رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

جیش بچه و محبت مادرانه!

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۰۵ ق.ظ

سلام به دوستام

یکی از مشکلات بنده و سرکار همسر که البته در خیلی زوج های دیگه هم میدونم این مشکل وجود داره در مورد تربیت فرزندمون هست.

من مادران رو همیشه مظهر محبت و لطافت و مهربانی و عاطفه می دانم و جای انکارش هم نیست اما از طرفی در بعضی کارهای غیر عاطفی و سنگ دلانه شان می مونم.

امشب آقازاده جانم گلاب به روتون جیش داشت که تا مقصد برسه دم در دستشویی کار رو تموم کرد و چند قطره ای به راه پله ادرار کرد که سرکار همسر هم پشت سرش رسید. دیدم که با عصبانیت تمام صدام میکنه و میگه بیا ببین بچه چکار کرده و متأسفانه شروع کرد آقازاده رو دعوا و دو تا سیلی محکم با پشت دست به صورت و دهن بچه زد که دیگه نتوستم سکوت کنم و بسیار بسیار ناراحت شدم و گفتم بچه رو چرا میزنی؟ خجالت بکش تو مادری چطور دلت میاد اینطور بزنی طفل معصوم رو؟ اگه همیشه کارش بود جا داشت دعوا کنی اما برای بار اولی یا دومشه. خب زدن نداره حتما نتونسته تحمل کنه(بابا ما که بزرگ شدیم با عرض پوزش بعضی موقعه ولو یک قطره از این خرابکاریا میکنیم چه برسه بچه). گفتم با مهربانی بهش تذکر بده که پسرم کارت خوب نبود و جیش داشتی از این به بعد زودتر برو دستشویی.بعد کمک کردم پله ها رو پاک کردیم و ایشان هم کلا عصبانی و در حال دعوا بودند.

من واقعا تو کار بعضی مادرا موندم که چه دل بی رحمی دارند اینطور بچه رو میزنند.مثلا یه بار تو پارک دیدم مادری داره بچه رو لباس می پوشنه و دو سه تا مشت و سیلی به بچه 4 ساله زد ،چقدر هم محکم و واقعا ناراحت شدم و بلند گفتم خانم گناه داره چرا میزنی. یا خیلی وقت پیش بود تو بازار بودم مادری دختر بچه کوچکی بغلش بود که گریه هم میکرد، چشمتون روز بد نبینه دیدم مثل...دو سه تا مشت خوابوند تو دل و صورت بچه که طفلک صدای گریه از درد مشت مادرش تا آسمان بالا رفت، من انقدر ناراحت شدم بعد اون حتی شبم درست نخوابیدم و با این که سالها میگذره اما اون صحنه از یادم نمیره.

خودتون حتما از این موارد الی ماشالله دیدید و سراغ دارید و البته ان شالله خودتون جزء این دسته مادرا نباشید، حالا من موندم یه مادر با اون روحیه لطیف مادرانه و محبتش چطور دلش میاد بچه معصوم رو کتک بزنه؟به خدا من که مرد هستم شکنجه هم بکنند نمیتونم یه سیلی تو گوش بچه بخوابونم حتی اگه عصبانی باشم. تا حالا آقا زاده رو یک بار هم نزدم با این که تو شیطونی زبان زده عام و خاصه.فقط چند مورد که نیاز بوده تنبیه بشه گوشش رو آروم کشیدم.

ممکنه مادرها بگند وقتی عصبی میشیم دست خودمون نیست و ... اما این دلیل قانع کننده ای نیست و مادر باید صبور باشه و بچه رو طوری تربیت کنه که نهایت تنبیه مادرش رو نگاه تند و محرومیت از تلوزیون و خوراکی ها و ... بدونه نه اینکه کتک بزنه و با این روش و روحیه بزگ بشه و آینده دچاره استرس و ... بشه.

متاسفانه بیشتر مواقع هم زن و شوهر که به جان هم میفتند و دعوا میکنند سر بچه تخلیه می کنند و کتک میزنند.

آیا اینه محبت مادرانه؟ اینه اون روح لطیف مادر؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۲۰
مرد تنها

نظرات  (۳۴)

من به زور انتقاد نمیکنم شماروهم اصلا نمیشناسم که خصومت شخصی باهاتون داشته باشم فقط نظرم رو که به نظرم حقیقته میگه اما شما دوست دارید یه چیزهای دیگه بشنوید مثلا یه خانمی نوشته بود کاش من زنت بودم
کاش میدونستید که این حرف چه قدر خانمانسوزه
اول حرفه بعد میشه فکر  وبعد عمل  و...چیز محالی هم نیست  خیلی هم اتفاق افتاده
نمیدونم گاهی وقتا هم ادم توی به حالتیه که منتظره یکی یکم هلش بده تا ازاون حالت بیاد بیرون شاید الان شماهم توی یه مرحله از زندگی هستید که نیاز به حمایت  وتشویق دارید تا فقط تمومش کنید اخه منم تو این مرحله بودم
بالاخره تکلیفتونو با خودتون روشن کنید میخاید بمونید وزندگیتونوبسازید یا برید وتمومش کنید این مهمه
پاسخ:
نگاهی به نظراتتون بکیند مشخص میشه.
مخاطبان بهترین قاضی هستند.
نه تهمت نزنید من اگر دوست داشتم از اون چیزا بشنوم میرفتم یه چیز دیگه و وبلاگ دیگه میزدم.
من بچه نیستم که این حرف ها خانمان سوز باشد.
من سنی ندارم اما تجربه زیاد دارم و میدونم چه خبره
من همیشه نظرات انتقادی مینوشتم ومیگم یه طرفه نمیشه قضاوت کرد
اما این کار زدن بچه واقعا هیچ توجیهی نداره وواقعا کتک زدن بچه کار زشتیه 
اونم بخاطر جیش زدن
به نظرم راحت از کنار این مساله رد نشید ونزارید اون بچه بیچاره قربانی بشه
به هر روشی که میتونید با این کار همسرتون مقابله کنید

پاسخ:
اشتباه می کنید باید حقیقت رو بگید نه به زور انتقاد کنید.من ناراحت نیستم که مخالف من حرف می زنید از این ناراحتم که به قول خودتون فقط دنبال این هستید که ایراد خانم رو توجیه کنید و بنده رو مقصر بدونید.
من اگه جای شما بودم یه کشیده میزدم تو صورت طرف و میگفتم درد داشت؟! حالا ببین این بچه چند برابر تو درد کشید با اون صورت ظریفش! تو مادرش هستی تو باید خودت رو بزنی نه بچه بیچاره رو
اگه زدن بچه درست باشه امام های ما تربیتشونو با کتک زدن بچه هاشون نشون میدادن نه اینکه بگن بچه تا 7 سالگی آزاده هرکاری میخاد بکنه فقط باید یه سری اصول رو نرم نرم بهش یاد داد...وحشی بازی نمیخواد که!
پاسخ:
اوه چه خشن سادات عزیز
در این زمانه کثیف مادرها هم دیگر مادری نمیکنند!!!!!!!!!!!نمونش تو خونه ما هم پیدا میشه
 دوستان زیادی نظر دادن (البته نظر ها همه محترمن ) ... تو تربیت دخالت نکنید ؛ مادر 9 ماه عذاب کشیده خودش میدونه ، بارداره و .... من هیچ کدوم رو قبول ندارم  بچه ای که قبل از تذکر و عطوفت و منطق مادرانه با کتکش و غضبش آشنا بشه به مرور زمان منزوی و گوشه گیر و ترسو میشه و اعتماد به نفس پیدا نمیکنه و کارهاش رو پنهونی انجام میده  و حتی اگه کار خوبی هم بکنه باز از ترس اینکه والدینش مورد پرخاش و کتک قرار نگیره ناخود آگاه خراب میکنه ..... واین داستان ادامه داره تا به دوره نوجوانی و جوانی و میرسه و میخواد بشه و همسر و بعد پدر یا مادر  .... خوب  چرا الان طلاق زیاده ، صبر ها کم شده ، چرا اختلافات زیاده ... هر مشاوری که برید اول از دوران کودکی میپرسه و شروع میکنه ....مرد متاهل کار درستی میکنه که  رفتار و  برخورد همسرش با فرزندش رو کنترل میکنه
سلام مدتی است  که وبتونو می  خونم و  از اتفاقاتی که براتون می  افته ناراحت میشم می تونم یک سوال خصوصی بپرسم چرا  بااین  همه مشکل دومین  بچه را وارد  این زندگی میکنید  فکر نمی کنید دارید  به  اون طفل  معصوم ظلم می کنید
پاسخ:
سلام
چاره ای نبود.
 

نکند من را برای شب هایش میخواهد؟ نکند من را برای چال روی لپم میخواهد؟ در حالی که دوستمان دارند؛ ساده و منطقی... مرد ها همه دنیایشان همین طوری است. ساده و منطقی... درست بر عکس دنیای ما. بیایید بس کنیم. بیایید میکرفون ها و تابلو های اعتراضیمان را کنار بگذاریم. من فکر میکنم مرد ها، واقعن مرد ها، انقدر ها که داریم نشان میدهیم بد نیستند. مردها احتمالن دلشان زنی میخواهد که کنارش آرامش داشته باشند. فقط همین. کمی آرامش در ازای همه فشار ها و استرس هایی که برای خوشبخت کردن ما تحمل میکنند. کمی آرامش در ازای قصر رویایی که ما طلب میکنیم... بر خلاف زندگی پر دغدغه ای که دارند، تعریف مردها از خوشبختی خیلی ساده است.
اقایان محترم روزتون مبارک[لبخند][گل]
1aaa.blogfa.com

یک وقت هایی فکر میکنم مرد بودن چقدر می تواند غمگین باشد. هیچ کس از دنیای مردانه نمی گوید. هیچ کس از حقوق مردان دفاع نمیکند. هیچ انجمنی با پسوند «... مردان» خاص نمیشود. مرد ها نمادی مثل رنگ صورتی ندارند. این روزها همه یک بلند گو دست گرفته اند و از حقوق و دردها و دنیای زنان می گویند. در حالی که حق و درد و دنیای هر زنی یکی از همین مردها است. یکی از همین مردهایی که دوستمان دارند. وقتی میخواهند حرف خاصی بزنند هول می شوند. حتی همان مرد هایی که دوستمان داشتند ولی رفتند... یکی از همین مرد های همیشه خسته. از همین هایی که از 18 سالگی دویدن را شروع میکنند. و مدام باید عقب باشند. مدام باید حرص رسیدن به چیزی را بخورند. سربازی، کار، در آمد، تحصیل... همه از مرد ها همه توقعی دارند. باید تحصیل کرده باشند. پولدار، خوشتیپ، قد بلند، خوش اخلاق، قوی... و خدا نکند یکی از اینها نباشند... ما هم برای خودمان خوشیم! مثلن از مردی که صبح تا شب دارد برای در آمد بیشتر برای فراهم کردن یک زندگی خوب برای ما که عشقشان باشیم به قولی سگ دو می زند، توقع داریم که شبش بیاید زیر پنجره مان ویالون بزند و از مردی که زیر پنجره مان ویالون می زند توقع داریم که عضو ارشد هیات مدیره ی شرکت واردات رادیاتور باشد. توقع داریم همزمان دوستمان داشته باشند، زندگی مان را تامین کنند، صبور باشند و دلداریمان بدهند، خوب کار کنند و همیشه بوی خوب بدهند و زود به زود سلمانی بروند و غذاهای بد مزه مارا با اشتیاق بخورند و با ما مهمانی هایی که دوست داریم بیایند و هر کسی را که ما دوست داریم دوست داشته باشند و دوست های دوران مجردیشان را فراموش کنند و نان استاپ توی جمع قربان صدقه مان بروند و هیچ زن زیباتری را اصلن نبینند و حتی یک نخ هم سیگار نکشند! مرد ها دنیای غمگین صبورانه ای دارند. بیایید قبول کنیم. مرد ها صبرشان از ما بیشتر است. وقت هایی که داد میزنند وقت هایی هم که توی خیابان دست به یقه می شوند وقت هایی که چکشان پاس نمیشود وقت هایی که جواب اس ام اس شب به خیر را نمیدهند وقت هایی که عرق کرده اند وقت هایی که کفششان کثیف است تمام این وقت ها خسته اند و کمی غمگین. و ما موجودات کوچک شگفت انگیز غرغروی بی طاقت را دوست دارند. دوستمان دارند و ما همیشه فکر میکنیم که نکند من را برای خودم نمیخواهد برای زیبایی ام میخواهد،
 1aaa.blogfa.com


 
پاسخ:
سلام
متن زیایی بود با اجازه تو وبلاگ میزارم چون حرف دل همه ما مردهاست.

سلام شوهر من هم مثل شما در تربیت اولی خیلی دخالت کرد ولی حالا نتیجه بدش رو داره می بینه که بچه دیگه تره هم خرد نمی کنه برای هیچ کدوممان حالا برای دومی دیگه کاری نداره لطفا دخالت نکنید همسرتون از شمابیشتر دلش می سوزه چون اون نه ماه عذاب و درد زایمان رو تحمل کرده لطفا دخالت نکنید لطفا
پاسخ:
سلام
مطمئن باشید اشکال جای دیگه است.
نه ماه عذاب رو مردها هم دارند و شاید بدترش رو.
تربیت یک امر مشترک است بین مادر و پدر و این نگاه شما به تربیت جای تعجب بسیار دارد.

ب یه خانوم متاهل عزیز:

سلام ...خدای نکرده قصد جسارت نداشتم  فقط دیدم  شما نبودی و منبر داشت خاک میخورد  گفتم  برم بالا ملت از بیاناتمون استفاده کنن بلکم ب راه راست هدایت شن خخخخ...بعدشم من رو پله دومیه نشستم جای شما اون بالا محفوظه خیالت تخت بانو...

خودمم در عجبم ک چرا هرکاری میکردم معضل یادم نمیومد سوادم نم کشیده ناطور باید ی چند جلسه مکتب برم .....مشکلات زندگی چه ها ک نمیکنه ی املامون 20 بود ک اونم  خراب شد رفت......

مشکلات صرفی هم ب روی چشم میگم تو چاپ جدید تکرار نشه.....

واما درسته ک  دعوا نمک زندگیه ولی یهو دیدی شور شد و جناب مدیر کلا تصمیم گرفت کرکره اینجا رو بکشه پایین بعد من دیگه نمیتونم از بیانات شماوسایر دوستان  بهره کافی و وافی رو ببرم!!!!!

ممنون بانوی مهربان منم آرزوی بهترین ها رو برای شما دارم ...ودر اخر روی ماهتو میبوسم ...ماااااااااااااااااچ

ب جناب مدیر:

سلام...

باشه هر جا لازم بود از بیانات این کتاب ارزشمند استفاده میکنم دوستان حالشو ببرن.....شمام خواستی بگو با امضای خودم  با کمال میل تقدیم میکنم خخخخخخ

ن فقط نیشگون نمگیریم نیاز باشه گوش هم میپیچانیم  بجون خاک باغچمون  اگه ی درصد بخاطر آسایش خودم باشه فقط میخوام قدمی هر چند کوچک برای تربیت هر چه بهتره فرزندان سرزمین خویش برداشته باشم و البته کمک ب مادران  زحمتکش.......

پاکت رو فعلا بزار تو جیبت  مینویسم رو حساب سر ماه حساب میکنی [یعنی مرام ازم میچکه ها خخخخ]

پاسخ:
سلام به کلوچه
بله حتما. پس ملت منتظرند حالشو ببرند از این افاضات عرش شما.
بله حتما. چه شود هدیه اونم با امضای خطیب توانا کلوچه الواعظین.
بابا ای با مرام مخلص بی ریا

۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۰۶ یه خانم متاهل
سلام وقت بخیر
جناب مدیر: توی این دنیای به این بزرگی هیچ کس درهیچ زمینه ای نمی تونه جای دیگری روپرکنه ! اینم یه اصل وقانونه مثل قانون جاذبه!
خدا قربونش برم تک تک بنده هاش رومنحصربه فردآفریده،شایدبعضی ازادماتوی بعضی ازخصوصیات شبیه(اونم فقط شبیه!!) هم باشن ولی درکل هرآدمی منحصربه فرده،حتی فکرکنم گنهکارترین آدم روی زمین ازاول تاآخردنیاهم حتماصفات وویژگی های خوبی داشته،داره،یاخواهدداشت حتی شده سرسوزنی!
وامابریم سراصل مطلب:
میدونم که پاسخ شمامن باب شوخی بوده ولی درکل نه من می تونم جای کلوچه خانم یادیگردوستان محترم روپرکنم نه اونهاجای من رو!!!
درثانی قرارنیست که همه ی ما الی الابداینجابمونیم،همه مون رفتنی هستیم(حالایاازدنیای مجازی یادنیای واقعی)وبایداین واقعیت روقبول کنیم.
انشاءالله این کلوچه خانم هم درراه منبرگذاشتن موفق ومویدباشدودیگران بتونن ازمنبرهاشون فیض اکمل روببرن.
البته میدونم که شما وسایرمخاطبان این وبلاگ،ازمن عاصی،بیشترمیدونین و....خلاصه هدف فقط یادآوری ودرس پس دادنه ونه بیشتر!
یه موقع برای کسی سوءتعبیرنشه.
درپناه حضرت حق موفق وشادباشید.

پاسخ:
سلام و ادب
بله درسته هر کس خصوصیات خاص خودش رو داره.
نه خیر کسی از دست شما عاصی نشده و ان شالله کنار کلوچه ما رو به فیض اکمل برسانید.
رز عزیز و مهربان،هر وقت می خوای انتقاد تند کنی اول خودت رو بذار جای طرف مقابل بعد ببین اگه یکی تو رو اینجوری قضاوت کنه خوبه؟؟دوسته من برا زندگی کردن نباید به آرمان هات تکیه کنی تکیه به آرمان انسان آرمانی برات نمیاره بعد یه جوری میشه که نتونی با رویاهاتو با حقیقت تفکیک  کنی
سلام خوبید؟ خب دراین سیل نظرات دوستان بنده سکوت میکنم.فقط گفتم عرض ادبی کنم که بدونید بهتون سرمیزنم.
پاسخ:
سلام مستانه خانم. چه عجب؟
ممنون از لطف شما. دوستان قدیمی وبلاگ همشون رفتند و تنهامون گذاشتند.
نفس جان سلام
بله زندگی پستی بلندی داره و بچه بازی نیست و شاید فکر کنید من بیرون گود نشستمو میگم لنگش کن!!
من تو کامنتمم گفتم میدونم که همه مردا بد نیستن
من معتقدم زن و شوهر که با هم پیمان بستن باید تو همه مسائل پشت هم باشن. شاید جملم خیلی ارمانی و احساسیه ولی اصلش همینه
اینجا برا دردودل خودشه درسته
اکثرا وبلاگ میسازن که با ارامش حداقل تو خونه مجازیشون حرفاشونو بزنن
من تحملم کم بود و زود انتقاد کردم از ایشون
سلام
بنده خدا من دیروز اولین باره که اینجا کامنت گذاشتم بعد میگی پست رمز دار رو خوندی!!!! اخه من باید رمز گرفته باشم که بتونم بخونمش
اگه منظورتون اون مساله ج بود که تو کامنتم گفتم (اونو تو یکی از پستهای اخیرتون بهش اشاره کرده بودید واسه همین گفتم)
بعدشم اصلا چه ربطی به پست رمز دار داره!!
من این حرفا رو از برداشتی که تو این مدت از نوشته هاتون داشتم گفتم
اگه فکر میکنید بی انصافی کردم ببخشید
من زندگیتونو از نزدیک ندیدم که بتونم قضاوت کنم!
خانمتون اخلاقش کمی بده و خودشم قبول داره ولی منظور حرفم اینه که شما بیشتر هواشو داشته باش
میدونم الان میگید هواشو دارم دیگه براش چیکار کنم!!!
هر کاریم برا اون انجام میدید و و یا تو خونه انجام میدید خودتون بهتر میدونید که کلی ثواب داره و هیچی ازتون کم نمیشه
ببخشید میدونستم ناراحت میشید ولی دیگه نتونستم چیزی نگم
پاسخ:
سلام
گفتم شوخی بود جدی نگرید.
تو پست پاسخ به سوالات موارد لازم رو گفتم.
نه ناراحت نشدم.
سلام حالا فوقش بچه رو بزنه فکر کنم شما دارین بچه رو بی ادب بار میارین درسته باید با ملایمت گفت اما اون مادره حتما بچه رو بهتر میشناسه و میدونی چطوری جواب میده..بعدشم اگه زنت کاری کرد هرگز جلوی بچه برخورد نکن یاد میگیره..مرد تنها قبلا برای من کامنت نذاشتی که صدای لیلا رو دراوردی؟؟
پاسخ:
خرفتون رو قبول ندارم
سلام بر شما من مدتی هست که ازدواج کردم میشه به عنوان یک مرد به من بگید با همسر حیض یا حیز نمیدونم چطوری مینویسن چه کارکنم با اینکه خودم نقصی ندارم اما همیشه نگاه همسرم در میهمانیها رو دختران وزنان دیگه هست که من خیلی از این بابت زجر میکشم ایشون شدیدن طرز لباس پوشیدن منو کنترل میکنه که  خدایی نکرده جاییم پیدا نیاشه اما همش خودش نگاهش به لنگ و پاچه زنان دیگه هست خیلی ناراحتم لطفا راهنماییم کنید بع عنوان یه مرد که همجنسان خود را بهتر میشناسید
پاسخ:
سلام
من چند نکته به ذهنم میرسه:
1. این مشکل شوهرتون رو به مسائل دیگه زندگی ربط ندید.
مثلا نگید چون او به زنان دیگه نگاه می‌کنه، پس منو دوست نداره یا اینکه او به دیگران نگاه می‌کنه، پس حتما رفتار‌های نادرست دیگه ای  هم انجام می‌ده که من از آنها بی‌خبرم.
2. با خشم و عصبانیت بهشون تذکر ندید و بزارید وقتی آرام هستید و هر دو راحتید بهشون تذکر بدید و خواسته خودتون رو بگید.
3.
درسته که شما نگرانید و رفتار همسرتون هم آزار‌تان میده اما هیچ وقت با افراد غیرمتخصص (مثلا اعضای خانواده و یا دوستان) راجع به این موضوع صحبت نکن چون باعث تخریب شخصیت همسرتون در مقابل اونها می‌شه. حتی اگه همسرتون مرتکب چنین رفتاری شده ممکنه در آینده رفتار خودش را اصلاح کنه.
4.
هیچ وقت برای انتقام دست به عمل متقابل نزنید یا خشم خودتون رو به‌ صورت رفتار منفعلانه (مثلا قهر کردن بدون اینکه دلیلش رو به همسرتون بگید) نگید. احتمالا این رفتار‌های کینه‌جویانه خشم اونو بیشتر میکنه و موجب رفتار نابخردانه دیگه ای میشه.
5. مهتر اینکه با اقوامی که پوشش بد دارند و رعایت نم کنند رفت و آمد نکنید و هر مجلسی هم نرید.

رز مهربان سلام.
با اجازه مرد تنهابازم اومدم جواب بدم هر چند شاید اصلا به من ربطی نداشته باشه.
رز مهربان من بهت پیشنهاد میکنم یا خواستی آدرس چند وبلاگ دیگه رو هم میدم که بری مطالعه کنی و به ازدواج امیدوار شی اما این همه ی زندگی مشترک نیس زتدگی مشترک بالا داره پایین داره حرف داره حدیث داره شادی داره هیجان داره همه رو با هم داره این که از یه زاویه نگاه کنی مشکلی رو حل نمیکنه این که این جا و تو فضای مجازی مینویسیم برا تخلیه خودمونه برا این که سر خود همسرمون عصبانیتمون رو خالی نکنیم اینجا تخلیه روانی میشیم
سلام
دیگه نتونستم ساکت بمونمو حرف نزنم چون مطمئنم هر چی بگم شما باز حرف خودتو میزنی ولی میگم
مادرااااااااااا همیشه تک هستن مخصوصااااااااااااااا مادرای ایرانی که دست همشونو میبوسم
همچچچچچچین میگید کتک زد که انگار چی شده!
بدنیاش اورده براش زحمت کشیده حالا طفلک بارداره خستست و خیلی دلایل دیگه.... که بچه رو زد براتون گرون تموم شد اره؟؟یعنی حق نداره تنبیش کنه؟من با زدن موافق نیستمااااا ولی اینجوری که شما میگی هم درست نیست
این مادراییکه مثال زدین بنده خداها حتما مشکلی چیزی دارن تو خانواده که مطئنم بیشترش برمیگرده به بی مسئولیتی و بی عاطفگی مرداشون
من پستای قبلیتونو کمابیش خوندم و معتقدم هردوتون مقصرید
مطمئنم خانمتون اینجورام که میگید نیست و متاسفانه فقطططططط بدیاشو میبینید
اکثرا اقایون اینطورن ولی همشون اینجوری نیستن و بعضیاشون درکشون خیلی بالاست  بسته به اینه که ادم شانس بیاره و کی قسمتش شه
من خودم مجردم و شاید نتونم شرایط رو خوب درک کنم ولی خداییش بعضی خانمها رو میبینم که دوران بارداری استراحت مطلقا ولی مرده واسشون میمیره و قدردانه ولی شما همش غرررررررررررررررررررررر میزنی و انتظار داری که مثل قبل رابطه ج داشته باشه و و و و و و و......................
میدونم الان میگید فلان بهمانه و کل ارشیو رو نخوندی و از اینجور حرفا..........
راستش این چیزا رو که تو وبلاگ شما ووووووووووو وبلاگهای دیگه میبینم دست و دلم نمیگیره اهرگز زدواج کنم! سرد میشم!! گرچه که میدونم مردای خوبم هستن ولی خب شانسه
پاسخ:
سلام
مجردید و پست رمز دار رو خوندید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ناخواسته لو دادیدا. الهی حرامتون بشه پست رمز دار(شوخی بود)
چه جوری من گفتم که می فرماید درست نیست؟ اینکه میگم این کار غلطه و به این کار اعتراض دارم درست نیست؟
من بدی هاش رو نمیبینم و اینجا دارم گلایه هام رو مینوسم و این به معنی عیب گرفتن و بدی دیدن نیست.
بله درک ما که پایینه شکی توش نیست اما بدونید خود سرکار همسر هم از رفتارای خودش خسته است چه برسه من.
کمی بی انصافی چاشنی نظرات کردید. از کجا میدونید من تو خونه غررررررر میزنم؟محبت نمیکنم؟ظرف نمیشورم؟کمک همسر نمیکنم؟؟؟؟؟؟؟
بله همه مثل ما نیستند و مرد خوب زیاده.
۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۴۹ یه خانم متاهل( برای یه نفر)
سلام دوست گلم،وقت بخیر
کامنت تشکرتون رودرپست قبلی دیدم
بابت اظهارلطفت سپاسگذارم.خوشحالم که ازسایت و وبلاگهای معرفی شده خوشتون اومده،امیدوارم بتونین بهره کافی روازشون برین.
درپناه حضرت حق موفق وشادباشید.
مامانه من همیشه میگه با بچه قهر کنین هیچ وقت نزنینش مزه ی زدن رو که بچشه دیگه به هیچ صراطی مستقیم نیس کارش رو انجام میده بعدشم میگه فوقش کتکه دردشم 10دقیقه نهایتا نیم ساعت نه یه روز قبح کارش میریزه.اما به نظر خوده من شمام جلو به خودتون آقا زاده مادرش رو دعوا نکنین و سرش داد نزنین چون بعدا دیگه برا مادرش ارزش قائل نمیشه و به پشتوانه شما هر کاری خواست میکنه بعد دوباره بهانه میاد دسته مادرش که شما بهش پشت دادین.
پاسخ:
سلام
درسته تنبیه عوارض زیاد داره. اما قهر کردن هم عوارض خودش رو داره
۲۱ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۴۱ یه خانم متاهل(به کلوچه خانم)
سلام علیکم حاج خانم کلوچه!!
به به !!!!!!! می بینم که ماهنوزمنبرروزمین نزده(ببخشین زمین نذاشته) یه نفرداره جامون روپرمی کنه ولی خب هنوزجای کارداری گلم!!! والبته هرگلی بوی خودش روداره!!!
حالایه غلط گنده ازت میگیرم:
عزیزدل !!!! این حدیثت اشتباه دستوری(اشتباه صرفی) داره بدرقم،یاایرادازخودته که درست اون انوار(شایدم نوار!!) روگوش ندادی یاایرادازفرستنده انواربوده!!
 حالاکارنداریم که مشکل ازفرستنده بوده یاتقویت کننده یاگیرنده و....
درستش اینه:
"واضربواوتنبهواولاتسرفوا !!!(تنبهوا روبایدغلیظ بگی وحرف "ب"همتشدیدمیگیره!!)
آهان اشتباه دومت هم غلط نوشتاریه،عزیزدل:"معضل" درسته !!!!
املاهات روچندمی گرفتی؟ حالابرای اینکه به قول خودت ادب بشی ودیگه غلط دستوری واملائی نداشته باشی ازروحدیث 100مرتبه بخون،ازروی غلط املائیت هم 50 دفعه بنویس،فرداشب بیاربرای جناب مدیر!!!
اگه خواستی استادخیلی خیلی خوب هم سراغ دارم برای اینکه منبرات عالی ازآب دربیاد!!!!
راستی یه چیزدیگه"بزرگی فرموده اند:دعوانمک زندگیه!!! حالافرقی نداره اون دعوادعوای زن وشوهری باشه یادعوای وبلاگی!!!!(باتوجه به کامنتت درپست قبل)
توصیه آخر:ترشی نخوری انشاءالله یه چیزی میشی،حداقل یه نفرواضحاابرازمنبرکردتامن دلم قرص باشه اگه یه روزی نیومدم اینجامنبرم زمین نمونه (نخوره)!
خداخوشبختت کنه کلوچه خانم!
انشاءالله طعم ترش وشیرین وگاهی تلخ وتندمادرشدن روهم خداوندقسمتت کنه دسته گل! الهی آمین بوگو.

پاسخ:
سلام
می بینی خانم متاهل دیر سر زدن ها و نیومدن هاتون این ضررها رو هم داره که جاتون رو میگیرن.


خانوما معمولا رو تمیزی خیلی حساسن.البته کارشون درست نبوده چون کار بچه از عمد ک نبوده.در مورد محبت مادرم نمیشه گفت همه مث همه ن.بعضی مادرا از هزار تا دشمنم واسه بچه شون بدترن
پاسخ:
درسته.

سلام علیکم و رحمة الله...خانوما حجابتونو رعایت کنید میخوام برم بالا منبر......

عاقا من باتوجه ب ابن حدیث هم مخالفم وهم موافق ...واضربوا و تنبیهوا و لا تسرفوا..بزنید وتنبیه کنید ولی زیاده روی نکنید[کلوچة الانوارآیه22 ص222]

بابا بجون خودم هیچی نمیشه اگه بچه شیطونتونو میبرید مهمونی قبل اینکه سقف رو سر صاحبخونه  بد بخت خراب شه ی تشری بهش بزنید اگه دیدین جواب نداد ی نیشگونی چیزی .......بخدا مامانا خیلی بیخیال شدن انگار ن انگار بچه داره سقفو رو سرمون خراب میکنه بعضی مواقع میزبانی مث من مجبوره خودش دس ب کار شه بچه رو ببره اون پشت ی نیشگونی ازش بگیره تا حساب کار بیاد دستش.......همین تربیتای غلطه ک بچه های این دوره رو انقد لوووووووووس و نچسب کرده والا مامان من چند مرتبه زدتم هیچ مشکلی پیش نیومده نه معتاد شدم و نه شدم موذل [غلطه؟؟؟؟؟]اجتماع.....بزار بچم بیاد[الهی مادرررررر قربونش بره] میدونم چطوری ادبش کنم....نمیگم ب حد مرگ بزنید ولی گهگاهی ی برخورد فیزیکی کوچولو نیازه من امتحان کردم بعدش ک ج میده انقده شیرینه......

بعدشم مادرم آدمه درسته صبرش زیاده ولی گاهی لبریز میشه ...

همگی خسته نباشم....شبتون شکلاتی

 

پاسخ:
به به استاد کلوچه سلام و علیکم
از این کتاب نفیستون بیشتر بیاد و افاضاتی داشته باشید حیفه استفاده نکنیم.
پس متخصص نیشگول هم هستید ؟ یه دوره نیشگول گیری هم بزارید ممنون میشم.
اینکه بچه تو مهمونی نباید اذیت و خرابکاری کنه موافقم اما در مورد نحوه برخورد باید تامل کرد.
از منبرتون ممنون آدرس ندادید حداقل پاکت منبرتون رو بدیم؟؟؟

فک کنم جای خاونم متاهل و المیرا خانم رو دارید میگیردا
 سلام مرد تنها ؛ تورو خدا . تورو به مقدسات . تورو به همه ائمه اطهار دیگه سر بچه کوتاه نیایید و قاطعانه قول بگیرید که  بچه طفل معصوم  رو کتک نزنه ، این فرشته معصوم  بی دفاع  درسته برای کاری که مقصر نبوده کتک بخوره ؟؟؟؟؟!!!!!!...  من خودم یه دختر 9 ماهه دارم این بیخوابی ها و دل دردش تا سر حد جنون دیونه ام کرده بود یه بار با دست به ران پاش زدم و سرش داد زدم  باور کنین وقتی خوابید مثل فرشته ها شده بود.... گریه ام گرفته بود حسابی ؛ کلی استغفار کردم  تا الان باز هم خیلی اذیت میشم ولی به جاش فقط بغلش میکنم و نوازشش میکنم ......کاش همسر محترمتان متوجه بشه و اراده اش رو قوی کنه ... از وقتی با وبتون آشنا شدم  سر نماز خیلی همسرتون رو دعا میکنم انشااله لایق باشم دعام مستجاب بشه
پاسخ:
سلام
چون میدونه من ناراحت میشم نمیزنه الا مواردی که خیلی عصبی بشه.
خدا دختر ناز و کوچلتون رو حفظ کنه.
ممنون دعا می کنید و همین بیشترین ارزش رو برام داره.
در پناه خدا

سلام.مادرم بشدت کتکم میزدبقصدکشت...ببین چقدرشدیدمیزدکه قبل ازعیدتوی برنامه ی تلویزیونی شنیدکه کتک زدن مادرانه چه عقوبتی برای هردنفرداره ازمن حلالیت خواست..تونگران نباش فرزندهرچی باشه بازهم قلبش برای مادرش می تپه..غصه نخورازچیزی رنج میبره که خشمشوروبچه خالی میکنه.
پاسخ:
سلام به عمه جان
درسته اما هر چی هم باشه روش خوبی نیست.
مادر منم بدجوری کتکمون میزد بدجوری هم میزد
من نمی فهمیدم چرا ؟ بزرگ شدم فهمیدم چرا!!!! مادرم خیلی مشکل داشت ..پدرم اذیتش میکرد با هشت تا بچه به امان خدا ولش کرده بود .. بهش خیانت کرده بود .. هوای شو پیش هیچ کس نداشت که هیچ همیشه از مادرم پیش مادر و خواهراش بدگویی میکرد .. مادرم برادرهای جوونش رو ازدست داده بود .. مجبور بود بار زندگی خودشو هشت تا بچه هاش رو یه تنه به دوش بکشه و نیازهاش روحی و عاطفی و جسمیش  براورده نمیشد!
گاهی با خودم میگم خوب شد طاقت اورد و همه ما رو نکشت و سربه نیست نکرد..
اما همه اینها باعث نمیشه ازش دلخور نباشم و کینه نداشته باشم..ته دلم نمیتونم ببخشمش نمیتونم بهش محبت کنم ..حتی نمیتونم ببوسمش..
الانم دارم گریه میکنم ..چون بیماره چون رنجوره چون تحمل ندارم بیماری و عذاب  زنی رو که زندگیشو هرچند با بداخلاقی و کتک وقف ما بچه هاش کرده بود ببینم.
و اما خودم کتک نمیزنم بچه هامو اما خیلی قاطع هستم تو امر تربیتشون
همسرم خیلی سهل میگیره یعنی جلوی خواستهای غیرمنطقی بچه نمی ایسته..و اینجوری بچه درست تربیت نمیشه
بچه هام میدونن من بهشون دروغ نمیگم به قولم عمل میکنم براشون وقت میزارم بازی میکنم اموزش میدم ولی قوانینی که براشون گذاشتم باید عملی بشه و گرنه خبری ازامتیازات خاصی که دارن ازطرف من نخواهد بود.
زنی که بچه رو داره کتک میزنه قطعا روح و روان داغونی داره
پاسخ:
سلام
ناراحت شدم.
هر چند مادرتون مقصر بوده اما باید ببخشید و کینه اصلا نباید داشته باشید.چنین مادرانی که از همسر محبت نمیبیند به محبت فرزند زیاد نیاز دارند و شما باید محبت کنید ولو زورکی و ظاهری
مطمئن باشید مادر هر چقدر هم بد بوده اگر فرزند خوب برخورد کنه خدا برکت خوبی تو زندگی میده.و فرزندان شما در آینده براتون خوب خواهند بود.
مرد ها کمی سهل انگار هستند تو تربیت و مادر باید دقت کنه جبران کنه.
فکر می کنم خانمتون از چیزی رنج می بره . یک خشم فروخفته . من اصلا قبول ندارم میگن دو نفری برین پارک و گردش و ... من هم بچه دارم اما با همسرم به این نتیجه رسیدیم که وقتی بچه دار شدیم باید سه نفری با هم خوش بگذرونیم .بریم پارک، رستوران، گردش . بچه مون هم واقعا با رفتار ما خیلی باهامون راه میاد . مثلا می رویم بیرون جوجه کباب درست کنیم مثل یک ادم بزرگ کنار ما کار می کنه و بازی می کنه . من حس می کنم این دو نفره بازی ها مال زمان بچه دار شدن نیست . مخصوصا بچه کوچک داشتن . شما قبل از بچه داری و بعد از بزرگ شدن بچه زیاد می تونید از این فضاها داشته باشید . با خانمتون حرف بزنید و قانعش کنید که بچه مختصات خودش رو داره . شاید یک موقع واقعا ادم از خستگی و ... ببره اما دلیل بر کتک زدن نمیشه .
پاسخ:
سلام
بله سه نفری بهتره و ایشونم شاید منظورش با بچه بوده.
درسته

سلام مرد تنها.اولین باره که دارم این وبلاگو می خونم.خواستم یه چیزی بگم.هیچ زنی دوست نداره انقدر عصبی و بداخلاق باشه.همسر شما داره ازیه چیزایی رنج می بره.لطفا بهش نزدیک شو و بهش محبت خالصانه و بدون توقع کن.در اوج عصبی بودنش تاییدش کن و باهاش راه بیا.بهش پیشنهاد یه گردش دونفره بده.باهاش حرف بزن یعنی اجازه بده اون حرف بزنه و از هر چی بگه حتی فحش بده ولی حرف بزنه..به جای فکر کردن به زن موقت و این خزعولات به همسرت فکر کن و اینکه چه جوری خوشحالش کنی.شما خونه جارو کردی دمت گرم اما به خاطر آرامش خودت نه همسرت.کاری برای همسرت انجام بده با عشق..اگه نتیجه نگرفتی بازم امتحان کن ..صبور باش مرد.لطفا اسم مرد تنها رو از خودت بردار.اینا فقط تلقین منفیه..بازم میگم با عشق کاری برای همسرت فقط و فقط برای اون انجام بده.حتی نوع نگاهتم باید عوض کنی.عاشقانه بهش نگاه کن..همین
پاسخ:
سلام
خوش اومدید.
بعید میدونم از چیزی رنج ببرند و تنها مشکل عصبی بودنشه که یادگار بچگیش هست.
من محبت میکنم و میزارم راحت حرفاش رو میزنه اما درست نمیشه. تو یک پست مفصل توضیح میدم از نحوه برخوردم.
خداییش اخلاق خاومت خیلی تنده. من خودمم گاهی که اعصابم خورده در برابر اشتباهات دخترم صدامو بلند میکنم ولی خیلی زود عذاب وجدان میگیرم. ولی کتک یه چیز دیگه است. کاش برای بچه دوم اقدام نمیکردی. خانومت احتیاج به درمان داره. من هم یه بار یه مادر رو دیدم که به خاطر اینکه دختر 10 ساله اش بدون اجازه اش خوراکی خریده بود به فاصله 30 ثانیه محکم میزد تو صورت دختره. نیم ساعت طولش داد. طفلکی تموم صورتش خون مرده شده بود. مردم بهش میگفتن نزن ولی عین خیالش نبود. منم 3 روز حالم بد بود. الان هم بعد گذشت چند سال صحنه جلو چشممه. ببین حالا چه اثری رو روح بچه داشته. لا خانومت اساسی حرف بزن تو روخدا
پاسخ:
سلام
تا درمان بجه ما پیر شدیم.
سلام. تنبیه بدنی کودک اصلی ترین عامل برای ضعف عزت نفس و اعتماد به نفس در کودک موقع بزرگسالی است و همچنین کمرو شدن. سعی کنید وافعا این روش رو از روش های تربیتی تون حذف کنید چون آسیب های فراوانی تو روح و شخصیت بچه میذاره.
یه بار از استاد مون که استاد تمام روانشناسی بالینی هست پرسیدیم شما خودتان بچه هاتون رو بیشتر از روش تنبیهی تربیت کردید یا تشویقی که گفت تشویقی.یعنی مثلا وقتی یک کار خوب انجام میاد تشویقش می کردیم و بهترین کار در مقابل اشتباهات بچه نادیده گرفتن آن و به رویش نیاوردن است و در مقابل تشویق کارهای درستش.
شخصیت اصلی بچه تو 6 سال اول زندگیش شکل می گیره. تو این دوران واقعا مواظب رفتارهاتون در قبال بچه تون باشید تا احساس ارزشمندی، تحت حمایت شما بودن و احساس امنیت بکنه. البته بعد از اون هم همینطوره.
اینها رو گفتم نه به این معنا که خود من اگه مادر بشم بهتر از همسر شما با بچم رفتار میکنم .
گاهی فشارهای عصبی واقعا نمیذاره مادر اونطوری که دلش میخاد با بچش رفتار کنه.


پاسخ:
سلام
خود روش تشویقی هم آسیب هایی داره مثلا بچه وقتی شرطی بشه دیگه دنبال کار مثبت نمیره الا شرط کنه که باید با فلان چیز تشویق بشه.
تنبیه برای کودک لازمه اما تنبیه بدنی درست نیست.
ان شالله شما هم هر چه زودتر مادر بشید و فرزندان خوبی تحویل جامعه بدید.
یا علی

سلام

اینایی که گفتید رو دیگه کمتر تو مادرا امروزی میبینیم.

من فکر میکنم کمتر از دو دهه دگ کسی اینا رو از مظاهر مادرانه نمیدونه

پاسخ:
سلام
به متاسفانه داره کم رنگ میشه.
سلام 
امیدوارم خداوند به تمام مادران صبر عنایت فرماید که بتونن بچه ها رو تربیت کنن و اگر زنی لیاقت مادری ندارد او را از نعمت فرزند محروم کنه تا این همه اعصاب بچه ها رو خرد نکنن 
فقط  بچه به دنیا اوردن مهم نیست کاش بعضی از مادرا درک میکردن بچه ها شون اعصابی از جنس پولاد ندارن 
از خدا میخوام فرزندانی که مادرانی بی منطق و بی مهر دارن بهشون صبر بده تا خدایی نکرده به مادرشون بی احترامی نکنن.
بعضی وقتا حکمت داشتن چنین مادرانی محک خوردن صبر بچه هاشونه
امیدوارم در این ازمایش الهی سربلند بیرون بیام 
لطفا برام دعا کنید 
پاسخ:
سلام
ان شالله

سلام من یه بار دیگه ازتون درخواست رمز پست قبلی رو کردم اما چیزی تو ایمیلم نیومده.اگه امکانش هست 1بار دیگه برام بفرستید.
پاسخ:
سلام
مجدد فرستادم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">