رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

دلنوشته ها و درد و دل هایی که هیج کجا غیر از اینجا نمی توانم بیان کنم.

رنجنامه های مرد متأهل

با سلام
گفتم با کسی که نمی توانم درد و دل کنم و از مشکلات و تنهایی هایم بگویم.لذا آمدم اینجا تا خودم را تخلیه کنم.
نظرات رو چون فرصت نمیکنم بدون پاسخ تایید میکنم و یا مختصر پاسخ میدم لذا خرده نگیرید.
تنهایی های من پایانی ندارد
از دیروز تا فردا بر بوم دل تنهایی را نقش زده ام
تنهایی را ستوده ام
تنهایی را بوییده ام
تنها یی را در کنج دل نهاده ام
و اکنون از تنهاییهای دل می نگارم

آیدی کانال : https://t.me/rangnamee
یا : @rangnamee

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
آخرین نظرات

انصاف هم خوب چیزیه!

شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱ ق.ظ

سلام و ادب

وقتی رفته بودیم پیش مشاوره سرکار همسر مشکل اصلی ما دو رو اینطور ذکر کردند که شوهرم به من هیچ محبتی نمی کند.

یعنی من به خانمم محبت نمیکنم.من هم به مشاور محترم گفتم شما بهتر می دانید مرد درون گراست و محبت خودش رو با زبان نشان نمیده و بلکه با عمل و رفتار نشون میده که همه روانشناسان هم به این مسئله معتقدند.(البته منکر این نیستم که زبانا هم باید باشد و خود من هم عمل میکنم به محبت زبانی)

در ثانی من چطور میتونم به ایشان محبت کنم که همیشه با من دعوا دارند و غرر میزنند.هر موقعه نشستیم چند کلمه با هم حرف بزنیم سرکار همسر شروع می کنند از مادرم یا خواهرم یا جاریش و فامیل ها گفتن و ناراحت شدن و تقصیرها رو گردن من انداختن و گریه کردن؟

خانمی که تو هشت سال یک بار هم به من نگفته دوستت دارم و به هیچ وجه احترام من و خانواده منو حفظ نکرده و نمیکنه من چطور بهش محبت کنم؟هرچند خدا میدونه وقتی سرکار همسر چند روز اخلاقشون خوب میشه بهش محبت عملی و زبانی زیاد میکنم و تا حالا با توجه به این کارهاش اما من بهش زیاد گفتم دوستش دارم.(پیش مشاور این حرف ها رو که گفتم خانمم حرفی برای گفتن نداشت و ساکت بود)

اما یکی از بی انصافی هایی که سرکار همسر کردند و واقعا دل منو شکستند این بود که مشاور به من گفتند برای همسر هدیه بخرید و من گفتم اینکار رو میکنم و بارها کردم.

میدونید سرکار همسر چی گفت به مشاور؟

گفتند ایشان فقط تا حالا دو تا شاخه گل خشکیده برای من خریدند.

اینو که گفت خیلی دلم شکست.پیش مشاور به سرکار همسر گفتم بی انصاف حداقل ده تا از اون گل سرخ هایی که خریدم الان تو تاخچه خونه خشک شده هاش تو گلدان هست و خودت نگه داشتی.پس چرا میگی دو تا فقط؟آخه مشاورم گول بزنیم فایده داره؟(وقتی هم تو منزل بهش این رو گفتم توجیه کرد که من منظورم چیز دیگه بود)

البته یکی از اخلاق های بد ایشان همینه که اصلا تشکر نمی کنند و هر وقت خرید هم بکنیم بیاد خونه تشکر که هیچ نمیکنه کلی ناراحته که چرا کم خریدیم یا فلان چیز رو نخریدیم و...

حالا این شاخه گل ها رو که برای من دنیایی ارزش داشتند رو میگفت چون خسیس بودی میخریدی و چرا چیزهای گران نمیخریدی؟در حالی که دوران نامزدی و اوائل ازدواج بود و منم وضع خوبی نداشتم و این شاخه گل ها رو تنوعی بدون مناسبت میخریدم.

بماند که تولد ها و سالگرد ازدواج و روز زن و... هم هر سال چقدر هدیه خریدم اما با بی انصافی به مشاور گفت در طول زندگی فقط دو تا شاخه گل برام خریده و نه بیشتر.


نظرات  (۶)

حسرت..
سلام.به نظر من همسر شما این رو باید بدونه که نمیتونه شما رو از خونوادتون جدا کنه و بدونه که با بى احترامى به اونها شما رو نسبت به زندگى و خودش سرد میکنه.لطفا براش توضیح بدید.بازم معرفت شما که اینجورى تنهاییتونو پر میکنید... 

اینکه خانمتون توقع داره محبت زبانی بشنوه بخاطر اینه که همه زنها اینطوری هستند

اما اینکه از هدیه شما تشکر نکرده خوب رفتار اشتباهی هست

همه چیز رو سیاه و یا از دید مردانه نبینید

اکثر خوانندگان وبلاگ شما خانم هستند

خیلی خوب میتونید برای بهتر شناختن دنیای زنها از همین خوانندگان وبلاگتون کمک بخواید

منظور خانمتون از اینکه گفته دو تا شاخه گل خشک تحقیر یا کم شمردن 2 تا بجای 10 تا نبوده

البته شیوه بیانش اشتباه بوده

دنیای زن و مرد متفاوته و همین باعث سوتفاهم میشه

وقتی میگه دو تا شاخه گل خشک منظورش اینه که دوست داشته چیز دیگه ای هم هدیه بگیره

خیلی مردها فکر میکنن وقتی به خانمی هدیه ای مثلا شاخه گل میدن و اون بار اول و دوم خوشحال میشه دیگه هدیه شون باید فقط همین شاخه گل باشه و هربار هم اون خوشحال بشه

این نیت خوب مرد هست چون فکر میکنه با این همسرش شاد شد پس همیشه شاد میشه

زنها دوست دارند گاهی هدیه های دیگه ای هم بگیرن

و نکته دیگه اینکه وقتی زن و مرد میرن پیش مشاور طبیعیه هر کدوم میخواد از خودش دفاع کنه تا مشاور بهتر درکش کنه

مشاور زمانی مفیده که ادم به خودش قول بده انتقادی که بهش میشه عمل کنه و بپذیره و رفع کنه

در مورد غر زدنمها گاهی یک جمله مثل اب روی اتیشه :

" عزیزم میدونم فلان رفتار خواهر یا مادرم ناراحتت کرده اونا منظوری نداشتن اما اگر دلخور شدی من معذرت میخوام "

بخدا همین حرف همه چی رو حل میکنه تا بخوای با چکش منطق و دفاع از بقیه زن رو قانع کنی و اون حس کنه حمایت نمیشه

البته این به فهم زن هم برمیگرده که اگر این جمله رو شنید ارزش کار مرد رو بفهمه

امتحانش کنید ضرر نداره

پاسخ:
ممنون نکات خوبی بود.
ببخشید..شاید آدم ها یک سوالاتی داشته باشند که هیچ جا جوابشو پیدا نمیکنند..
و از نزدیکان هم نمیشه پرسید..
شما جای برادر من هستید.. و برادرانه جواب بدید..
اینکه زن بخواد به شوهرش مثلا حتی اگه تو عقد باشند بگه دوستت دارم خوبه یا بده؟؟
آخه زن ها این جمله رو دوست دارند ولی آیا درسته که زن هم به مرد بگه ؟
لطفا حتما پاسخم رو بدید...
پاسخ:
بله چه ایرای داره؟ خیلی هم خوبه
زن باید محبت خودش رو نشون بده هم در عمل هم گفتار.مرد هم همینطور
فقط افراط نباید کرد
سلام
مشکل فیوریت و تنظیمات برای سیستم خودم هست.
قالب و تصاویر هم خیلی زیباست.
این کلاسا برای حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هست و ظاهراً شعبه ای توی شهرستانا نداره.
قبول که تلویزیون داره توی برنامه های مختلف اینارو میگه. ولی نفس استاد، دیدن تلاش بغل دستی و... خیلی تو انگیزه و هُل دادن آدم تأثیر داره.
پاسخ:
سلام مجدد
ممنون.کلا سلیقه ما خوبه فقط در ازدواج...
خوب معلومه قمی هستید.پس سوال کنید شاید باشه؟
سلام ما رو به خانم برسونید و دعامون کنید.
بله حتما همینطوره.خوش به حال شما
ســـــــــــــلام
چند روزه تا اینجا میام ولی خبری نبود! حالا فهمیدم که در هر ماه جدید وبلاگتون از توی فیوریت هام آپدیت نیاز داره. خب بگذریم...
چنان که پیداست این که شما یا مشاور با ایشون صحبت میکنید سود چندانی که چه عرض کنم! اصلا سودی نداشت. به نظر بنده ایشون باید در کلاسهای همسرداری، تربیت فرزند و... شرکت کنند. برای تغییر و متنبه شدن انسان، جو کلاسها بسیار مناسبتر از صحبتهای مشاور آنهم در حضور شماست که تازه ایشون یه حالت جبهه گیری بیشتری پیدا میکنند.
آخر متوجه نشدم کدوم شهرید ولی اگه قم هستین این کلاسهایی که گفتم توی حرم با قیمت بسیار اندک برگزار میشه. تشریف بیارن ثبت نام کنند.
در پناه خدا و امام زمان علیه السلام باشین.

پاسخ:
سلام
فیوریت هام چیه؟آپدیت چرا؟توضیح بدید ممنون میشم و اگه لازمه قالب رو عوض کنم؟
ببینید کلاس و مشاوره و... تا عمل در آن نباشه فایده ای نداره.
متاسفانه سرکار همسر ما بعضی چیزها رو خوب میدونه ولی عمل نمیکنه.
مثلا در مورد تربیت فرزند به من نکاتی رو گفتند که مثلا تلوزیون شنیده بودند ولی اصلا عمل نمی کنند و وقتی مخالفش عمل میکنه میگم خودت گفتی این رفتار غلطه چرا پس داری انجام میدی؟
ایشان در مشاوره هدفشون این بود که بفهمونه من برداشتم غلطه و کارای خودش درسته.
شما قم تشریف دارید؟
تو این کلاس ها شرکت می کنید؟
شعبه و موسسه ای تو شهرستان های دیگه دارند یا فقط قمه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">