برآییم و اسم این را عشق بگذاریم در حالی که عشق فنا در معشوق و خواسته های معشوق و خود را ندیدن است و چطور انسانی که خود غرق نیازهای عاطفی برآورده نشده است می تواند نیازهای دیگری را بدون توقع و انتظار، جبران نماید و ، (که صد البته اصالتش با این حالت است برآورده سازد) و این است که این توقعات بیجا منجر به بروز بسیاری از اختلافات در کانون خانواده و بروز اینهمه طلاق در جامعه ی اسلامی می گردد که آدمها در آن توقع دارند راحت الوصول و سریع به چیزی دست یابند غافل از آنکه راه رسیدن به این آسایش و نشاط روحی فقط از درون خود آنها و جهاد اکبر با نفس و برقراری ارتباطی عمیق با حق تعالی ،ممکن و امکان پذیرست تا بتواند هم برای خود هم برای همسر و اطرافیان خود مایه ی نشاط و آرامش روحی شوند پس چه فرد متاهل و چه مجرد تنها با تکیه بر خداوند و برقراری رابطه ی صحیح با اوست که خواهند توانست به رفع نیازهای اساسی خود و دیگران بپردازند ان شالله
گرفتار؟؟!!!!! اکثر وقتا گرفتاری نداره و بستگی به طرف مقابلت داره که چجور مردی باشه.البته اینطور که معلومه اساسا طرز تفکر ما خیلی متفاوته و بهتره بحث نکنیم
پاسخ:
پس قبول دارید که نیاز به همسر برای زن از مهمترین و اساسی ترین نیازهاست که بیرون که باشه بازم درگیر همینه.
طرز فکر متفاوت هست که باعث بحث میکشه و الا اگر یکی بود که نیاز به بحث نبود.
اکثر دخترهای امروزی حتی اگه ازدواج نکنن اصلا خونه نمیمونن و به قدر کافی بیرونن و فعالیت دارنو ... این طرز تفکر واسه خیلی سال پیش بود که دختر مجرد دختریه که توی خونه مونده!!! امروزه دختری که بهر دلیلی ازدواج نکرده چیزی رو از دست نداده و چه بسا خیلی از متاهلا به حالش حسرت هم میخورن
پاسخ:
بیرون بودن و موندن ذره ای از وجود همسر رو جبران نمیکنه و به همین دلیل خانم های بیرون بیشتر گرفتار رابطه می شوند.
آقا من خودم یک خانمم و حوصله این بخور بخورهای الکی را ندارم به خانمتون بگید عید نزدیکه همه را یکجا به جا می آورید منم شوهرم خیلی چونه برای مهمانی دادن و مالوندن تو شکم اقوامش را می زند من با درایت که امروز مریضم و هفته دیگه بچه مریضه و هفته دیگه شب گناهه و خلاصه 5تا را یکی می کنم و یک پلو لوبیا سبز خوشمزه می دهم و قال قظیه را می کنم خدایا یا این همسران را عاقل کن یا ما را صابر کن یا ما را مال دار کن یا ...
پاسخ:
آمین یا رب العالمین
۲۳ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۴ فاطمه دارست
اقای مدیرررررررررررررررررررررررر(نگاه غضبناک)
اگه دقت کرده باشید من گفتم هرروز سر میزدم نه سر میزنم
یه مدت که دائم به نت وصل بودم روزی چندبار سر میزدم بعد نت خوابگاهو کدی کردن کد منم باز نمیشد  یه چند هفته ای نداشتم الانم اومدم خونه که تونستم بیام.....:(((((((((((((
پاسخ:
آهااااا از اون جهت. خب چرا میزنید؟(نگاه مظلومانه)

ان شالله هر چه زودتر منزل خواب بشید.
فکرتون رو بازتر کنید،این تفکر که دختر نمونه خونه و ... خیلی سنتی و پوسیده ست و برای دخترای حداقل 20 سال پیش صدق میکنه.
پاسخ:
یعنی الان هیچ دختری خونه نمیمونه؟
یا براشون موندن خونه با ازدواج هیچ فرقی نداره؟

از واقعیت ها فرار نکنید.
این رسم و رسومات هم اعصاب خورد کن شده
اگه ازدواج کردن ،زندگی بایکی مثل شماس که واسه خرج کردن برای بچه خودشم  ناله میکنه همون بهتر همه خانوما بمونن تو خونه وبایکی مثل شما که ادعاش گوش فلک و کر کرده ولی از حرف زدنش معلومه سوادش درچه حدیه  ،ازدواج نکنن
پاسخ:
کاش یکم با دقت می خوندید.
سلام خوب هستید ؟ خیر مقدم اقای رئیس خییلی وقت بود ک نیومده بودید.کوچولوی نازتون خوبه ؟ منم سر مهمونی بچه مشکل داشتم البته با خانواده خودم و شوهرم ، بالاخره هرکس ی جوری مشکل داره .
پاسخ:
سلام
ممنون خوبم.
لطف دارید.
هر کس یه مشکلی داره اما مشکلی که خودمون باعث ایجادش بشیم ....
من نگفتم کسی در بخونه کامل میشه که
منظورم اینه که ادمی که سرش تو درس و بحثه سمت و سوی علایقش عوض میشه اونوقت شاید کمتر ازاردهنده باشه
شاید هم البته ی مشکلات جدید پیش میاد
ولی در کل فکر میکنم مرد اگر میخواد زندگی راحتی داشته باشه باید فکر خانوم رو تغذیه کنه
خانم کامل من هم سراغ ندارم
اما خیلی ها رو میشناسم ادم دوبار باهاشون نشست و برخاست میکنه نگاهش به زندگی تفاوت میکنه

پاسخ:
سلام
سمت و سوی علایق خانم ها عوض شدنش خیلی مشکله حتی اگر خیلی تحصیلکره هم باشند.
بله بعضی ها رو واقعا خوبند اما پیدا نمیشند مثل اونها.
ببینید من همیشه سعی میکردم حرفامو رفتارم یه جوری نباشه که دلخورشه هیچوقت به خونوادش توهین نکردم هیچ وقتم نگفتم دورخونواده و همه دوستاتو خط بکش وفقط واسه من باش  
من فقط میخواستم برا منم ارزش قائل شه چیز زیادیه؟
مثلا یه شب با خونوادشو  دعوت کرده بودیم واسه شام خونه ما 
هنوز تازه سفره رو جمع کرده بودیم ومشغول ظزف شستن بودم صدای زنگ گوشیشو شنیدم یکی دو دقه بعد که اومدم بیرون دیدم نیست و رفته
بعد فهمیدم  دوستش بهش زنگ زده واونم حتی بدون خدافظی از من کذاشت رفتو تا چند روز بعدش دیدیگه ندیدمش
.........
شب احیا  من خونه اونا بودم  وفک میکردم مثه همه مردم مسلمون مام واسه دعاو مراسم قران به سر میریم امامزاده ای مسجدی 
باورتون میشه اومد بهم گفت من میخوام بادوستام برم اگه میخوای تا ببرمت خونتون میخوای هم اینجا باشی برو بگیر بخواب هرچقد اصرار کردم وخواهش که تو روخدا بیا میریم زود برمیگردیم محل نمیداد و خلاصه اون شب از ناراحتی تا اذون صب بیدار بودمو اونم پیش دوستاش بود
............
به من میگه من حوصله شلوغیو ندارم وتا حالا هنوز یه قدمم با من جایی نیومده ووخونه هیچ کدوم از اقواممون که دعوتیم نمیاد
و هزاررررررچیززززززززززز عجیب وغریب دیگه که اگه بگم باورتون نمیشه دیگه که به هرکی میگم میگه توچه جوری تاحالا با این سر کردیو 


راستی
پاسخ:
سلام
ببینید شاید شما نخواستید طوری حرف بزنید که دلخور بشه اما بالاخره ناخواسته شده.
بعضی موقعه زن انقدر اذیت میکنه یا غرر میزنه و سخت میگیره که مرد دوست داره مجردی و با دوستاش بره بیرون.

بعد این چیزایی که شما نوشتی نشون میده همسرتون خیلی وابسته به دوست و رفیقه و این کار رو سخت میکنه که البته باید شما ابتدا به طور ملایم و مدت دارد این وابستگی رو کم می کردید نه از ابتدا موضع گیری کنید.

مثلا شب قدر رفته میگفتید یک ساعت با من باش بقیه با اونا و یا کارای دیگه.هر کسی اخلاقی داره.

من مقصر رو همسرتون میدونم و معلومه که دقت به تعهدی که برای زندگی هست نداره اما شما باید با دقت و صبر به مرور زمان این مشکل رو حل می کردید.

در هر صورت تا مشکل حل نشده ازدواج هم درست نیست.

ی وقتها واقعا از دستتون عصبانی میشم واقعاااااااااااااااا که .....
پاسخ:
چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
میشه بپرسم چرا کامنتمو جواب ندادید خیلی ناراحت شدم
پاسخ:
خب یکم صبر کنید و عجول نباشید. آسیا به نوبت
یادتونه گفتم کارتون دارم مییخواستم ی سوالی بپرسم ازتون
19 سالمه ودانشجویم
هنوز یه سال نمیشه که نامزد کردم  ولی الان رابطم با نامزدم افتضاحه  والانم حدودا دو ماه میشه که ندیدمش  وقهریم 
عقلم میگه جداشم ولی نمیدونم منچم شده...... ازش متنفرم.......خیلی اذیتم کردو  بارها به خاطر خانوادش  و رفیقاش دلمو شکست......میدونم دوسم نداره .میدونم هزار کار خلاف شرع انجام میده اما نمی دونم چرا میترسم برم پیش وکیل 
اوووووووووووووف دارم دیونه میشم 
توروخدا بگید باید چی کاکنم؟
پاسخ:
سلام
گزینه طلاق رو همیشه آخرین گزینه خودتون قرار بدید.
ببینید تو کشمکش های زندگی مشترک همیشه دو طرف مقصر هستند و فقط درصد این تقصیر ها فرق میکنه، احساس میکنم باید دوباره به روش ها و شیوه هایی که برای درست شدن و جبران زندگیت انتخاب کردی، فکر و تجدید نظر کنی.

احساس میکنم که تو یه سری از مسائلی که برای همسرت خیلی مهم بوده مثل پدر و مادرش یا دوستانش سختگیری کردی و یا از روش های نادرستی برای تفهیم استفاده کردی.

پسرها چون یه عمر خونه پدر و مادر امر و نهی می شدند و حرف زور میشنیدند حالا که مستقل میشند نمیخواند جای مادرشون همسرشون باشه که اونو امر و نهی کنه و خانم ها هم که استعداد دارند تو این زمینه و همینه که باعث بروز اختلافات میشه.

بنظر تلاش های آخرتونم بکنید که فردا روزی پشیمان نشید.
۲۰ آذر ۹۳ ، ۱۲:۲۵ فاطمه دارست
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام جناب
چه خوب شد اومدید ....باورکنید هرروز سر میزدم :(
خیلی سوت و کور بود اینجا:(

آقای مدیر در همچین مواقعی صدای سرکارهمسرو ضبط کنید دوباره که زدن زیرش براش بذارید...:)))))))))))))))))))))))))))
یه کم از دختری تعریف کنید که چیکار میکنه؟؟؟؟؟/
آقازاده باهاش خوبه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
باور کردم. شما اگه هر روز میاید چطور یک هفته است من اومدم تازه سر زدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چشم پست بعدی از عشقم میگم.
بله شکر خدا
عمو  برنامه تهران سلام شبکه تهران دیشب دکتر امیرمهرداد خسروی رو اورده بود ک خیلی راجب زوجین حرفای خوبی میزد...حتما اگه گیرتون اومد دانلودش کنین بدین خانومتون گوش کنه...شاید ی کوچولو کمک کرد ک اونقدر زندگی رو سخت نگیرن..
کلا راجب هر موضوعی خیلی خوب حرف میزنه این دکتر خسروی مگه نه؟!!!
پاسخ:
نمیشناسمشون
حرفای خوب منم بلدم  و خیلی ها هم زدند مهم گوش کردن و عمل کردنه.
شمااحتمالا 9 بار گفتید مهمونی بگیر ی بار هم گفتی آره بابا نگیر مهمونی چیه
خانوم همون رو یادش مونده
بی خیال فکرتان را مشغول نکنید
خانم به راحتی عوض نمیشوند ای کاش میشد با کسایی رفت و امد میکردید که افق فکری بالا داشتند اثر میگذاشت باور کنید (ببخشید زیادی رک بودم)
درس خوندن از این جهت خوبه تا وقتی ایشون تو خونه اند و رفت و امد محدوده همین اشه و همین کاسه
پاسخ:
من هیچ خانم کاملی رو پیدا نکردم و نمیکنم که رفت و امد زیادی داشته باشیم.
شما سراغ داشتید سلام ما رو هم برسونید

سلام

این مهمونی و قربانی دادن برای بچه هم معظلی شده هااااا

 

از این جمله ای که خودت نوشتی غیر از عقیقه کردن (یا همون قربانی خودت) برداشت دیگه ای هم میشه کرد ایا ؟

پاسخ:
سلام
من نوشتم معضل اما قربانی برای بنده معضل نبود چون دادم برای دیگران گفتم که میدونم عده ای از زوج ها برای همین قربانی به مشکل بر خوردند.
عمو راستی نبودی اینجارو بجات امضا کردم..
http://www.colooche.blogsky.com/1393/08/21/post-96/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-
اینم شما از نگاه من:
http://www.colooche.blogsky.com/1393/08/22/post-97/%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%D9%84%D9%88%DA%86%D9%87-
پاسخ:
جالب بود.
یادم باشه بزارمش تو وبلاگم.
توو ولایت ما معمولن بچه اول چون خیلی از اومدنشون ذوقمندن مهمونی میدن....بچه دوم ک دیگه ذوقش کمتره مهمونی نمیدن بچه های سوم وبعد اون هم ک دیگه اسمم بزور براشون انتخاب میکنن خخخخخ
واقعااین چشم و هم چشمی ها و رسم و رسوم بیخود پدر مردمو صلواتی کرده...مثلا ی نمونه کوچیکش همین لباس خریدن واسه جشن ها و مراسم هاست..ی جوری شده ک آدم نمیتونه ی لباس رو توو دو تا جشن بپوشه وهردفه واسه ی جشن کوچیک باید کلی خرج گذاشت رو دست باباهه!!!!من همیشه میگم خوشبحال آقایون ک ی دست لباس دارن همه جا میپوشنش..جشن..سرکار..بیرون..!!!ما زن ها فقط بلدیم واسه خودمون دردسر بتراشیم با این کارای بیخود و مسخرمون..
پاسخ:
آفرین چه اعتراف منصفانه ای.
میترسم فک کنن نفوذی از آقایونی.

سلام

 

عقیقه کردن از سنتهای موکد اسلامه

فرزندتو از این حق محروم نکن

پاسخ:
من عقیقه رو گفتم؟؟؟
ای خداااااااااااااا
سلام وقتی مهمونی نمیگیری بعدا حس بدی داری با اینکه کار شما درست تر بوده جای اینکه خرج کنید و کلی هم حرف پشت سرتون باشه  طلا خریدید ولی خوب اون حس بد هیچ وقت ولت نمیکنه اما قربونی برای بچه رو حتما انجام بدبی حتی اگر تونستید عقیقه کنید براش میگویند که هر ادمی حتی برای خودش هم باید این کار رو بکنهاگر برایش عقیقه نشد 
پاسخ:
سلام
بله عقیقه یا قربانب رو که منظورم نبود .فقط مهمونی رو عرض کردم.

الان میشه بگین اینایی که به قول شما موندن خونه و از کاروان شوهرداران جا موندند دقیقا چه چیزی رو از دست دادن؟!!!!!!!
پاسخ:
برید از خودشون سوال کنید مثتوی 70 من براتون می نویسند.

والا منم درگیر این مسئله هستم اخه مهمونی واسه چی دیگه؟ اگه قرار به دیدن نوزاد هست که تو 10 یا 20 روز اول اتفاق میوفته و مادر هم نای بلند شدن نداره . پس بعد از چند ماه واسه بچه ای که هیچی نمیفهمه؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ قربانی کردنبرای بچه و یا عقیقه سنت پسندیده ای هست اما نباید درگیر این روز مرگی های ما بشه و از همه مهم تر میتونید به خانم بگین واسه یک سالگی بچه تولد بزرگی بگیره که هم خوش میگذره و همبچه تو دست و پای دیگران له نمیشه 
پاسخ:
بله دقیقا
پیشنهاد خوبی بود.
سلام 
خدا رو شکر که ما همچین رسمی نداریم.
ولی آقای مدیررررر،
مطمینی که طلا رو واسه دخترت،خریدی؟شاید چون هنوز نخریدی،خانومت هم حرفشو پس گرفته و خواسته جشن بگیری؟
پاسخ:
سلام
ما هم رسم نداریم اما درست می کنند دیگه.
کل پول ها دست خود سرکار همسره و طلا رو هم خریدند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">