رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

امروز چگونه گذشت؟

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ق.ظ

سلام به همگی دوستان

امروز که بیدار شدم نماز صبح رو خوندم و طبق عادت همیشگی نخوابیدم و به کارام رسیدم.

بعد حدود 7:30 رفتم سرکار و صبحانه هم اونجا چیزی خوردم چون سرکار همسر همیشه تا 10 الی 11 خواب هستند.به تعداد انگشت یک دست هم یادم نمیاد در طول 8 سال زندگی ببینم زودتر از من بلند شده باشند و سفره صبحانه پهن کرده باشند، حتی در تعطیلات. این چیزها برای من فقط در فیلم ها واقعیت داره.

ظهر حدود ساعت 3 رسیدم خونه.

غذای ظهر کوکو سبزی بود که من اصلا خوشم نمیاد و به سرکار همسر قبلا چند بار گفته بودم از این نذاره اما تو دلم گفتم شاید چیزی بهتر نتونستند درست کنند، با اینکه شور کرده بود بدون اینکه چیزی بگم به زور تا آخر خوردم و خودشون نتونستند بخورند. البته اگه به خودشون میگفتم شور شده میدونستم دعوای مفصلی رو شروع میکنه و میگه تو چه توقعی داری من با این حال غذا درست کنم؟ و چرا همش ایراد میگیری و...

بعد غذا کمی صحبت کردیم و ایشان جایی قرار داشت با دوستش و به همراه آقا زاده رفتند.

من هم فرصت رو غنیمت شمردم و تا 5 خوابیدم.

صبح تصمیم گرفتم که بعد از ظهر برم حجامت چون الان (اردیبهشت) بهترین زمانش هست و شما هم حتما حتما برید خیلی مفیده . رفتم حجامت کردم و اومدم .

هوا چند روزی هست گرم شده و سرکار همسر گفته بودند کولر رو راه بندازم که بعد از برگشتن از حجامت رفتم و دو ساعتی با کولر ور رفتم و راه انداختم و تا تموم شد اونها هم رسیدند.

شاید 5 روزی بود که خونه جارو برقی کشیده نشده بود و حسابی کثیف بود و خودم بعد نماز مغرب جارو برقی رو برداشتم و مفصل خونه رو تمییز کردم و بدون هیچ تشکری از سرکار همسر بابت کوکلر و جاور کشیدن و...(چون اصلا بلد نیست و یادم نمیاد تشکری از ایشان شنیده باشم.شاید باور نکنید ولی حقیت رو میگم)

نوبت شام بود که طبق معمول چیزی نداشتیم. هر چند بیرون بودند اما خونه هم باشند همین وضعه و غالبا شام نداریم. خودشون و آقا زاده عسل و خانه خوردند و به علت خستگی زیاد زود خوابیدند.

منم اومدم جواب کامنت ها رو بدم و گفتم وقایع امروزم بنویسیم یه تنوعی باشه.

شاد باشید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۳
مرد تنها

نظرات  (۴۳)

سلام من تازگیها وب شما رو میخونم واسم جالبه . میخواستم بگم کلاس دکتر فرهنگ خیلی موثره البته اگر بتونید خانومتون رو راضی کنید به همایش هاش گوش کنه . من الان که این پست رو خوندم واسم جالب بود که بگم دقیقا راجع به تشکر کردن گفته که چقدر اقایون اهمیت میدن همینطور که شما منتظر بودین یعنی میگه همسرتون هرکاری میکنه شما تشکر کنید هرچند کوچیک . من راجع به شوهرم امتحان کردم تا یه کار کوچیک میکنه تشکر میکنم مثلا حتی اگر یه برنامه تفریحی کوچیک مثل یه بیرون شهر رفتن باشه ازش تشکر میکنم یا حتی یه نون تازه خریدن که 3/4 نون رو خودش میخوره به نظرم هرجور شده کلاس دکتر برای خانواده موفق رو شرکت کید من میتونم صوتش رو واستون بفرستم الان همایش هاش هم در تهران و شهرستان تکرار شده و رایگان هم هست .
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۴۲ خیلی دلم گرفته خداااااا

سلام آقای مدیر ممنون بابت پاسخ خوبتون

خودش میگه دوستم داره و راضی هست اما بعضی موقه ها ازم ایراد میگیره.... هعییییییییییییییییییییییییییییییی

انشاله خانمتون رو خدا با یه تلنگرهایی متوجه اشتباهاتشون بکنه که البته عمدی نیستند و روزگار شیرینی را به حق اهل بیت علیهم السلام در کنار هم داشته باشید....

پاسخ:
سلام
مطمئن باشید همینطوره و دوستتون داره و گرفتن ایراد از روی سادگیه و نمیدونه واقعا زن براش چقدر بده و الا نمی گفت.
۲۵ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۲۰ دلم گرفته خیلی خداااااااااا

با سلام خدمت آقای مدیر

خوش بحال خانمتون...

میدونید چرا؟

چون واقعا از ته دل مومنید و ظاهرسازی نمی کنید...

بالاخره هر کس یه ایرادی داره دیگه...

متاسفانه بعضی آقایون فقط دنبال ایراد گرفتن از ظاهر دیگران هستند

مثلا همسر من مدام از من ایراد میگیره

در حالی که من به گفته بقیه دختر زیبا و خوش اندامی هستم....

تا حالا تو وبلاگتون یکبار هم از ظاهرش ایراد نگرفتین...

خدا خانمتون رو خیلی دوس داره....

فقط به عنوان یه خاهر...

یه چیزی بگم.

من خودم فوق لیسانس از بهترین دانشگاههای ایران رو دارم و خوب همه نوع مردی رو دیدم و می بینم.....

اون چیز اینه که ...

تو این وبلاگ خیلی خوبه که حریم ها رو رعایت میکنید اما سعی کنید حتی یک احساس مثبت بدون غرض حتی!!! به کسی نداشته باشید ...

چون شیطان آروم آروم آروم آدم رو گول میزنه....

خیلی برام دعا کنید...

دلم گرفته

پاسخ:
سلام
اینطور نگید و این مقایسه اصلا کار درستی نیست و منم اینجا راضی نیستم کسی منو با همسرش مقایسه کنه.
مطمئن باشید منم بی عیب و نقص نیستم و چه بسا از همسرتونم بدتر باشم ولی خب نمیشناسید که.

همسرتون مطمئنا از شما راضی هست و خوشش میاد اما حواسش نیست که نباید این حرفا رو بزنه. من از خانم ها زیاد این گلایه رو شنیدم که همسرشون اینطور میگند.و متاسفانه مشکل توجه نشدن مرد به ضربه های روحی زن با این حرفاست.
بله چشم توجه میکنم.

سلام، راستش منم تو خانواده ای بزرگ شدم و مامان بابام هیچوقت بهم ابراز علاقه نکردن هیچ سر هرچیزیم بحث میکنن اما من ابراز علاقه رو از همسرم یاد گرفتم منم اوایل برام سخت بود بهش بگم ک دوسش دارم یا دلم براش تنگ شده اما چون ایشون خیلی بهم میگفتن منم کم کم اول با اس ام اس یاد گرفتم بهشون بگم اوایل عصبانی میشدن ک چرا تو علاقتو ابراز نمیکنی و انگار هیچ علاقه ای بهم نداری اما من در ج میگفتم واقعا از رفتارم معلوم نیس اما دوس داشتن ک ب زبون بیارم الان خیلی راحت ب زبون میارم احساساتمو...
شما چی شده ی بار دست رو موهاش بکشید یا بگید ک چقد دوسش دارید بگید ک خوشحالم ازینکه همسری ب زیبایی تو دارم یا بهشون بگید بیاید از نو شروع کنیم ابراز احساسات رو بهشون یاد بدید...
پاسخ:
بله گفتم زیاد و تو این مدت بارها این کار رو کردم اما جمعه خرابش کرد.
سلام تا حالا همسرتون بهتون ابراز عشق کرده مثلا گفته دوستتون دارم یا دلم برات تنگ شده
من از اول نوشته هاتونو خوندم شاید دوستتون نداره انگار باهاتون لجه و از ازدواجش ناراضیه و ب زور داره ادامه میده...
آیا این حرفاتونو بهش زدید ک احساس تنهایی میکنید شده جلوش گریه کنید و بگید چرا داری زندگیمونو خراب میکنی داری باعث میشی من ب گناه بیفتم چرا حلالمو برام حروم میکنی منظورم ازدواج حلالتونو داره براتون زهر میکنه البته ببخشیدا...
پاسخ:
سلام
دوستت دارم رو یادم نمیاد گفته باشه.
دلم تنگ شده رو هم نه نگفتند.فقط چون تنها هر جا باشند توجه کمتری بهشون هست میخواد هر جا میره پیشش باشم.
کلهم در ابراز احساسات بسیاز ضعیفه و بهشونم گفتم.
اخلاقش اینه متاسفانه نه اینکه به زور زندگی کنه چون تو خانه ای بزرگ شده که محبت ندیده و بلد نیست.
نسبت اخلاقش بله اعتراض کردم اما مرد گریه نمیکنههههه


من هم حمید بودم هم مینا
لطفا ببخش
خیلی آقای
پاسخ:
الان چی هستی؟ مینا یا حمید؟
کار خاصی نکردید که ببخشم.برید کیف کنید بخشیدم
man hamid va mina dar tarikh 19 ordibeheshtam az roo khamii ye chizi goftam bebakhshid khoshal misham pakesh konii.merci bazam bebakhshid
پاسخ:
سلام
من که نفهمیدم دقیقا چی گفتید اما اگه نظر حمید منظورتون بود حذف کردم.
بالاخره حمید هستید یا مینا؟؟؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
طلاق بگیرید
**** به این زندگی
*** همدیگرو کردن زیر ذره بین
حقیقت اینه که نه با هم جورید از نظر روحی
نه تفاهم و دوست داشتن بینتونه
اگه ذره ای عشق بیتون بود انقد ذره بین دستتون نبود که
سلام رمز پست مسائل جنسی رو بدین لطفا
پاسخ:
سلام
ارسال شد

سلام . کامنت‌های پست بالایی درست باز نمیشه . در این پست کامنت گذاشتم . لطف می کنید برایم رمز بفرستید . متاهل هستم و یک نی نی کوچولو هم دارم . ممنون
پاسخ:
سلام
ارسال شد

سلام میگم درمورداون پست ازدواج موجب ارامش نیست شمابه نتیجه ای رسیدید؟ متوجه شدید منظورخداازاون ارامش چیه وچرا جاش خالیه توزندگیها؟ ممنون میشم پاسخ بدید چون ذهن منم رادرگیر کرد
پاسخ:
سلام
بنظر من در این آیه ها تنها آرامش جنسی منظوره که حداقل 90 درصد ولو با وجود سختی و مشکلات به این آرامش میرسند و تخلیه میشند.
اما آرامش های دیگه ای وجود نداره.
گام اول:
به این حدیث ایمان راسخ بیارید:
رسول خدا (ص) فرمود: هر مردی که بر بداخلاقی همسرش برای خدا صبر و شکیبایی کند خداوند بزرگ برای هر بار صبر او، پاداشی همانند و همسنگ پاداش صبر ایوب در برابر بلای او به وی خواهد داد.
باور کنید که تحت امتحانید بخدا که مرد مذهبی و مقید مثل شما و البته صبور خییییلی کمه.
پاسخ:
سلام
ممنون نکات خوبی بود ان شالله دقت میکنم.
سلام . از وبهای مورد علاقه منی. هر روز تقریباً بهت سر میزنم.تا از تجربه هات استفاده کنم خوشحال میشم  به من سر بزنی
پاسخ:
سلام بر مبارز
ممنون سر میزنید.
چشم خدمت میرسم.

سلام برشیرین عزیزومهربونم .شیرین جانم علت پرخاشگری در ادمها میتونه چندعلت داشته باشه.که البته آقای مدیروبلاگ کلی میگن پرخاش میکنند.حا اونکه کم خونی-افسردگی ناشی ازیک دوره ی سخت (زایمان اول -رفتارهای ناپخته اطرافیان)بیماری پرکاری تیروئیدناشی ازکم کاری تیروئید وناراحتی معده وروده .ودرآخرعدم ارضا ازهمخوابگی طرفین...حالا ایشون بهترمیتونندبه مواردگفته شده پی ببرند.کسیکه بی دلیل ویا تعمدا به کسی بی توجهی میکنه حتمابیماره.(گرفتن کادوعدم ابرازاحساسات)پس باید بفکردرمان بودچون اگرآقای مدیربگذرندنفرچهارم موجودبیگناه دومی تقاص پس خواهدداد.باپوزش ازمدیروتشکرازشیرین عزیزم
پاسخ:
سلام
بله نکات خوبی اشاره کردید.
ان شالله در پاسخ به نظرات نجمه خواهم گفت.
فعلا که حس نوشتنش نبوده
منظورم به شما نبود خیلی ها تو دوران بارداری همسرشون میرن سراغ معشوقه و دوستی و صیغه و ازدواج مجدد و اینا
خدا رو شکر که اینطور نیستید
کنایه من به یکی از زنایی بود که اینکارو کرده و صددرصد کارش رو درست میدونه و میگه این حکم اسلامه و ناراحتیب اون زن همسر اول  به خاطر کفر و خدا نشناسی هست.
درحالیکه ایه ازدواج مجدد اقایون کلا اززیر و پایه و اساس خلاف اون چیزیه که امروز تو جامعه جریان داره.
ولی اینکه همسرتون اینقدر عصبی هستند که ... برام جای سوال داره واقعا چرا؟
سعی کنید به جای ازهم پاشوندن زندگی علتش رو پیدا کنید و ببینیند میتونید بهتر زندگی کنید.
گاهی هم ممکنه زنها مقصر باشن ولی واقعیت اینه که ندیدم بی علت باشه ناسازگاری زن
خشمهای پنهانی که ابزار نمیشن  و عقده هایی که نگشوده میمونن نهایتا کارو به همچین اوضاعی میکشن
ازهمینجا یه سلامی هم خدمت عمه عزیز میکنم .

پاسخ:
مشکل از جامعه امروزی هست و الا حکم الهی درست و با حکمت است.
تو پاسخ به سوالات نجمه به خیلی از مسائل اشاره میکنم.
سلام اقای مدیر کم پیدا!
پاسخ:
سلام
هستیم در خدمت شما
اقای متاهل پر درد و رنج درصورت امکان برنامه سلامت باشید امروز روز شنبه ششم اردیبهشت رو نگاه کنید بخشی ازاون به دوران بارداری و سلامت جنین مربوط میشد و تاکیدمیشد اینقدر این دوران مهم و حساسه که حتی نباید به زن نازکتر ازگل گفته بشه!
چه ازطرف همسر و چه ازطرف دیگران چون داره دقیق ترین و حساسترین موجود خلقت دررحمش رشد میکنه .
حالا کساین که تو این دوران خون به جگر زنشون میکنن برن کلاهشونو بالاتر بندازن!
مثلا اونایی که زن صیغه میکنن و میرن کربلا و پیش امام حسین عهد عاشقی می بندن!اسم ناراحتی زنشون رو هم حسادت بیجا و کفر و عدم قبول حکم خدا تلقی میکنن!و میگن با اعتراضش به خواسته خدا داره اتیش جهنم میخره واسه خودش !
درسته شاید حق با شماست و خانم شما ایراداتی دارند ولی برشماست که بهش کمک کنید ایراداتشو رفع کنه.
من و همسرم هروقت ازهم دلخوریم پیامکی باهم بحث می کنیم و این باعث میشه هم بیشترفکرکنیم و و هم احترام همو نگه داریم چون مثل سندیه که میمونه به نظرم به جای نوشتن این حرفها اینجا برین این حرفها رو درقالب نامه و کمی محترمانه تر براش بنویسین درعین اینکه بهش تاکید میکنید دوستش دارید وبراتون عزیزه.
به ایشون هم این اجازه رو بدین که دلخوریها شو براتون بنویسه و اگر واقعا قصد دارین مشکلتون حل بشه به گمونم که تا حد زیادی موثر خواهد بود چون هرکسی بهترین مشاور زندگی خودشه
موفق باشید
به اون کوچولویی که داره تو شکم خانمتون رشد میکنه بیشتر فکر کنید
پاسخ:
سلام
کاش انقدر که من به فکرش هستم و مراقبم برای بچه خودش هم بود. همه ناراحتیم برای اینه که خودش اصلا به فکر بچه نیست.
کسی صیغه نمیکنه و بره کربلا و اگر هم انجام میده بیخود میکنه و راه رو کج رفته.
ایشون نیاز به اجازه ندارند و انقدر عصبی هستند که نمی تونند بنویسند و فقط باید دعوا کنند و...
خدا بهتون صبر بده،
پاسخ:
ان شالله
سلام،جناب آقای مدیر،از امروز باوبتون آشنا شدم.چقدر سخته محجوب بودنو دم نزدن.البته چند تا پستتون رو بیشتر نخوندم،ولی انگار یه بغضی تو مطالبتون هست.
پاسخ:
سلام
ممنون که سر زدید.
دعا کنید
منم این چند سال صبح ها موقع رفتن شوهرم نمیتونم بیدار شم ... ولی شب قبلش حتماً واسش لقمه میپیچم واسه صبحش .. (لقمه های ساده مثل پنیر و گردو، کره و خرما و ..)
اونم صبحا قبل از رفتن منو میبوسه و میره .. (حتی اگه گاهی حس اینکار رو نداشته باشه )
با وجود اینکه یه زندگی معمولی داریم .. ولی خب بهرحال یه چیزای خیلی کوچیک باعث گرم تر شدن رابط میشه .. اینکه طرف مقابل بدونه همسرش به فکرش هست ..

خیلی کوچک و حقیرم .. اما برای گرم شدن رابطتتون (دوطرفه) دعا میکنم .. حیف این زندگی و فرزندهایی هست که همراه شما دوتا هستن .. حیف عشق و علاقه و محبتی هست که روش گرد و خاک نشسته ..
حیف عمرتون .. روح و روان و نور الهی در وجودتون هستش که ندید گرفته میشه ..
قبلاً هم گفتم خیلی سخته که ادم شریک زندگیش باهاش همراه نباشه .. و خیلی سخته که دیگه انگیزه ای هم جهت تلاش برای گرم تر شدن رابطه از طرف مقابل صورت نگیره ..
انشالله خداوند با نگاه فضل و کرمش نور محبت و شور و عشق رو بر زندگیتون دوباره به جریان بندازه ..
دیگه نصیحت نمیکنم که شما مجدد تلاش کنید برای گرفتن عشق ..
چون میفهمم که وقتی دل همراهی نکنه دیگه پا هم کشش رفتن نداره ..
اما انشالله به یمن وجود فرزند دوم شادی قلبی به زندگیتون برگرده ..



پاسخ:
سلام
خدا رو شکر که چنین رابطه عاشقانه ای دارید و ان شالله همیشه همینطور مستحکم بمونه.
زندگی معمولی اگر با تفاهم و عشق باشه لذت بخش هست.
از لطف شما هم ممنونم.

اقای مدیر ؟؟ با رعایت احترام میخوام یه جوک فمنیستی بگم :
میدونم که ناراحت نمیشین . چوون میدونین که من فقط و فقط قصدم شاد کردنه دوستامه ..و البته شمااا..
خانوووووم ناهار ابگوشت درست میکنه .
بچه هااا سر استخوناش دعوا میکردن
خانووومه که از شب قبل یه دعوای مفصل با شوهرش کرده بوده داد میزنه :
چتوووونه ؟؟؟ باز پریدید به هم ؟؟؟ مگه شمااا سگید که واسه ی یه تیکه استخوون دعواا میکنید ؟؟؟
صد بار گفتم استخوووونا مال باباتونه .. نمیدونین دوس داره ؟؟؟
اقای مدیر ؟؟ من خاک پاتونم .. فقط و فقط خواستم بخندید .. همین ..
بازم معذرت میخواااااام .. خدافظظظظظظظظظظظ
پاسخ:
بله ممنون. خوشحال میشیم از این جک های جالب شما
جال بود.
ما چاکریم و شما بزرگوارید

اووووووه چه خبره ؟؟ باز که شلوغ کردین خانووووماا... طفلک اقای مدیر .. تو ج یکیشم مونده .. حالااا اینجاارو ببین باید ج چند نفرو بده...
سلااام اقای مدیر..
همین الان رسیدم و اومدم یه عرض ادبی کنم و برم .. ملت شب عید گرفتاریشون بیشتره , کار ماا بر عکسه..
اهاااان زیبااا جووونم : من این غزل جناب حافظ رو حفظم .. میخواای به اقااا مدیرمون مشق شب بدی ؟؟
اقای مدیر افسر جریمه ت کرده قربان ..
صبحدم مرغ چمن با گل نو خواسته گفت :
ناز کم کن , که در این باغ بسی چووون تو شکفت..
گل بخندید که از راست نرنجیم ولی :
هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت ...
من منظور زیبا خانوم رو گرفتم .. امااا به خدااا زیبا جوونم اقای مدیر مرد فوق العاده ای هستن .. اینووو جدی میگم .. الهی که درد و بلاش بخوره تو سر هر چی نامرده .......
من رفتم لا لا ...
همه ی دوستای قشنگمو میبوسم .
فعلااا اقای مدیر..
پاسخ:
سلام بر المیرای گرامی
عرض ادب از ماست قربان
بابا همه طبع شاعری هم داشتید خبر نداشتیم.
شما هم فوق فوق العاده هستید بلای شما تو سر هر چی منافقه


صبحدم مرغ چمن با گل نو خواسته گفت ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شگفت بیت بعد رو برو پیدا کن و صد بار از روش بنویس بععععععله
پاسخ:
شاعر کم داشتیم که شکر خدا پیدا شد.
خوبه اگر شعر بیاید بگید و روحمون رو جلا بدید.

مگه عمرآدم چندساله ک بخواد اینطوری تلف بشه..واقعا صبر زیادی میخواد..

 

پاسخ:
واقعا
۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۴۶ یه خانم متاهل
درضمن لازمه خدمت بعضی ازدوستان محترم عرض کنم که مقوله"کمک کردن مرددرخونه" بامقوله" جابجایی وظایف زن ومرددرخونه واینکه مردبشه زن خونه"زمین تاآسمون باهم توفیرداره !!!
لطفابین این دوتایه فرق بذارین اونم ازنوع اساسی !
بعضی وقتادرکف این استدلال های محکم وواقعامنطقی!!!بعضی ازشماهم جنسان محترم!! میمونم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
آفرین
۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۰۱ یه خانم متاهل
سلام وقت بخیر
درموردحدس تون مبنی برتحصیل علوم حوزوی یاطلبه بودن بایدخدمت تون عارض بشم که حدس تون کاملااشتباهه!!! اتفاقاتحصیلات من اصلاربطی به علوم حوزوی نداره واین اطلاعات اندک روشخصابامطالعه کتاب های مفیدیاگوش دادن سخنرانی هاو...کسب نموده ام!
درموردجواب کامنت دومم(جاروکردن درشب):دست تون دردنکنه آقای مدیر!یعنی نعوذبالله امام معصوم(ع)نمی دونستن درآینده برق اختراع میشه و...پس اگه این رونمیدونین بایدخدمت تون عرض کنم برای ائمه علیهم السلام بعدزمان ومکان مطرح نبوده یعنی می تونستن سال های قبل وسال های بعدوحتی قرن های بعدترازخودشون روببینن ودرک کنن ویادرآن واحدبه مکان هایی برن که درحالت عادی وباتوجه به وسایل نقلیه اون زمان(اسب وشترو..)چندین ماه یاحتی چندین سال طول می کشیده تابه اون مقصدموردنظربرسن.
من خودم وقتی مجردیابه قولی دخترخونه بودم مادرم خیلی تاکیدمی کردکه شب خونه روجارونزنم وقتی علت روازشون می پرسیدم می فرمودن این عقیده بزرگترا وقدیمی هاهست ومیگن باعث نکبتی وفقرومریضی میشه،تااینکه خودم حدیث مربوطه(همون حدیثی که براتون نقل کردم)رودرجایی دیدم واتفاقاچندوقت بعدتفسیراین حدیث هم خیلی اتفاقی(منظورم اینه که دنبالش نبودم)به دستم رسیدوواقعابرام جالب بودوحکمت این حدیث گهربارروفهمیدم وواقعااین که میگن جزءبه جزءدستورات دین مابادلایل منطقی وعقلی وحتی علمی هستش بیجاوبی موردنبوده!فقط حیف که اون دلایل یادم نیست انشاءالله فرصت بشه میرم میگردم واگه پیداکردم میام وبراتون میگم.
پاسخ:
سلام
ممنون
بالاخره یه ارتباطی با طلبه ها دارید. حتما غالب دوستاتون طلبه هستند. آفرین خوب کسب نموده اید.
بله امام ها میدونستن .اما شما به من جواب بدید. خیلی از مسائل مربوط به زمان های خاص است که در دیگر زمان ها کاربرد ندارد پس اهل بیت نباید در اون مورد اظهار نظر کنند؟ این موضوع ربطی به علم امام نداره .امام میدونست در آینده برق میاد اما دلیل نمیشه که نفرماید در شب جارو نزنید چون مکروه هست.
مثلا شهید مطهری یادمه نوشته بود تحت الحنک یا تحت الهنک که مال امامه طلبه هاست میندازند نوشته بود پیامبر فرموده مستحبه اما ایشون میگفتند الان دیگه مسحب نیست و چون قبلا برای اینکه دیده بشند می انداختند و احادیث اینطور زیاد داریم.
حتی اما علی بعضی احکام زمان رسول خدا رو تغییر دادند.
ببنید مثلا در مورد احادیث تغذیه میگند اینطور نیست که برای همه مفید باشه و ممکنه فلان خوراکی که در حدیث گفته شده خوبه فقط برای اهل حجاز باشه و مردم شهر و کشور دیگه مثلا گرمسیر باشند و براشون مضرر باشه. علم حدیث که تو حوزه روحانی ها می خونند بخاطر شناخت همین حدیث ها و زمان و مکان اونهاست.


پدر خانمتون چه جور ادمیه .یعنی رابطه ش با بچه هاو زنش چطور بوده..جو خانواده شون صمیمی هست
پاسخ:
سلام
جواب این سوالتون رو با سوالات نجمه خانم در یک پست تو وبلاگ میدم.

راستی اینو نگفتم روزنوشتتون تنوع خوبی بود مرسی
پاسخ:
خواهش
هر پیشنهادی هم در مورد مطلب گذاشتن داشتید در خدمتیم.
سلام بعضی دوستان خیلی بی انصافید.
نجمه جون این همه سوال ازکجااوردی اخه؟
کارشماواقعا تحسین داره.من کولرمونم خودم راه انداختم اگرامید شوهرم بودم باید گرما میخوردیم.
کمتر مردی پیدامیشه که این  قدر توی خانه بمونه و تازه کار خونه هم انجام بده.
واقعا کارتون تشکرلازم داشت....

پاسخ:
سلام
آره والله از دست این بی انصافها(شوخی بود)

نجمه خانم ذهن خلاق و دست به قلم خوبی دارند و بنظرم از نظر هنری هم استعداد خوبی داشته باشند و باید تشویق کنیم نویسندگی کنه چون مطمئنم موفق میشه.(کاملا جدی گفتم)

خب مستانه خانم شما شیر زن هستید و کار شما هم واقعا تشکر داره خیلی بیشتر از کار من.
منم توقع ندارم شوهرم دم به ساعت ازم تشکر کنه چون خیالم راحته اونم مثل خودمه حتى اگه به زبون نیاره قدر میدونه.منکه حقو به شما دادم .زندگى مشترک یعنى مردو زن بدونن هیچکى وظیفه نداره. قدر کارایى که واسه خونه زندگى میکنن بدونن.حالا یکى مثل شما عادت داره تشکر کنه از زنشم انتظار داره .یکى مثل ما هر دقیقه تشکر نمیکنه. بگم به خانومت بگو همونجور که من تشکر میکنم تو هم ببین یاد بگیر حتما میگى هزار بار گفتم .اگه گفتى که شما خودتم برو تو موضع بخور تشکر نکن و کار خونه نکردن 
پاسخ:
منم نگفتم دم به ساعت تشکر کنید. اما خوبه آداب عرفی و اسلامی تو زندگی زناشویی حاکم باشه.
واقعا زندگی مشترک یعنی مرد و زن هیچکدوم وظیفه ندارند؟ مطمئنید از این حرفتون؟عجیبا غریبا
من توقع تشکر ندارم و ای کاش متوجه منظورم می شدید.
تهدیدش کنید به جدایی و واقعا یه مدت ولش کنید بذارید بترشه اگه روششو ادامه بده و به فکر درمان نباشه شما رو از دست میده
پاسخ:
تهدید هم بکنی یه مدت خوب میشه ولی دوباره همون آش و همون کاسه.
کاش با تهدید درست می شد.
پیغمبر می فرمایند عزیزترین شما (مردان) نزد من کسی است که همسرش را بیشتر دوست دارد
همچنین:
حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:
روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد. فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می‌کردم. آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می‌خواندند، عرض کردم: بفرمایید.
اظهار داشتند: بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می‌گویم! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب‌هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد و خداوند به او ثوابی می‌بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.
ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می‌کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می‌دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می‌دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می‌نماید.
ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر، از دنیا بیرون نمی‌رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.
ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می‌شود.
ای علی! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی‌ها و علو مقام است.
ای علی! خدمتکار همسر نمی‌شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.
منبع: بحارالانوار، ج ۱۳، ص ۱۳۳ چاپ ایران و جامع الاخبار ص ۱۰۲

ارزش کار خود را با انتظار تشکر از همسر پایین نیاورید
خدا را شاکر باشید که اینقدر در درگاهش عزیز هستید و به شما صبر عطا کرده است

یکی از آیات قرآن (الآن یادم نیست کدوم سوره بود) دلالت داره بر اینکه خداوند انسان هایی را در زندگی هر کدام از ما قرار می دهد تا صبر ما را مورد آزمون قرار دهد

و اما اون جور که متوجه شدم همسر شما دوران کودکی سختی را با یک مادر عصبی پشت سر گذاشته اند. مطمئن باشید علت اساسی همین جاست ، بهتر است دنبال ریشه باشید رفتارهایی که شما عنوان می کنید همگی برگهای یک درختند. متاسفانه این درخت دچار مشکل شده است. پیشنهاد می کنم کتاب عصبیت و رشد آدمی اثر کارن هورنای را بخوانید تا دقیقاً متوجه علل رفتارهای همسرتان بشوید بلکه بتوانید کمکی به او بکنید
همسر شما از درون رنج زیادی می کشد و در ذهنش دچار تضادهایی است که حل آنها از او انرژی می گیرد و ذهنش را به شدت مشغول می سازد و به همین علت معمولاً بی حوصله و تلخ است. این افراد توقعات بیجایی از اطرافیانشان دارند. او ناخودآگاه این کار را می کند ...
شما یک انسان قوی و صبور هستید و ارزش اینکه همسرتان را از این درد و رنج درونی نجات بدهید و یک زندگی به امید خدا شیرین را بسازید بسیار زیاد است و مطمئنن خداوند می بیند و براینان جبران می کند
همسر شما هم بنده و آفریده خداست و برای او بسیار عزیز است. کمک کنید و وسیله ای شوید برای یکی از بندگان خدا
برایتان از خداوند طلب توفیق و سعادت را دارم
پاسخ:
سلام
بابا من کی خواستم ایشان تشکر کنند؟ منظور منو نگرفتید هیچ کدوم.
بله در ثواب کمک به همسر هیچ شکی نیست .
بله متاسفانه مشکل به بچگیشون بر میگرده.
دعا کنید.
سلام اون خانومایی که گفتن شوهراشون این کارارو انجام میده خیلی تنبل تشریف دارن اقای مدیر به نظر من کاری کرده که حتما تشکر لازم داره اما متاسفانه ....
پاسخ:
سلام
آفرین به انصاف شما.
من حمایت میکنم از شما.
راستی! منم یادم نمیاد چند روز زودتر از حاجی از خواب بیدار شدم . گرچه بعد از نماز بساط صبحانه رو راه می اندازم اما همیشه حاجی از من سحرخیز تر بودند
پاسخ:
بساط صبحانه رو که راه میندازید یعنی همه کار رو کردید.
بعد نماز صبح نخوابید روزی انسانها بعد نماز صبح تا طلوع آفتاب تقسیم میشه.
منم منتظرم جواب سوالای نجمه رو بخونم
جارو کشیدنو کولر درست کردن کار معمولی بوده . منم یادم نیاد صبح پا شده باشم صبحونه آماده کرده باشم . همیشه شوهرم آماده میکنه چایی رو میریزه تازه میاد بیدارم میکنه . تو خونه ی ما عادت شده مرد خونه صبحانه بده . شده من پاشم اما تعدادش  کم بوده . مهم اینه که شما وقتی جارو میکشی انتظار تشکر داری و فکر میکنی کار خوبی کردی کار مهمی کردی . خانومت فکر میکنه هر چی شوهر تو دنیاست تو خونه جارو میکشه پس شوهر من کار مهمی نکرده تشکر لازم نیست .اگه بینتون حل بشه که هیچکی وظیفه نداره خوبه . مثلا من به شوهرم گفتم که ازش ممنونم .خودش میدونه من قدر کارشو میدونم. لازم نیست هر روز بگم . اونم انتظار نداره هر روز از من بشنوه . موضوع حل شده . شما حق داری. یه بار باید بشنوی که دستت درد نکنه اما نباید توقع داشته باشی هر روز بشنوی .خانومتم باید بدونه درسته خونه  خودتو جارو کردی اما زندگی مشترک یعنی همه چی مشترک . باباش تو خونه جارو میکرده داداشش میکرده کی میکرده که الان الگوش  مردی شده که کار بیرون میکنه کار خونه  هم میکنه !  مرد کار میکنه زن کار میکنه هر دو تلاش میکنن زندگیشونم مشترکه دلیل نداره توقعا زیاد باشه . نباید بگی چه مرد خوبیم جارو کردم . اون نباید بگه کاری نکرده وظیفه داشته . این مهمه
پاسخ:
سلام
چشم پاسخ میدم.
خب کار شما هم درست نیست و فکر نکنید حالا چون شما هم انجام میدید درسته پس.
من اصلا انتظار تشکر ندارم اما خوبه طرف هم ادب خودش رو نشون بده و این حرف خود شما خانم هاست که توقع دارید هر کار کردید شوهرتون تشکر کنه. به ما میرسه توقع نباشه اما خودتون باشید باید تشکر همراه هدیه ها باشه.
ممکنه انتظار نداشته باشه اما ادب اقتضا میکنه همیشه تشکر کنی.من همیشه سر سفره بعد غذا از سرکار همسر تشکر میکنم و آقا زاده هم یاد گرفته همین کار رو میکنه.
شما چرا هر روز 5 نوبت نماز میخونید و از خدا تشکر میکنید؟ پس بعضی کارها تکرارشون خوبه .
من کار خونه زیاد میکنم اما با این حال ایشون میگن تو هیچ وقت کار خونه کمک نمکنی.
متاسفم واستون..خیلی گناه دارید
شما چرا تو اوج مصرف برق جارو برقی کشیدین؟؟؟

پاسخ:
من که کل برنامه های روزم رو گفتم فرصت نشد قبل غروب جارو بزنم.
حالا شما به بزرگواریتون ببخشید.
۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۰۲ یه خانم متاهل
دوباره سلام
درضمن آقای مدیرشب خوب نیست منزل روجاروبزنین،ازاین به بعدوقت تون رومیزون کنین که تاقبل ازغروب آفتاب این کارروانجام بدین!
درروایتی معتبرازیکی ازمعصومین(ع)داریم که می فرمایند:"جاروکردن منزل درشب سبب فقرمی شود."
دست تون دردنکنه،انشاءالله خانمتون توی دلشون ازتون تشکرکردن! خداباامیرالمومنین محشورتون کنه آمین.
راستی یه سوال دارم درموردهمسرتون :آیاایشون تاحالابه بزرگترای شمااعم ازمادرتون،پدرتون،خواهریابرادرهاتون مستقیماتوهین کردن؟(منظورم اینه که توی روشون بایستن وبی احترامی کنن یافحش بدن؟)اگه دوست نداشتین می تونین جواب ندین.
علت اینکه این سوال روازتون پرسیدم درکامنت بعدی میگم.

پاسخ:
سلام
بنظرتون این حدیث با توجه به نبود امکانات در قدیم مثل برق برای همون زمان ها نبوده؟
خب چون برق نبوده و از چراغ های ضعیف استفاده می شده هیچ موقعه نمی شد کامل و دقیق خونه رو تمییز کرد و اسلام هم چون به بهداشت حساسه فرموده در روز باشه که در روشنایی کامل خونه جارو کشیده بشه.
جواب سوالتون رو هم با جواب های نجمه خان باهم در یک پست پاسخ خواهم داد بشرط حیات.
۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۵۴ یه خانم متاهل
سلام وقت بخیر
1- درموردعلت نبودنم:راستش آقای مدیرازقدیم گفتن:"کسی که بیشترحرف بزنه کمترعمل می کنه!"خلاصه این بودکه تصمیم کبری گرفتیم مدتی سردرگریبان زندگی خودمون فروبریم وبه حال واحوال خودمون رسیدگی کنیم، وقصدداریم این رویه روادامه بدیم انشاءالله(البته اگه این حاج خانم منبری درونمون بذاره!)
2- خداروشکرمی بینم که تعدادمنبری های اینجازیادشده وداره روزبه روزبرتعدادشون افزوده میشه حالاهمین که ماراه روبرای ملت بازکردیم خوبه پس بهتره کمی عقب تربایستیم وبه دیگران اجازه بدیم تااستعدادهاشون رودرباب منبررفتن وایناشکوفاکنن ودیگران روهم به فیض اکمل برسانن!
3- یه شبهه برام پیش اومده:این منظورتون از"مثل حاج آقاهاحرف میزنین چی بود؟ایضامنبرواینا" یعنی میگین برم علوم حوزوی بخونم وبشم یه واعظه وسایرخانم های دوروبرروهم به فیض برسونم؟؟؟درضمن من مثل حاج خانم هاحرف میزنم نه حاج آقاهاقیاس تون فی نفسه اشکال داشت!!!!!
4- ازبس به من تلقین منبری بودن کردین کم کم داره خودم هم باورم میشه! ببینین نحوه حرف زدنم توی سطرای بالایی چقدرتغییرکرد!!!!!
برقرارواستوارباشید!
پاسخ:
سلام به خواهر گرامی
1. کار بسیار خوبیست. خوبه خودتون رو جریمه کنید اگر به حرف های خودتون عمل نکردید. و البته اومدنتون و سر زدنتون منافاتی با سردر گریبان زندگیتون نداره.
2. هر گلی بوی خودش رو داره.و هر منبری هم زیبایی های خودش رو داره.
3. بنظرم به رفتن حوزه نیازی ندارید چون حسم میگه طلبه هستید.من مثال زدم و مقایسه نکردم . و در مثال هم به قول شما منبری ها مناقشه نیست.بین مثال و قیاس به قول شما منبری فی نفسه تفاوت ها وجود دارد.
4. باورتون بشه چه اشکالی داره ؟ مگه بده من و دیگر دوستان از محضرتون فیض ببریم؟
شما نباید خودتون رو با خانم تون مقایسه کنید.خانما نیاز به توجه و محبت بیشتری دارن.وقتی یه کار کنه و شما ازش تشکر کنید هزار برابر شما خوشحال میشه.همین تشکر واسه اون هزار تا معنی داره ولی شاید اگه اون از شما تشکر کنه واسه شما خیلی عادی باشه و فقط مفهوم یه تشکر داشته باشه
پاسخ:
بله حرفتون درسته.
سلام .
 من که در کار شما 2 نفر موندم!!!
میشه بپرسم شما کی و چند جلسه مشاوره رفنید؟ میشه چند تا از راهکارهایی که بهتون گفت انجام بدید را بگید.
پاسخ:
سلام
چرا موندید؟
سرکار همسر زیاد رفتند اما مشترک یکبار.مشاور توصیه هایی کرد و گفت برید عمل کنید و بعد بیاید ولی سرکار همسر زد زیرش و عمل نکرد.
البته من همه حرف های مشاور رو که زدند خودم گفته بودم.
چند بار گفتم مشاوری که سرکار همسر پیشش میرفت گفته بود چه شوهر خوبی داری که تو رو تحمل میکنه و ایشان مشکلاتشون به بچگی و شرایط سخت خانواده شون بر میگرده.

ممنون از اینکه سرزدین....

دستون درد نکنه.ولی انتظار نداشته باشید حتما تشکر کنه.خب خونه ی خودتون رو جارو کردین.اصکالی نداره ک.همه مردا باید اینجوری باشن ک نیستن متاسفاته
پاسخ:
خواهش میکنم
بله دیگه از اون طرف خانم اگر ناهار درست میکنه و ظرف میشوره و غذا میزاره حتما باید تشکر کنیم و قدردان باشم و هدیه بخریم و ...
ولی مرد که وظیفه عرفیش نیست اگر اینکار رو بکنه خونه خودش بوده و توقع تشکر درست نیست.
این منطق شما خانم ها منو کشته.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">