رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

همسر عمو حسن یا فرشته ای در زمین؟

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ق.ظ

با سلام
حتما برنامه دیروز ماه عسل رو دیدید داستان یک مرد الهی و یک زن فاطمی و یک مادر زینبی.
چقدر زیبا بود آشنایی با یک خانواده آسمانی. چقدر این عمو حسن منو دیوونه خودش کرد.به خدا از خودم خجالت میکشم.
چه فرشته هایی که بین ما زندگی می کنند و ما خبر نداریم و اینها حجت های خدا در زمین برای ما هستند.
کجا هستند اون خانم های ناشکری که هزار ایراد از همسر خود می گیرند؟
کجا هستند اون خانم هایی که دنبال دنبال عشق در همسر رویایی پولدار و خوشگل و ... هستند؟
همسر جانباز احترام به مادر شوهر را برای خود افتخار می‌داند در کجا پیدا می شود چنین زنی؟
کجا پیدا می شود زنی که بگوید از خدا خواسته ام به من عمر با عزت بدهد که تا آخر عمر بتوانم پرستاری او را بکنم؟
همسر عمو حسن، کسی که با افتخار داشت عشقش را به همسرش فریاد می زد. کسی که حالا 27 سال است دارد پرستاری همسر جانبازش را می کند و ذره ای، حتی ذره ای پشیمانی ندارد. کسی که همان روز اول با حسنِ جانباز ازدواج کرد اصلاً؛ و می دانست عمری باید پروانه شمع همسرش باشد. و پذیرفته بود این را، نه با بی میلی، که با افتخار، با عشق. عشقی که هر کسی را متحیر می کرد...
کجا چنین عشق و محبتی بین اعضای خانواده پیدا می شود؟ چقدر زیبا عمو حسن با بوسه بر سر مادر او را تاج سر می دانست و تشکر می کرد. چقدر زیبا از همسر خود قدردانی کرد و چقدر زیبا فرزندان قدر چنین پدری را می دانستند؟
بخدا پای چنین زنی را باید بوسید!
یک عمر زندگی خیلی از ماها به یک دقیقه از زندگی اینها نمی ارزد.
مهربانی را در ثانیه به ثانیه ماه عسل دیشب می شد به وضوح دید. و صداقتی که جاری بود در آن. و مظلومیت و بغضی که همه داشتند اما بی خیالش بودند، که خودِ عمو حسن خوشحال بود و پر لبخند، پس همه خوشحال بودند و غرق لبخند...

هنوز باورم نمی شود زن عمو حسن و امثال زن عمو حسن ها زمینی باشند!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۵
مرد تنها

نظرات  (۲۱)

اینم همون مقایسه ظاهر زندگی دیگران با باطن زندگی خودتونه
شماهم الان درست عین همسرتون دارید قضاوت میکنید
شما که تو زندگیه اونا نیستید پس علکی قضاوت نکنید 
این مزخرفاتی که صداو سیما به خورد مردم روهم میده  ولش کنید که فقط خانمانسوزه
در ضمن چرا نیمدید ازیه برنامش بنویسید که اقا فداکاری کرده باش


راستی توپست پیشیتون که باهاتون همدردی کردم یه جمله نوشته بودید فاجعه
که یه اقایی زن صیغه ای داشته ولی ادم درستیه فکر نمیکنید یکم باهم تناقض داره
یادمه تو همین برنامه ماه عسل دو زوج . آورده بودن سولماز و احسان
باید بگم که واقعا واقعا یه همچین مردی و من ندیدم و فک نکنم ببینم ...اگه شما به زن بودن عمو حسن میبالید من هم به مرد بودن احسان میبالم..
اگه بخوایم درصد بگیریم نسبت زن به مرد بیشتر توو با وفا بودن...
و این مردان سر زمین من اند که در وفا نمونه اند... ارواح هاشم :)))
 "نگاه کرکر خنده"
پاسخ:
بله قانون زندگیه که هر چیزی،خوبش کمه.
سلام 
رنجهایی که این زن تحمل کرده ، خیلی بیشتر از اون چیزی هست که در برنامه ماه عسل شرح داده شد  ... 
این خیلی بی انصافیه که ندیده و نشناخته بخوایم شرایط ایشونو با سختیها و رنجهای خودمون یا اطرافیانمون در زندگی مقایسه کنیم .
سالهاست از نزدیک شاهد درد و رنجهای بی پایان این زن هستیم ... واقعا" غیر قابل مقایسه و توصیفه 

یکی از نقاط ضعف آدمای ضعیف اینه که وقتی یه نفر رو بالاتر از خودشون میبینن ، یا شروع به عیب جویی میکنند یا مقایسه !


سلام اینکه همش از همسرت مینالی زیاد خوب نیس شاید خودشم خوشش نیاد از رفتاراش ولی تو تا حالا پرسیدی ازش چی میخوای عین دو تا بچه ی آدم تونستین بشینید حرفاتونو بزنید اون ازت محبت میخواد میبینه نیست این رفتارا رو نشون میده
پاسخ:
سلام
نه مشکل محبت نیست خیالتون راحت.ایشان گرفتار بچگی و حسادت ضها و عقده هاست.
این برنامه رو منم دیدم و اشک تو چشام حلقه زد و گفتم چطور این زن اینقدر با این مشکلات ساخته و صبور بوده پس منم میتونم ...شما هم میتونید...خدا کمکمون کنه
سلام.
بعنوان خواهر کوچکتر پیشنهادمیکنم سلسله مباحث استاد پناهیان در دهه محرم سال 92 دردانشگاه امام صادق رواز سایت هیئت میثاق باشهدای این دانشگاه وهمچنین مباحث خانواده خوب این استاد رواز سایت بیان معنوی دانلودوگوش کنید.مطمئنم براتون راهگشا خواهد بود وآرامتون میکنه.من ایتدا تمام مطالبی که نوشتین مطالعه کردم وفکر میکنم هنوز برای اینحد از ناامیدی زوده.فراموش نکنین خداوند هروقت بخواد میتونه همه چیزو کن فیکون کنه.فقط از ته قلب باید ازش بخوایم.
التماس دعا وموفق باشید.
سلام

من برنامه روز عید فطر ماه عسل رو دیدم
مهمون های ویژه :خانم عمو حسن و سولماز و افسانه خانم
اینا رو که دیدم به خودم یاداوری کردم انسان ها ظرفیت عشق بالایی دارند
یکی میگه فقط بمونه که من ی عمر براش عاشقی کنم
یکی میگه ی لحظه اصلا فکر نکردم که زن معلولم ر رها کنم
یکی بیست سال برای عشقش صبر میکنه

اگر این ها تونستند حتما ما هم پتانسیلش رو داریم دیگه پس چرا زندگیمامون این قدر خالی هست
خیلی دوست داشتم بیش از این ها وجود داشتم بزرگ بودم قوی بودم خاص بودم اما حیف ...
ی عمر زندگیمون با هم رنگ جماعت شو ها رنگ میشه و میره  حیف ...
تو سختی ها خیلی زود قالب تهی میکنیم و منفعل میشم و منتظر بازی سرنوشت میمونیم حیف ...
خوبه که ی بار بیشتر زندگی نمیکنیم اما با همون ی بار هم کوچیک میمونیم و قلبمون دریایی نمیشه حیف ...
سلام علیکم
عیدتون مبارک . طاعات و عباداتتون قبول درگاه حق ان شالله .
پاسخ:
سلام
ممنون
بر شما هم مبارک

چطور راجع به اون قسمتهایی که عشق مرد به زن رو نشون میداد چیزی نمیگید و حالا که حرف از عشق به شوهر و مادر شوهر شده یاد برنامه ماه عسل افتادید آقای مثلا منطقی!
اینا تاوان عشق دادند .سختی کشیدن .من تر جیح می دم اینقدر بزرگ نشم که اینقدر سختی بکشم.موجی مهربان خدا حافظت باشد
کاش تو زندگی همه همچین عشقی بود...عشق و فداکاری
این خانواده عالی بودن...
اونجاش که تو چشم بچه ها جایگاه شوهرش رو تو چشم بچه ها مثل کوه کرده بود تحت تاثیر قرار داد منو
سلام
من که برنامه روندیدم اما بازم میگم اینجور ادما زیادن اون خانمم قابل احترامه
مادرشوهرمنم خیلی خوبه بابا کجا دیدی عروس ازمادر شوهر تعریف کنه
حتما خوب هست که تعریف میکنم

عمو حسن یه الگو واسه هممون ه،زن و مرد نداره همه باید صبر کردن یاد بگیرن همسر عمو حسن مثه فرشته ازش مراقبت میکرد ولی الان تا چ زن چ مرد تو زندگی کم میاره به جا اینکه طرف مقابلش بگه من کنارتم نگران نباش برچسب اینکه نارحتی روانی داره رو بهش میچسبونیم
یه نمونه از کارهاش اینه که درامد میلیونی داره واسه شوهرش با کارکردن خودش
یه نمونه دیگه اینکه اگه پدرشوهرم سرزده 50 تا مهمون دعوت کنه به خدا قسم که یک غرکوچیک نمیزنه
پولدارن خیلی زیاد اما حتی یکبار واسه کارخونه کارگر نگرفته و...
دلم نیومد نگم
پاسخ:
اینا رو دارید با کارهای زن عمو حسن مقایسه می کنید؟؟؟ عجباااا
سلام
عکس گرفتی از تلویزیون خونتون؟!
دیشب که برنامه ماه عسل درباره پیرزن وپیرمردهای دانشجوبودالبته اخرشو ندیدم با اولشو اخه خونمون مهمون سرزده اومد داشتم افطار اماده میکردم شانس باهام یاربود که بدون اطلاع ازمهمون کلی غذا درست کرده بودم وگرنه ابروم میرفت پیش مادرشوهرو...
بعدشم تا دلت بخواد از اینجور زن ها پیدا میشن بهتروبهتر از اون یک نمونه مادر شوهرمن که  به خدا  لنگه نداره توی زندگی ازلحاظ مدیریت خانواده وکارکردن اگه کارهاشو بگم شاخ در میارین پس بیخیال
خلاصه از این جور زن ها واز اون جورمردها کم نیستن من که زیاد میبینم

پاسخ:
سلام
نه عکس گرفتند.
مثل این زن کم پیدا میشه.مادر شوهر شما قابل احترام اما این کجا و اون کجا؟
درود
خیلی اتفاقی این قسمت ماه عسل رو دیدم
وقتی زن عمو حسن میگفت: مواقعی که تشنج میکنه 10 تا مرد میخواد که جمع و جورش کنن.خیلی سخته.خیلی سخت.و اصلا خسته نشد
واقعا چه انسان شریفی

۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۶ گلناز ( مادرانه های یک مادر حساس)
متن بسیار قشنگی بود ، لذت بردم ، می گم آقای دکتر ، بننطرم اون خانم الگوی خوبی هم برای خانمها ، هم آقایون بودند ، اینکه چقدر صبر داشتند ، چقدر آروم بودند ، چقدر منطقی و صد البته قوی و قدرتمند ، متاسفانه ما (اول از همه خودم ) با یک ذره غم و غصه ، زود از کوره در می ریم . شما چطور ؟
پاسخ:
من نه عادت کردم صبر کنم.
این نوشته هام هم ربطی به بی صبری نداره.
ممنون
واقعا"
صبر و عشق این زن ستودنی بود و بیشتر از اون مادر عمو حسن بود که نماد یک زن صبور و مقاوم بود. و چقدر از دیدن فرزندان خوب و احترام گذارشون لذت بردم
خدایا فرزند صالح که میگی همینا بودن دیگه .الهی قسمت همه بکن .آمین
۰۵ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۱۱ امیررضا توسلی
بسیار زیبا بود
آفریــــن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">