رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

دنیای تنهایی یک مرد

شنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۲۰ ب.ظ

با سلام

خیلی از مواقع انقدر دنبال خواسته های خودمون هستیم که شریک زندگی خودمون رو فراموش می کنیم. فقط به فکر دل خود و هوای نفس خودمونیم. اگر شریک زندگی هم انتخاب کردیم بخاطر خودمون هست و به عبارتی همه چیز رو بخاطر خودمون می خوایم و همین باعث میشه تنها باشیم.

اگر تنها هستم چون انسانیت و تعقل مرده است و محکوم به تنهایی شدم.

وقتی به خودم اومدم میبینم که محتاج محبت شدم تا جبران مافات کنم و به همین خاطر دنبال گدایی محبت از دیگرانم و این برای یک مرد خوب نیست.

کمی به خودم باید بیام و عادت بدم به این تنهایی. تنهایی که سرنوشت زندگی من شده و کاری نمیشه کرد.

این روزا دلم خیلی برای امام رضا تنگ شده, برای قدم زدن تو صحن با صفاش, برای نماز خوندن بالا سر ضریح... اما چه کنم که از امام رضا دلگیرم و در حکمت کارش موندم.

شاید وضعیت همینطور باشه حرم دیگه نرم.


پ . ن : نظرات با تایید نمایش داده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۱
مرد تنها

نظرات  (۶)

قسمت چی باشه
سلام .اقا شما دانشجوی دکترا هستین؟ اخه منم هستم میشه یگین جی میخونین یعنی فقط بگین در حوزه علوم پایه هستین یا علوم انسانی 
پاسخ:
سلام
شما چی میخونید؟

سلام 
ای کاش توی مدرسه ودانشگاه درسی به نام زندگی مشترک هم وجود داشت تا حالا ما کنارهمسرامون تنها نباشیم
۰۲ تیر ۹۳ ، ۱۰:۳۵ بیتا بیتا بیتا
نمیدونم چی بگم.اگه محبت کردین و جواب نداده یه مدت هم مث خودش رفتار کنید ببینید چی میشه.شاید اینجوری نتیجه داد
۰۲ تیر ۹۳ ، ۰۷:۲۲ خواهر ایرانی
سلام. مراحل ثبت نام و ...خیلی مشکل و وقت گیر بود و تمایلی نداشتم ثبت نام کنم ولی خواستم بگم دیدتان به امام رضاع  درست نیست.  
ما اجازه نداریم کوتاهی های خودمون رو به پای امام رضا ع بذاریم.(طبق اون چیزی که تو وبلاگ خوندم) شما اونجا برای ازدواجتون و اینکه همسر مورد علاقتون رو پیدا کنید دعا کردید و بعد برگشتید و اولین موردی که بهتون معرفی کردند تصور کردید که همون فردی هستن که به واسطه ی اجابت دعای شما سر راهتون قرار گرفتند.
اما با خودتون صادق باشید...شما همسرتون رو دیدید و تحت تاثیر زیبایی اش قرار گرفتید و دیگر مشکلات خانوادگی اش رو ندیدید. قطعا مومن و مذهبی بودنش هم براتون مهم بوده ولی قطعا همان نگاه اول که جذب ایشان شدید و به قول معروف به داتان نشست باعث شد مشکلات پدرش و وضعیت خانواده اش رو نبینید.
یک سوال می پرسم. اگر بلافاصله وقتی برگشتید فردی رو معرفی می کردند که زیبایی ظاهری نداشت و حتی مثلا یک مشکل معلولیت هم داشت، به خاطر این که تصورکنید دعای شما در حرم امام رضا قبول شده و این همون کسیه که امام برای شما در نظرگرفته،باهاش ازدواج میکردید؟ یا اگه مومن و مذهبی نبود باز هم به تصور اینکه این همون کسیه که امام براتون در نظر گرفته ازدواج می کردید.
نه...قطعا این کار رو نمی کردید اونجا به عقلتون رجوع می کردید و میگفتید من منتظر اون مورد خوب و اجابت دعام  و لطف امام رضا میمونم.میدونم مورد بهتری را برای من پیش می آورند.
ا نباید تصور می کردید همین که از مشهد برگشتید  و اولین موردی که معرفی کردند همون موردی است که نتیجه ی اجابت دعایتان است. شاید دعای شما قرار بود 1 سال بعد اجابت شود.باید به عقلتان مراجع می کردید که آیا این فرد با این مشکلات خانوادگی می تواند شخصیت سالمی داشته باشد؟ ولی این کار را نگردید و نگاه اول و به دلتان نشستن باعث شد ازدواج کنید، نباید کوتاهی تان را به پای امام بنویسید.
از امام رضا قهر نکنید...امام خیلی رئوفه...من ادعای مومن بودن ندارم و خیلی خیلی گناهکارم. شاید ظاهرم مذهبی باشد ولی می دانم با ایمان و دینداری واقعی فرسنگ ها فاصله دارم. اما همچون منی هم طعم مهربانی و رآفت آقا رو چشیدم.
یه خاطرهای رو تو وبلاگ خودم تعریف کردم  میخام برای شما هم بگم. سال 89 که  مجرد بودم و دانشحویی سفر مشهد رفته بودم تو حرم آقا روبروی ضریح مطهر وایستاده بودم و از ته دل سلام می دادم. فقط سلام... با این نیت که جواب سلام واجبه و اقا جواب سلام رو میده. یه جوری که وجود امام رو و اینکه ناظر من دراون لحظه هستن احساس می کردم که یه دفعه یه خانوم چادری گندمگون که اصلا نمیشناختمش و ندیده بودمش تو ازدحام جمعیت داشت از جلوم رد می شد تو چشمام نگاه کرد و گفت سلام و بعد هم بدون این که منتظر جوابم باشد رفت و من هاج و واج مونم که این کی بود و چرا سلام کرد...  که بعدا به ذهنم رسید شاید جواب سلام آقا بوده  از زبان آن خانوم چادری ....
من هم در حرم امام رضا با دل شکسته، همسر صالح و مومن خواستم وقتی به شهر خودم برگشتم خواستگارانی داشتم، گاها موقعیت های عالی ای هم داشتند. ولی به دلایلی انتخابشان نکردم. من اجابت دعایم در حرم آقا را دو سال بعد در سال 91وقتی همسرم به خواستگاری ام آمد و با وجود اینکه سنش کم بود و مثل بقیه شرایط آنچنانی نداشت ولی مومن و با اخلاق بود  و من به خاطر همین دو ویژگی دهانم بسته شد و نتوانستم نه بگویم دیدم.
دلتون رو صاف کنید و برید حرم و با اقا دردو دل کنید. شما خیلی خوب و مومن هستید حیفه با این گمان اشتباه و برای این که زیر بار مسئولیت انتخاب اشتباهتان نروید،تسلیم حربه ی شیطان شده و رابطه تان را از این منبع مهربانی قطع کنید...


پاسخ:
با سلام
من در مراحل ازدواج هیچ کوتاهی نکردم.زیبایی هم اصلا ملاک اولم نبوده .
برای شناخت هرچی لازم بود اعم از تحقیق و مشورت و صحبت انجام دادم.
قضیه همون هندوانه است.

۳۱ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۳۷ مهسا خانوم
سلام 
من ادم بد اخلاق دور و برم زیاده یکیش مادر و پدرم  و....
خیلی از دعواهاشون اذیتم میکنه  همشم سر چیزای الکی 
خیلی برام جالبه اشتباهای خودشونو میذارن پای قسمت و تقدیر.... به خودشون هیچی نمیشه قهر بعدشم اشتی 
اونی که این وسط ضربه دیده بچه ست (من و برادرم )
الان من با بیست سال و اندی سن (دقیق نمیگم چون سن خانوما جزءاسرار الهی :D) از زندگی مشترک بیزارم بدم میاد  اصلا هم انگیزه و امیدی برای ایندم ندارم   اگرم چیزی به خانوادم بگم = بحث و قهر و گریه و...
نمیدونم چرا اینا رو اینجا گفتم دیدم شما درد و دل کردین گفتم منم درد و دل کنم
:(
ببخشید وقتتونو گرفتم ...



پاسخ:
سلام
متاسفانه قربانی اختلافات زوجین فرزندان هستند. شما عبرت بگیرید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">